Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PukiS

    Bet tai koks tu debilas....
    Na reikia nuo kažko pradėti. Suprantu, kad diskusijos apie perteklinį asfaltą Kaune yra tikrai kontracersiškos, bet anksčiau ar vėliau pokyčiai turės vykti. Tai gal nevadinkim vieni kitų "debilais", o pabandykim padiskutuoti civilizuotai.

    Comment


      Parašė booraz Rodyti pranešimą

      Šitie namai turi požeminį parkingą?
      Taip.
      Visos kitos mašinos – atvykusiųjų į Senamiestį arba senamiestiečių, kurie susimoka, nes į jų kiemus netelpa. Dauguma Senamiesčio namų požeminių parkingų, aišku, neturi.

      Nuotraukose: galutinė sovietinė krūvos miesto autobusų stotelė, pilies parkingas. Čia baigiasi Senamiestis ir jo gyvenamoji zona.

      Comment


        Na ir tokie labiau žemiški dalykai, kaip mašinų parkavimas, šaligatviai ir aplinkos tvarkymas "šiknaskylėse" kaip Lasnamae ar Vaike Oismae, kur gyvena, kaip čia pasakius, mažiau Estijai lojali fauna.

        Skyriau ypač daug laiko tokių vietų ištyrinėjimui pėsčiomis. Nemačiau nei vienos ant žolės, ant šaligatvio ar kaip nors kitaip ne pagal taisykles priparkuotos mašinos. Nemačiau nei vieno Vilniaus stiliaus purvyno daugiabučių kiemuose. Tikrai ieškojau ir jei būčiau radęs, būčiau be galo apsidžiaugęs. Bet neradau.

        Foto darytos mano paties Lasnamae ir Väike-Õismäe. Parkavimo vietos bevik visur aiškiai pažymėtos, stovi ženklai, visada labai aišku, kur parkuoti mašiną galima, o kur negalima, nėra Vilniuje taip vešinčio neaiškumo ir ambiguity, ko pasekoje visur tvyro betvarkė ir chaosas, o viršų ima ne taisyklės, o "tai negi negali apeit?"











        Paskutinis taisė digital; 2020.10.09, 10:56. Priežastis: Kopija iš temos [LT-LV-EE] Baltijos valstybių sostinių palyginimas

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Na ir tokie labiau žemiški dalykai, kaip mašinų parkavimas, šaligatviai ir aplinkos tvarkymas "šiknaskylėse" kaip Lasnamae ar Vaike Oismae, kur gyvena, kaip čia pasakius, mažiau Estijai lojali fauna.

          Skyriau ypač daug laiko tokių vietų ištyrinėjimui pėsčiomis. Nemačiau nei vienos ant žolės, ant šaligatvio ar kaip nors kitaip ne pagal taisykles priparkuotos mašinos. Nemačiau nei vieno Vilniaus stiliaus purvyno daugiabučių kiemuose. Tikrai ieškojau ir jei būčiau radęs, būčiau be galo apsidžiaugęs. Bet neradau.
          Atrodo puikiai. Įdomu, parkavimo vietos padarytos ir sužymėtos kieno lėšomis, gyventojų ar savivaldybės, ar kažkaip kooperuojantis? Gal teko girdėti/skaityti?

          Comment


            Manau, kad problema yra tame, kad dažno lietuvio mąstyme automobilį gali statyti visur (likę nuo sovietinių laikų turbūt), kur nėra draudžiama, nors realiai turėtume mąstyti, kad automobilį gali statyti tik ten kur yra pažymėta parkavimo vieta. Labai gerai pastebiu skirtumą tarp Vokietijos (ar kitų vakarų valstybių) ir Lietuvos pakelių. Užsienyje dažniausiai tai gražiai pagal asfaltą auganti žolytė, tuo tarpu Lietuvoje pagal asfaltą išvažinėtos provėžos, nelikę žolės ir t.t.

            Čia aišku senas google street view, bet esmė panaši ir dabar, nors yra ištisinė linija, tai net CityBee automobilius sugeba palikinėti kelkraštyje.
            Pvz.: LT: https://goo.gl/maps/rpqsVYWJZuDB6dJAA

            Panašus pramoninis rajonas Vokietijoje:
            https://goo.gl/maps/scRSgRBpG9QeTU5B6

            Pramoninis rajonas UK:
            https://goo.gl/maps/4ncjdnL4zVoCY59y5

            AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

            Comment


              Čia nelabai susiję, pas mus tiesiog daro žvyruotas šalikeles, o ne išvažinėtos jos.

