Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspritukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Elektriniai paspritukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

    Nūdienos vargai vargeliai

    Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną

    https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
    Paskutinis taisė Romas; 2019.10.29, 08:15. Priežastis: Įdėtas kadras
    Show must go von!

    #2
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Nūdienos vargai vargeliai Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną

    https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
    a jopš******* kiek energijos. Labiau panašu į reaktyvinę tūtą nei į paspirduką

    Comment


      #3
      Parašė VNS Rodyti pranešimą
      Nūdienos vargai vargeliai Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną
      https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
      Pats laikas kurti temą elektriniams paspirtukams. Tik temos pavadinimo vis nepavyskta sugalvoti.

      Comment


        #4
        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Tik temos pavadinimo vis nepavyskta sugalvoti.
        Hipstertukai.

        Comment


          #5
          Sukurta atskira tema elektriniams paspirtukams.

          Nuomonės yra labai skirtingos.
          Vieniems tai puiki laisvalaikio ar susiekimo priemonė.
          Dar kažkam tai vienas iš "darbaus judumo" elementų. kuris išvaduos miestus nuo spūsčių.
          Bandyta reguliuoti jų eismą - mažo greičio - pagal analogiją su dviračiu - ir i.
          Reikės susirasti nuorodas

          Tačiau yra ir kitokių patirčių:
          Palangoje paspirtukai ir jų atmaina storomis padangomis taip užplūdo kurortą, kad daug kur uždrausta važinėti dviračiais.





          Teko neseniai matyti, kaip Vilniaus centre Gedimino prospekte 17:00, kai daug kas baigia darbą, paspirtukai važiuoja visu greičiu šaligatviais per minią, nors šalia yra platūs dviračių takai

          Daugelio paspirtukininkų elgesys yra be jokių taisyklių ir be jokio galvojimo apie save ir kitus.
          - Jie laksto kaip kulkos per perėjas, atsiranda vairuotojams prieš nosį iš niekur;
          - Jie važinėja kelkraščiais tamsoje be jokių ryškių liemenių, atšvaitų ar šviesų.

          Pasibaisėtina, kokį pavojų paspirtukininkai kelia sau ir kitiems eismo dalyviams.

          Kažkokie nedrąsūs bandymai reglamentuoti paspirtukus buvo paskelbti.
          Jei jie yra mažo galingumo ir greitis iki ~20 km/h, tai galima važinėti visus, net ir šaligatviais. Reikės suirasti nuorodas

          Teko klausyti draudikų ir vienos ministerijos funkcionierių diskusiją. Nenorom pripažįstama, kad dėl PiaRinių ar "politinių" priežasčių tiesiog bijoma ką nors reglamentuoti, nes paspirtukininkai yra aktyvūs socialiniuose tinkluose ir triukšmingai gina savo tiesas ir teisę visur važinėti.
          Tačiau po to kai atsitiks nelaimė (nesinorri, kad tai įvyktų) vis dėlto teks tą chaosą reglamentuoti.

          Dėl temos pavadinimo - laukiami kiti pavadinimo pasiūlymai

          Gero diskutavimo. Gerai būtų savo teiginius iliustruoti nuotraukomis.
          Prašom diskutuoti argumentais nepereinant į asmeniškumus.

          Comment


            #6

            Delfi.lt 2019.10.29
            Ar nuomojami elektriniai paspirtukai iš tiesų yra aplinkai draugiška transporto priemonė?

            Lietuvoje šiemet sparčiai išpopuliarėjo nuomojami elektriniai paspirtukai. Vien Vilniuje šiais metais pirmajam savo sezonui jų išriedėjo virš 500, kiek mažesnis skaičius – Kaune, Klaipėdoje. (...) Baigiantis nuomojamų elektrinių paspirtukų Lietuvoje sezonui ir belaukiant kito, reiktų įvertinti šios transporto priemonės poveikį aplinkai.

