Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įvertinimo nusipelno ir ta "pėsčiųjų" šaligatvio kreivė, einant žemyn nuo Kareivių/Žirmūnų sankryžos elegantiškai aplenkianti apšvietimo stulpą, o už poros metrų po kojomis malasi automobiliai, kai tuo tarpu dviratininkams nutiestas tiesiausias ir plačiausias kelias toliau nuo gatvės.
    Šitą taką, kaip ir paupio taką, naudos ir pėstieji, ir mamytės su vėžimėliais, ir šunis vedžiojantys aplinkiniai gyventojai, ir dviratininkai, kurie burnosis kad jiems maišosi po kojomis, tai čia net nežiūrint į oro sąlygas jeigu pvz. lyja. O dar šlykštesniais metų laikais, kuomet dviračių drastiškai apmažėja (nuo lapkričio iki ankstyvo balandžio, išimant tą laiką kuomet būna sniegas), tai tas ženklinimas dviratininkams ypatingai netenka prasmės.
    Beje, ar tikrai pagal tą taką buvo reikalinga tiesti dubliuojančią apšvietimo liniją? Atrodo kaip pinigų švaistymas.

    Comment


      Šiandien važiuodamas pastebėjau, kaip trūksta gero sujungimo su Valakampių tiltu. Jau po truputį išvažinėjama veja.

      Comment


        Bandžiau domėtis pseudomagistraline/rekreacine Eurovelio-11 trasa Vilniuje, jos istorija. Radau tokį straipsniuką iš 2008m.

        Vilniuje jau įsibėgėjo projekto „Tarptautinės dviračių turizmo trasos „EuroVelo 11“ darbai. Projektas vykdomas trimis etapais.

        Pirmasis etapas jungs centrą su Verkių gatve, antrasis – centrą-Trakų Vokę, trečiasis – Verkių g.-Žaliųjų ežerų rajoną.

        Šiuo metu pirmojo etapo darbai įpusėjo ir 2008 rugpjūčio 1 d. bus užbaigti.

        Sudėtingiausiojo ir brangiausiojo antrojo etapo parengtas projektas, o trasos tiesimas ir baigiamieji darbai numatyti 2009-2010 metams.
        Išnagrinėjusi susidariusią situaciją, miesto valdžia priėmė sprendimą teikti paraišką Apskrities regioninei tarybai numatant skirti dalį Europos Sąjungos paramos lėšų.

        Trečiąjį etapą savivaldybė įgyvendins 2009 metais savo lėšomis. Tuomet galutinai centras bus sujungtas su Balsių rajonu.
        Panašu, kad prie mero Imbraso laikų iškelta ambicija, įgyvendintas pirmas etapas - nuostabi gamtiška atkarpa, toli nuo gatvių, o kiti etapai liko tai 2km trinkelių palei Nerį, tai bendram sraute Verkių g./Žaliųjų ežerų g. ar blogiau - Savanorių pr./Lentvario g.

        Pastaruoju metu galima pasidžiaugti koreaguotina trasa vietoj senamiesčio naujomis dviračių takų jungtimis Birutės Vingyje, Upės g., potencialiai su Vingio parko tiltu trasa koreaguotina per Lazdynus-Gariūnų g. Galų gale atsirastų potencialus ratas grįžti per Laisvės pr.-Ateities g. trasą.

        Taip pat prieš kurį laiką perasfaltuota Verkių g. - kelkraščiai iki šiol padorūs, sudėta daug greičio mažinimo kalnelių, teorinis greitis 30km/h (realus 50-60km/h, bet bent jau stabteli karts nuo karto). Panašiu metu sujungta Verkių g. su Verkių parku asfaltuota įkalnė tarp ilgaamžių medžių gausos - bene vienintelė padori jungtis nuo upės šiaurėje.

        Tikiuosi, kad aplipdę periferijas ir centrą magistralinėmis trasomis imsis rekreacinių/sportinių trasų tęstinumo. Galų gale, galėtų ir su Vilniaus rajonu bendradarbiauti įgyvendinant miesto periferines trasas - yra potencialo sujungti Balsius-Riešę-Avižienius-Zujūnus-Pilaitę. Dalis takų yra net asfaltuoti, dalis sutankinta skalda, dalis laukų takiukai ir eismas bendrame sraute.


