Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vakarų Europos keliai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vakarų Europos keliai

    Atėjo laikas sukurti temas apie kelius tose šalyse, kur dažniau lankosi lietuviai.
    Čia būtų galima keistis informacija apie naujus kelius, kelių ženklinimą, pakelių infrastruktūrą, kelių remontus, kamščius, mokesčius už autostradas ir tunelius, eiles prie sienų, etc., etc...

    Siūlau šias temas:
    - Vakarų Europos keliai (DE, AT, CH, Beniliuksas, Skandinavija, GR, IT, ES, PT)
    - Lenkijos keliai
    - Baltijos šalių keliai (LV, EE)
    - Vidurio Europos keliai (CZ, SK, HU, RO, BG, YU, HR, BiH, SI, AL)
    - Kairiaeismių šalių keliai (GB, IE)
    - NVS keliai (RU, UA, BY...)
    - NVS keliai (RU, UA, BY, MD...)
    - Amerikos keliai
    Kai atsiras besilankančių III pasaulyje (Azijoje, Afrikoje, Lotynų Amerikoje), reikės atskiros temos. John jau pasiruošęs

    Jei ši tema išaugtų, reikėtų išskirti temą pagal atskiras šalis. Būtų gerai, kad pavadinimuose būtų rašoma ir šales pavadinimas ar kodas)
    Paskutinis taisė Romas; 2007.11.09, 21:34. Priežastis: Nauja nuoroda

    #2
    DE. Vokietijos keliai

    Autostrados
    Patiko:
    - labai tankus autostradų tinklas
    - dar tiesiama daug naujų autostradų
    - autostrados nemokamos
    - neribojamas greitis
    - nėra "antraeilinkų" (2-a eile lėtai važiuojančių pensininkų)
    - palyginti geras žymėjimas didelėse sankryžose, įspėjima apie dideles sankryžas,
    - aiškai surašyti "exitai"
    - gera kelių danga (išskyrus porą betonuotų ruožų)

    Nepatiko:
    - brangus kuras
    - kavinėse l.daug žmonių, brangi kava ir mokami tualetai
    - dideli mašinų srautai
    - 200 km važiuojančios mašinos išnyra už nugaros, bet dažniausia nėra įsijungusios lempų
    - kamščiai prie didmiesčių
    - daug kelių remontų, antra juosta labai siaura (tik 2 m)
    - autostrados gana vingiuotos
    - neišskirti kita spalva kelių numeriai, dažniausiai nerašomi europiniai numeriai, kartais keičiasi kelių numeriai važiuojant tiesiai
    - nepagrindinėse sankryžose neužsimenama apie galutinį ar didesnį miestą, o rašoma tik apie kokią nors "Oberuntergumbersdorfmündę"



    Vietiniai keliai:
    Patiko:
    - lygi danga
    - galima važiuoti iki 100 km/h
    - gana normalus eismo intensyvumas
    - labai geras žymėjimas - rodo kelią ne
    iki "Gelzenkirchenkaiserskauterndorfoamspeyerio", o iki autostrados, pvz. Nr.00 "Berlynas-Kiolnas"
    - rašomi europiniai numeriai labiau nei autostradose

    Nepatiko:
    - pensininkai ir kiti antraeilinkai užkemša kelius
    - jei yra ištisinė linija ir gana neblogas matomumas, vietiniai net nebandys lenkti kokio nors traktoriaus ar dviratinko
    Paskutinis taisė Romas; 2007.08.15, 08:14.

    Comment


      #3
      PL/DE siena

      Kelyje E40 yra du sienos perėjimo punktai - pagrindinis (iš lenkų pusės - Jendžechovicai / Jędrzechowice) ir netoliese esančiame mieste Zgorzelec-Görlitz.

      Iš tolo matomos vėjo elektrinės (jų pilna Vokietijoje), tuščias kelias. Važiuojame pagrindiniu keliu. Apsisukti negalėsime.




      Vietoj dviejų juostų lengviesiems veikia tik viena. Stovėjome 1 valandą.
      Paskutinis taisė Romas; 2007.08.15, 08:45.

      Comment


        #4
        DE. 4 autostrada / E40

        4 / E40

        Poilsio aikštelės. WC tokiose aikštelėse nemokamas.
        .
        Nepaminėjau dar vieno privalumo - informuojama ne tik apie arčiausiai esančią aikštelę, bet ir apie kitą artimiausią aikštelę ar degalinę.

