Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Karaliaus Mindaugo prospektas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • liutass
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Pėsčiųjų tiltą iš Aleksoto į salą berods ir taip jau planuoja.
    Net du

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ta gatvė nėra vien tranzitinė. Kaip su Akropoliu, Žalgirio arena ir planais kažką daryti Nemuno saloje - jų neperkelsi į kitą Nemuno pusę.
    Ar reikės "tik" dar vieno tilto per Nemuną?
    Pėsčiųjų tiltą iš Aleksoto į salą berods ir taip jau planuoja.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą
    Susiaurinus Mindaugo prospektą dalį eismo būtų galima nukreipti Minkovskių gatve (juo labiau, kad ten kaip ir planuojamas Kauno NMC), o tam reiktų tik papildomo tilto per Nemuną už santakos. Tada vietoje vienos gatvės ta kryptimi turint dvi, nei viena iš jų neturėtų būti tokio baisaus pločio.
    Ta gatvė nėra vien tranzitinė. Kaip su Akropoliu, Žalgirio arena ir planais kažką daryti Nemuno saloje - jų neperkelsi į kitą Nemuno pusę.
    Ar reikės "tik" dar vieno tilto per Nemuną?

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Kaip suprantu, greičiausiai tas buvo padaryta, nes sovietiniai urbanistai sumanė tranzitą rytų-vakarų kryptimi organizuoti centro, o ne Aleksoto pusėje. Dėl to paties ir Senamiestis išgriovus namus perkirstas tranzitine Birštono gatve (akivaizdžiai važiuojant gatve netgi matosi namų kiemo fasadai, kur anksčiau turėjo būti namų kvartalai).

    Susiaurinus Mindaugo prospektą dalį eismo būtų galima nukreipti Minkovskių gatve (juo labiau, kad ten kaip ir planuojamas Kauno NMC), o tam reiktų tik papildomo tilto per Nemuną už santakos. Tada vietoje vienos gatvės ta kryptimi turint dvi, nei viena iš jų neturėtų būti tokio baisaus pločio.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Su KMP šituos dalykus įmanoma pasiekti netgi pernelyg neinant į kompromisus dėl eismo capacity, įskaitant tranzitinį eismą. Net susiaurinus jį per pusę su eismu nekiltų didesnių problemų, bet situaciją visose kitose srityse būtų galima labai ženkliai pagerinti. O ją padaryti galima tik siaurinant KMP. Dar įmanomas tunelio variantas, bet tai būtų visiškai neracionalu.
    Pergalės krantinė gatvė platinta apie 1972 metus,
    Gaila, viešumoje kol kas nepaskelbti projektai ir skaičiavimai, kodėl ji suprojektuota būtent tokio pločio.
    Nėra ir to laiko "Kauno tiesos" straipsnių.

    Radau savo archyvuose kelis brėžinius.

    Jau 2002 metais Karaliaus Mindaugo prospekt buvo 30.000 automobilių per dieną.
    Nuo to laiko automobilių nemažėjo

    Kauno planas, 2002

    Karaliaus Mindaugo prospektas yra ne tik tranzitinė gatvė.
    Ši vieta yra istorinio centro prieigose, be to ten pristatyta naujų biurų pastatų.
    prospekto prieigose atsirado du labai stambūs srautus generuojantys objektai - 2007 metais "Akropolis" ir 2011 m. - "Žalgirio" arena.
    Kiek teko susidurti su eismo srautais, Kauno "Akropolio" parkingas jį atidarius per valandą piko metu (18-19 val.) generavo virš 2400 automobilių per valandą

    Prieš siūlant siaurinti gatvę reikia pasiūlyti tranzitinio eismo ir parkavimo alternatyvas.
    Turbūt joks meras nedrįs neparuošęs alternatyvų eksperimentuoti uždarydamas ne visą Karaliaus Mindaugo prospektą, o vien dvi jo juostas prieš "Žalgirio" varžybas ar prieš Kalėdų apsipirkimą (aišku, po karantino).

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Tiesą sakant panašaus pločio gatvė (daugmaž kad sutilptų 2+2 eismo juostos) kaip pirmoje nuotraukoje ir galėtų būti tokioje vietoje. Panašų Karaliaus Mindaugo prospektą kaip pirmoje nuotraukoje (tik asfaltuotą, o ne su grindiniu, aišku ) ir įsivaizduočiau. Ir šitose nuotraukose/paveikslėliuose akivaizdžiai matosi kaip smarkiai maloniau jis atrodytų.

