Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kadangi Vilniuje dviračių takai įrenginėjami negalvojant apie jų naudotojus t.y. dviratininkus, gal kam bus įdomus filmukas apie tai kaip reikia įrenginėti takus kad jais būtų galima saugiai bei greitai važinėti bei skatinti dviračių transportą. Ypač rekomenduojama projektuotojams.



    Teisingai įrengto dviračių tako pjūvis.

    1. Labai svarbu dviračių taką įrenginėti gatvės, bet ne šaligatvio lygyje. Taip pėstieji aiškiai suvokia, kad čia ne jų zona. Be jokios abejonės jis turi būti arčiau gatvės nei šaigatvis. Galime pastebėti kaip vyksta eismas nuo Katedros link Mindaugo tilto. Praktiškai 90 proc. pėsčiųjų eina dviračių taku.

    2. Takas turi būti atskirtas nuo automobilių eismo bordiūrais, kuoleliais, želdiniais ar kt. kad netaptų papildoma juosta ar parkingu automobiliams kaip tai yra Gedimino prospekte, Upės gatvėje.

    Tikiuosi, kad Vilniuje bus pradėta galvoti apie dviratininkus ir tiesiant naujas gatves ar rekonstruojant senas dviračių takai bus įrengti logiškai.
    Paskutinis taisė deep'as; 2009.08.16, 14:46.
    flickr >>>

    Comment


      /\ Visiškai pritariu tau, Deep'ai. Labai gaila, kad dabartiniai "projektuotojai" Vilnių bando paversti automobilių miestu. Kol dviratininkas bus "kliūtis kelyje, trukdanti man ramiai važiuoti", tol dėmesio dviratininkų interesams, nemanau, kad sulauksime...
      Apie pėsčiuosius net nebūtina priminti - tikriausiai niekur kitur Europoje nėra tiek daug kėglių... Palyginus pėsčiųjų ir dviračių takų skaičių mieste turbūt gautųsi ganėtinai įspūdingas santykis, bet pasirodo jiems ir to dar neužtenka..
      Ypač nemalonu, kai užkliudžius neapdairų kėglį pasipila begalė rusiškų keiksmažodžių ir pykčio banga už tai, kad gadindamas dviračio stabdžius išsaugojau jam bent keletą kaulų... Tada pradedu galvoti, kodėl Vilniuje dviratininkai yra tokie tolerantiški pėstiesiems, o pėstieji dviratininkams - ne?
      Why visit Vilnius?

      Galerija

      Comment


        Jei amerikoje dviratininkai daugiau mažiau yra savižudžiai lakstantys tarp mašinų tai ko norėt lietuvoje, kur gyvename "bananų šalyje" kur kiekvienas turi vos ne po mašiną, bet neturi kur vietos jei pastatyti ir galvoją, kad už jį padarys kasnors kitas, kur pėstieji ignoruoja ženklus tai ko norėt?? Nereik milžiniškų investicijų tiesiog sutvarkyti duobėtus šaligatvius, sužeminti bortus prie sankryžų ir taip visiem bus žymiai geriau. Ateityje beabejo galima galvoti apie dviračių juostas, bet kolkas jos nereikalingos. O mokantis greit važiuoti dviračiu per miestą daugiau mažiau yra savižudis Ypač Vilniuje. Kaune šiuo atžvilgiu situoacija geresnė.

        Comment


          Parašė kempas Rodyti pranešimą
          Jei amerikoje dviratininkai daugiau mažiau yra savižudžiai lakstantys tarp mašinų tai ko norėt lietuvoje, kur gyvename "bananų šalyje" kur kiekvienas turi vos ne po mašiną, bet neturi kur vietos jei pastatyti ir galvoją, kad už jį padarys kasnors kitas, kur pėstieji ignoruoja ženklus tai ko norėt?? Nereik milžiniškų investicijų tiesiog sutvarkyti duobėtus šaligatvius, sužeminti bortus prie sankryžų ir taip visiem bus žymiai geriau. Ateityje beabejo galima galvoti apie dviračių juostas, bet kolkas jos nereikalingos. O mokantis greit važiuoti dviračiu per miestą daugiau mažiau yra savižudis Ypač Vilniuje. Kaune šiuo atžvilgiu situoacija geresnė.
          Be abejo iš pradžių būtų gerai peržiūrėti visus takus, sujungti į bendrą tinklą, nužeminti bordiūrus bei pašalinti kitas kliūtis.

