Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Karaliaus Mindaugo prospektas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė 99 Rodyti pranešimą

    Taip, nes kažką griovė nebent statant Pergalės gamyklos kvartalą, o Pergalės krantinė buvo suformuota upės sąskaita. Pasiskolinu keletą forumiečio Specas fotografijų patalpintų "Kaunas sovietmečiu" temoje:
    Būtų buvę žymiai jaukiau, jei būtų padarę 2+1 (ir ne tokius prastus šaligatvius sudėję ) panašaus pločio važiuojamoji dalis kaip Aleksoto tilto.

    Gal net galėjo nedaryt to nusileidimo link krantinės, o tiesiog palikt tik sutvirtintą šlaitą į upę, padaryt tokią kaip ir promenadą (pvz. 6 m pločio) palei Karaliaus Mindaugo pr. Padaryt praėjimą po tiltu (angl. underpass - labai universalus terminas), kad nereiktų kirsti prietilčio.

    Bet 1970-1990 m. Kaunas buvo atvirai antikomformistiškas aukščiausia savo forma Tas labiausiai jaučiasi iš taikytų tų laikų infrastruktūros standartų. Paskui dėl santvarkų keitimosi, įsivyravo šiokia tokia stagnacija, besitęsusi iki 201X m.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.06.05, 12:33.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Palei Nemuno krantine kursavo tramvajus

    Komentuoti:


  • 99
    replied
    Parašė RokasLT Rodyti pranešimą
    Nelabai matosi kad ten būtu stovėję normalūs pastatai, kurie dabar yra nugriauti.
    Nuo 1922 iki 6-to dešimtmečio:
    Taip, nes kažką griovė nebent statant Pergalės gamyklos kvartalą, o Pergalės krantinė buvo suformuota upės sąskaita. Pasiskolinu keletą forumiečio Specas fotografijų patalpintų "Kaunas sovietmečiu" temoje:

    Parašė Specas Rodyti pranešimą
    Apie 1976 metais pradėtas Pergalės krantinės platinimas.Statomas tunelis komunikacijoms.





    Komentuoti:


  • RokasLT
    replied
    Nelabai matosi kad ten būtu stovėję normalūs pastatai, kurie dabar yra nugriauti.
    Nuo 1922 iki 6-to dešimtmečio:
    Paskutinis taisė RokasLT; 2020.06.05, 00:47.

    Komentuoti:


  • 99
    replied
    Parašė manometras Rodyti pranešimą
    Tradiciškai sovietai pragriovė namus prie upės ir padarė plačią gatvę, nes patogu.
    O gal būtų galima sužinoti, kurie namai buvo nugriauti, kad būtų nutiesta Pergalės krantinė?
    Paskutinis taisė 99; 2020.06.05, 00:22.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė myhorsegallery Rodyti pranešimą
    Tankų paradų trasa Kaune KM? Kažko nesupainiojote?
    Atkarpa tarp Daukanto tilto ir Birštono g. tam kaip ir tinkama

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Tankų paradų trasa Kaune KM? Kažko nesupainiojote?

    Komentuoti:


  • manometras
    replied
    Tradiciškai sovietai pragriovė namus prie upės ir padarė plačią gatvę, nes patogu. Taip darė daugelyje miestų. Kai kur palei pat upę, jūrą ar ežerą pas juos nutestas net geležinkelis. Dabar visur daro rimtas plačias krantines.
    Neatsimenu, ar ten buvo tankų paradų trasa, bet gali būt. Stalinkėse iki šiol gyvena rusų.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    O kas gali pasakyt, kodėl apskritai K. Mindaugo gatvę tokią plačią nutiesė? Žinoma, sovietiniai projektuotojai visada numatydavo perspektyvoje žymiai didesnius srautus, bet šitiek juostų vis tiek daugoka. Jokiame kitame Lietuvos mieste tokių plačių gatvių nebuvo nutiesta...
    Stebina ir mane. Siečiau su gigantomanijos polinkiu SSRS, kas nesijaučia pvz. Lenkijoje, buv. Čekoslovakijoje, Vengrijoje, buv. Jugoslavijoje (bent jau Slovėnijoje ir Kroatijoje). Bet iš dalies buvo Rumunijoje, labiausiai Bukarešte.