        Kamštis prieš Dresdeną


        Chemnitz (buv. Karl-Marx-Stadt)


        Tiuringijoje šioje vietoje matosi iš karto trys pilys. Žinomiausia - Eisenacho.


        Tiuringija.
        Dar vienas privalumas - rašomi ne tik tame kelyje, bet ir šoninėse autostradose esantys miestai.


        Nepagrindinėse sankryžose rašomas artimiausia sankryža, o ne stambesnis miestas.
        Iš pradžių jautiesi nejaukiai, paskui pripranti.


        Poilsio aikštelė Hesene

        Comment


          #5
          Atsiprašau, jau buvo sukurtos panašios temos:
          Keliai užsienyje (Temą sukūrė Praeivis)
          Autobahn (Temą sukūrė _Bead_) .

          Jei nebus prieštaraujančių, turbūt reikės:
          - šios temos pranešimus apie Vokietiją prijungti prie _Bead_ temos,
          - Praeivio temą išskirstyti pagal šalis (ten rašoma apie Vakarų Europą ir apie Latviją).
          Paskutinis taisė Romas; 2007.08.15, 08:59.

          Comment


            #6
            DE. 8 Autostrada

            Vokietijoje autostrados iš šiaurės į pietus žymimos nelyginiais numeriais, o iš rytų į vakarus - lyginias numeriais.
            Reikia pastebėti, kad kai kurios autostrados turi kelis tarp savęs nesusijusius ruožus, pvz.:
            - 8 autostrada eina nuo LU sienos iki Saarbrückeno apylinkių, o po to vėl eina nuo Karlsruhe pro Müncheną iki Zalcburgo (AT).
            - panašiai nutrūksta ir 4 autostrada (nėra ruožo tarp sankryžos su 7 keliu prie Kasselio ir Kölno)
            - tiesiama 1 autostrada tarp Kölno ir Triero.

            Važiuodami visą laiką tiesiai galite būti 4 kelyje, po to atsidurti 7-me ir pagaliau - 5-me. Kelių žymėjimas, gana neblogas, bet sudėtingose sankryžose reikia būti atidiems. Šturmanas turi įsidėmėti, kelintame "exite" kurios krypties reikia laikytis.

            8 autostrada.
            Įvažiavimas iš Liuksemburgo.
            Puiki informacija - kiek iki kito išvažiavimo ir iki poilsio aikštelės


            Tiesiai rodoma ne stambesnio miesto kryptis, o artimiausia sankryža.


            Sekmadienį ryte eismas neintensyvus


            Čia reikės pasukti


            Vokietijos autostradose labai retai rašomi europiniai numeriai, šiuo atveju įsukame į E50.


            Sankryžose ženklai kelis kartus pakartojami.

            Comment


              #7
              DE. 6 ir 9 autostrados

              6 autostrada / E50. Paryžius - Nürnbergas - Praha

              Reinland-Pfalcas. Vingiuotas kelias eina pro vynuogynus.

              Tos vokiečių autostrados gana vingiuotos (bent vidurinėje ir pietinėje dalyje).

              Kelių remontas.
              Dėl intensyvaus eismo vokiečiai net ir remontuojamuose keliuose palieka antrą juostą. Tos antros juostos plotis - tik apie 2 metrus. Ja važiuoti nelabai smagu - iš vienos pusės kelio atitvaras, iš kitos - autobusas, sunkvežimis arba kemperis.
              Beje, tokie remontuojami ruožai tęsiasi iki 10-15 km.
              Apie kamščius prieš kelio susiaurėjimus geriau nepasakoti.
              .

              Čia ne tautietis, o lenkas


              Sankryža prie Niurnbergo. Suksime į 9-ą kelią


              9 autostrada / E51. Miunchenas - Niurnbergas - Berlynas


              Poilsio aikštelė prie Bayreuth


              Užrašai ant atliekų rūšiavimo konteinerių ne tik vokiškai, bet ir angliškai, lenkiškai ir čekiškai.


              Bavarija

              Comment


                #8
                DE. Vietiniai keliai

                Saksonija, Čekijos pasienis


                Iš pradžių gali atrodyti, kad jie geltonai žymi tik apvažiavimus.
                Tačiau ta spalva jie žymi vietinius kelius.

