Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Jau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.
    Na, su paspirtuko greičiu ir mase tas iš esmės nėra labai įmanoma. Negirdėjau pvz., kad dviratininkas būtų ką nors mirtinai nutrenkęs.

    Aišku, ko reikia tai geresnės infrastruktūros (dviračių takų visur kur įmanoma) ir kultūros gerinimo
    Post in English - fight censorship!

    Comment


      #62
      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

      Jau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.
      Didžiausią problema, kurią matau su paspirtukais nebent ta, kad jų ratai mažiukai. Maži ratai = daugiau problemų su mažesnėmis kliūtimis ir šiaip stabilumu. Lyginant su dviračiais. Bet šiaip tai turbūt nieko baisiai pavojingo.
      Aišku dar yra atskira kategorija, kurie nusiima elektroninius rgeičio ribotuvus ar kitaip modifikuoja, kad pasiektų didesnį greitį ar kažkokius kitus parametrus. Bet tokius reiktų traktuoti kaip tyčinius pažeidimus ir atitinkamai bausti bei tokias transporto priemones konfiskuoti.
      Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

      Comment


        #63
        Parašė Edd Rodyti pranešimą
        Vazineju elektrine riedlente, elektriniai paspirtukai - mergaitems
        maciau toki viena vakare jau sutemus Algirdo gatveje vaziavo automobiliu keliu, buvo tamsiai apsirenges ir be jokiu sviesu. Na...

        Comment


          #64
          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Su laiku manau paspirtukininkai prisitaikys ir nebelakstys.
          Na, o iki to laiko būtų protingiausia uždrausti važinėti šaligatviais.
          If a lion could speak, we could not understand him.

          Comment


            #65
            Parašė mantasm Rodyti pranešimą
            Jau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.
            Parašė index Rodyti pranešimą
            Na, su paspirtuko greičiu ir mase tas iš esmės nėra labai įmanoma. Negirdėjau pvz., kad dviratininkas būtų ką nors mirtinai nutrenkęs.
            Taip, tie kurie skrodžia šaligatviu kliudydami pėsčiuosius, dar neišvysto užmušančio greičio.

            Tačiau paspirtuko (skriedžio) greičio su kaupu pakanka palįsti po mašina, ypač kai atskiri važinėtojai dažnai važiuoja taip, kad jų nesimato:
            1) Perėjose nenulipa nuo paspirtuko - tiesiog skrieja
            2) Nesilaiko jokių pirmumo taisyklių
            3) Važiuoja be liemenių
            4) Važiuoja be šviesų
            5) Norisi pridėti, kad atskiri egzemplioriai skrieja ir be galvos. Čia ir šalmas nepadės.

            Prieš mano langus yra pėsčiųjų perėja, kur pakėlus akis nuo kompiuterio kartais yra į ką pasižiūrėti. Pora įdomesnių atvejų:
            1. Paspirtukų (skriedžių) skriejimo lenktynės, nestabdant perėjoje.
            2. Kitas atvejis - mamytė važiavo perėjoje su vaiku, pasistačiusi jį priešais save; ir ji tuo pat metu kažką skaitė ar SMSino telefone.

            Šiemet ten buvo apsieta be skriedutininkų / paspirtukininkų aukų - kažkas spėdavo paspausti stabdžius. O kaip bus kitais metais - bus matyti.

            Comment


              #66
              Parašė Romas

              Taip, tie kurie skrodžia šaligatviu kliudydami pėsčiuosius, dar neišvysto užmušančio greičio.

              Tačiau paspirtuko (skriedžio) greičio su kaupu pakanka palįsti po mašina, ypač kai atskiri važinėtojai dažnai važiuoja taip, kad jų nesimato:
              1) Perėjose nenulipa nuo paspirtuko - tiesiog skrieja
              2) Nesilaiko jokių pirmumo taisyklių
              3) Važiuoja be liemenių
              4) Važiuoja be šviesų
              5) Norisi pridėti, kad atskiri egzemplioriai skrieja ir be galvos. Čia ir šalmas nepadės.

