Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • index
    replied
    Paspirtukais naudojuosi tik nuomojamais, iš esmės tik kaip transporto priemone, ypač kai nėra galimybės naudotis dviračiu. Iš esmės geriausia važiuoti dviračių takais, bet jei tenka pavažiuoti šaligatviu (kai užsibaigia dviračių takas arba gatvė užstatyta ir pravažiuoti neįmanoma), bet tada pėstieji jokių problemų nekelia. Tiesiog tokiu atveju reikia važiuoti lėtai, o pravažiuojant pėsčiuosius važiuoti labai lėtai, laikytis kuo didesnio atstumo ir būti atsargiam. Kas yra pavojingi tai dalis automobilių vairuotojų, nes:
    1) kamštyje sustoja labai arti šaligatvio, nors iki kairio juostos šono sočiai vietos, tiesiog nepalikdami vietos pravažiuoti;
    2) nepraleidžiantys perėjose;
    3) važiuojant gatve tiesiog ignoruojantys ir pvz. sankryžoje sukant į kairę (ranka parodžius, kad suksiu) nekreipdami dėmesio tiesiog pralekiantys pro šoną.

    Tas pats galioja ir važiuojant dviračiu.

    Komentuoti:


  • JPeters
    replied
    Liūdna, kai lapsardokai visokie prisiperka/prisinuomoja paspirtukų ir gadina reikalą kitiem.

    Gal kauniečiams bus aktualu apie judėjimą aukštyn/žemyn kalnais, šiek tiek apie savo patirtį su paspirtuku šią vasarą:
    Vasara buvo tobuli orai Kaune, tad nuo Dainavos iki Kauno Doko važinėjau turbūt 90proc darbo dienų. Per naujai sutvarkytą dviračių taką vienas malonumas važiuot. Kiek erzina banguotumas, bet šiek tiek greitį apriboja, tai gal visai gerai mažiau civilizuotų skrajūnų atžvilgiu. Dėl pėsčiųjų problemų neturėjau nė karto, su automobilių vairuotojais porą kartų - išvažiuojant iš kiemo visiškai nežiūrėjo į dviračių taką, tik į gatvę, tai teko kirst per stabdžius, kitą kart užkišo senamiestyje važiuojant gatve, nežinau ar nematė, ar galvojo, kad apvažiuosiu. Na, bet aš visad važinėjant turėjau mintyse, kad reikia atsargiai, nesigrūst, užleist kitus, žmonės nepratę dar ir t.t. Tai turbūt padėjo be nesklandumų praleist vasarą.

    Turėjau 2 paspirtukus. M365 ir M365 Pro versija. Paprastas M365 su manim (85kg+- svyruoja) į Benediktinių g. kalną užkyla beveik iki pat viršaus (porą kartų prie galo pasispirt reik) https://www.google.lt/maps/@54.89988...7i13312!8i6656 (senos foto, dabar rekonstruota, ne vietiniams - kalnas šiaip tikrai status)
    M365 Pro įveikia iki pat viršaus nenulipus. Savanorių bei Parodos kalnai M365 Pro irgi įveikiami su dar mažiau problemų. Tad bent Kaune pats tas su paspirtuku gyvent, jeigu nori keliaut į centrą ir gyveni arti Savanorių pr. tako. Per mažiau tvarkingus kelius per daug nelaksčiau, nes gaila padangų, bet prilėtinus visur gražiai pravažiuodavau.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Arba kažko nesupratau, arba gyvenu neteisingai. Tik pasitikslinu. Išeinant iš kiemo ant šaligatvio pirma reikia pasižiūrėti į kairę, po to į dešinę, po to pageidautina darkart į kairę ir tik įsitikinus, kad neatvažiuoja paspirtukas, pradėti manevrą (žengti į šaligatvį)?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Kodėl šaligatvyje turėtų galioti kažkokie kitokie pasaulio dėsniai/lūkesčiai?
    Pagrindinis ŠALIgatvio dėsnis liko nepakitęs nuo to laiko, kai buvo išrasti šaligatviai - jie skirti pėstiesiems ir ten pėstieji turi jaustis saugiai.
    Mylėk pėsčiuosius labiau nei savo paspirtuką - net jie ir žiūri kitur, o ne į tavo skriedį - ir neskink jų.
    Deja šaligatvyje bus teisūs jie ir tik jie.
    Paskutinis taisė Romas; 2019.10.30, 09:01.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ką reiškia kažkodėl? "Kažkodėl" būtų, jei ji žioplinėtų važiuojamojoje dalyje
    Šaligatvyje ji turi teisėtus lūkesčius elgtis taip kaip ir priklauso pėsčiųjų zonoje.
    Nu atsiprašau, bet gal tamsta neišvažiuoji iš kiemo į gatvę užsimerkęs ir bent apsidairai? Arba nelipi į liftą nepažiūrėjęs ar jame nesėdi kruvinas maniakas su kirviu? Kodėl šaligatvyje turėtų galioti kažkokie kitokie pasaulio dėsniai/lūkesčiai?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Nėra problema paspirtuką įsinešti ir į vidų. Tuo požiūriu jie daug pranašesni už dviračius.
    Kai ryte į liftą ofisyne lipa skriedutininkai (paspirtukininkai) po pažastimis laikydami savo per balas skriejusius skriedžius (paspirtukus), tai geriau duoti jiems kelią ir palaukti kito lifto.

