Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių apšvietimas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kelių apšvietimas

    Prieš kokius metus, vienoje TV laidoje buvo šnekama apie Lietuvos kelius. Tai atseit netolimoje ateity žadama apšviesti visą Vilnius-Kaunas autostradą, o dar vėliau ir Kaunas-Klaipėda. Kaip jūs manot apie šį projektą? Aš tai galvoju, kad tai labai gera mintis, turėtų sumažėti nelaimių keliuose. Tik įdomu kiek prireiks šviestuvų ir pan.

    #2
    Na is tikro tai geras projektelis, sumazintu avaringuma. Pvz Olandijoj ar tai Belgijoj tai apsviesti apskritai visi keliai.. ir tokiose salyse avaringumas keliuose yra vienas maziausiu. Aisku jis toks yra nevien del to.
    Mano galerijos:
    Flickr'e

    Comment


      #3
      Parašė umbrella Rodyti pranešimą
      Na is tikro tai geras projektelis, sumazintu avaringuma. Pvz Olandijoj ar tai Belgijoj tai apsviesti apskritai visi keliai.. ir tokiose salyse avaringumas keliuose yra vienas maziausiu. Aisku jis toks yra nevien del to.
      Olandijoj, Belgijoj labai didelis gyventojų tankumas dėl to suprantama ir apšviesti visi keliai.
      flickr >>>

      Comment


        #4
        Keliai (tarpmiestiniai) apsviesti Belgijoje.
        "Never argue with an idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience"

        Comment


          #5
          JAE irgi keliai apšviesti ir kelių tankumas mažas, bet jie juk neturi kur pinigų išleist, kol nafta nesibaigė

          Comment


            #6
            keliu apsvietimas ne tik padidintu sauguma, bet taip pat sumazintu perteklines el. energijos panaudojimo ne piko metu problema. lietuvai siai dienai tai butu aktualu, bent jau kol dirba ignalinos AE. su salyga, kad ji greitu laiku bus uzdaryta, speju tokie apsvietimo projektai butu derinami su naujos AE statyba. taip kad iki 2013 m. reik manyt nieko nebus.

            Comment


              #7
              Jo, labai reikia apšviesti kuo daugiau kelių, nes mūsų šalyje, turbūt žmonės niekada nepripras lipdami greitkelyje iš automobilio šviesą atspindinčią liemenę užsivilkt, arba vaikams prie kuprinių atšvaitus prikabint... o kur dar visokie "sodininkai" ant dviračių, nuo kurių jokia šviesa neatsispindi..

              Rudenį, pamenu, iš viso linksmai buvo, ačiū dievui, kad gerai baigėsi - važiavau netoli Panevėžio į kaimą tokį naktį, tai buvau peršikęs mažumėlę, kai vos ne po ratais iššoko toks visiškai erdvėje nesiorientuojantis kaimietis-mėlynanosis. O paskui mane, maždaug 15 min. atstumu važiavo kitas ekipažas, tai sakė tas kaimietis iš viso buvo atsigulęs (o gal nugriuvęs) ant važiuojamosios kelio dalies, vos jo nepervažiavo...

              Aišku, čia ir žmonių kvailumas, bet visgi, tokių (beveik) tragedijų būtų galima išvengti, jei tam kelyje nebūtų "tamsu kaip ši**oj". Va.

              Comment


                #8
                Kelyje Vilnius-Kaunas jau ir dabar yra nemažai apšvietų ruoželių, tad per kokius 10 metų gal ir didžioji kelio dalis taps apšviesta. Kituose keliuose kol kas tai nelabai realu, nes investicijos ir eksploatacinės išlaidos tikrai būtų didelės. Juk daugelyje Lietuvos miestų ar miestelių gatvių šviesos šiandien tikrai dar trūksta tad pirmiau čia reikia investuoti.

                Comment


                  #9
                  Reikia gerinti pėsčiųjų perėjų apšvietimą miestuose, nes iš toiau sunku įžiūrėti žmogų einantį per perėją ar link jos.
                  flickr >>>

                  Comment


                    #10
                    Net ir Vilniaus centras skendi tamsoje, lyginant su kitų didmiesčių centrais. Pvz ir Rygoje ryškiau apšviesta.

                    Buvo keista, kad kai rekonstravo pirmąją Gedimino pr. dalį iki "Vaikų pasaulio" sudėjo silpnus šviestuvus. "Moderniai apšviesta" gatvės atkarpa skendi prietemoje
                    Džiugu bent tiek, kad tęsiant Gedimino pr. rekonstrukciją, kitose atkarpose sudėjo šiek tiek galingesnes lempas.