            https://www.delfi.lt/projektai/eko-e....d?id=82637009

            Comment


              #7
              Kelios nuorodos į straipsnius apie avarijas su paspirtukais

              15min.lt 2019.05.10
              Panevėžyje „Audi“ vairuotojas perėjoje partrenkė girtą paspirtukininką

              https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nka-59-1143076

              lrytas.lt 2019.07.09
              Elektriniu paspirtuku skriejęs asmuo Vilniuje partrenkė ir sužalojo žolę pjovusį darbininką
              https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...inka-11032666/

              BNS 2019.09.09
              Autobusas partrenkė per perėją paspirtuku važiavusį vaiką
              https://www.diena.lt/naujienos/vilni...vynmeti-930230

              15min.lt 2019.09.10
              Vilniuje vairuotoja partrenkė per perėją skriejusį paspirtukininką

              https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nka-59-1200682

              Comment


                #8
                Kelios nuorodos į pozityvius straipsnius ir PiaR pranešimus apie paspirtuykus

                Vilniaus m. savivaldybės PiaR 2019.06.04
                Darnus judumas plinta – vilnietė pasakoja, kaip paspirtukas pakeitė automobilį

                https://vilnius.lt/lt/2019/06/04/dar...te-automobili/


                Jonavos žinios 2019.09.23
                Auginame darnaus judumo kartą
                https://www.jonavoszinios.lt/naujien...s-judumo-karta

                Pilotas.lt 2019.09.27
                Darnus judumas Kaune: pristatys planą
                Vienas svarbiausių darnaus judumo plano tikslų yra mažinti taršiųjų susisiekimo priemonių naudojimą mieste gerinant susisiekimą visomis darniomis transporto rūšimis – viešojo transporto, bevarikliu transportu (dviračiais bei pėsčiomis), riedėjimo transportu (paspirtukais, elektriniais paspirtukais, riedlentėmis, riedžiais, elektriniais dviračiais). Atsižvelgiant į tai, suformuotas priemonių rinkinys, padėsiantis kurti naujus miestiečių įpročius.

                http://pilotas.lt/2019/09/27/archite...ana-ir-vizija/

                Comment


                  #9
                  Šiek tiek apie bandymus reglamentuoti elektrinių paspirtukų eismą

                  LR susisiekimo ministerija 2019.07.11
                  Elektriniai paspirtukai ir eismo sauga: Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją
                  E-paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1kW, o maksimalus greitis – 25 km/val., teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams. Tokių e-paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

                  Tiek dviračio, tiek e-paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 km/val.) ir išlaikyti saugų atstumą. Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir e-paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis. Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

                  Ten, kur nėra dviračių takų ar dviračių juostų, kelkraščių, dviračiams leidžiama važiuoti šaligatviais. Lietuvoje tai nuspręsta leisti 2014 m., atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą ir siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą.

                  https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/el...ia-i-diskusija
                  lrt.lt 2019.09.20
                  Perspėjo paspirtukų vairuotojus: toliau elgiantis pavojingai, žadama keisti eismo taisykles
                  Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai, jų ir dviratininkų eismas šaligatviuose bus apribotas, teigia Susisiekimo ministerija.

                  „Elektrinių paspirtukų dalyvavimas eisme taip pat išryškino problemas didmiesčiuose, kurias savivaldybės turi nedelsiant spręsti. Miestuose trūksta dviratininkams ir e-paspirtukų vairuotojams skirtos infrastruktūros, daug kur važiavimui nepritaikyta, nepatogi kelio danga, pasitaiko atvejų, kai kelyje išnyksta dviračių tako juosta”, (...)

                  Pėstieji savo ruožtu piktinosi neatsakingu, neretai chuliganišku elektrinių paspirtukų vairuotojų elgesiu bei šiurkščiu taisyklių pažeidimu.
                  „Pėstieji yra teisūs teigdami, kad be garso dideliu greičiu skriejantys e-paspirtukų vairuotojai kelia stresą bei neretai sukelia avarines situacijas. E-paspirtukų vairuotojai privalo paisyti Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų”, – pabrėžė V. Pumputis. (...)

