Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lengvasis automobilis „Buick“ ir autobusas „Mercedes-Benz“ Kaune, 1936 m.

    Nuotr. iš knygos „Lietuvos kelių policijai 80“
    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...ima-221-596459

    Comment


      Potvynis Kaune 1931 m. balandžio 14-16 d.

      KTU muziejaus virtuali paroda "Mes prie Nemuno užaugę"
      https://muziejus.ktu.edu/muziejaus_v...nemuno-uzauge/

      Comment


        Manau, kad data klaidinga, tokie valstybiniai registracijos numeriai buvo išduodami nuo 1932m iki 1936m.

        Comment


          Auf dem Wege Abeli–Subat
          Kelyje Obeliai-Subate, apie 1915 m.

          Kretingos muziejus Inv. Nr. KM IF 7802/225
          Fotografas Otto Liesmann
          https://www.limis.lt/eksponatai/perz...LBchZ&s_ind=33

          Comment


            Lenkijos prezidento Ignaco Mościckio viešnagė Vilniuje 1930 m. birželio mėn. 14-20 d.

            Atsisveikinimas po apsilankymo Lukiškių mečetėje
            Užrašas Selam Alajkum

            https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/...ednostka_cur=2

            Comment


              Karvys - dvaro rūmai, dab. Vilniaus rajonas.

              ebay.de


              Kažkodėl nerandu lietuviškuose portaluose jo nuotraukų ir aprašymo. https://www.radzima.org/eng/object-photo/5606.html

              Comment


                O koks ten automobilis/autobusas?
                Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                Comment


                  Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

                  Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
                  Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

                  http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0

                  Comment


                    1932 m. liepos mėn. 8-9 d. vyko auto/moto lenktynės "Aplink Lietuvą" ( Nuotrauka iš Kauno miesto muziejaus )

                    Click image for larger version  Name:	Kaunas.Lenktynių Aplink Lietuvą starto-finišo vieta KMM.jpeg Views:	265 Size:	174,1 kB ID:	1838485
                    Click image for larger version  Name:	image_104468.jpg Views:	272 Size:	174,1 kB ID:	1842559
                    Paskutinis taisė Romas; 2020.11.28, 09:52. Priežastis: Sumažinta kopija
                    Keliauju per Lietuvą

                    Comment


                      Tarpukario Lietuvos kariuomenės sumkvežimiai
                      1919 m. sausio 30 dieną buvo įsteigtas pirmasis Lietuvos kariuomenės transporto junginys – automobilių junginys. (....) 1919 metais automobilių batalione buvo 21 sunkvežimis, 1919 m, spalio 22 dieną įsteigtos Centrinės armijos dirbtuvės. 1920 metais Lietuvos kariuomenėje jau buvo apie 170 automobilių.(...)
                      Pirmąjį valstybingumo dešimtmetį kariuomenės transportas savo įvairove buvo panašus į skubiai įsteigtą technikos muziejų ir sunkiai tenkino reguliariosios kariuomenės poreikius.

                      Naujos technikos įsigyti Lietuva galėjo tik tada, kai sustiprėjo jos ekonomika. 1929 metais buvo nupirktos net 24 naujos „Fiat 507 F-A“ važiuoklės, o krovininiai kėbulai bei kabinos toliau buvo gaminama vietoje.
                      1934 metais Lietuvos kariuomenė turėjo 206 automobilius ir motociklus.(...)

                      Vieni pirmųjų Lietuvos kariuomenės sunkvežimių.
                      1926 m. prie Marijampolės

                      Nuotrauka iš „Senų vežimų“ klubo archyvo.

                      https://www.santaka.info/?sidx=10771

                      Comment


                        Vilniaus Stepono Batoro universiteto studentai 1923-1928 m.

                        Dawne Wilno na fotografiach autorów nieznanych
                        http://polskidom.lt/pl/events/wystaw...ow-nieznanych/
                        https://www.scribd.com/document/4873...row-nieznanych

                        Comment


                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                          Mečys Brazaitis - vienas iš spalvotosios fotografijos pradininkų (kartu su Steponu Kolupaila)

                          Išvyka prie Puntuko. 1941 rugpjūtis
                          Ukmergės koklių fabriko sunkvežimis su dujų generatoriumi. Kurui naudojo malkas.

                          http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...pic.php?4007.0
                          Data neteisinga. Karo metu taip laisvai niekas negalėjo važinėti, o ir techniką jei ne tarybinė armija, tai vokiečiai turėjo rekvizuoti...

                          Comment


                            Data manau teisinga, nes:

                            1941 m. rugpjūčio mėn. 18 d. spaudoje buvo paskelbta apie Lietuvos generalinio komisaro von Rentelno devynių tarėjų komandos sudarymą. Laikinoji vyriausybė nustojo veikti, buvo pradėta formuoti nauja administracinė vietos valdžios struktūra. Buvo naikinamos ministerijos, o vietoj jų steigiamos atitinkamos valdybos.

                            Rugpjūčio 6 d.generalinis komisaras von Rentelnas patvirtino Privatiniam automašinų susisiekimui tvarkyti nuostatus. „Pirmame paragrafe skelbta, kad privatinių automašinų susisiekimas Lietuvoje iki atskiro parėdymo sustabdomas. Išimtinais atvejais gali būt leidžiamas susisiekimas automašinomis, tai yra lengvais automobiliais, sunkvežimiais, autobusais ir motociklais civilinės valdžios reikalams, sanitarija ir krašto ūkio tikslams“.

                            Eismo reikalams naudojami automobiliai gaudavo naują registravimo numeracijos ženklą: RO (Reichskomissar Ost) su penkių skaičių kombinacija, ir ypatingą Generalinio komisaro Kaune išduotą leidimą, kuris turėjo būti tvirtinamas matomoje vietoje ant automobilio priekinio lango stiklo. Didžiausias greitis miestų ribose buvo nustatytas 40 km/h, o už miesto ribų – 60 km/h.

                            Viena iš svarbiausių autotransporto veiklos ir darbo sąlygų buvo apsirūpinimas kuru. Karo sąlygomis kuras buvo limituotas, buvo išduodami griežtai kontroliuojami leidimai kurui įsigyti. Pagal juos galima buvo išsipirkti kuro pirkimo bonus (talonus). Tuo metu 100 litrų benzino kainavo 40 RM, gazolio – 27,1 RM, o litras alyvos – 1,4 RM.

                            Comment


                              Vytauto prospektas. Katafalkas stovi ties Karmelitų kapinėmis, kitoje gatvės pusėje matyti Lenkų gimnazija. O kairėje kapinės. Kokios kapinės toje vietoje buvo? Nuotrauka daryta 1935-1940 m.

                              Click image for larger version

Name:	Kaunas. Vytauto pr. prie kapinių. tarpuk. fb.jpg
Views:	594
Size:	476,1 kB
ID:	1865570

                              facebook.com
                              Attached Files
                              Keliauju per Lietuvą

                              Comment

                              Working...
                              X