Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    pradėjo temą Parkavimas. Infrastruktūra

    Parkavimas. Infrastruktūra

    Dvi nuomonės.

    Viena nuomonė
    Pasikeitę parkavimo vietų įrengimo reikalavimai - postūmis į priekį
    2007-02-14
    Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) raginami valdžios atstovai pagaliau ėmėsi spręsti vieną aktualiausių investuotojams - parkavimo vietų daugiabučiuose problemą. Nekilnojamojo turto vystytojų įsitikinimu, nauji reikalavimai automobilių vietoms įrengti yra kur kas racionalesni, nors liko ir neišspręstų klausimų.
    Iki šiol investuotojai statinio sklypo ribose savo lėšomis turėdavo įrengti 1,2 automobilio stovėjimo vietos kiekvienam gyvenamajam butui. Pavyzdžiui, šimto butų namui tekdavo šimtas dvidešimt automobilių stovėjimo vietų. Daugiabučių namų gyventojai taupumo sumetimais nupirkavo tik maždaug 50 – 70 % įrengtų vietų. Kiekviena tokia neparduota stovėjimo vieta įšaldydavo 25 – is tūkstančius litų.
    "Neparduotos parkavimo vietos daugiabučiuose didindavo nekilnojamojo turto vystytojų kaštus. Tai neišvengiamai turėjo įtakos ir gyvenamojo būsto kainoms. Ilgai laukti normatyvų pakeitimai nėra visai tai, ko tikėjomės, bet jie šiek tiek sumažina spaudimą tiek investuotojams, tiek pirkėjams", – sakė LNTPA valdybos narys, AB "Hanner" valdybos pirmininkas Arvydas Avulis.
    Pagal pasikeitusį reikalavimą, statytojai namo teritorijoje galės kiekvienam butui pastatyti po vieną parkavimo vietą. Likusią dalį (0,2), suderinus su savivaldybių tarybomis, papildomai bus galima įrengti už statinio žemės sklypo ribų, pavyzdžiui, gatvių ribose. Tačiau, anot verslininkų, toks sprendimas vis dar palieka nemažai spragų: tvarka nėra iki galo reglamentuota, taip savivaldybėse sudaromos sąlygos ne visada skaidriai veiklai.
    "Tai yra savotiškas palengvinimas statytojams. Problemų dėl vietos parkavimui įrengti ne statinių sklypuose, mano nuomone, neturėtų kilti", – tikino Aplinkos ministerijos, Statybos ir būsto departamento, Projektavimo normavimo sk. vedėjas Dangyras Žukauskas.
    http://www.lietuvosnt.lt/index.php/p.../articleid/558

    Po 6 mėnesių
    Būstų statytojai norėtų mažiau vietų automobiliams
    Evaldas Utyra, www.DELFI.lt
    2007 rugpjūčio mėn. 23 d. 16:00

    Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) prašo Aplinkos ministerijos (AM) sumažinti reikalavimus automobilių stovėjimo aikštelių įrengimui prie gyvenamųjų namų. Investuotojai vietoje dabar reikalaujamų atskirų aikštelių kiekvienam namui siūlosi statyti daugiaaukščius garažus visam kvartalui...
    http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=14158496

    ---------------------------------------------------------

    Kita nuomonė
    Sutaupę ekonominės klasės butui, ieško pinigų ir automobilio vietai kieme

    Rasa Lukaitytė, www.DELFI.lt
    2007 rugpjūčio mėn. 25 d. 00:04

    Ekonominės klasės būsto statytojai parengė savo pirkėjams naujovę – prie daugiabučio įrengia tik mokamas automobilio stovėjimo aikšteles, nepalikdami erdvės svečių automobiliams. Vartotojų asociacijas piktina toks verslininkų elgesys, nes žmonėms nepaliekama jokių galimybių rinktis, o nekilnojamojo turto specialistai pripažįsta, kad automobilių statymo vietą reikės spręsti „kūrybiškai“, nes šių butų pirkėjas yra ypač jautrus kainai..."
    Daugiau: http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=14173484
    Paskutinis taisė Romas; 2007.08.25, 09:53.