                    Taip pat apskritai šioje srityje betvarkė. Gedimino aikštėje yra sumontuoti galingi šviestuvai, tačiau jie labai retai naudojami, jei dar apskritai tebenaudojami. Kiek pamenu, kai rekonstravo Gedimino aikštę, tada spauda rašė, kad bus įrengtas "modernus" apšvietimas. Bet kas iš to. Centrinė aikštė dabar visa tamsi. Taip pat tenai yra šviestuvų, kurie šviečia į dangų. Prieš 4 metus rašiau į savivaldybę, tačiau tas prožektorius iki šiol žiūri į dangų Yra ir daugiau nesamonių, kur kreipiamosios grotelės sudėtos blogai ir t.t. Tačiau mieste niekam tai nerūpi...

                    Dar tiesa ir Rotušės aikštė, nors ir naujai rekonstruota, bet panašu, kad bus tamsi. Žibintai per silpni ir yra tik aikštės pakraščiuose...

                    Comment


                      #11
                      Pastebėjau kad vis daugiau Lietuvos gyvenviečių yra apšviečiamos. 100 km apšviesti reikia apie 4000 šviestuvų.

                      Comment


                        #12
                        Radviliškio miesto teritorijoje neseniai buvo apšviestas magistralinis kelias Šiauliai-Panevežys darbu kaina 1mln 200tks.
                        RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D

                        Comment


                          #13
                          [/IMG]
                          RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D

                          Comment


                            #14
                            Parašė Lašas Rodyti pranešimą
                            Pastebėjau kad vis daugiau Lietuvos gyvenviečių yra apšviečiamos. 100 km apšviesti reikia apie 4000 šviestuvų.
                            Drįstu pataisyti: reikės 2x4000 šv., nes į abi puses.
                            http://www.efoto.lt/user/26402/nuotraukos/geriausios

                            Comment


                              #15
                              2008 metais planuojamos įrengti šios saugų eismą gerinančios priemonės Panevėžio regiono valstybiniuose keliuose.

                              Kelių ruožų apšvietimas:
                              Kelias A2 Vilnius-Panevėžys (128,7-129,8 km) 1,1 km.
                              Kelias A17 Panevėžio miesto aplinkkelis (5,7-6,4 km) 0,7 km.
                              Kelias A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga (28,93-29,30 km) 0,37 km.
                              Kelias A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga (59,4-60,0 km) 0,6 km.
                              http://www.pava.lt/ava/content/news....lt&categoryId=

                              Comment


                                #16
                                Išjungiamas apšvietimas įvairiuose valstybinės reikšmės kelių ruožuose:
                                http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=21712777

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė John
                                  Turiu omeny ir A1 tarp Kauno ir Klaipėdos arba A2. Aišku, A1 tarp Vilniaus ir Kauno nėra AM, bet šiaip keliai yra skirti važinėti mašinoms, o pėstiesiems būna tilteliai (bent jau Grigiškėse toks tikrai yra), kas reiškia, kad vaikščoti keliu gali tik beprotis.

                                  O dėl sąlygų pėstiesiems sutinku. Tiesiog VISUR, kur yra gyvenviečių, kurių gyventojams reikia kirsti kelią, turi būti įrengti tilteliai ir takai, vedantys iki jų. Taip yra visose civilizuotose šalyse ir turės būti pas mus.
                                  Kad Grigiškėse per A1 pėsčiųjų perėjimų yra tikrai pakankamai- požeminė perėja prie fabriko, taip pat neseniai pastatytas pėsčiųjų viadukas, berods, dar keletą viadukų statys per kitus rekonstrukcijos etapus. Tad ten tikrai nėra jokio poreikio vaikščioti per kelią.

                                  O šiaip ekonominio pakilimo laikais daug kur A1 kelyje įrengtas apšvietimas, bet dabar jis veikia tik nedaugelyje iš tų apšviestų ruožų. Manau, be kitų priežasčių, taip pat ir dėl apšvietimo nebuvimo neleidžiama A1 važiuoti greičiau nei 130 (100- VLN-KASU) km/h. (dabar kalbu ne apie Grigiškių ruožą- jias gerai apšviestas). Tieasa, nors Belgijoje visi keliai ir apšviesti , bet ten juk, jei neklystu, greitis ribojamas.
                                  Ir nesakykite, kad greitkelis ne pėstiesiemas skirtas- apšvietimo ne tik jiems reikia
                                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė John
                                    Apšvietimą greitekliuose gali sau leisti tik milžinišką energijos perteklių turinčios šalys, kurios negali tos energijos eksportuoti ar panaudi kitiems tikslams. Lietuva nėra ir, ko gero, nebebus tokia šalis (turint omeny, kad atominės projektas, ko gero, žlugs). Vokietijos autobahn'ai ai kur neturi apšvietimo net miestų teritorijose, kur judėjimas kur kas didesnis, nei bet kur Lietuvoje, bet tai niekam nekelia jokių problemų. Taigi sieti leistiną greitį su apšvietimo buvimu/nebuvimu nėra pagrįsta. Kam apskritai reikalingas apšvietimas greitkeliuose?
                                    Visų pirma, manau, diskusijai apie apšvietimą labiau tinka ši tema