    Kaune kaip to pasekmė galėjo būti Karaliaus Mindaugo pr. Labai plati gatvė, didelėje dalyje nėra žalios vejos, kuri būtų sukūrus nors šiokį tvarkos pojūtį, bet tuo pačiu ir tuštoka, nekokybiškai išnaudojomas plotas kaip važiuojamoji dalis.

    Galbūt puikiai tiko (tiktų) kokiems paradams (pati gatvė vadinosi Pergalės krantinė), ir gražioms nuotraukoms, pabrėžiančioms SSRS didybę.

    Primena:
    Click image for larger version  Name:	neipidas.jpg Views:	1 Size:	717,7 kB ID:	1806474
    (Naypiydaw, Mianmaras)

    Tas iš dalies persidavė ir kitoms gatvėms Kaune. Pvz. tam tikros didelės svarbos plačios gatvės Kaune neturi žalios vejos (Jonavos g., Savanorių pr., Pramonės pr.), kai tuo tarpu Lenkijoje, dauguma bent 2x2 gatvių turi žalią veją.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.06.04, 09:16.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    O kas gali pasakyt, kodėl apskritai K. Mindaugo gatvę tokią plačią nutiesė? Žinoma, sovietiniai projektuotojai visada numatydavo perspektyvoje žymiai didesnius srautus, bet šitiek juostų vis tiek daugoka. Jokiame kitame Lietuvos mieste tokių plačių gatvių nebuvo nutiesta...

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    KM reiks Kaune tvarkyt patį paskutinį, kai nebeliks žvyrkelių mieste, o ir dar kanalizacija bus aprūpinti visi miestiečiai

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Kątik (darbo diena, 17 val.) pravažiavau Karaliaus Mindaugo prospektu. Kaune, priešingai nei Vilniuje, transporto srautai jau arti normalios ribos. Taip, KM prospekte eismo srautas didelis, bet realiai pati kairiausia juosta nenaudojama - visi automobiliai susikoncentravę į 2 eismo juostas. Prie šaligatvio stovintys automobiliai atrodo labai negražiai, be to, atbuline eiga išvažiuojantys dar ir pavojingi - tenka stabdyti ir praleidinėti. Eismas KM pr. chaotiškas, o "jaukioji dalis" pasirodė visiškai nejauki.

    Ar prospektas yra Nr. 1 problema Kaune? Ne, kol pusė miesto atrodo kaip statybų aikštelė atnaujinant šaligatvius. Bet dabar pats metas paraleliai kurti planus dėl KM prospekto, žinoma, kartu su Kėdainių g. tęsiniu ir tiltu per Nemuną.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O ką siūlot apskritai su parkingu? Be arenos Nemuno saloje atsiras Mokslo salos pastatas.
    Daugiaaukštis parkingas (arba koks pastatas su dideliu požeminiu parkingu) čia. Arba kur nors ten vietoje vienos iš apleistų gamyklų.

    https://goo.gl/maps/VgtgkMpNi4aHz7Pz5

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Savotišką, kone laukinių 90-ųjų įspūdį sukuria apleisti fabrikai, kebabinė su duobėtų įvažiavimu ir plačiausias KM pr. atkarpoje tarp Akropolio ir Prietilčio g. šviesoforo.

    Jaukiausia Karaliaus Mindaugo pr. atkarpa yra tarp I. Kanto g. ir Akropolio. Gražūs daugiabučiai palei sankryža su Maironio g., neblogai atrodantis S. Daukanto pėsčiųjų tiltas ir galbūt big city feeling sukuriantis Akropolio garažas kartu su jau baigiamais statyti biurų pastatais.

    Bet Karaliaus Mindaugo pr. aplamai yra tarsi simbolis perdėto požiūrio į automobilį kaip vienintelio logiško ir oraus judėjimo būdo.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.05.26, 18:40.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O ką siūlot apskritai su parkingu? Be arenos Nemuno saloje atsiras Mokslo salos pastatas.
    Sprendimų gausybė: požeminė/daugiaaukštė stovėjimo aikštelė; automobilių stovėjimas kitoje upės pusėje (juk žadėjo tiesti tiltą); Kauno VT pertvarka (žr. temą Kauno viešasis transportas) ir dalies maršrutų pastūmimas iš Kęstučio, Donelaičio, Vytauto gatvių į Karaliaus Mindaugo prospektą. Juolab, jeigu vietoje betono atsirastų graži pakrantė, viešajam transportui ir poreikis atsirastų, kartu su prie Akropolio įsikūrusiais biurų pastatais ir palyginti nedideliu atstumu nuo Donelaičio g. ir Laisvės al. Maža to, sakyčiau, kad poreikis jau ir dabar yra. Nemanau, kad Karaliaus Mindaugo prospektu VT nevažiuoja nes aplink nėra traukos taškų - kaip tik yra ir jų daugėja, tik išlipus upės pusėje niekaip nenusigrūsi iki biuro ar parduotuvės Laisvės al. pusėje.