  • booraz
    replied
    Parašė stop.this.train Rodyti pranešimą
    Būtent, aikštelių nėra daug, nes jas statyti nelabai apsimoka. O ir vietos joms nevisur būtų lengva rasti, kai žmonių prioritetas parkuotis kuo arčiau namų ir nebandoma šiam poreikiui užkirsti kelio.
    Po žeme visada vietos galima rasti lengviau, nepanaikinant žalių plotų ar vaikų žaidimo aikštelių.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Būtent, aikštelių nėra daug, nes jas statyti nelabai apsimoka. O ir vietos joms nevisur būtų lengva rasti, kai žmonių prioritetas parkuotis kuo arčiau namų ir nebandoma šiam poreikiui užkirsti kelio.

    Užtat ten kur kaimynai sugyvena, vietos užtenka visiems ir viskam


    Click image for larger version

Name:	20200117_135741.jpg
Views:	1
Size:	384,5 kB
ID:	1776167

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė booraz Rodyti pranešimą
    Gyventojai susimokėję 30-50 eurų mėnesinį mokestį galėtų laikyti automobilį tokioje aikštelėje iš aplinkinių daugiabučių.
    Tai statytojai taip ir daro, yra daug pavyzdžių:







    Aišku, kol savivaldybė leidžia parkuotis bet kur, tai ir parkingų statyba nelabai pelninga.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė booraz Rodyti pranešimą

    Pritariu jūsų iniciatyvai, geriau tikrai kažką daryti, net ir neturint aiškaus galutinio plano, nemažai žmonių dažnai nieko nedaro vien dėl to, kad nežino koks sekantis žingsnis bus. Pradėjus daryti, ateina naujos mintys, pasiūlymai iš šalies, kaip toliau dirbti ir t.t.
    Mano nuomone, vienas iš žingsnių turėtų būti sudarytas sąrašas su galimomis daugiaaukštėmis požeminėmis ar antžeminėmis aikštelėmis miegamuosiuose rajonuose iš žemėlapio vizualiai matomų problematiškiausių vietų. Gyventojai susimokėję 30-50 eurų mėnesinį mokestį galėtų laikyti automobilį tokioje aikštelėje iš aplinkinių daugiabučių.
    Šiaip labai gerai būtų palyginti šį žemėlapį su mokamų aikštelių žemėlapiu (gali būti ir nedaugiaaukštės, bet geria būtų patikrinti kad yra vietų ilgalaikei nuomai, nes kaikuriuose paskambinus sako, kad vietų neturime) ir pažūrėti ar yra matomas aikštelės poveikis mažinant pažeidėjus ar ne. Tik kiek pats esi ieškojęs aikštelių tai daug kur jų išvis nėra (neskaitant tų už 3 eurai valandai kur niekas mėnesiais nestovės).

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Parašė stop.this.train Rodyti pranešimą