        Gal kas žinot/pamenat apie laikotarpį/eigą, kai buvo tiesiami asfaltuoti dviračių ar pėsčiųjų/dviračių takai? Pavyzdžiui:

        Kodėl Fabijoniškėse pilna takų: Liudo giros g., Stanevičiaus g. net atskirti nuo pėsčiųjų tako (kad ir kaip nusidėvėję ir su tragiškais nuvažiavimais) ?

        Ateities g. ir Santariškių g. tąsa už klinikų pakankamai naujos (dar pamenu, kai buvo žvyrkelis Ateities g.), tai palei jas esantys takai daugmaž suprantami, tačiau neįsivaizduoju kada/kaip Jeruzalės gatvėje atsirado asfaltas.

        Molėtų plento išbarstytas ir prie pat judrios gatvės, bet užtat ilgas takas iki pat Riešės.

        Smalsu būtų sužinoti preliminarius tiesimo metus, kitus pavyzdžius - nesugalvoju ne šiaurinėje dalyje esančių. (Gariūnų-Kirtimų g. bene gan šviežias takas nutiestas berods kartu su gatvių rekonstrukcija)

        Comment


          Molėtų plente dvirtakis atsirado rodos iškart platinant, ~ 2009? metus. Gariūnų/Kirtimų dvirtakis irgi atsirado panašiu metu tiesiant aplinkelį. Iki Grigiškių palei A1 atsirado keliais metais anksčiau.

          Anais laikais dar buvo įdomus sprendimas, kad Eurovelo atkarpa nuo Trinapolio iki malūno vasarą tapdavo vienpusio eismo automobiliams.

          Comment


            Dviračių takui, kuris veda paupiu iki Trinapolio vienuolyno, labai trūksta sujungimo su Žaliųjų ež. gatvės dviračių taku. Verkių gatvė toje vietoje siaura, dviračiams nesaugi ir nėra kaip ją platinti. Seniau kelias vasaras būdavo padarytas vienkryptis automobilių eismas, pusę gatvės paliekant dviračiams, bet vairuotojai nelabai į tuos ženklus žiūrėdavo.
            Gariūnų dviračių takai abiejose gatvės pusėse palieka tuštumos įspūdį. Poilsiniam pasivažinėjimui nejaukūs dėl judrios gatvės, o susisiekimui turbūt nelabai reikalingi, nes nelabai kur veda (bent kol kas). Kurioje vietose baigiasi Kirtimų g. dviračių takas?
            Paskutinis taisė senasnamas; 2019.08.26, 23:07.

            Comment


              Berods iki industrinio komplekso šalia Galvės g., jei gerai pamenu tai dar atkarpėlė link Pagirių yra (o gal tik provėžos) ties tuo dideliu viaduku virš geležinkelio bėgių.

              Comment


                Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                Kurioje vietose baigiasi Kirtimų g. dviračių takas?
                https://www.google.com/maps/place/Ju...901!4d25.16242

                Comment


                  Parašė alga Rodyti pranešimą

                  Atsiprašau už kabinėjimąsi, bet negaliu susiturėt. "Optimalus" reiškia "pats geriausias duotom sąlygom". Tai kas yra "optimaliausias"?
                  Pasiūlykite geresnį variantą tokiose situacijose? Bet kokiu atveju dviračių takas kirsis su pėsčiųjų stotelių zonose, taip pat kitur, kur kertasi kryptys. Daugiausia ką galima padaryti, tai dar labiau atitraukti dviračių taką nuo stotelės ir iškreivinti, bet, žinoma, reikia laikytis minimalaus kreivės radiuso pagal STR. Gautųsi tokia nemaža kilpa. Jau paaiškinta, kodėl tiesiami takai arčiau gatvės, bet dar galiu duoti pavyzdį, kiek būtų konflikto su pėsčiaisiais, jei takus apkeistume vietomis, t.y. pėsčiųjų takas arčiau gatvės važiuojamosios dalies? Kiekvienas pėstysis išeidamas iš namų ar panašiai, turėtų kirsti taką, tam kad eitų pėsčiųjų taku. O čia tik du susikirtimo taškai. Nežinau kaip dėl įspėjamųjų paviršių tose vietose, neatkreipiau dėmesio, pagal viską jie ten turi būti.

