Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Iki Trakų išties neaišku, bet tai tikrai nėra miesto susisiekimo prioritetas.

    Matai, takai yra kelių kategorijų, kaip gatvės: tranzitiniai, artimo susisiekimo ir pan. Tas minimas takas yra berods Eurovelo trasos dalis, jis yra magistralinis takas. Bet juo nevažiuosi, kai reikia nuo daugiabučio iki parduotuvės nusigaut. Yra manančių, kad galima tą padaryti pėsčiųjų šaligatviais, bet logiškai mastant ir yra tiesiami (bent planuojami) dubliuojantys dviračių takai, kurie leis važiuoti rajonų viduje arba tarp artimų rajonų. Nes kai reik nuo Nemenčinės nuvažiuoti į Oro uostą, tai magistralinis takas patogu. Bet kai reikia nuo Minsko IKI nuvažiuoti link Mokesčių inspekcijos Šiaurės miestelyje, tai maršrutas kitoks.
    Kas važiuoja dviračiu iki krautuvės tame pačiame rajone? Manau iki Trakų tikrai būtų daugiau važiuojančių, negu iki artimiausios maximos už kelių šimtų metrų. Dauguma Vilniuje dviračius naudoja laisvalaikiui ir sportui, o ne kaip transporto priemonę. Tas takas palei Nerį geras to pavyzdys, jis irgi nėra skirtas nuvažiuoti žirmūnų gyventojams iki parduotuvės, tai pagal jus net ne toks reikalingas būtų.

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Neminint, kad tavo pasiūlyti maršrutai yra skirti nuvažiuoti iš konkretaus taško A į konkretų tašką B. Takas palei Laisvės pr. leidžia nuvažiuoti į daug taškų ir iš daug taškų. Pagauni ką sakau? Čia kaip aplinkkelis be nusukimų į rajonus. Patogu, greita, bet nuvažiuosi tik iš konkrečios vietos į konkrečią vietą, be galimybės patekti prie dažniausiai lankomų objektų (parduotuvės, poliklinikos, you name it).
    Čia kaip tik yra pasiūlmai kaip karoliniškių ir lazdynų gyventojams nuvažiuoti ne pas kaimyną ar iki maximos už 10 metrų, o kaip patogiai ir malonai nuvažiuoti ar tiesiog pasivažinėti iki centro, vingio parko, Neries, kitų tolimesnių rajonų nesimalant palei magistralinę gatvę, kas geriau?
    Paskutinis taisė Lettered; 2018.04.03, 09:50.
    Flickr

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Ar saugu ir šiaip malonu važiuoti viaduku virš savanorių žiedo kartu su fūrom 100 km/h?
      Klausiau. Nesaugu, švelniai tariant. Važiavo pro žiedą šoniniu pakilimu. Priedo dar ir fiziškai sunku.
      Saugiau aplamai G.Vilties ir Tunelio g.
      Apie tai ir lyg ir ketinu paporinti.


      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        Kas važiuoja dviračiu iki krautuvės tame pačiame rajone? Manau iki Trakų tikrai būtų daugiau važiuojančių, negu iki artimiausios maximos už kelių šimtų metrų. Dauguma Vilniuje dviračius naudoja laisvalaikiui ir sportui, o ne kaip transporto priemonę. Tas takas palei Nerį geras to pavyzdys, jis irgi nėra skirtas nuvažiuoti žirmūnų gyventojams iki parduotuvės, tai pagal jus net ne toks reikalingas būtų.

        Čia kaip tik yra pasiūlmai kaip karoliniškių ir lazdynų gyventojams nuvažiuoti ne pas kaimyną ar iki maximos už 10 metrų, o kaip patogiai ir malonai nuvažiuoti ar tiesiog pasivažinėti iki centro, vingio parko, Neries, kitų tolimesnių rajonų nesimalant palei magistralinę gatvę, kas geriau?
        Takai turi būti tinkami naudojimui ir rekreacijai ir kaip transporto priemonei. Mieste turi būti patogu važiuoti ir į parduotuvę ir į darbą ar į parką pasėdėt. Jeigu manot kitaip, tai čia ir yra priežastis nesusišnekėjimo.