    Planas pasiūlyti kažką konstruktyvaus, o ne tiesiog badyti pirštu į žemėlapį ar verkti, kad kažkas būtų daroma. Užpildžius žemėlapį bus galima pradėti daryti išvadas ir kurti aiškesnę strategiją, kokie tie pasiūlymai turėtų būti.
    Nesuprantu, kodėl viskas tvarkoje daryti kažką jeigu įdomu, o jeigu nori imtis iniciatyvos, kad prisidėti prie pokyčių, tai jau turi vos ne verslo planą parašyti, kol dar nesi išsiaiškinęs ką gaminsi ar pardavinėsi? Galbūt matote kažkokias šios iniciatyvos grėsmes? Jei taip, tai pasidalinkite prašau savo nuogąstavimais, nes tikslas tikrai nėra kažkam pakenkti.
    Pritariu jūsų iniciatyvai, geriau tikrai kažką daryti, net ir neturint aiškaus galutinio plano, nemažai žmonių dažnai nieko nedaro vien dėl to, kad nežino koks sekantis žingsnis bus. Pradėjus daryti, ateina naujos mintys, pasiūlymai iš šalies, kaip toliau dirbti ir t.t.
    Mano nuomone, vienas iš žingsnių turėtų būti sudarytas sąrašas su galimomis daugiaaukštėmis požeminėmis ar antžeminėmis aikštelėmis miegamuosiuose rajonuose iš žemėlapio vizualiai matomų problematiškiausių vietų. Gyventojai susimokėję 30-50 eurų mėnesinį mokestį galėtų laikyti automobilį tokioje aikštelėje iš aplinkinių daugiabučių.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Super iniciatyva. Žemėlapis yra puikus būdas vizualizuoti problemai. Aš, kaip dažnai netikrindamas kiemų, tikrai nežinojau, kad beveik kiekvienas kiemas turi išvažinėtų vejų.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Na jei nesugalvojat ko reiketu imtis, tai viena is ideju parodyt, kad pazymetas bemaz visas vilnius, ir kad viskas blogai, reikia kazka daryt. Tuomet jie pamatys, kad dafiga prizymeta ir supras kad kazkam tai rupi. Bet paskui atsimins, kad ju rinkejai automobilistai.... na tikiuosi taip nenutiks.
    Kas jau matosi, tai kad kiekvienas miegamasis rajonas turi vieną ar net kelias didžiules aikšteles įrengtas laukuose. Jos tikrai nepuošia Vilniaus bet visokius besiparkuojančius ant šaligatvių arba vejos ar tiesiog verkiančius, jog nėra kur parkuoti, galima siųsti į tuos karjerus. Žinoma tai nėra problemos sprendimas, bet argumentas, jog nebaudžiant megėjų važinėtis šaligatviais yra dažnai pataikaujama ne situacijos aukoms, o tiesiog tingintiems pasivaikčioti.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Na jei nesugalvojat ko reiketu imtis, tai viena is ideju parodyt, kad pazymetas bemaz visas vilnius, ir kad viskas blogai, reikia kazka daryt. Tuomet jie pamatys, kad dafiga prizymeta ir supras kad kazkam tai rupi. Bet paskui atsimins, kad ju rinkejai automobilistai.... na tikiuosi taip nenutiks.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

    Taip ir nesupratau, koks tavo pasiūlymas? Vis tiek sprendimus priima meras arba administracijos vadovas. Jei kuri žemėlapį ir nori, kad jis įtakotų sprendimus dėl parkavimo, tai žemėlapio duomenys galų gale turi patekti pas Šimašių arba Poderskį. Jei kuri žemėlapį tiesiog todėl, kad tai įdomu, tai viskas tvarkoje. Bet jei nori, kad žemėlapis padėtų išsispręsti problemą - tai reikia plano, ką su tuo žemėlapiu daryti.
    Planas pasiūlyti kažką konstruktyvaus, o ne tiesiog badyti pirštu į žemėlapį ar verkti, kad kažkas būtų daroma. Užpildžius žemėlapį bus galima pradėti daryti išvadas ir kurti aiškesnę strategiją, kokie tie pasiūlymai turėtų būti.
    Nesuprantu, kodėl viskas tvarkoje daryti kažką jeigu įdomu, o jeigu nori imtis iniciatyvos, kad prisidėti prie pokyčių, tai jau turi vos ne verslo planą parašyti, kol dar nesi išsiaiškinęs ką gaminsi ar pardavinėsi? Galbūt matote kažkokias šios iniciatyvos grėsmes? Jei taip, tai pasidalinkite prašau savo nuogąstavimais, nes tikslas tikrai nėra kažkam pakenkti.