                  Pagal taisykles, tiek dviračio, tiek elektrinio paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 kilometrų per valandą) ir išlaikyti saugų atstumą.
                  Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis.
                  Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

                  https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ismo-taisykles
                  https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/dv...buti-apribotas

                  Comment


                    #10
                    Šiek tiek apie reglamentavimą užsienyje


                    15min.lt 2019.05.06
                    Europa kyla į kovą su elektriniais paspirtukais: už važiavimą šaligatviu – baudos
                    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...os-787-1140402

                    lrytas.lt 2019.08.
                    Europa tramdys paspirtukininkus, įveda naujus apribojimus
                    Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...imus-11381309/
                    Europos gatves užtvindžius elektriniams paspirtukams kyla sunkumų saugiam eismui. Šalys, kuriose užfiksuota serija avarijų, siekia sukurti aiškesnes taisykles šių transporto priemonių vairuotojams. Dviratės transporto priemonės, kurios gali pasiekti iki 50 km/val. greitį, pakliuvo į kelis šimtus avarijų visoje Europoje – kelios netgi baigėsi mirtimi.

                    Vokietija dabar siekia priimti aiškius įpareigojančius įstatymus, kurie aiškiai apibrėžtų, kur galima važinėti elektriniais paspirtukais – šaligatviais, dviračių takais ar keliais.
                    Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje draudžiama paspirtukais važinėti šaligatviais ir keliais – galima važinėti tik privačioje teritorijoje. (...)
                    Švedijoje uždrausta dviračių takais važinėti paspirtukais, kurie gali pasiekti didesnį negu 20 km/val. greitį.

                    Nuo 2018 metų sausio paspirtukų avarijos mirtimi baigėsi 11 žmonių tokiuose miestuose kaip Paryžius, Briuselis, Barselona, Stokholmas ir Londonas.

                    https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...imus-11381309/
                    15min.lt 2019.10.25
                    Prancūzija įveda naujas taisykles, siekdama suvaldyti elektroninių paspirtukų naudotojus

                    Prancūzijos vyriausybė penktadienį įvedė naujas taisykles elektrinių paspirtukų, kurių spartus populiarėjimas sukelia daug galvos skausmo pareigūnams, naudotojams, siekdama paskatinti saugų šios transporto priemonės naudojimą judriuose miestuose.

                    Elektrinių paspirtukų, riedžių, vienaračių ir kitų motorizuotų asmeninių transporto priemonių greitis dabar bus ribojamas iki 25 kilometrų per valandą, savo pareiškime pažymėjo jaunesnysis transporto ministras Jean-Baptiste Djebbari.
                    Važiuoti šaligatviais šiomis transporto priemonėmis bus draudžiama, nebent tik tam tikrose vietose. Tokiu atveju greitis neturėtų viršyti pėsčiųjų judėjimo greičio.

                    O turistams uždrausta važinėtis paspirtukais po du ir fotografuotis. Viena transporto priemone galės važiuoti tik vienas naudotojas ir, kaip ir vairuotojų bei dviratininkų atvejais, važiuojant uždrausta naudotis mobiliaisiais telefonais.

                    Daugelis naujųjų taisyklių įsigalios jau šeštadienį, išskyrus tas, kurių įgyvendinimui reikalingi technologijų pakeitimai, pavyzdžiui, susiję su greičio valdymu. Tokios taisyklės įsigalios liepos 1 dieną. (...)

                    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...us-221-1222696

                    Comment


                      #11
                      Beje, būtų gerai paspirtukams sugalvoti pavadinimą.
                      Jei yra lėtai važiuojantys riedžiai (segvėjai), tai paspirtukams gal tiktų skriedžiai - tie, kurie skrieja nesustodami per perėjas