                                    Belgai netgi krizės metu neatsisakė greitkelių apšvietimo - galbūt jie supranta, kad negalima taupyti vairuotojų saugumo sąskaita. Taip, sutiksiu, apšvietimas reikalingas tik judresniuose greitkeliuose, krašto keliuose jo tikrai nereikia. Taip pat greitkelyje lempas galima statyti ir tolesniu atstumu viena nuo kitos nei mieste, ir tik kelio vidury. Ir šiaip apšviesti kelią nėra toks jau mega-super-puper brangus dalykas- juk yra aibė ekonomiškų, nedaug energijos reikalaujančių apšvietimo sprendimų, be to, nekenkiančių gamtai. Pavyzdžiui, tokie http://www.ecoidea.ru/ovencms/articl...les/details/83 . Bet palikti kelią skęsti tamsoje nereikėtų.

                                    Ir visgi su leistinu greičiu tai labai sietina. Nes apšvietimas tikrai reikalingas, norint maksimaliai užtikrinti eismo saugumą ir gerą matomumą judrioje autostradoje. Geras matomumas ir saugumas- vadinasi, atsiranda galimybė be įtakos eismo saugumui leisti vairuotojams važiuoti žymiai didesniu greičiu. Manau, nereikia įrodinėti, kad apšviestas kelias saugesnis už neapšviestą, jame įvyksta mažiau eismo įvykių. Automobilio šviesų ne visada pakanka, kad važiuojant dideliu greičiu laiku pastebėti kliūtį tamsiu paros metu.

                                    taip, tai visvien kainuoja didelius pinigus. Bet greitkelių A1, A2 bei Via Balticos apšvietimą aš tikrai nepavadinčiau tuščiu pinigų mėtymu į balą. Už tokią paslaugą netgi šiek tiek susimokėti nebūčiau prieš
                                    Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                    Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                    SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                      Ir visgi su leistinu greičiu tai labai sietina. Nes apšvietimas tikrai reikalingas, norint maksimaliai užtikrinti eismo saugumą ir gerą matomumą judrioje autostradoje. Geras matomumas ir saugumas- vadinasi, atsiranda galimybė be įtakos eismo saugumui leisti vairuotojams važiuoti žymiai didesniu greičiu. Manau, nereikia įrodinėti, kad apšviestas kelias saugesnis už neapšviestą, jame įvyksta mažiau eismo įvykių. Automobilio šviesų ne visada pakanka, kad važiuojant dideliu greičiu laiku pastebėti kliūtį tamsiu paros metu.
                                      Atsiprašau už OT:

                                      Su saugiu maksimaliu greičiu tai sietina, bet tai nėra lemiantis faktorius. Apšvietimas tik patogumas vairuotojams, nes visi automobiliai turi savo šviesos žibintus. Iš esmės kelias saugus, jei jame negali pasirodyti pašaliniai objektai (pėstieji, gyvūnai ir pan.). Techniniams eismo įvykiams kelio apšvietimas didelės įtakos nesudaro, čia svarbesni veiksniai yra dangos būklė, kelio kreivės ir pan. Ruožuose su daugiau nuovažų, atsišakojimų apšvietimas pateisintinas, bet paprastuose tiesiuose kelio ruožuose tai nėra būtina ir gal mum tai per didelė prabanga.
                                      Tarp kitko minėtoje Belgijoje leistinas greitis automagistralėse yra 120km/h, t.y. mažesnis nei daugelyje kitų šalių, kurių keliai neapšviesti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Gal tiems kas važiuoja su Xekakonais ir nėra poreikio greitkelio apšvietimui. Bet man, kai važiuoju neakindamas kitų, tai matomumas tikrai yra gerokai trumpesnis nei stabdymo kelias.
                                        Tad jei kelyje išdygtų koks stovintis automobilis po avarijos ar koks kitas netikėtumas - garantuota avarija. Tad visai kitoks jausmas, kai važiuoji apšviesta kelio atkarpa - garantija, kad priekyje kelias tuščias. O jei dar prisnigta, tai gali ir nematyt kelio žymėjimo.
                                        Tad aš mielai sumokėčiau vieną kitą litą važiuodamas Vilnius-Kaunas už kelio apšvietimą.
                                        Beje, galėtų padaryt savanorišką mokėjimą, kai kas nors sumoka - įjungia apšvietimą pusvalandžiui

                                        Comment

                                        Unconfigured Ad Widget

                                        Collapse
                                        Working...
                                        X