              Prieš mano langus yra pėsčiųjų perėja, kur pakėlus akis nuo kompiuterio kartais yra į ką pasižiūrėti. Pora įdomesnių atvejų:
              1. Paspirtukų (skriedežių) skriejimo lenktynės, nestabdant perėjoje.
              2. Kitas atvejis - mamytė perėjoje per perėją su vaiku važiavo, pasistačiusi jį priešais save ir ji tuo pat metu kažką skaitė ar SMSino telefone.

              Šiemet ten buvo apsieta be skriedutininkų / paspirtukininkų aukų - kažkas spėdavo paspausti stabdžius. O kaip bus kitais metais - bus matyti.
              Geriausias būdas nusigauti per perėja paspirtuku yra judėti pėsčiojo greiču (pasispiriant ar labai lėtai važiuojant elektra, nėra taip svarbu), čia vien paties savisauga turėtų liepti taip daryti.

              Kitas dalykas, kad važiuojant automobiliu ir matant priešais perėją būtina prilėtinti iki tokio greičio, kad bet kokiu atveju spėtum sustoti jei perėjoje atsiras pėstysis, paspirtukininkas ar koks pasimetęs sugalvojęs į ten išbėgti su mama ėjęs keturmetis. Dar gerokai prieš perėją atleidi akseleratorių ir labai atidžiai dairaisi kol perėją pravažiuoji, nėra taip sunku.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                #67
                Per perėjas nemoka eiti ir daug pėsčiųjų - prieina ir nestabtelėję įžengia neįsitikinę, ar juos praleidžia. Nuolat akcentuojamos tik vairuotojų pareigos. Tai jei pėstysis įsigyja paspirtuką, tokius "įgūdžius" persineša ir ant paspirtuko. Manau, kad jei paspirtuką įsigyja vairuojantis, tai važiuoja protingiau ir atsakingiau, nes turi geresnį suvokimą apie eismą ir taisykles.

                Comment


                  #68
                  Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                  Na, o iki to laiko būtų protingiausia uždrausti važinėti šaligatviais.
                  Ok, tik tuo pačiu reiktų ir gatvėse greitį apriboti iki 30 km/h.
                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Jau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.
                  Kol kas nėra, todėl ir riboti nėra tikslo, geriau kovokite su tais, kurie kasdien keliuose žudo, t.y. automobilininkais.
                  Paskutinis taisė Romas; 2019.10.29, 23:07. Priežastis: Sujungtos dvi replikos iš eilės
                  Flickr

                  Comment


                    #69
                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                    Per perėjas nemoka eiti ir daug pėsčiųjų - prieina ir nestabtelėję įžengia neįsitikinę, ar juos praleidžia. Nuolat akcentuojamos tik vairuotojų pareigos. Tai jei pėstysis įsigyja paspirtuką, tokius "įgūdžius" persineša ir ant paspirtuko. Manau, kad jei paspirtuką įsigyja vairuojantis, tai važiuoja protingiau ir atsakingiau, nes turi geresnį suvokimą apie eismą ir taisykles.
                    Įdomus fenomenas, kad eismą ir taisykles suvokia važiuodamas paspirtuku, bet ne mašina
                    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                    Comment