          Rekonstruojant gatves ar tiesiant naujas dabar praktiškai visur įrengiamas ir dviračių takas, tačiau taip, kad juo dažniausiai vaikšto pėstieji arba važinėja autobomiliai. O kodėl jų neįrenginėjus pagal mano įdėtą schemą jei tai nereikalauja papildomų investicijų arba reikalauja minimaliai. Aš nesiūlau perdaryti takus į tokius arba pulti tiesti naujus, bet jei tarkomos gatvės ir įrenginėjami takai tai kodėl jų nepadaryti taip kad jie tikrai būtų skirti saugiai ir patogiai važinėti dviratininkam. Pasiskaitinėjus apie įvairių miestų patirtį, tai po tokių dviračių takų įrengimo dviratininkų mieste gerokai padaugėja, kai kur padvigubėja.
          flickr >>>

          Comment


            Beja jei kitais metais Vilniuje bus įdiegta miesto dviračių sistema kaip Navickas žada, tuomet ir dviračių takų būklei dėmėsys bus padidintas ir aš tikiuosi kad visgi bus pradėta vadovautis logika bei dviračiams draugiškų miestų patirtimi.

            Pavyzdys iš naujai įrengto tako Sidnėjuje
            flickr >>>

            Comment


              Beje, ar dar kur nors be Vilniaus matėte dviračių taką išgrįsta trinkelėmis?
              Bent tame filme įvairiuose pasaulio miestuose rodomi takai asfaltuoti. Gal koks vienas turi grindinį, kuris ir tai panašu lygesnis už mūsų trinkeles.
              Paskutinis taisė Rimas_OK; 2009.08.17, 11:27.

              Comment


                Na, įrengus taką pagal deepo įdėtą schemą ties viešojo transporto stotelėmis chaosas šioks toks būtų. Nebent ties ta vieta takas kažkaip tai išriečiamas lanku ir "sukryžiuojamas" su šaligatviu pastarajį privedant prie gatvės, nes jeigu "kėgliai" iš autobuso išlips tiesiai dviračiui po ratais tai koliojimosi bus daug.
                Got sun in my face, sleeping rough on the road

                Comment


                  Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                  Beje, ar dar kur nors be Vilniaus matėte dviračių taką išgrįsta trinkelėmis?
                  Bent tame filme įvairiuose pasaulio miestuose rodomi takai asfaltuoti. Gal koks vienas turi grindinį, kuris ir tai panašu lygesnis už mūsų trinkeles.
                  Beveik visi "šaligatviniai" Klaipėdoje išgrįsti trinkelėmis.
                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                  Comment


                    Parašė kempas Rodyti pranešimą
                    Jei amerikoje dviratininkai daugiau mažiau yra savižudžiai lakstantys tarp mašinų tai ko norėt lietuvoje, kur gyvename "bananų šalyje" kur kiekvienas turi vos ne po mašiną, bet neturi kur vietos jei pastatyti ir galvoją, kad už jį padarys kasnors kitas, kur pėstieji ignoruoja ženklus tai ko norėt?? Nereik milžiniškų investicijų tiesiog sutvarkyti duobėtus šaligatvius, sužeminti bortus prie sankryžų ir taip visiem bus žymiai geriau. Ateityje beabejo galima galvoti apie dviračių juostas, bet kolkas jos nereikalingos. O mokantis greit važiuoti dviračiu per miestą daugiau mažiau yra savižudis Ypač Vilniuje. Kaune šiuo atžvilgiu situoacija geresnė.
                    Vat dėl tokio kaikurių atsakingų žmonių mąstymo mes taip niekada ir neturėsim normalios dviračių takų sistemos nes jie ir ateityje sakys kad jos nelabai reikia.
                    You might surprise yourself.

                    Miestai.net FB

                    Comment


                      Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                      Beveik visi "šaligatviniai" Klaipėdoje išgrįsti trinkelėmis.
                      Tada belieka patikslinti, ar dar be Lietuvos kur nors kitur dviračių takai klojami mažmomis trinkelėmis su įdubusiomis briaunomis?
                      Spėju, kad nebent kokioje Baltarusijoje tą pamatytume.