              Comment


                Parašė digital Rodyti pranešimą
                Čia nelabai susiję, pas mus tiesiog daro žvyruotas šalikeles, o ne išvažinėtos jos.
                Žvyruotą šalikelę daro tikrai ne automobilio ar fūros pločio, bet po kiek laiko patampa 2 metrų pločio arba daugiau.
                AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                Comment


                  Laikas įvesti visuotinį mokamą parkingą, išskyrus privačių mažų namų kiemus.
                  Privestinį parkavimo vietos pirkimą (investiciją į įrengimą) perkantiems/turintiems automobilį miestiečiams.
                  Šeimai, turinčiai du automobilius – pareigą pirkti tris parkingo vietas (galima išsimokėtinai).
                  Kelių mokestis + parkingo mokestis visiems miestiečiams, turintiems automobilį.
                  Kaimiečiams lengvata, nes dauguma jų dažniausiai parkuojasi savo žemėje.

                  Comment


                    Tik pora spragų būtų. Turint, tarkim, tris mašinas ir dvi iš jų nuolat laikant sode, bet gyvenant ir būnant registruotu bute – teks mokėti už 3 mašinas, nors daugiabučio kieme stovi tik 1.

                    Būtų daugiau tokių atvejų, kai automobilis registruojamas senukų vardu provincijoje, o naudojamasi daugiabučio kieme, mieste.

                    Comment


                      Manau nereikia išradinėt dviračio, kai jis jau daug metų sėkmingai naudojamas kitose šalyse, pvz Švedijoje. Ten praktiškai visur yra mokamas stovėjimas, nori statyt - pirk leidimą. Aišku Lietuvoje tos kainos turėtų būti kelis kartus mažesnės, bet nemanau, kad kokie 10 eurų per mėnesį už leidimą parkuotis savo kieme (be nuosavos vietos, nori nuosavos vietos - mokėt pvz 30 eurų) būtų nepakeliama našta vairuotojams (o jeigu būtų, tai gal geriau nereikia tokiems mašinų, nes vistiek pas tokius būtų taršios, neprižiūrimos ir keliančios pavojų kelyje). Beje, esu matęs kažkurioje iš Šnipiškių grupių, kad patys gyventojai nori, kad Giedraičių, Maišiagalos ir panašios gatvės būtų apmokestintos ir dauguma sutinka mokėti už leidimą statyt mašiną, jeigu jis nekainuotų daugiau nei 10-15 eurų, nes "jau užkniso" ir "taip bus daugiau tvarkos" - tai jau, sakyčiau, didelis proveržis, europėjam.

                      Comment


                        Dėl parkavimo tvarkos Taline ir netvarkos Vilniuje jau buvo pastebėta senokai. Net nebūtina lankytis vietoje - galima kiekvienam ,,pasivaikščioti" naudojantis Google Earth programa - beje 2012 m. mūsų (naujesnių foto nedaro, matyt, saugo vagių privačius duomenis) Vilnius atrodė kur kas blogiau nei jų Talinas naujesnėse nuotraukose. Talinas tvarkingiausias, tada Ryga vidutiniokė, o Vilnius - labiausiai apsileidęs. Buvo netgi pateiktas pasiūlymas Vilniaus m. sav. administracijos biurokratams nuvažiuoti į Taliną ir pasidomėti, kodėl jiems taip sekasi. Ar biurokratams toks pasiūlymas pasirodė įdomus - sunku pasakyti, nes darbas vis tiek bus apmokamas ir be ekskursijos, tai vargu ar važiavo. Čia reik politinės valios, iniciatyvos, tačiau Šimašiui tai tiesiog neįdomu.

                        Kitas dalykas, tai Estija arčiau Suomijos, Skandinavijos. Kitoks gyventojų mentalitetas, kuris persiduoda visoms visuomenės grupėms, valdžios atstovams - visi gyvena kitaip. Lietuva arčiau Baltarusijos, Rusijos, Sovietų Sąjungos. Pas mus socializmas - užjaučiamas kiekvienas vargšas be parkingo vietos, tai toks išsigimęs kapitalizmas be individualios atsakomybės - kai savo asmeninės problemos užkraunamos visai visuomenei tikintis supratingumo, tačiau kai šalia nuolankus baudžiauninkas-sovietikas, kuris tik praeina, nesikiša ir gyvena kartu draugiškai mėšlyne, tai rezultatas aiškus. Visuomenė atsilikusi, tvarkos suvokimas išsigimęs (ir čia ne tik apie parkingą).