                      #70
                      Parašė index Rodyti pranešimą

                      Geriausias būdas nusigauti per perėja paspirtuku yra judėti pėsčiojo greiču (pasispiriant ar labai lėtai važiuojant elektra, nėra taip svarbu), čia vien paties savisauga turėtų liepti taip daryti.
                      Aš manau, kad čia reikia kompromiso, nes dabar taisyklė, kad ir dviratį turi varytis per perėją yra labai nepatogi dviratininkams (automobiliui visiškai sustoti darant posūkį prie žalios rodyklės mažiau diskomforto, bet ten irgi panaši taisyklė didinti saugumui patogumo sąskaita).
                      Manau, kad reiktų leisti važiuoti per perėją, jeigu perėja yra reguliuojama šviesoforu ir dega žalia, o vairuotojai sukdami tiesiog turėtų būti atsargesni (dabar kaip suprantu jau nebeliks tokių situacijų su naujomis taisyklėmis, ar ne?) kaip ir išsukinėjant iš visokių kiemų per dviračių juostas.
                      Nereguliuojamose perėjose situacija sudėtingesnė, aš pats nesivarau jeigu matau, kad niekas nevažiuoja, o jei važiuoja, tai stebiu ar praleis, jei ne - nulipu nuo dviračio. Bet čia pavojingos tokios vietos ir sunku būtų sureguliuoti kokiu greičiu dviratininkai ir paspirtukininkai įveikinėja nereguliuojamas perėjas, todėl nežinau ar tokiose perėjose kompromisas įmanomas, turbūt reiktų palikti kaip yra, nes tobulinant infrastruktūrą lėto eismo gatvėse dviračiai judėtų kartu su visu srautu, o greito eismo gatvėse būtų panaikintos nereguliuojamos perėjos.

                      O dėl visų likusių vietų tai problemos su paspirtukais nebūtų jeigu turėtume normalų dviračių takų tinklą. Dabar būtų žymiai pavojingiau versti paspirtukininkus važiuoti gatvėmis, ypač kur eismas intensyvesnis, kaip ir su tais pačiais dviračiais tikrai daug kam (aišku yra ir tokių, kurie mieliau važinėtų gatvėmis nei dviračių takais, bet jų ženklesnis skaičius tik kol apskritai dviratininkų mažai) nesmagu važiuoti šalia automobilių (net tie patys danai teikia pirmenybę takams bent minimaliai atskirtiems ar pakeltiems nuo automobilių srauto).
                      Kitas dalykas net ir uždraudus važinėti šaligatviais pačių paspirtukininkų nesužiūrėsi, o daryti reidus ir bausti būtų šiek tiek absurdas. Nepamirškim kad pagal KET ilgą laiką buvo draudžiama dviračiu važiuoti šaligtaviu, kas su mūsų dviračių takų infrastruktūra irgi buvo absurdas, kai dauguma dviračiais važinėjančių buvo vaikai.

                      O bandyti atbaidyti nuo alternatyvaus transporto rūšių Vilniuje būtų prabanga, manau kad reiktų leisti važiuoti šaligtaviu, jeigu nėra dviračių tako ir eismas vyksta ne gyvenamojoje zonoje. Savaime aišku paspirtukininkas kaip ir dviratininkas turi šaligatviuose duoti pirmenybę pėstiesiams ir laikytis saugaus greičio/atstumo (kaip ir dabar turėtų viskas būti). Aišku yra nekultūringų žmonių, kurie tų padorumo taisyklių nesilaiko, todėl vienintelis sprendimas yra tiesti dviračių takus, o kol nutiesim - bausti už chuliganišką vairavimą didelėmis baudomis ir paspirtuko/dviračio konfiskavimu (reiktų turbūt reglamentuoti teisiškai) visų incidentų kaltininkus, kur sutrikdyta pėsčiųjų sveikata.

                      Comment


                        #71
                        Visiškai pritariu. Tiesiog kartu su reguliuojamomis perėjomis visur turėtų būti įrengiamos dviračių perėjos (kaip ir dabar yra), su atskiru mygtuku dviračiams ir atitinkamu žymėjimu. Nereguliuojamose perėjose esmė yra greitis. Nesvarbu kokia transporto priemone ją įveiki esmė yra, kad negalima judėti didesniu nei pėsčiojo greičiu, nesvarbu ar tu su dviračiu ar ant riedlentės.
                        Post in English - fight censorship!

                        Comment


                          #72
                          Nereguliuojamose perėjose situacija sudėtingesnė, aš pats nesivarau jeigu matau, kad niekas nevažiuoja, o jei važiuoja, tai stebiu ar praleis, jei ne - nulipu nuo dviračio.
                          Su dviračiu viskas turėtų būti taip pat kaip ir einant pėsčiam: sustoti prie perėjos, įsitikinti, ar praleidžia, tada važiuoti (nenulipus) nesvarbu kokiu greičiu. Nekantraujantiems vairuotojams dar geriau, kai dviratininkas pravažiuoja, o ne lėtai tipena. Esmė, kad neįlėktų į perėją netikėtai.