                      Comment


                        Neseniai atsikėlęs pro langą pamačiau mašiną, pastatytą ant dviračio tako. Pagalvojau, gal reik nufotkint ir policijai nusiųst, bet patingėjau. Po ~15min pasižiūriu dar kartą - ogi jau privažiavus Eismo kontrolė su keltuvu Po kelių minučių jau užsikėlęs mašiną išvažiavo. Labai nustebino toks kontrolės operatyvumas Ir apskritai pirmą kartą matau, kad taip darytų. Anksčiau ten prie mano namo tik ratus blokuodavo už tokius pažeidimus.
                        Why visit Vilnius?

                        Galerija

                        Comment


                          Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                          Tada belieka patikslinti, ar dar be Lietuvos kur nors kitur dviračių takai klojami mažmomis trinkelėmis su įdubusiomis briaunomis?
                          Spėju, kad nebent kokioje Baltarusijoje tą pamatytume.
                          Baltarusijoje Pobedomis važinėjama ne dviračiais.. Na o iš tiesų Vilniaus dviračių tinklas yra dar gana neblogas tik prijaučiančių galėtų būti daugiau ir klimatas palankesnis.. Juk Lietuva kažkur Kanados platumose su ilgu šaltuoju metų laikotarpiu.. Patiko dviračių takai Tallinnne- išliejamas betonas. Įdomu, koks sukibimas su tuo taku gausiau palijus lietui- atrodo labai lygus
                          http://m.lrytas.lt/-1308629241130735...ms-belieka.htm

                          Comment


                            Parašė music Rodyti pranešimą
                            Baltarusijoje Pobedomis važinėjama ne dviračiais.. Na o iš tiesų Vilniaus dviračių tinklas yra dar gana neblogas tik prijaučiančių galėtų būti daugiau ir klimatas palankesnis.. Juk Lietuva kažkur Kanados platumose su ilgu šaltuoju metų laikotarpiu.. Patiko dviračių takai Tallinnne- išliejamas betonas. Įdomu, koks sukibimas su tuo taku gausiau palijus lietui- atrodo labai lygus
                            Visų pirma dviračių takų tinklo Vilniuje nėra. Visų antra esami pavieniai takai apgailėtini išskyrus keletą pvz. Eurovelo 11 nuo Mindaugo tilto iki Trinapolio, o pėdalus minančių turėtų gerokai padaugėti įdiegus miesto dviračių sistemą.
                            flickr >>>

                            Comment


                              Lietuvos rytas 2009-08-18
                              Arūnas DUMALAKAS
                              Dviratininkams – vairuotojų spjūvis

                              Prie įdiegtos naujovės sostinės Verkių gatvėje vairuotojai niekaip nepripranta. Kai kurie jų piktybiškai pažeidžia kelių eismo taisykles, keldami grėsmę dviratininkams. Iki nelaimės Verkių gatvėje – vienas žingsnis. Nors vieną pusę šios gatvės savivaldybė skyrė dviratininkams, dalis automobilių vairuotojų nepaiso kelių eismo taisyklių. Tačiau savivaldybė neketina atsisakyti naujovės, nors su ja sunkiai susitaiko ir automobilininkai, ir aplinkinių rajonų gyventojai.

                              Informuoja kelio ženklai
                              Dviračių takas Verkių gatvėje, paliekant tik vienpusį automobilių eismą, atsirado prieš mėnesį. Taip Vilniaus valdžia siekė besiilsintiems vilniečiams garantuoti geresnį susisiekimą dviračiais su lankytinomis Verkių regioninio parko vietomis. Laikinas dviračių takas Verkių gatvės važiuojamojoje dalyje, Neries upės pusėje, pratęsė anksčiau įrengtą taką nuo Mindaugo tilto ir sujungė jį su Verkių regioninio parko dviračių takais. Vietoj automobiliams skirtos eismo juostos atsiradęs dviračių takas pažymėtas kelio ženklais.
                              (...)
                              Dviračių taku lekiančių automobilių gerokai padaugėja po darbo valandų, kai skubantys į namus vilniečiai taip trumpina kelią ir nenori važiuoti aplinkui.
                              (...)
                              Dalis Verkių gatvės dviratininkams bus skirta iki spalio 15-osios. Jei naujovė pasiteisins, dviračių takas Verkių gatvėje bus ir kitąmet.