    Komentuoti:


  • Dovydas
    replied
    Parašė stop.this.train Rodyti pranešimą

    Mano siūlymas nėra eiti pas merą ir verkti, jog darytų ką nors.
    Taip ir nesupratau, koks tavo pasiūlymas? Vis tiek sprendimus priima meras arba administracijos vadovas. Jei kuri žemėlapį ir nori, kad jis įtakotų sprendimus dėl parkavimo, tai žemėlapio duomenys galų gale turi patekti pas Šimašių arba Poderskį. Jei kuri žemėlapį tiesiog todėl, kad tai įdomu, tai viskas tvarkoje. Bet jei nori, kad žemėlapis padėtų išsispręsti problemą - tai reikia plano, ką su tuo žemėlapiu daryti.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
    Nesupratau siūlomo žemėlapio paskirties. Kas bus daroma su duomenimis? Beldžiamasi į Šimašiaus kabineto duris ir sakoma, štai, žiūrėk? Manote, kad Šimašius nežino, kad yra probleminių parkavimo vietų? Jau daugybę metų parkavimas yra laikomas gyvenamųjų rajonų problema numeris vienas. Ką duos tas žemėlapis? Reikia ne žemėlapio, o sprendimų. O sprendimai yra tik 2: arba mažinti automobilių kiekį, arba didinti parkavimo vietų kiekį. Nuo žemėlapio sudarymo nepasikeis nei viena, nei kita.

    Beje, tokio žemėlapio duomenys jau yra. Gal ne tokio detalumo, bet galima nueiti į tvarkaumiesta.lt ir pažiūrėti statistikos skyrelį. Pasirinkus parkavimo problemas ir nurodžius laikotarpį galima pamatyti kuriose Vilniaus vietose parkavimo problemų registruota daugiausiai.
    Su tvarkau miestą žemėlapiu bėda ta, kad yra daug probleminių vietų kurios turi mažai arba išvis neturi pranešimų. Taip pat nelendant į pranešimų turinį iš jo sunku suvokti kokį plotą užima probleminė vieta ir kokio ji pobūdžio.
    Iš šio žemėlapio bus aiškus ir plotas ir pobūdis, taip pat kuriuose kvartaluose labiausiai užleisti kiemai, kur didžiausias stovėjimo vietų trūkumas. Bus galima sekti kaip gerėja ar blogėja situacija, o ne tik kas dvidešimt metų susimti už galvos ir konstatuoti, jog viskas visur blogai.
    Mano siūlymas nėra eiti pas merą ir verkti, jog darytų ką nors. Jau pradėtas kvartalinio atnaujinimo projektas, galbūt šis žemėlapis pagelbės dėliojant prioritetus, o labiausiai tikiuosi, kad paskatins daryti atnaujinimus intensyviau.
    Taip pat galbūt padės sekti vietas jau atnaujintuose kvartaluose (arba naujai pastatytuose), kur bando veržtis automobiliai į ne jiems skirtus plotus.
    O gal nieko nepadės ir bus veltui išvaistytas laikas. Tad jei jūsų laikas brangus/nepritariat idėjai/nematot prasmės, tikrai nereikalauju pildyti
    Iš tiesų stebiuosi (nuteikia tiek pozityviai, tiek negatyviai) kiek per dvi dienas jau buvo supildyta vietų, matyt žmonės kažkokią prasmę tame mato.

    Komentuoti:


  • Dovydas
    replied
    Nesupratau siūlomo žemėlapio paskirties. Kas bus daroma su duomenimis? Beldžiamasi į Šimašiaus kabineto duris ir sakoma, štai, žiūrėk? Manote, kad Šimašius nežino, kad yra probleminių parkavimo vietų? Jau daugybę metų parkavimas yra laikomas gyvenamųjų rajonų problema numeris vienas. Ką duos tas žemėlapis? Reikia ne žemėlapio, o sprendimų. O sprendimai yra tik 2: arba mažinti automobilių kiekį, arba didinti parkavimo vietų kiekį. Nuo žemėlapio sudarymo nepasikeis nei viena, nei kita.