                        Aišku įdomu būtų sužinoti, kas konkrečiai organizuoja Estijoje, Taline parkingo vietų žymėjimą - patys žmonės, bendrijos, vietinė valdžia - kas kontroliuoja transporto priemonių nutempimą. Akivaizdu, kad tvarka didesnė palaikoma. Pas mus biurokratų buvo paprašyta sužymėti parkingo vietas valstybinėje žemėje, šalia daugiabučių irgi valstybinių (socialinių) parkinge, tai parašė, kad neprivaloma, gali būti ir nežymėta. Reik standarto, įstatymo. Ar ten biurokratai tvarką įveda? O gal ten skatinama? Su vietiniais pakalbėjus būtų pilnesnis vaizdas .Pas mus Vilniuje netgi pirmumą nurodantys kelio ženklas - rombas - nestatomas visur ir visada, nes vietinė valdžia paaiškino, kad tai per brangu ir stato tik ten, kur labiausiai reikia.

                        Matyt, visuomenė pati tvarkosi, nebent yra kažkoks standartas ir biurokratas negali nereaguoti jei prašo daug gyventojų - sužymi, o jau nestatyti ant žolės - mentaliteto skirtumas, nebaudžiamumo nebuvimas, netolerancija asocialiam elgesiui. Rusiškos-sovietinės betvarkės negali išspręsti tiesiog per 1 dieną.
                        Paskutinis taisė Maduk1; 2020.10.11, 22:07. Priežastis: Stilistika, gramatika ir pan.

                        Comment


                          Dėl mentaliteto tai nežinau, ar tinkamas pavyzdys. Lasnamae gyventojų mentalitetas neatrodo labai Suomiškas. Ten yra Rusija, o ne Suomija. Nepaisant to, tvarka iš tikrųjų panašesnė į suomišką.

                          Nežinau, kodėl, bet turiu nuojautą, kad tokie ženklai ten visur statomi ne vien dėl vaizdo:

                          Comment


                            Pas mus nemažai etatinių pažeidėjų baltarusiškais ar rusiškais numeriais. Kaip suprantu jeigu ne ES - baudos realiai nepasiekia. Nors pranešu vistiek, gal bent pasienyje ilgiau užtruks.

                            Parašė dondc Rodyti pranešimą
                            Tik pora spragų būtų. Turint, tarkim, tris mašinas ir dvi iš jų nuolat laikant sode, bet gyvenant ir būnant registruotu bute
                            Manau, kad:

                            1) tai labai retas atvejis
                            2) O kam laikyti dvi mašinas sode, ten net negyvenant? Jeigu jos nenaudojamos, galima išregistruoti.


                            Comment


                              Na gerai, mano konkretus atvejis: turiu mašiną kieme. Per ~12 m. su tuo pačiu automobiliu maždaug būdavo taip:
                              • kelis metus naudodavau beveik kasdien;
                              • pusmetį stovėjo visiškai neliečiama (tik šiuo atveju laikiau garaže, o ne kieme);
                              • pusmetį panaudodavau labai retai;
                              • kelis metus naudodavau intervalais, tai kasdien, tai su dažnesnėmis pertraukomis, tai beveik kasdien;
                              • stovėjo pusmetį beveik nenaudojama;
                              • metus naudojau absoliučiai kasdien;
                              • metus nenaudojama visai;
                              • pusmetį naudojama kasdien;
                              • pusantrų metų beveik nenaudojama;
                              • mėnesį naudojama absoliučiai kasdien;
                              • porą metų vėl naudojama tik nuvažiuot prisipūst padangų iki degalinės;
                              • metus laiko panaudojama kartą per 2 mėn.;
                              • dabar stovės pusmetį nereikalinga (išskyrus porą išvažiavimų), bet vasarą teks kartais pavažynėti po Lietuvą.

                              Susisumuoja daugiau metų, nei ją realiai turiu – grubiai apvalinau. Atsižvelgiant į chronoligiją, nepasakytum, jog pigiau buvo naudotis taksi ir nuomotis svetimą. Dėl tokių intervalų registracijos atkrenta.

                              Jei lieptų man mokėti už parkavimą, tai kieme nelaikyčiau, galiu pervaryt ant privačios žemės, o kai reiktų vienai dienai – pasiimčiau. Visgi esu registruotas bute, tokiu atveju man lieptų mokėti.