    Šiaip jau stalininis urbanizmas nebuvo labai blogas (nes iš esmės tęsė senąją perimetrinio užstatymo tradiciją) ir tais laikais statyti rajonai yra gana jaukūs ir malonūs gyventi. Viską sugadino Chruščiovo laikais atėjusios Le Corbusier idėjos su plačiais greitkeliais ir (kaip barakai) vienu šalia kito laukuose sustatytais vienodais namais.
    Paskutinis taisė index; 2020.12.20, 10:00.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Nieko gero is to plataus KM, ponai. Tai atgyvena, tai Stalino dovana Kaunui
    Stalinas tiap ilgai negyveno. Stalino laikais, apie 1950-1953 m. suprojektuoti "Pergalės" fabriko namai 178 ir 179 kvartaluose. Jie baigti statayti jau Chruščiovo laikais, apie 1956-1958 m. Kokia buvo ši gatvė apie 1958 m. yra išlikę daug nuotraukų, nes namai Pergalės krantinėje buvo kaip ir sovietinių pasiekimų "vitrina"

    „Pergalės“ fabriko daugiabučių namų kvartalas Kaune (Išlikęs, k.k.v.r. 38842)
    http://www.autc.lt/lt/architekturos-objektai/55

    Parašė index Rodyti pranešimą
    Viešųjų erdvių. dviračio takų įrengimas, darymas labiau pedestrian friendly, jaukumo žmonėms didinimas.
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Prioritetai manau yra maloni viešoji erdvė, kur galima ne tik važiuoti mašinoje, bet, pavyzdžiui, eiti pėsčiam, važiuoti dvriačiu, daryti pikniką, išeiti pasivaikščioti per pietų pertrauką iš ofiso etc. Ypač su ta mintimi, kad čia pat yra upė ir pats Kauno centras.
    Tos gražios "darnaus judumo' vizijos labai susišaukia su Stalino laikų projektais - su plačiais bulvaras, pavėsinėmis ir parkais.
    Gal tik dviračių tais laikais tiek nebuvo.

    Tokios vizijos buvo 1951 metais. Yra net fontanas

    http://www.autc.lt/lt/architekturos-objektai/55

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Turbūt, kad tiesa. Groja ir emocinis, nors ir visiškai klaidingas, įsitikinimas, kad geras ir didelis miestas turi turėti didelę ir gerą gatvę, kurios vaidmenį jų vaizduotėje atlieka KMP su 8 juostomis. O noras tai pakeisti (susiaurinti KMP) priimamas kaip bandymas pakenkti Kaunui ar net kažkoks piktybiškas Kauno menkinimas, nes mažesnė gatvė=prastesnis miestas.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Nekalbant apie urbanistinius ar architekturinius argumentus, man toks jausmas, kad dauguma forume nenorinciu siaurinimo tiesiog bijo ir nenori pokyciu is esmes. Gasdina ta nezinomybe, gasdina baimele, kad galbut Kaunas praras savo autoriteta kazka susimazines...

    Mazdaug Laisves al. susidet nauja grindini viskas ok, bet jau kazka rimciau perplanuot, tai oi ne ne, viskas tegu lieka tik kaip buve. Mes kaunieciai, mes konservatoriai.

    Nieko gero is to plataus KM, ponai. Tai atgyvena, tai Stalino dovana Kaunui, tai neeuropietiska. Tokias gatves maciau Rytu Berlyne, Maskvoje ir Piteryje. Savaime tai nera blogis, bet jeigu einame link darnaus judumo, ekologijos, jaukumo, tai sunkiai suderinama. O lygtais tokias gaires piesia dabartines urbanistikos tendencijos Lietuvoje ir Europoje.

    Toki sovietijos urbanistini palikima gerokai lengviau sutvarkyti nei tarkim miegamuosius rajonus, kurie kaip randas liks dar ilgiems amziams. Todel imam ir darom.

    Cia emocine siaurinimo priesininku puse. Urbanistinius argumentus uz siaurinima kolegos puikiai delioja.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Žinoma, kad reikia nuspręsti, koks yra galutinis tikslas. KMP, koks jis yra dabar, tinka turbūt tik vienam dalykui: intensyviam tranzitinio eismo srautui ir daugiau niekam. Na gal dar dideliam parkingui per renginius arenoje. Bet trubūt visi kauniečiai sutiks, kad gražaus Europietiško miesto centre tai nėra svarbiausi prioritetai.

    Prioritetai manau yra maloni viešoji erdvė, kur galima ne tik važiuoti mašinoje, bet, pavyzdžiui, eiti pėsčiam, važiuoti dvriačiu, daryti pikniką, išeiti pasivaikščioti per pietų pertrauką iš ofiso etc. Ypač su ta mintimi, kad čia pat yra upė ir pats Kauno centras.

    Su KMP šituos dalykus įmanoma pasiekti netgi pernelyg neinant į kompromisus dėl eismo capacity, įskaitant tranzitinį eismą. Net susiaurinus jį per pusę su eismu nekiltų didesnių problemų, bet situaciją visose kitose srityse būtų galima labai ženkliai pagerinti. O ją padaryti galima tik siaurinant KMP. Dar įmanomas tunelio variantas, bet tai būtų visiškai neracionalu.