    Beje, tokio žemėlapio duomenys jau yra. Gal ne tokio detalumo, bet galima nueiti į tvarkaumiesta.lt ir pažiūrėti statistikos skyrelį. Pasirinkus parkavimo problemas ir nurodžius laikotarpį galima pamatyti kuriose Vilniaus vietose parkavimo problemų registruota daugiausiai.

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Galima uzeiti i maps.vilnius.lt ir ijungti 2019 metu ortofoto. Ten puikios rezoliucijos nuotraukos is oro, matosi visos isvazinetos vietos. Nematau dideles prasmes jas registruoti, nes tai beveik kiekvienas miesto kiemas.
    Jei savivaldybe noretu kazka daryti, atidarytu savo paciu puslapi ir paziuretu kur tai yra. Bet nei jiems tai nerupi, nei gyventojams.
    Dar yra 3d.vilnius.lt, ten kur Įstrižo vaizdo aeronuotraukos - irgi super mega rezoliucija galima perziuret visa visa miesta.
    Aišku, kad geriau būtų, jei toks žemėlapis kabėtų prisegtas ant lentos kurio nors savivaldybės darbuotojo kabinete. Ir savivaldybės pusmečio planuose vienas iš KPIs būtų parkavimo ant žolės ploto mažinimas. Bet kaip sakot, tai šiuo metu nėra prioritetas.

    Tai galima tiesiog laukti, kol požiūris pasikeis. Arba galima mėginti viešinti problemą, o viešinant geriausia turėti svaresnių argumentų, nei "beveik kiekvienas kiemas". Tam toks žemėlapis gali puikiai pasitarnauti.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Galima uzeiti i maps.vilnius.lt ir ijungti 2019 metu ortofoto. Ten puikios rezoliucijos nuotraukos is oro, matosi visos isvazinetos vietos. Nematau dideles prasmes jas registruoti, nes tai beveik kiekvienas miesto kiemas.
    Jei savivaldybe noretu kazka daryti, atidarytu savo paciu puslapi ir paziuretu kur tai yra. Bet nei jiems tai nerupi, nei gyventojams.
    Dar yra 3d.vilnius.lt, ten kur Įstrižo vaizdo aeronuotraukos - irgi super mega rezoliucija galima perziuret visa visa miesta.
    Gerbiu jūsų nuomonę, tačiau manau, jog yra skirtumas tarp pasakymo "kiekvienas" ir konkretaus žemėlapio.
    Aeronuotraukos yra pagalba atrasti tokias vietas, bet vietiniai gyventojai gali tiksliau nurodyti problemos, kurios nevisada įžiūrimos juose arba susijusios su ženklinimu ar būdingos tik tam tikru paros metu.
    Prisipažinsiu, jog negaliu garantuoti, jog iš to bus daug naudos, bet ir neprašau niekieno skirti tam daug laiko. Jei daug žmonių pažymės bent jau artimiausias jiems problemines vietas, tuomet tokį žemėlapį galima sukurti su mažu kiekiu pastangų vienam asmeniui.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Galima uzeiti i maps.vilnius.lt ir ijungti 2019 metu ortofoto. Ten puikios rezoliucijos nuotraukos is oro, matosi visos isvazinetos vietos. Nematau dideles prasmes jas registruoti, nes tai beveik kiekvienas miesto kiemas.
    Jei savivaldybe noretu kazka daryti, atidarytu savo paciu puslapi ir paziuretu kur tai yra. Bet nei jiems tai nerupi, nei gyventojams.
    Dar yra 3d.vilnius.lt, ten kur Įstrižo vaizdo aeronuotraukos - irgi super mega rezoliucija galima perziuret visa visa miesta.