                Keista, kad panaši lenta atsidūrė prieš Vilniaus Geležinio Vilko-Ukmergės g. estakadą. Gal atkeliavo iš Vokietijos?

                Labai gerai, kad vokiečiai vietiniuose keliuose nurodo kryptį ir atstumus iki autostradų.

                Comment


                  #9
                  Visiškai puikus reportažas, man labai patiko, dėkui . Kaip dėl greičio Vokietijoj, kokiu pats važiavai, mažu pažiūrėjai kiek mašiniukas 'traukia' ?

                  Comment


                    #10
                    /\ Ačiū už gerus žodžius.
                    Trijų juostų autostradoje važiuodamas antroje eilėje 160-170 km/h gali būti "nupūstas". Vokiečių autostrados gana vingiuotos, jose gana intensyvus eismas, todėl nesinorėjo lakstyti (tuo labiau, kad labai kyla kuro sąnaudos).
                    Mašinos jėgos buvo bandomos tiesiuose ruožuose anapus Reino. Mašina atlaikė.

                    Comment


                      #11
                      FR. Prancūzijos autostrados

                      Atėjo eilė Prancūzijos keliams.


                      Prieš planuojant kelionę verta išstudijuoti FRA autostradų žemėlapį. Jų tinklas žymiai retesnis nei Vokietijoje ar Beniliukse. greitis ribojamas iki 130 km/h.
                      Daugumas autostradų yra mokamos. Nemokami tik žaliai pažymėti ruožai (prie Paryžiaus ir kitų didmiesčių, Caen-Rouen, Luxembourg-Nancy ir kt.).
                      Nemokami ir greitkeliai (šioje schemoje - žali su baltu fonu). Jie daugmaž atitinka mūsų V-K autostradą ir juose leidžiama važiuoti iki 110 km/h. Tokių greitkelių daugiausia yra Bretanėje

                      Žemėlapis iš auriolg.free.fr/forum/auto2003.jpg

                      Šiek tiek informacijos angliškai galima rasti čia: http://english.controleradar.org/france-highways.php

                      Jei nesinori studijuoti žemėlapio, siūlau pažiūrėti (kol bus patalpintos kelių nuotraukos) į kai kuriuos FRA eismo dalyvius Prospekto temoje Automobiliai

                      Comment


                        #12
                        FR. Prancūzijos autostrados

                        Patiko:
                        - Ten tikras poilsis (Vokietijoje važiavimas autobahnais - darbas, visų pirma dėl didelio intensyvymo ir kamščių)
                        - Kultūringi vairuotojai
                        - Kelių remontai nesukelia tokio streso, kaip Vokietijoje.
                        - Aiškios ženklų spalvos. Balta reiškia ne tik gyvenvietę bet ir kokių 30-50 km apylinkę - kol nepasirodo žalias ženklas, nekreipi dėmesio.
                        - Aiškus pagrindinių kelių žymėjimas (žr išimtis žemiau). Aiškai pažymėtos juostos:
                        Iš pradžių matai kelias kryptis. Po to tas pačias kryptis perskirtas brūkšniu arba ant atskirų lentų dar prieš kelias sankryžas iki reikalingos - jau reikia atkreipti dėmesį
                        - Gana tankiai išdėstytos puikios poilsio aikštelės su nemokamais WC.

                        Nepatiko
                        - Šiaurinėje dalyje visi keliai suorientuoti per Paryžių, pvz., kitaip neįmanoma nuvažiuoti iš Nanto ar Reno iki Vokietijos.
                        - Labai reti išvažiavimai (Sortie)
                        - Mokamos autostrados (0,07-0,10€/km). Papildoma gaišatis prie mokėjimo punktų.
                        - Kuras prie pagrindinių kelių žymiai brangesnis (dyzelis 1,21€/l) nei prie supermarketų ir (1,06€/l). Beje, ir tos degalinės autostradose yra tik kas 40-50 km.
                        - Nerašo europinių kelių numerių
                        - Ne iškart supranti, kad kairiau užrašytas krypties pavadinimas (be rodyklės) reiškia nurodymą sukti. Čia ir dabar.
                        - Kai kurios nuorodos taip sumakaluotos (pagrindinis kelias tampa miesto apvažiavimu), kad tokiame Kane (Caen) teko du kartus ieškoti E401 tęsinio - vis atsidurdavome aplinkkelyje.
                        - Neteko įstrigti kamštyje, bet prie Reno (Rennes) į priešingą pusę važiavo atostogautojai, tai ten buvo kokių 4-5 km kamštis.
                        Paskutinis taisė Romas; 2007.08.17, 22:39.