        O tai, kad dabar takai daugiausiai naudojami rekreacijai nėra rodiklis. Vakarinio aplinkkelio trasoje išvis niekas nevažinėjo automobiliais - tai reikštų, kad nereikėjo jo tiesti? Miesto politika ir darnaus judumo planas (baigiamas rengti) aiškiai išskiria tvarkaus susisiekimo svarbą, o tai reiškia, kad viskas turi būti patogiai pasiekiama visomis transporto rūšimis, pirmenybę teikiant ne automobiliams. Todėl ir takai tiesiami pirmiausia ne rekreacijai (nors tam irgi dėmesys skiriamas, žr. pavyzdį Vileišio g. arba nuo Vingio tilto palei Nerį link Baltojo tilto), bet patogiam susisiekimui apimant kuo didesnį gyventojų kiekį. Visą tą gerai apibendrina vienas iš mero rinkiminių pažadų: artimiausias dviračių takas ne toliau kaip už 1 km. Vilniuje tai jau bus didelis pasiekimas. Po to jau galima bus galvoti apie papildomas jungtis, net tokiomis kryptimis, kur masės nevažinėja.

        Comment


          Parašė Creatium Rodyti pranešimą

          Takai turi būti tinkami naudojimui ir rekreacijai ir kaip transporto priemonei. Mieste turi būti patogu važiuoti ir į parduotuvę ir į darbą ar į parką pasėdėt. Jeigu manot kitaip, tai čia ir yra priežastis nesusišnekėjimo.

          O tai, kad dabar takai daugiausiai naudojami rekreacijai nėra rodiklis. Vakarinio aplinkkelio trasoje išvis niekas nevažinėjo automobiliais - tai reikštų, kad nereikėjo jo tiesti? Miesto politika ir darnaus judumo planas (baigiamas rengti) aiškiai išskiria tvarkaus susisiekimo svarbą, o tai reiškia, kad viskas turi būti patogiai pasiekiama visomis transporto rūšimis, pirmenybę teikiant ne automobiliams. Todėl ir takai tiesiami pirmiausia ne rekreacijai (nors tam irgi dėmesys skiriamas, žr. pavyzdį Vileišio g. arba nuo Vingio tilto palei Nerį link Baltojo tilto), bet patogiam susisiekimui apimant kuo didesnį gyventojų kiekį. Visą tą gerai apibendrina vienas iš mero rinkiminių pažadų: artimiausias dviračių takas ne toliau kaip už 1 km. Vilniuje tai jau bus didelis pasiekimas. Po to jau galima bus galvoti apie papildomas jungtis, net tokiomis kryptimis, kur masės nevažinėja.
          Ai tai štai kur pakastas šuva. Duotas rinkiminis pažadas nepasigilinus į realius poreikius, tai dabar ir paišoma pasirinktam mikrorajone krūva takų ratais, kai tuo tarpu bendram judėjimui per miestą takai nesujungti. Mano galva prioritetas turėtų būti pirma sujungti magistraliniais takais Gariūnų-Oslo-Sietyno bei Parodų-Sausio tryliktosios trasas tranzitui, o po to tik daryti skersines jungtis mikrorajonų viduje. Bet matomai meras pamanė, kad pirmiau reikia daryti tuos, kurie labiau matosi rinkėjams po langais.

          Comment


            Bukaprotiškumui ribų nėra.

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Bukaprotiškumui ribų nėra.
              Argumentus prašom, o ne užgauliojimus. Kiek realiai jungčių sujungta ir kiek pripaišyta Žirmūnų, Lazdynų ar Senvagių? Antakalnyje takas kur nuveda? Iki mokyklos stadiono? Aišku gerai, kad nutiesė, bet kur tesinys?

              Comment


                Dalis argumentų jau buvo pateikta. Bet kai patogiau remtis šūkaliojimais ir trydaliojimais, tai tuo ir baigsim. Bent jau aš savo dalį baigsiu, jūs galit trydaliot toliau.

                Comment


                  Man rodos, kad kai dviračių takų tiesimas išvis stovėdavo, tai nepatenkintų būdavo mažiau nei kad pradėjus takus tiesti aktyviau :). Dviračių takai yra gerai, bet jei savivaldybė jais tikisi išspręsti automobilių spūsčių problemą, tai turės nusivilti. Nežinau, ar daromos apklausos ir atsižvelgiama į važinėjančių dviračiais poreikius, ar tiriama, kiek yra važinėjančių susisiekimo tikslais, kiek - poilsio/sporto tikslais. Turiu įtarimą, kad dalis atkarpų net ir vasarą bus nenaudojamos, nes nutiestos vien tam, kad nutiesti. Panašiai būna su kai kuriais šaligtaviais: judriose vietose seni ir ištrupėję, o šalia naujos gatvės, palei kurią niekas nevaikšto, nauji ir lygūs.