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Labai šauni iniciatyva, pridėjau savo dalį. Tik reiktų pagalvoti, ką paskui su tuo žemėlapiu daryti, nes tas vietas sutvarkyti gali tik savivaldybė. Tik kaip priversti ją tai daryti? Masiškai reportuoti pažymėtas vietas per tvarkaumiesta.lt?
    Manau reikia geresnės strategijos. Raportuoti yra gerai, ypač kai rūpinatės savo kiemo gerove, bet aš sužymėjau ir daugybę kaimyninių kiemų, kur žmonės neturi didelio aktyvizmo tvarkytis. Tad jei vienas ar keli asmenys pradės raportuoti visus miesto kiemus, tai nemanau, jog tai duos kažkokį rezultatą. Be to raportavimas tai problemos sprendimas nuo žemiausio lygio savivaldybėje, o čia manau reikės taikyti į aukščiausią, kad kiemų sutvarkymas bei tvarkos palaikymo užtikrinimas taip pat taptų vienu iš miesto prioritetų, o ne tik gyventojų apsisprendimo ir iniciatyvos reikalu.

    Iki dabartinio lygio dauguma kiemų nusirito po truputį ir savo laiku buvo galima tam užkirsti kelią paprasčiau, o dabar jau sunku apeliuoti į sąžinę, jog prieš penkis metus būta vejos, kai jos nelikę nei kvapo. Net senų daugiabučių gyventojai tikrai pasipiktins jei iškart ant vejos įsirengsit penkias naujas vietas automobiliams. Bet jei tas vietas užgrobsit po centimetrą stumdami automobilius per penkis metus, tuomet tikėtina jums pasiseks.

    Dabartinė savivaldybės strategija taikyti kažkokią bendrą atsakomybę neorganizuotai žmonių grupei yra labai nerimta ir jokio rezultato neatneš. Aš asmeniškai nemanau, jog tai gyventojų problema - taip, jeigu leidžiama niokoti neprižiūrimą ir senokai tvarkytą aplinką vardan savanaudiškų tikslų, tai jie kaip kokia banda ir niokos tą aplinką, bet ten kur problema neužleista (aplinka dar atrodo kaip verta saugojimo) ir yra kažkokia kontrolė (aktyvių kaimynų, bendrija ar aktyvus administratorius), ten žmonės bent masiškai neniokoja vejos bei šaligatvių ir apsiriboja parkavimo gatvėje pažeidimais (kuriuos proaktyviai būtų pajėgi sužiūrėti ir Viešoji tvarka).

    Vidinė kiemų priežiūra (bent jau pažeidimų registravimas) vis tiek kristų ant gyventojų pečių grynais dėl didžiulio jų skaičiaus, bet tikiu, kad ir aktyvumas padidėtų jeigu būtų ką verta saugoti ir prižiūrėti, bei būtų aktyviai reaguojama į pažeidimų pranešimus.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Labai šauni iniciatyva, pridėjau savo dalį. Tik reiktų pagalvoti, ką paskui su tuo žemėlapiu daryti, nes tas vietas sutvarkyti gali tik savivaldybė. Tik kaip priversti ją tai daryti? Masiškai reportuoti pažymėtas vietas per tvarkaumiesta.lt?

    Komentuoti:


  • stop.this.train
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Pridėjau keleta etatinių vietų, nors šiaip čia jau daug kur sužymėta. Šiaip pavojingai darote, nes nėra jokios apsaugos žemėlapyje. Betkas gali atieti ir visus ištrinti
    Ačiū. Pas mane yra ir privati kopija, kurią stengsiuosi palaikyti atnaujintą. Jeigu kažkas padarote daug pakeitimų, būtų gerai kad po to pasikopijuotumėte visą žemėlapį ir patys dėl viso pikto. Nenoriu pačioje pradžioje varžyti redagavimo, kol žemėlapyje dar daugybė nesužymėtų vietų

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Pridėjau keleta etatinių vietų, nors šiaip čia jau daug kur sužymėta. Šiaip pavojingai darote, nes nėra jokios apsaugos žemėlapyje. Betkas gali atieti ir visus ištrinti

    Komentuoti:

Working...
X