    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Papasakosiu šiandienos įspūdžius. (...)
    Važiavau šaligatviu - vos spėjau sustabdyti prieš iš kiemo išėjusią moteriškę, kuri tuo metu kažkodėl žiūrėjo į priešingą pusę.
    Ką reiškia kažkodėl? "Kažkodėl" būtų, jei ji žioplinėtų važiuojamojoje dalyje
    Šaligatvyje ji turi teisėtus lūkesčius elgtis taip kaip ir priklauso pėsčiųjų zonoje.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Vazineju elektrine riedlente, elektriniai paspirtukai - mergaitems

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Ar esi matęs elektrinį paspirtuką?
    Lyg ir esu. Vis tiek abejoju, ar lengva pasispirti atsisėdus.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Ar esi matęs elektrinį paspirtuką?
    Turite omenyje Mobility Scooter? Ar tikrai reikia išradinėti d̶v̶i̶r̶a̶t̶į̶ paspirtuką iš naujo?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Nėra problema paspirtuką įsinešti ir į vidų. Tuo požiūriu jie daug pranašesni už dviračius. Dviračius irgi ne visi nori palikti lauke, nors ir prirakintus.
    Važiuojant į darbą problemos gal ir nėra, bet jeigu važiuoji pvz į parduotuvę, tai kažkaip abejoju ar greitu metu pamatysime maksimoje besinešionačius pirkėjus. Nors galbūt klystu ir po 10 metų tai atrodys visai normalu.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Papasakosiu šiandienos įspūdžius. Važiavau D kategorijos gatve su liemene ir žibintais dešiniu kraštu - apipypino. Važiavau šaligatviu - vos spėjau sustabdyti prieš iš kiemo išėjusią moteriškę, kuri tuo metu kažkodėl žiūrėjo į priešingą pusę. Prie trišalės D gatvių sankryžos sulėtinau. Vienas automobilis norėjo sukti, tai sustojo. Kitas važiavęs jam iš paskos susierzino ir ėmė signalinti... tai vat po to dar turiu skaityti forumus apie stichines nelaimes.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Kažin ar patogu pasisipirti, sėdint ant sėdynės.
    Ar esi matęs elektrinį paspirtuką?

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

    Man didžiausia kliūtis yra tai, kad nėra kur saugiai palikti paspirtuko. Manau ateityje rasis specialūs stovai, kaip kad dabar yra dviračiams, tik bus prirakinamas vairo "kotas" ar panašiai. Beje reikia pagooglinti, gal jau kažkas panašaus yra.

    Pagooglinau: https://www.nobutts.co.uk/Cycle-Shel.../Scooter-Racks
    Šis man yra pagrindinis trūkumas, kuo paspirtukas nusileidžia dviračiui - nėra kur palikti. Tampytis purvinais ratais su savim po patalpas irgi nelabai norisi. Tikiuosi, kad greitu laiku prisitaikys ir dviračių stovų pasiūla.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Tik reikėtų triračių ir su sėdyne - dėl patogumo ir saugumo.
    Kažin ar patogu pasisipirti, sėdint ant sėdynės.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Nėra problema paspirtuką įsinešti ir į vidų. Tuo požiūriu jie daug pranašesni už dviračius. Dviračius irgi ne visi nori palikti lauke, nors ir prirakintus.