                              Comment


                                Parašė manometras Rodyti pranešimą
                                Laikas įvesti visuotinį mokamą parkingą, išskyrus privačių mažų namų kiemus.
                                Privestinį parkavimo vietos pirkimą (investiciją į įrengimą) perkantiems/turintiems automobilį miestiečiams.
                                Šeimai, turinčiai du automobilius – pareigą pirkti tris parkingo vietas (galima išsimokėtinai).
                                Kelių mokestis + parkingo mokestis visiems miestiečiams, turintiems automobilį.
                                Kaimiečiams lengvata, nes dauguma jų dažniausiai parkuojasi savo žemėje.
                                Primena, kadaise, Laimonto Diniaus iš Valinsko partijos pristatytą Lietuvos ekonomikos gelbėjimo planą

                                Comment


                                  Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                                  Manau nereikia išradinėt dviračio, kai jis jau daug metų sėkmingai naudojamas kitose šalyse, pvz Švedijoje. Ten praktiškai visur yra mokamas stovėjimas, nori statyt - pirk leidimą. Aišku Lietuvoje tos kainos turėtų būti kelis kartus mažesnės, bet nemanau, kad kokie 10 eurų per mėnesį už leidimą parkuotis savo kieme (be nuosavos vietos, nori nuosavos vietos - mokėt pvz 30 eurų) būtų nepakeliama našta vairuotojams (o jeigu būtų, tai gal geriau nereikia tokiems mašinų, nes vistiek pas tokius būtų taršios, neprižiūrimos ir keliančios pavojų kelyje). Beje, esu matęs kažkurioje iš Šnipiškių grupių, kad patys gyventojai nori, kad Giedraičių, Maišiagalos ir panašios gatvės būtų apmokestintos ir dauguma sutinka mokėti už leidimą statyt mašiną, jeigu jis nekainuotų daugiau nei 10-15 eurų, nes "jau užkniso" ir "taip bus daugiau tvarkos" - tai jau, sakyčiau, didelis proveržis, europėjam.
                                  Šitame minčių kratinyje nepaaiškinta kokia yra/būtų visuotinio parkavimo apmokestinimo nauda?...

                                  Comment


                                    Parašė railman Rodyti pranešimą

                                    Šitame minčių kratinyje nepaaiškinta kokia yra/būtų visuotinio parkavimo apmokestinimo nauda?...
                                    Paprasta taisyklė: Kas nemokama tas paprastai apleista (niekieno), o kas mokama - tas labiau prižiūrima. Plius tie pinigai galėtų eiti kiemų tvarkymui, duobių lopymui, gėlynams, sniego nukasimui ir pan reikmėms.

                                    Comment


                                      Parašė tajus3 Rodyti pranešimą

                                      Paprasta taisyklė: Kas nemokama tas paprastai apleista (niekieno), o kas mokama - tas labiau prižiūrima. Plius tie pinigai galėtų eiti kiemų tvarkymui, duobių lopymui, gėlynams, sniego nukasimui ir pan reikmėms.
                                      Prisiminkite sniegingą 2017-2018 žiemą: į mokamas parkavimo vietas sostinėje nebuvo įmanoma įvairuoti. Išvalydavo po keletos dienų arba nutirpdavo greičiau, nei valytojai ateidavo. Taigi kas mokama - tas nėra labiau prižiūrima. Surinktas mokestis keliautų į bendrą katilą ir tikėtina, dalis į aplinkosauginius projektus, o tai reiškia į orą!

                                      Comment


                                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                        Na gerai, mano konkretus atvejis: turiu mašiną kieme. Per ~12 m. su tuo pačiu automobiliu maždaug būdavo taip:

                                        Jei lieptų man mokėti už parkavimą, tai kieme nelaikyčiau, galiu pervaryt ant privačios žemės, o kai reiktų vienai dienai – pasiimčiau. Visgi esu registruotas bute, tokiu atveju man lieptų mokėti.
                                        Visgi sutikite kad toks naudojimas yra netipinis.

                                        Parašė railman Rodyti pranešimą

                                        Šitame minčių kratinyje nepaaiškinta kokia yra/būtų visuotinio parkavimo apmokestinimo nauda?...
                                        Apmokestintos vietos sužymėtos ir jų žymėjimosi laikymasi prižiūri. Tuo pačių viešoji tvarka apmokestintuose vietose prižiūri ir nelegalų parkavimą, nes jie nori kad statytu legaliai - apmokestintose vietose.
                                        Beto, apmokestintos vietos privalo būti įrengtos tvarkingai, parkingai ant žolės čia netiktų.




                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                          Visgi sutikite kad toks naudojimas yra netipinis.



                                          Apmokestintos vietos sužymėtos ir jų žymėjimosi laikymasi prižiūri. Tuo pačių viešoji tvarka apmokestintuose vietose prižiūri ir nelegalų parkavimą, nes jie nori kad statytu legaliai - apmokestintose vietose.
                                          Beto, apmokestintos vietos privalo būti įrengtos tvarkingai, parkingai ant žolės čia netiktų.



                                          Chebra, pievas rašote: kalba ėjo apie visuotinį apmokestinimą, o dabar apie apmokestintas vietas

                                          Comment

                                          Working...
                                          X