                  Comment


                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                    Man rodos, kad kai dviračių takų tiesimas išvis stovėdavo, tai nepatenkintų būdavo mažiau nei kad pradėjus takus tiesti aktyviau :). Dviračių takai yra gerai, bet jei savivaldybė jais tikisi išspręsti automobilių spūsčių problemą, tai turės nusivilti. Nežinau, ar daromos apklausos ir atsižvelgiama į važinėjančių dviračiais poreikius, ar tiriama, kiek yra važinėjančių susisiekimo tikslais, kiek - poilsio/sporto tikslais. Turiu įtarimą, kad dalis atkarpų net ir vasarą bus nenaudojamos, nes nutiestos vien tam, kad nutiesti. Panašiai būna su kai kuriais šaligtaviais: judriose vietose seni ir ištrupėję, o šalia naujos gatvės, palei kurią niekas nevaikšto, nauji ir lygūs.
                    Taip, nes dviratininkų Vilniuje yra visi trys ir joks infrastruktūros plėtros veiksmas jų "nepadaugins". Be to, čia ir oras nepastovesnis, bei kalvotumas didesnis nei Norvegijoje, todėl niekada (ir dar sykį - niekada) čia žmonės nevažinės dviračiais į darbą, nes tiesiog - nelemta :))))

                    Comment


                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                      Man rodos, kad kai dviračių takų tiesimas išvis stovėdavo, tai nepatenkintų būdavo mažiau nei kad pradėjus takus tiesti aktyviau :). Dviračių takai yra gerai, bet jei savivaldybė jais tikisi išspręsti automobilių spūsčių problemą, tai turės nusivilti. Nežinau, ar daromos apklausos ir atsižvelgiama į važinėjančių dviračiais poreikius, ar tiriama, kiek yra važinėjančių susisiekimo tikslais, kiek - poilsio/sporto tikslais. Turiu įtarimą, kad dalis atkarpų net ir vasarą bus nenaudojamos, nes nutiestos vien tam, kad nutiesti. Panašiai būna su kai kuriais šaligtaviais: judriose vietose seni ir ištrupėję, o šalia naujos gatvės, palei kurią niekas nevaikšto, nauji ir lygūs.
                      Pagal kai kurias planuotojų įžvalgas labiausiai augantis susisiekimo būdas bus ne dviračiais ir net ne VT, o... pėsčiomis.

                      Comment


                        Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                        Man rodos, kad kai dviračių takų tiesimas išvis stovėdavo, tai nepatenkintų būdavo mažiau nei kad pradėjus takus tiesti aktyviau :). Dviračių takai yra gerai, bet jei savivaldybė jais tikisi išspręsti automobilių spūsčių problemą, tai turės nusivilti. Nežinau, ar daromos apklausos ir atsižvelgiama į važinėjančių dviračiais poreikius, ar tiriama, kiek yra važinėjančių susisiekimo tikslais, kiek - poilsio/sporto tikslais. Turiu įtarimą, kad dalis atkarpų net ir vasarą bus nenaudojamos, nes nutiestos vien tam, kad nutiesti. Panašiai būna su kai kuriais šaligtaviais: judriose vietose seni ir ištrupėję, o šalia naujos gatvės, palei kurią niekas nevaikšto, nauji ir lygūs.
                        Naudojimasis infrastruktūra negali atsirasti, kai nėra tos infrastruktūros. Nereikia statyti vežimo prieš arklį. Pas mus net pėsčiomis dažnai nėra patogu vaikščiot: šaligatviai išbyrėję, gatves kirsti nesaugu, purvynai visur ir pan. Tas pats galioja ir automobiliams. Taurupės g. dabar nesinaudoja praktiškai niekas, nes to neįmanoma daryti. Sakysim: tai kam ją tiest, jei nieks nesinaudoja? Logika juk būtų ta pati. Bet nutiesus naudojimasis padidės ir žiū greičiausiai bus net poreikis platint (ką ir yra numatyta daryt po kelių metų). Tuo pačiu panaikink visas stovėjimo vietas Senamiestyje ir eismo intensyvumas jame sumažės tolygiai. Čia ne mano paistaliojimai, tai yra išbandyta ir sėkmingai įgyvendinama labiau pažengusiose valstybėse.

                        Bet gerai pastebėta dėl nepasitenkinimo. Kai niekas nieko nedarė, tai buvo ramu, nes niekas nevyksta. Kai tik kažkas vyksta, tai kaip mat išlenda 'ekspertai' iš visų pakampių ir pradeda aiškinti kam, ką ir kaip daryti. Keista, kad tokie 'ekspertai' neina į valdžią arba tiesiog dirbti ties projektavimu: juk tiek daug žinių turi apie miesto valdymą ir infrastruktūrą.