    Komentuoti:


  • vaidasp
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Didžiausia kliūtis yra požiūris. Automobilius miestuose liktų prasmė naudoti nebent žiemą arba kai reikia pervežti kažką daugiau.
    Man didžiausia kliūtis yra tai, kad nėra kur saugiai palikti paspirtuko. Manau ateityje rasis specialūs stovai, kaip kad dabar yra dviračiams, tik bus prirakinamas vairo "kotas" ar panašiai. Beje reikia pagooglinti, gal jau kažkas panašaus yra.

    Pagooglinau: https://www.nobutts.co.uk/Cycle-Shel.../Scooter-Racks
    Paskutinis taisė vaidasp; 2019.10.29, 15:37.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ok, "aftamabilystai" turbūt niekada neviršija 50 km/h mieste, nevažinėja girti, per raudoną, nenardo tarp juostų, sustoja prie perėjos, žalių rodiklių sukant į dešinę ir pan. Nesuprantu, ko tikitės iš paspirtukininkų, kai bendrai tokia eismo kultūra mieste. Skirtumas tik tas, kad xiaomi paspirtukas sveria tik keliolika kg ir išvysto tik 25 km/h greitį, o BMW sveria kelias tonas ir išvysto kelis šimtus km/h.
    Manau kad automobilistai, kurie niekada neviršija greičio, nevažinėja girti, per raudoną , nenardo tarp juostų, sustoja prie perėjos, žalių rodiklių sukant į dešinę ir pan. tikisi to paties iš kitų eismo dalyvių, nesvarbu ar tai bus kiti automobilistai ar paspirtukai.

    Skirtumas tik tas, kad jūs matote tik automobilistus, o kitų pažeidinėjančių taisykles nematote.

    Komentuoti:


  • vaidasp
    replied
    Beje prieš porą savaičių Frankfurto centre stebėjausi, kaip paspirukininkai nardo tarp pėsčiųjų. Ir ne su Xiaomi, o su min 2 kartus stambesniais - visi jie ten citybee tipo. Dviračių takų irgi nepadaryta. Tikėjausi tvarkos.
    Ši vieta https://www.google.lt/maps/@50.11430...4!8i4352?hl=en

    Komentuoti:


  • MDainius
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Ok, "aftamabilystai" turbūt niekada neviršija 50 km/h mieste, nevažinėja girti, per raudoną, nenardo tarp juostų, sustoja prie perėjos, žalių rodiklių sukant į dešinę ir pan. Nesuprantu, ko tikitės iš paspirtukininkų, kai bendrai tokia eismo kultūra mieste. Skirtumas tik tas, kad xiaomi paspirtukas sveria tik keliolika kg ir išvysto tik 25 km/h greitį, o BMW sveria kelias tonas ir išvysto kelis šimtus km/h.
    Aftamabilystai nevažinėja šaligatviais (aišku, yra išimčių). Paspirtukai važinėja VISUR. Ir čia išimčių jau nedaug.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Reikia siekti masinio paspirtukų naudojimo, kad jų skaičius viršytų pėsčiųjų skaičių, tada neliks besiskundžiančių, kad paspirtukai kažkam trukdo. Ėjimas pėsčiomis yra lėtas ir archajiškas susisiekimo būdas 21 amžiuje . Jei žmogui nerūpi fizinis aktyvumas, kiek km jis linkęs eiti pėsčias? Turbūt ir 3 km jau yra daug. Net jei fiziškai ir pajėgia nueiti daugiau, bet tai užima laiko ir yra pakankamai nuobodu. Todėl ima dairytis automobilio. 3 km sparčiu žingsniu yra pusvalandis. Paspirtuku tokį atstumą galima įveikti per 10-15 min. Didesnis atstumas taip pat ne problema. Tai kas kliudo tapti vyraujančiu judėjimo miestuose būdu? Naujovių baimė ir seni įpročiai ar kažkas rimčiau? Ant paspirtukų galima susodinti net ir vyresnius žmones. Tik reikėtų triračių ir su sėdyne - dėl patogumo ir saugumo. Didžiausia kliūtis yra požiūris. Automobilius miestuose liktų prasmė naudoti nebent žiemą arba kai reikia pervežti kažką daugiau. Dabartiniai automobilių kiekiai yra tiesiog per dideli - jie netelpa fiziškai, ėda laiką (spūstys), teršia ir kelia triukšmą. Įsigijimo ir eksploatavimo kaina taip pat didelė. Racionalūs ir praktiški persiorientavo greitai, o likusiems reikėtų paskatų (finans. rėmimo, soc. reklamų ir pan.).

    Komentuoti:

Working...
X