    Dar pridėsiu Google satelitinį vaizdą, kad būtų akivaizdžiau. KMP eina palei visą centrą ir senamiestį ir skiria nuo jo Nemuną, kuris dabar yra beveik visiškai neišnaudojamas kaip rekreacinis objektas. Ar tikrai tokioje miesto vietoje svarbaiusias prioritetas turėtų būti VIEN TIK didelis parkingas su tranzitinio eismo gatve?
    Paskutinis taisė John; 2020.12.19, 18:25.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė vlk Rodyti pranešimą
    Kokie teoriniai ir praktiniai argumentai pagrindzia butinuma siaurinti Karaliaus Mindaugo prospekta? Kokie agituojanciu uz prospekto siaurinnima tikslai? Gal tikrai yra pliusai tokio sprendimo? Ka gausim susiaurine o gal ka prarasime mes kaunieciai? Prasom.
    vlk yra teisus keldamas klausimą ko siekiama. Siaurinimas iš savęs nėra kažkas, kam nereikėtų jokio pagrindimo. Juk tai bet kokiu atveju mažų mažiausiai yra investicijos. Tai pirmiau reik išsiaiškinti ko siekiama, o tada ieškoma kokiomis priemonėmis tą galima padaryt.

    Tai gali būti ir tiesiog tranzito mažinimas, papildomų takų tiesimas, želdynų didinimas (pvz., taip gatvę siaurint galima iš centro, ne nuo šonų), galbūt suformuojant dar vieną eilę pastatų, o gal kardinaliai pertvarkant krantines jas perdarant į mažo nuolydžio. Sugalvot tikrai yra ką, nuo vaizduotės priklauso

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė vlk Rodyti pranešimą
    Kokie teoriniai ir praktiniai argumentai pagrindzia butinuma siaurinti Karaliaus Mindaugo prospekta? Kokie agituojanciu uz prospekto siaurinnima tikslai? Gal tikrai yra pliusai tokio sprendimo? Ka gausim susiaurine o gal ka prarasime mes kaunieciai? Prasom.
    Viešųjų erdvių. dviračio takų įrengimas, darymas labiau pedestrian friendly, jaukumo žmonėms didinimas. Galų gale - automobilizmo mažinimas centre, apsunkinant tranzitinį eismą.

    Komentuoti:


  • vlk
    replied
    Kokie teoriniai ir praktiniai argumentai pagrindzia butinuma siaurinti Karaliaus Mindaugo prospekta? Kokie agituojanciu uz prospekto siaurinnima tikslai? Gal tikrai yra pliusai tokio sprendimo? Ka gausim susiaurine o gal ka prarasime mes kaunieciai? Prasom.

    Komentuoti:


  • TheCoach
    replied
    Dabartinis KM yra urbanistinis dinozauras, kadangi miestas vietoj nestovės ir ankščiau ar vėliau šita teritorija bus perplanuojama tai jo pertvarkymas yra neišvengiamas, o pertvarkymas 100 proc bus su siaurinimu.

    Žmonės kurie čia vis meltdown'ina kai kas nors apie siaurinimą užsimena turėtų kažkaip pateikt argumentų kodėl visos naujos rbanistinės tendencijos Kauno KM prospektui negalioja ir jis yra kažkoks architektūrinis paminklas kuris niekada nesikeis. Juolab kad greitu metu Gertūdos gatvę ir jos sankryžą su gimnazijos gatve kėtina mažint šaligatvių naudai, o ten yra daug daugiu mašingalvių argumentų tam prieštaraut. KM yra tik laiko klausimas.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Neišvengiamas, nes forume pasvajojot?
    Siaurinimas ateina kaip cunamis ir niekas jo neisvengs ruoskites, keiskit nuomones, nes kitaip jau nebus

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
    Na gal laikinai ir praktiskas sprendimas. Vistiek KM siaurinimas neisvengiamas.
    Neišvengiamas, nes forume pasvajojot?

    Komentuoti:


  • ernissss
    replied
    Visos Kauno temos, įskairant ir temas apie parkus, baigiasi liguistais siūlymais siaurinti KM prospektą... Gal jau gana, ką???

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tai galėjo nuo siaurinimo ir pradėt - parkingą įrengti tiesiog jame
    Kad siaurinimas ivyktu turbut reikia praeiti ilga ir didziuli biurokratini bei viesu diskusiju procesa, o iki to laiko masinas parkuot reikia.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tai galėjo nuo siaurinimo ir pradėt - parkingą įrengti tiesiog jame

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Na gal laikinai ir praktiskas sprendimas. Vistiek KM siaurinimas neisvengiamas.

    Komentuoti:

Working...
X