                        Comment


                          Parašė vėkas Rodyti pranešimą

                          Taip, nes dviratininkų Vilniuje yra visi trys ir joks infrastruktūros plėtros veiksmas jų "nepadaugins". Be to, čia ir oras nepastovesnis, bei kalvotumas didesnis nei Norvegijoje, todėl niekada (ir dar sykį - niekada) čia žmonės nevažinės dviračiais į darbą, nes tiesiog - nelemta :))))
                          Kam smulkintis - rašyk, Vilnius kalnuotesnis nei Butanas, o oras nepastovesnis nei Antarktidoje.

                          Duosiu patarimą, jei trolinti, tai trolinti. Su tokiu half-assed trolinimu gali pasirodyti kaip eilinis durnius.
                          If a lion could speak, we could not understand him.

                          Comment


                            Ar nepagalvojate kad žmonės galbūt atsisako važiuoti dviračiu pvz. į pašta, darbą, parduotuvę ir t.t. vien todėl kad bijoma kad pavogs dviratį?
                            Man tokia fobija yra. Dviratis brangus, spyna gera, bet nesijaučiu saugiai palikęs dviratį viešoje vietoje, nors tu ką.

                            Comment


                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                              Dalis argumentų jau buvo pateikta. Bet kai patogiau remtis šūkaliojimais ir trydaliojimais, tai tuo ir baigsim. Bent jau aš savo dalį baigsiu, jūs galit trydaliot toliau.
                              Dabar, kai jau baigei, nusileisiu ir aš. Taip Lazdynų takas reikalingas. Taip, gatvės pertvarkymui greičiausiai neatsiras pinigų. Tikiuosi bent jau užaugęs dviratininkų aktyvumas privers maksimaliai pritaikyti gerasias praktikas, kaip fizinis dangų atskyrimas, susikirtimai su pėsčiaisiai tik stačiu kampu ir pan.

                              Comment


                                Takų kokybė yra visai kitas klausimas nei jų reikalingumas. Dėl to sutarsim: Architektų g. tikrai galima ir reikia pertvarkyti moderniai, taip atlaisvinant vietos ir dviračių takams.

                                Comment


                                  Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                  Man rodos, kad kai dviračių takų tiesimas išvis stovėdavo, tai nepatenkintų būdavo mažiau nei kad pradėjus takus tiesti aktyviau :). Dviračių takai yra gerai, bet jei savivaldybė jais tikisi išspręsti automobilių spūsčių problemą, tai turės nusivilti. Nežinau, ar daromos apklausos ir atsižvelgiama į važinėjančių dviračiais poreikius, ar tiriama, kiek yra važinėjančių susisiekimo tikslais, kiek - poilsio/sporto tikslais. Turiu įtarimą, kad dalis atkarpų net ir vasarą bus nenaudojamos, nes nutiestos vien tam, kad nutiesti. Panašiai būna su kai kuriais šaligtaviais: judriose vietose seni ir ištrupėję, o šalia naujos gatvės, palei kurią niekas nevaikšto, nauji ir lygūs.
                                  Antonas iš savivaldybės buvo rengęs dvi apklausas šiais klausimais per Facebook naudojant Google Forms.

                                  Parašė mayro Rodyti pranešimą
                                  Ar nepagalvojate kad žmonės galbūt atsisako važiuoti dviračiu pvz. į pašta, darbą, parduotuvę ir t.t. vien todėl kad bijoma kad pavogs dviratį?
                                  Man tokia fobija yra. Dviratis brangus, spyna gera, bet nesijaučiu saugiai palikęs dviratį viešoje vietoje, nors tu ką.
                                  Turbūt dėl brangaus dviračio ir fobija. :) Jei pažiūrėti koks dviračių parkas Olandijoj, tai ten paprasti, net paklerę ir seni miesto dviračiai, tikrai dominuoja ne sportiniai naujausių metų. Pats aš už pastaruosius pasisakau, nes tiesiog lengviau ir greičiau važiuoti.

                                  Comment


                                    Antakalnio takas.

                                    Comment


                                      Teko pravažiuot. Sumontuotos į bortus integruotos lietaus surinkimo grotelės. Trūksta tik viršutinio raudono asfalto.

                                      Comment


                                        Ši atkarpa jau pagal dviračių gatvės principą tvarkoma?

                                        Comment


                                          Parašė kutas Rodyti pranešimą
                                          Ši atkarpa jau pagal dviračių gatvės principą tvarkoma?
                                          Toji atkarpa nėra skirta automobiliams, o tik pėstiesiems ir dviratininkams. Pagal dviračių gatvės principą bus tvarkoma už kadro, gale, esanti Vileišio g.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X