                          Comment


                            #73
                            Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                            Arba kažko nesupratau, arba gyvenu neteisingai. Tik pasitikslinu. Išeinant iš kiemo ant šaligatvio pirma reikia pasižiūrėti į kairę, po to į dešinę, po to pageidautina darkart į kairę ir tik įsitikinus, kad neatvažiuoja paspirtukas, pradėti manevrą (žengti į šaligatvį)?
                            Jei eisi nežiūrėdamas, kur eini ir atsitrenksi į kažkieno merginos krūtinę, tai didesnė tikimybė susilaukti smūgio į kairę ausį ar atsiprašymo, kad tau sutrukdė naudotis tavo laisvėmis? Šaligatvis yra gatvės elementas, tad nesunku suvokti, kad ten gali būti ir kitų eismo dalyvių - ir visai nesvarbu ar ant paspirtuko ar ant vežimėlio ar su ramentais.
                            Kaip suprantu pagrindinė problema yra ne KET ir infrastruktūroje, o pačių žmonių galvose. Automobilių mieste jau visi įprato matyti tuščius šaligatvius, tad kai čia ėmė rastis veiksmas - staiga ima vaidentis visokie "neteisingi" eismo dalyviai. Tenka pradėti dairytis, o tai yra pokyčiai. Pokyčiai yra negerai, tad reiktų juos uždrausti... Pradėkime pagaliau mokintis pastebėti kitus, o ne tik savąjį EGO. Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.
                            Paskutinis taisė Ginthus; 2019.10.30, 10:46.

                            Comment


                              #74
                              Pakeitus porą žodžių gautųsi 1:1 kaip darnaus parkavimo entuziastų logika Susigalvojo kažkokie pėstieji, kad "čia mano zona" ir pyksta kai darniai parkuoju ant šaligatvio. Pradėkime mokytis suprasti vieni kitus

                              Comment


                                #75
                                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                Jei eisi nežiūrėdamas, kur eini ir atsitrenksi į kažkieno merginos krūtinę, tai didesnė tikimybė susilaukti smūgio į kairę ausį ar atsiprašymo, kad tau sutrukdė naudotis tavo laisvėmis? Šaligatvis yra gatvės elementas, tad nesunku suvokti, kad ten gali būti ir kitų eismo dalyvių - ir visai nesvarbu ar ant paspirtuko ar ant vežimėlio ar su ramentais.
                                Kaip suprantu pagrindinė problema yra ne KET ir infrastruktūroje, o pačių žmonių galvose. Automobilių mieste jau visi įprato matyti tuščius šaligatvius, tad kai čia ėmė rastis veiksmas - staiga ima vaidentis visokie neteisingi eismo dalyviai. Tenka pradėti dairytis, o tai yra pokyčiai. Pokyčiai yra negerai, tad reiktų juos uždrausti... Pradėkime pagaliau mokintis pastebėti kitus, o ne tik savąjį EGO. Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.
                                Ką reiškia "neteisingi dalyviai"? Niekada šaligatviais nebuvo leidžiama važiuoti mopedams, motoroleriams, kinkytiems vežimams, elektromobiliams, velomobiliams ir netgi... dviračiams su kai kurioms išimtim. Velniop tokius šaligatvius, kuriais be jokios tvarkos skrieja net iki keliolikos kW,40-60 km/h siekiančios "ateities" transporto priemonės. Aš kaip užkietėjęs pėstysis jau patyriau vos ne tyčinį išsidarinėjimą. Ypač pastaruoju metu. Tikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.

                                Comment


                                  #76
                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                  Tikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.
                                  Šiaip jau tokiose situacijose labai gelbsti smurtas, ar bent jau pagrasinimas smurtu.
                                  If a lion could speak, we could not understand him.