                  Comment


                    Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą
                    Pasiūlykite geresnį variantą tokiose situacijose? Bet kokiu atveju dviračių takas kirsis su pėsčiųjų stotelių zonose, taip pat kitur, kur kertasi kryptys. Daugiausia ką galima padaryti, tai dar labiau atitraukti dviračių taką nuo stotelės ir iškreivinti, bet, žinoma, reikia laikytis minimalaus kreivės radiuso pagal STR. Gautųsi tokia nemaža kilpa. Jau paaiškinta, kodėl tiesiami takai arčiau gatvės, bet dar galiu duoti pavyzdį, kiek būtų konflikto su pėsčiaisiais, jei takus apkeistume vietomis, t.y. pėsčiųjų takas arčiau gatvės važiuojamosios dalies? Kiekvienas pėstysis išeidamas iš namų ar panašiai, turėtų kirsti taką, tam kad eitų pėsčiųjų taku. O čia tik du susikirtimo taškai. Nežinau kaip dėl įspėjamųjų paviršių tose vietose, neatkreipiau dėmesio, pagal viską jie ten turi būti.
                    Geresnis variantas būtų nekaitalioti vietomis, o tiesiog sutalpinti ir dvirtakį ir šaligatvį ir laukimo paviljoną. Jei tokiam genialiam sprendimui trukdo per plati gatvė ar per žalia pieva, tai tuomet pasiduodu.

                    Comment


                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                      [Gariūnų g. takas] Poilsiniam pasivažinėjimui nejaukūs dėl judrios gatvės, o susisiekimui turbūt nelabai reikalingi, nes nelabai kur veda (bent kol kas).
                      Kategoriškai nesutinku! Jei dirbi Fermentų/Graičiūno kvartale, tas takas tau leidžia patogiai pasiekti darbą iš miesto. Jei gyveni Vaidotuose, Pagiriuose, Trakų Vokėj, Grigiškėse, net Lentvaryje, jis leidžia saugiai ir patogiai pasiekti miestą.

                      Kurioje vietose baigiasi Kirtimų g. dviračių takas?
                      Žiūrint, kaip žiūrėsi. Viena šaka realiai baigiasi Fermentų/Kirtimų žiede, toliau yra banguojantis šaligatvinio stiliaus takas kertantis daug išvažiavimų. Bet yra atšaka į Žarijų g., kuri baigiasi ties Ižos g. Iš ten ramiomis Ižos, Liudvinavo gatvėmis pasiekiama oficiali geležinkelio perėja ties Vokės pusstote, o už jos kabantis tiltas per Vokę ir jau Trakų Vokės dvaro parko takai. Va paaiškinimas, kurį paišiau, kaip saugiai pasiekti Trakus:

                      Click image for larger version  Name:	trakai.png Views:	1 Size:	325,4 kB ID:	1744600
                      Paskutinis taisė alga; 2019.08.28, 17:37.

                      Comment


                        Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                        Gariūnų dviračių takai abiejose gatvės pusėse palieka tuštumos įspūdį. Poilsiniam pasivažinėjimui nejaukūs dėl judrios gatvės, o susisiekimui turbūt nelabai reikalingi, nes nelabai kur veda (bent kol kas). Kurioje vietose baigiasi Kirtimų g. dviračių takas?
                        Kiek jie nereikalingi, galima pamatyt stravos ar kokio kito resurso heatmapsuose


                        Comment


                          Kategoriškai nesutinku! Jei dirbi Fermentų/Graičiūno kvartale, tas takas tau leidžia patogiai pasiekti darbą iš miesto. Jei gyveni Vaidotuose, Pagiriuose, Trakų Vokėj, Grigiškėse, net Lentvaryje, jis leidžia saugiai ir patogiai pasiekti miestą.
                          Gal darbo dienomis vaizdas kitoks. Aš juo važiuoju tik savaitgalį, tai vaizdas būna tuščias. Į Trakus taip ir važiuoju per Lentvarį, tai sutinku vieną kitą dviratininką. Tas dviračių takas už Lentvario gana siauras ir būtų nelengva prasilenkti su kitais dviratininkais, bet ten nėra su kuo prasilenkinėti .