                        Comment


                          #13
                          FR. Prancūzijos autostrados

                          A-4 / E-50 Strasbourg-Metz-Reims-Paris


                          Objektai vairuotojų dėmesiui išlaikyti








                          Beje, autostradose reklamų nėra.
                          Šoniniuose keliukuose kai kur reklamų gausa priminė mūsų kaimynus.


                          Išvažiavimai (sortie) Prancūzijos autostradose retesni nei Vokietijoje


                          Kelio ženklai.
                          Kryptys surašytos viename skyde. Kai, pvz. Chalons bus užrašytas perskirtas brūkšniu, reiškia artėja atitinkama sankryža
                          Paskutinis taisė Romas; 2007.08.18, 22:04.

                          Comment


                            #14
                            FR. Prancūzijos autostrados

                            Poilsio aikštelė autostradoje A-81 / E-50 Rennes - Le Mans


                            Nemokamas WC, kuriame groja radijas


                            Daug staliukų užkandžiams

                            Comment


                              #15
                              FR. Prancūzijos autostrados

                              A-81 -> A-11 E/50 Rennes-Le Mans-Paris



                              Nuo Le Mans - jau trys juostos


                              Jei užrašas yra ant atskiros lentos dešinėje, tai gali reikšti, kad artėja norima sankryža arba jau reikai sukti. Tokius mokslus išėjome klaidžiodami po Kaną (Caen)





                              Reikia susimokėti už kelius
                              Suskaičiavau 54 "narvelius", didžioji dauguma - susimokantiems






                              Galima pamatyti visokių šalių mašinų. LT (juodi numeriai baltame fone) ten buvo šiokia tokia egzotika


                              Susimokame už tą malonumą 286km - 25,40€.
                              Beje, už kelius mokėjau tik "normalia" kortele - ten daug kur visokių elektronų nepriima.


                              Iki Paryžiaus - 4 juostos


                              Prie Paryžiaus apvažiavimo


                              N-104. Dviejų juostų Paryžiaus aplinkkelis, daug kur susiliejantis su kitomis autostradomis, bet visur aiški navigacija.
                              Jei kryptys užrašytos ant atskiros lentos, reiškia, tuoj bus atitinkama sankryža.

                              Tiesa, tame aplinkkelyje ne visi kelių numeria rašomi. net autostradėlės N-4 numeris nebuvo parašytas - vos spėjom pasukti pagal vietovardžius
                              Paskutinis taisė Romas; 2007.08.18, 22:28.

                              Comment


                                #16
                                FR. Prancūzijos keliai

                                Didžiausia Prancūzijos kelių ypatybė - daugybė žiedinių sankryžų.
                                Pikardija. Greitkelio N-31 pabaiga.


                                Pikardija. N-31
                                Nuo čia buvo aplinkkelis. Kelias uždarytas dėl "Tour de France" dviračių lenktynių.
                                Gaila, kad nebuvo laiko pažiūrėti lenktynių - įdomus renginys. Prancūzai atsineša savo staliukus, ant jų padeda maistą, iš anksto mojuoja vėliavomis. Tiesiog kaimo atlaidai




                                Bretanė.
                                Vakarų Bretanėje užrašai dubliuojami ir bretonų kalba. Kitų bretonų buvimo pėdsakų ten beveik nepavyko aptikti.








                                Comment


                                  #17
                                  FR. Prancūzijos keliai

                                  N raide žymimi nacionaliniai keliai
                                  D raide žymimi departamentų keliai
                                  C (tokių teko mažai matyti) - komunų keliai.

                                  Dvikalbiai užrašai Bretanėje


                                  Departamentų kelių numeracija yra nesuvokiama, ypač kai važiuoji skirtingais departamentas - D1, D2, ... D10, ... D768, D786. Kitame departamente - D3, D8, ...D678, D687.
                                  Jokiame departamente nėra 700 ar 800 kelių (departamentai kiek didesni už mūsų apskritis, tik ten tankiau gyvenama ir daugiau kelių).

                                  Kita ypatybė - jie kelio kryptis išdėsto 45º kampu. Nesuprasi, kelias rodomas tiesiai ar į šoną. Paskui, žinoma pripranti.