                              Eksperimentas kelia nerimą
                              Dėl nesaugaus dviračių tako savivaldybė jau sulaukė ne tik dviratininkų, bet ir netoli esančių Balsių bendruomenės priekaištų. Šios bendruomenės pirmininko Rimanto Mickos tvirtinimu, kol dar niekas nenukentėjo, savivaldybė privalo nutraukti šį eksperimentą.
                              Vietos gyventojai pastebėjo, kad dviratininkams nesaugu ne tik dėl to, kad automobiliai važiuoja jiems skirtu taku. Vairuotojai, pamatę, kad vingiuotoje gatvėje, kurioje matomumas prastas, eismas vienpusis, nevengia viršyti greičio. Jei iš priekio išnirs pažeidėjas – tragedija garantuota.
                              Be to, dalį Verkių gatvės skyrus dviratininkams, padidėjo automobilių grūstys gretimose gatvėse.
                              http://www.lrytas.lt/?data=20090818&...s090818&view=2

                              Comment


                                Eismas vieną šeštadienio popietę

                                Verkiai. Čia joks takas nepažymėtas.


                                Šia siaura atkarpa kalne važiuoti gana nesaugu


                                Kažkur čia kada nors turėtų būti jungtis su dviračių taku į Žaliuosius Ežerus


                                Ilga smagi nuokalnė




                                Saugokis varlių (o gal saugok varles)


                                Prie Verkių vandens malūno




                                Čia ta pralaida, dėl kurios remonto ilgai buvo uždarytas eismas

                                Comment


                                  Aš manau, kad sprendimas pasiteisino. Važiavau ne vieną kartą šią vasarą. Esant dvipusiam eismui nesiryžčiau ten važiuoti, kaip ir nesiryžčiau važiuoti ta vingiuota nuokalne, kuria važiavo Romas, be to tai ir nebūtina, galima nepažymėtu taku nuo Verkių parko nusileisti žemyn.
                                  flickr >>>

                                  Comment


                                    Čia tas "eko" (t.y., pigus) dviračių takas ir Verkių gatvės vienpusio eismo atkarpa miesto link


                                    Savaitgalį pasitaiko ir dviratininkų




                                    Trasoje yra viena įkalnė


                                    Žvilgsnis atgal.
                                    Kiek patrupėję kelkraščiai. Dviratininkams bus gerai


                                    Nesmagu būtų, jei iš priekio kas iššoktų...




                                    Po įkalnės - nuokalnė




                                    Mašinų kelis kartus daugiau, nei dviratininkų


                                    Po lietaus tako nelabai matosi












                                    Trinapolis. Naujo "eko" tako pabaiga


                                    Šioje vietoje dviračiu reikia pervažiuoti į priešingą Verkių g. pusę

                                    Comment


                                      Senojo tako atkarpa Trinapolyje

                                      Gerai, kad čia dviračių takas arčiau gatvės. Vilniuje kažkodėl paprastai daroma dažnai atvirkščiai, o pėstieji vis tiek stengiasi vaikščioti toliau nuo gatvės (t.y., dviračių takais)


                                      Atkreipkit dėmesį į pėsčiųjų ir dviračių takų eiliškumą


                                      Žvilgsnis atgal




                                      Takas palei Nerį - Eurovelo-11 trasa iki Žirmūnų tilto


                                      Comment


                                        Tas ekotakas yra labai gerai. TIkrai tai buvo trūkstama dalis tarp Trinapolio ir Verkių, reikėdavo maltis per Kalvarijas ir pan.Dabar praktiškai kasdien važiuoju pirmyn atgal. Labai teisingas sprendimas dviračių populiarinimo prasme.
                                        N N N

                                        Comment


                                          Tikrai ta dviračių juosta pasiteisino, dabar važiuojant beveik nėra momento, kad priešais nesimatytų dviračio, juolab pati Verkių gatvė per siaura dviem automobilių juostom, matosi, kad kai kur ir tam siauram dviračių takui pločio vos užtenką, ką jau kalbėti apie dvi automobilių juostas.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X