    Visada stebėdavausi, kaip vidury miesto galima norėti tokio monstro. Kaune jų galbūt kiek mažiau, bet Vilniuje - iki soties. Pamenu, grįždamas į namus Pašilaičiuose dažnai turėdavau kirsti du monstrus: Laisvės prospektą (dar pakenčiamas) ir Ukmergės gatvę. Skersvėjis, perėjos toli viena nuo kitos, purvina, garsas didžiulis, VT stotelės nugrūstos į kažkokias saleles tarp įvažų. Sakytumėt, kam baladotis po tas gatves, bet kai pas draugą, gyvenantį už kilometro tiesia linija kitoje Ukmergės g. pusėje važiuoji taksu ar automobiliu - manau, nelabai gerai. Draugas ne kur nors laukuose kotedžą nusipirkęs, bet didžiausiame sostinės daugiabučių rajone - Fabijoniškėse (žr. nuotrauką).

    Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-05-26 at 18.30.19.png Views:	2 Size:	217,2 kB ID:	1804407

    Nežinau, ar kas skaičiavo, kiek stovėjimo vietų yra Karaliaus Mindaugo prospekte, bet įtarčiau, kad sąlyginai nedaug, ypač atsižvelgiant į estetiką/užimamą plotą/neišnaudojamą upės pakrantę. Be to, nežinau, ar pastebėjote, bet ir dabar Karaliaus Mindaugo prospekto neužtenka - per renginius visi automobilius stato Akropolio aikštelėje. Tai ar tikrai šimto juostų monstras, skiriantis pakrantę nuo likusio miesto kaip Berlyno siena skyrė komunistinę ir laisvąją pusę, yra toks naudingas ir reikalingas?
    Paskutinis taisė eigh; 2020.05.26, 18:33.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Va kažką tokio ir įsivaizduočiau Kaune. Kokia nors panaši krantinė, tada 2+2 juostų gatvė (savaime aišku joje uždraudžiant parkavimą), o po to dar kokia panaši viešoji erdvė (kur gali būti kokių medžių, krūmų, suoliukų, koks fontanas etc.) palei ofisus.
    O ką siūlot apskritai su parkingu? Be arenos Nemuno saloje atsiras Mokslo salos pastatas.

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Čia gaunasi, arba tu pritari mano nuomonei arba tu esi tas "kvailelis" kuris nieko nesupranta ir apskritai tokiems vietos čia nėra. Rimta diskusija /s

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Kvailieji estai, Tallinne nutiesę gatvę, palei jūrą įkišo niekam nereikalingą pajūrio promenadą. O juk galėjo mostelėt 4+4 ar net 5+5 PROSPEKTĄ, bent būtų buvę kur palėkt su vėjeliu:
    https://www.google.com/maps/@59.4435...!7i5760!8i2880
    Va kažką tokio ir įsivaizduočiau Kaune. Kokia nors panaši krantinė, tada 2+2 juostų gatvė (savaime aišku joje uždraudžiant parkavimą), o po to dar kokia panaši viešoji erdvė (kur gali būti kokių medžių, krūmų, suoliukų, koks fontanas etc.) palei ofisus.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Kvailieji estai, Tallinne nutiesę gatvę, palei jūrą įkišo niekam nereikalingą pajūrio promenadą. O juk galėjo mostelėt 4+4 ar net 5+5 PROSPEKTĄ, bent būtų buvę kur palėkt su vėjeliu:
    https://www.google.com/maps/@59.4435...!7i5760!8i2880
    Paskutinis taisė Tomas; 2020.05.26, 16:38.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Neracionalu yra 8 juostų asfalto jūroje 2 juostas naudoti parkavimui, dar 2 įvažiavimui ir išvažiavimui iš parkavimo vietos, realiai važiuoti 2+2 ir aiškinti, kad viskas čia OK ir taip turi būti, nes Brežnevo urbanistika yra pati pačiausia.

    P.S. beje aš kaunietis, eisiu ir rašysiu ten kur noriu, ir ką noriu

    Komentuoti:

Working...
X