                          Comment


                            Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                            Gal darbo dienomis vaizdas kitoks. Aš juo važiuoju tik savaitgalį, tai vaizdas būna tuščias. Į Trakus taip ir važiuoju per Lentvarį, tai sutinku vieną kitą dviratininką. Tas dviračių takas už Lentvario gana siauras ir būtų nelengva prasilenkti su kitais dviratininkais, bet ten nėra su kuo prasilenkinėti .
                            Ach, ta prasme? Na, priemiesčio takuose tikrai būna mažiau eismo, nei Vingio parke ar Neries krantinėse, bet tai normalu. O, pavyzdžiui, šį vakarą apie pusė aštuonių tame take tarp Lentvario ir Trakų sutikau gal tris poreles su dviračiais. Prasilenkti ten nesmagu, bet įmanoma nelėtinant tempo.

                            Comment


                              Sutiktum bent 20 porelių, jei tas takas staiga nepasibaigtų sulig Trakų istorinio parko riba . Jis apskritai keistai eina ir veda net ne į Trakus, o į Senuosius Trakus. Kitaip sakant, tie, kuriems nėra priimtina kažkiek paminti ir keliu, tuo taku nevažiuos. Todėl jis ir yra pustuštis, palyginti su turistų (pėsčių ir ratuotų) skaičiumi pačiuose Trakuose.

                              Comment


                                Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                Sutiktum bent 20 porelių, jei tas takas staiga nepasibaigtų sulig Trakų istorinio parko riba . Jis apskritai keistai eina ir veda net ne į Trakus, o į Senuosius Trakus.
                                Kaip čia tau visi takai baigiasi niekur? Nuo žiedo/degalinės galima asfaltu prieš eismą arba šaligatviu užkilti iki Vilniaus gatvės/A16, o ten jau yra malonus naujas raudonas takas iki pat stoties ir kur nori toliau Trakuose. Alternatyviai, 500 m teisingos A16 pusės šalikele, ir nuo Trakų riboženklio raudonas takas kitoj gatvės pusėj.

                                Ir išvis, daug maloniau Trakus pasiekti per Žemaitės gatvę/4751 ir per medinį tiltą tarp Galvės ir Lukos.
                                Paskutinis taisė alga; 2019.08.29, 00:50.

                                Comment


                                  Kaip čia tau visi takai baigiasi niekur?
                                  Aš tik bandau rasti paaiškinimą, kodėl pakeliui į tokią turistinę vietą tiek mažai dviratininkų. Dviračių takai tiesiami gabalais, kurie kažkada gal ir susijungs į kažką vientiso. Geriausia iliustracija yra dviračių tako pradžia/pabaiga ties Trakų istorinio parko riba. Maždaug mes padarėme, toliau ne mūsų teritorija. Takai turėtų jungti kažkokius objektus, o ne tiesiog netikėtai baigtis. Šiuo atveju tas trūkstamas gabalas iki Lentvario seniai galėjo būti nutiestas.

                                  Comment


                                    Trūkstama atkarpa iki Lentvario seniai galėjo būti nutiesta. Jei ne kažkokio plauko žalieji užprotestavę medžių kirtimą Kiek teko girdėt lyg ir finansavimas buvo. Ir pasak gandų net ne vieną kartą.

                                    Comment


                                      Gyvenu paneriuose ir dažnai važinėju dviračiu aptariamose vietovėse. Mano nuomone labiausiai trūksta dviračių tako nuo Kirtimų g. iki Lentvario gel. pervažos per Lentvario g. Arba nuo Grigiškių iki ten pat. Jei būtų jungtis iki Lentvario - dviratininkams būtų kur kas patogiau. O nuo Lentvario jau esant reikalui gali rasti ramių mažo eismo kelių iki pat Trakų.

                                      Comment


                                        Pasiruošta Didlaukio g. dviračio tako "Rugiasėjai" per visą ilgį.



                                        Išlupo augalus, išlupo šlagbaumus. Tokiais tempais gal net nuties per rugsėjį?

                                        Comment


                                          Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                          Pasiruošta Didlaukio g. dviračio tako "Rugiasėjai" per visą ilgį.



                                          Išlupo augalus, išlupo šlagbaumus. Tokiais tempais gal net nuties per rugsėjį?
                                          Na pagal patirtį tai nulupa ir išrausia jie visada labai greit, o paskui taip gali stovėt kelis mėnesius, bet pažiūrėsim kaip veikia nauji VMS reikalavimai...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X