                      Comment


                        #12
                        Commut'inu (na nėra gero lt pakaitalo ) e-paspirtuku. Nuo namų iki darbo raudonas ir juodas dviračių takai su mažytėm išimtim. Pėsčiuosius visada apvažiuoju lėtai. Skambinu iš toli, kai matau kad kažkas nemato. Mašinas praleidžiu, nors ir mano pirmenybė, o toms, kurios mane praleidžia, visada padėkoju. Per perėjas nevažiuoju. Bet streso vis tiek būna. Pvz. kai žmonės stovi tiesiai per vidurį raudono tako, žiūri į atvažiuojantį tave ir nesitraukia. Kai kurie vairuotojai sustoja praleisti, bet paskui pypina ir rodo rankom "kodėl važiuoji per perėją", nors aš važiuoju dviračiu taku per žalią
                        Pirmus kartus tai dariau be apsaugos (šalmo, jei ką), bet supratau, kad 25km/h yra per akis, kad prisidarytum problemų, todėl visada važiuoju tik su šalmu. Didinti max greitį minčių nekylą tikrai - jau ir 25 yra dažnai per daug. Beje dviračiu 25km/h daug labiau jaučiasi, nei paspirtuku.
                        Sakyčiau, kad gal visai nieko būtų pastovaus negarsaus beeper'io reikalavimas važinėjant šaligatviais ar ten, kur yra pėsčiųjų.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                          Beje, būtų gerai paspirtukams sugalvoti pavadinimą.
                          Jei yra lėtai važiuojantys riedžiai (segvėjai), tai paspirtukams gal tiktų skriedžiai - tie, kurie skrieja nesustodami per perėjas
                          Romas turi kažkokią liguistą neapykntą paspirtukams? Galima bilekiek prirašyti ir apie automobilių vairuotojų nuodėmes. Aš pavyzdžiui prie šviesoforinės pėsčiųjų perėjos visad nulipu ir veduosi, bet net ir tuomet mane ne visuomet praleidžia "aftamabyliedžiai".

                          Comment


                            #14
                            Aš taip pat važinėju paspirtuku, tai nesuprantu, kodėl Romas šaiposi iš teiginio, kad paspirtukai gali sumažinti kamščius, aš ir pats juos mažinu, jei tą dieną vietoje automobilio važiuoju paspirtuku, realiai dauguma kamščiuose stovinčinčių važiuoja vieni, t.y. taip pat laisvai galėtų važiuoti paspirtuku į darbą ir nereiktų verkti dėl kamščių.
                            Pėstieji šaligatviuose beabejo ne visada palieka vietos ar mato paspirtukus, bet čia viskas normalu, sulėtinu greitį ir apvažiuoju. Kas labiausiai nervina, tai automobilių vairuotojai niekur nepraleidžiantys paspirtukų, dažnai apskritai jų nematantys. Tai policijai reiktų pirma ne paspirtukus kažkaip reguliuoti, o gatvėse lakstančius automobilius išgaudyti.
                            Kadangi paspirtukas (priešingai nei dviratis Vilniuje) labai greitai tapo susisiekimo priemone, o ne tik laisvalaikio rekreacine, tikėkimės, kad valdžia susimątys ir apie infrastruktūros dviračiams/paspirtukams tragišką būklę ar jos apskritai nebuvimą.

                            Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                            Romas turi kažkokią liguistą neapykntą paspirtukams? Galima bilekiek prirašyti ir apie automobilių vairuotojų nuodėmes. Aš pavyzdžiui prie šviesoforinės pėsčiųjų perėjos visad nulipu ir veduosi, bet net ir tuomet mane ne visuomet praleidžia "aftamabyliedžiai".
                            Geras pastebėjimas, laukiu dabar automobilių temoje (kodėl ten nėra pavadinime "automobilis - stichinė nelaimė" ir pan.) pranešimų, kaip koks BMW eilinį kartą prasinešė ir dėl to reikia riboti VISŲ automobilių eismą.
                            Paskutinis taisė Lettered; 2019.10.29, 10:16.
                            Flickr

                            Comment


                              #15
                              Patiko lietuvių - latvių kalbos žodyno vertimas: riẽdis (2) gravitamobilis

                              Kai rieda iki 10km/h - ramiau pėstiesiems.
                              Kai rieda iki 20km/h - ramiau dviratininkams (kai Tu lenki - valdai situaciją)
                              Kai modifikuoji ir rieda iki 50km/h - visų siaubas?