                                  Šiaip prancūzai nepersistengia rašyti kelių numerius, tenka atsiminti vietovardžius. Tiesa Bretanėje kažkoks pliūdrių sezonas - ten, pvz, pakeliui gali pamatyti tokių vietovardžių koncentraciją (išvardinti tik stambiausi, pažymėti šalies žemėlapyje):
                                  Plouezec
                                  Pleuneuf
                                  Plouescat
                                  Ploufragan
                                  Ploermel
                                  Pleubian
                                  Ploubalay
                                  Plougneau
                                  Plouha
                                  Pleurtuit...

                                  Comment


                                    #18
                                    Geras dalykas, kuris yra Prancūzijoje, ypač žiedinėse sankryžose:
                                    - jie rašo "Toutes directions" (visos kryptys)
                                    - arba pažymėję vieną kryptį likusioms rašo "Autres directions" (likusios kryptys)
                                    Paskutinis taisė Romas; 2007.08.23, 19:27.

                                    Comment


                                      #19
                                      Atradau galimybę papildyti šiek tiek šią temą. Nuotraukos visos iš Vokietijos. Pagrindinė nuotrauka, kuria norėjau pasidalinti yra pirmoji. Kažkaip buvau nustebęs kodėl Vokietijos keliuose nėra vilkikų padarytų vėžų, kada privažiavau vienus kelio darbus radau atsakymą:


                                      Asfalto, tiksliau šiuo atveju betono sluoksnis išties labai storas. Taipogi patiko kaip jie tvarko kelius. Kaip ir matote iš šios nuotraukos, jei reikia paremontuoti kažkokią nedidukę pagedusią atkarpą jie ne tik nuima asfalto šiek tiek ir užkloja naują sluoksnį, bet prisikasa iki pat pagrindo ir iš naujo viską pakloja. Ir, kad pranešimas nebūtų labai sausas - keletas vaizdų iš Vokietijos greitkelių

                                      Tikrasis autobamas, greitis neribojamas. Čia iš vakarinio Berlyno apvažiavimo, kelio kryptis - Hamburgas


                                      Toliau foto iš ten kur jau ribojimas greitis iki 130
                                      Magistralė Berlynas-Štetinas(PL)


                                      Čia vaizdas iš tik prieš keletą metų pabaigtos tiesti autostrados. Sunku nupasakoti kur ji yra, bet prasideda kelyje Berlynas-Štetinas(PL) ir tada keliauja į viršu, link jūros. Po dešine puse palikusi Greifswaldo miestuką, magistralė sukasi Rostoko ir Hamburgo kryptimi. Žemėlapyje ji pažymėta numeriu 20.


                                      Tolesnės dvi nuotraukos iš greitkelio kryptimi nuo Dusseldorfo, Kiolno pro Hanoverį, link Berlyno



                                      Pabaigai dar keletas įspūdžių. Vokietijos greitkeliai ir susisiekimas išties labai geras, nes kaip pvz. 650 Km nuvažiuoti per beveik 6 val. įskaitant ir kelio darbus, ir sustojimus benzinui ,ir tik truputį viršijant leistiną greitį yra išties smagu Tačiau yra ir problemų. Didžiausias peilis, tai kelių darbai, juose aišku ribojamas greitis, o sunkiausia, kada preš juos susiaurėja kelias, o ten susidaro išties nemaži kamščiai Taipogi pvz. gretikelio nuo Hamburgo, kryptimi Dusseldorfas, Kiolnas, didžiają dalį sudaro kelias, kuriame į vieną pusę eina tik dvi juostos. To pasekoje - pirmoje juostoje tik kartais nutrūkstanti vilkikų kolona ir nuolat pristabdomas transportas iš antros juostos, kadangi, kas nors pasivijęs vilkikus pirmoje juostoje rikiuojasi į antrąją. Kažkaip kelyje, žemėlapyje pažymėtame numeriu 1 tikėjausi pamatyti minimum 3 juostas į vieną pusę. Bet šiaip išties smagu pasivažinėti po Vokietija, nes kelių infrastruktūra - įspūdinga.
                                      Paskutinis taisė Xmaster; 2007.11.10, 16:12.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ačiū už papildymą, Xmaster

                                        Comment

                                        Unconfigured Ad Widget

                                        Collapse
                                        Working...
                                        X