                              Pagreitis (akceleracija/deceleracija) galėtų būti svarbūs akcentai nuomojamų elektriedžių reguliavime. Gal tai padėtų su kitų eismo dalyvių saugumu.

                              Kiek per metus išbandžiau pats, tai itin smagi priemonė įveikti atstumą, kur yra lygesnio asfalto. Pamatęs kaip mane su vėjeliu aplenkė minant apie 35km/h greitai pagavau azartą pabandyti modifikuoti šeimos paspirtuką iki kraštutinumų. Kažkoks kosmosas, kai net ratai prasisuka ir smėliu "uždūmina". Palaksčiau pakankamai saugiom ir pažįstamom aplinkybėm, išbandžiau stabdžius, įvertinau konfliktines zonas su pėsčiaisiais ir vairuotojais, pasidariau išvadas ir vardan savo ir visų aplinkinių sveikatos lieku riedėti apribotas savo jėgų - minant.

                              Comment


                                #16
                                Iš pradžių reikėtų skirti sąvokas: paspirtuką nuo el. motorolerio. Pastarieji turi važinėti tik keliais. O šiaip kuo paspirtukas eisme skiriasi nuo dviračio? Niekuo. Problema, kad daugėja dviratininkų? Nereikia tingėti tiesti dviračių takų ir problemos nebus. Dėmesio sutelkimas vien į paspirtukus rodo kažkokią naujovių baimę. Standartiniai dviračiai yra įprasti, tai labiau toleruojami, o va paspirtukai tai ir važiuoja per greitai, ir tarp pėsčiųjų nardo, ir į perėjas išlekia. Kažkoks velnio išmislas . Lygiai tas pats galioja ir dviračiams, tik kažkodėl niekas nesiūlo jų drausti.

                                Comment


                                  #17
                                  Kiek pastebiu dviračiai važinėja atsakingiau nei električkos. Važinėjant paprastu dviračiu reikia išliet nemažai prakaito kol pasieki panašų greitį ir pagreitį kaip su paspirtuku. Turbūt tuo pačiu ateina ir platesnis situacijos suvokimas. O su paspirtuku spaudi mygtuką ir tiek žinių.

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                    Kiek pastebiu dviračiai važinėja atsakingiau nei električkos. Važinėjant paprastu dviračiu reikia išliet nemažai prakaito kol pasieki panašų greitį ir pagreitį kaip su paspirtuku. (...) O su paspirtuku spaudi mygtuką ir tiek žinių.
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    Pėstieji šaligatviuose beabejo ne visada palieka vietos ar mato paspirtukus, bet čia viskas normalu, sulėtinu greitį ir apvažiuoju.
                                    Tai vis dėlto tenka slalomuoti tarp pėsčiųjų...
                                    Jei visi važinėtų sumažindami greitį pėsčiųjų zonoje ar vestųsi paspirtukus per perėjas, tai turbūt ir nereikėtų šios temos.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mano patirtis kolkas neigiama. Kelis kartus yra į mane įvažiavę ant šaligatvio. Vienas dar aprėkė ko aš čia vaikštau ir trugdau jam važiuoti.

                                      Kolega naudoja kaip transportą tai sakė problema, kad į Šeškinės kalną neįtraukia.

                                      Kiek pastebėjau tai tie, kurie važiuoja savo tai daro atsakingiau nei tie, kurie važiuoja nuomuotais, tai gal čia tiesiog patirties reikalas.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kažkas turi tai pasakyti. Elektriniai paspirtukai nėra ekologiška transporto priemonė. Drįsčiau teigti kad mažuma automobilį iškeičia į paspirtuką, dauguma paspirtuku važiuoja vietoj dviračio ar ėjimo pėsčiom, vadinasi nesveikiau ir neekologiškiau. Reiktų pamatyti oficialius skaičius, bet, ko gero, nuomojami elektriniai paspirtukai nužudė oranžinius dviračius, ankstesniais metais buvo matyti daug besinaudojančių, šiemet jau retai besimatė, Logiška kad žmonės renkasi kas jiems patogiau, bet globaliai žiūrint tai nėra skatintina tendencija.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X