                                  Comment


                                    #77
                                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                                    Šaligatvis yra gatvės elementas (...)
                                    Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.
                                    Papildant lingvistinius naujadarus:
                                    Skriedis - elektrinis paspirtukas, kuris skrieja nesustodamas per perėją. Transporto priemonės vairuotojas vadintinas skriedutininku
                                    Skrodis - elektrinis paspirtukas, kuris skrodžia šaligatviais per pėsčiuosius. Transporto priemonės vairuotojas vadintinas skrodiku

                                    Kokia tamstos skrodžio markė?

                                    Comment


                                      #78
                                      Būtų mažiau problemų, jei pėstieji šaligatviu eitų prognozuojamai ir išmoktų dairytis. Tiek iš nugaros atvažiuojantis dviratinininkas, tiek paspirtukininkas pėstįjį mato iš toli ir jokių problemų nekyla jį apvažiuoti. Kol šis netikėtai nežengteli į kairę . Pėsčiųjų dairymosi įgūdžius lengva patikrinti stebint kokią nors viešojo tr. stotelę šalia dviračių tako, kur netoli yra, pvz., prekybos centras. Išlipa būrys iš autobuso ir žengia tiesia linija. Jei dviratininkas pravažiuoja pro pat nosį, tik tada nustebę stabteli ir apsidairo. Nes ateina suvokimas, kad gali atvažiuoti ir kitas dviratininkas. Per gatvę irgi eina panašiu principu.
                                      Kartojau ir kartosiu, kad pėstieji yra pati nedrausmingiausia (aišku, ir labiausiai pažeidžiama) eismo dalyvių grupė. Ir dėl to pažeidžiamumo juos populiaru ginti ir saugoti, bet nepopuliaru kritikuoti ir mokyti saugaus eismo pagrindų. Daug nelaimių keliuose įvyksta būtent todėl, kad pėstieji šlitinėja tamsoje važiuojamojoje dalyje, kerta greitkelius neleistinose vietose, įžengia į perėjas nesidairę ir t. t. Dar vienas pėsčiųjų testukas yra pažiūrėti, kiek pėsčiųjų pasidairo kirsdami šviesoforo reguliuojamą sankryžą. Užsidega žalia ir eina. Taip, jų pirmumas, bet skaudės tai ne automobilio vairuotojui. Elementari savisauga. Į šviesoforą nėra ko ilgai žiūrėti, šviesoforas dar nė vieno neužmušė .

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė index Rodyti pranešimą
                                        Kitas dalykas, kad važiuojant automobiliu ir matant priešais perėją būtina prilėtinti iki tokio greičio, kad bet kokiu atveju spėtum sustoti jei perėjoje atsiras pėstysis, paspirtukininkas ar koks pasimetęs sugalvojęs į ten išbėgti su mama ėjęs keturmetis. Dar gerokai prieš perėją atleidi akseleratorių ir labai atidžiai dairaisi kol perėją pravažiuoji, nėra taip sunku.
                                        Vairuotojas privalo prilėtinti tik jeigu įtaria, kad į perėją išeis pėstysis. Jeigu tokio įtarimo nėra (pvz negalima matyti pėsčiojo dėl užstatyto automobilio) prilėtinti prievolės nėra. Kas yra "įtaria" yra paliekama teismų interpretacijai, bet yra keli įvikiai kuomet į perėja išlėkė nesidairę telefonų vartotojai ir liko kalti pėstieji, o ne vairuotojas. Pėstysis į perėją teisė eiti turi tik tada, kai įsitikina, jog mašina sustos.


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                        Kol kas nėra, todėl ir riboti nėra tikslo, geriau kovokite su tais, kurie kasdien keliuose žudo, t.y. automobilininkais.
                                        Keistas požiūris. Uždrausim žudyti, kai jau bus nužudytas. O gal geriau uždrausti, kol dar nėra įvykio?

                                        O su automobilininkais kovojimo pilnas forumas.

                                        Comment


                                          #80
                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                          Ką reiškia "neteisingi dalyviai"? Niekada šaligatviais nebuvo leidžiama važiuoti mopedams, motoroleriams, kinkytiems vežimams, elektromobiliams, velomobiliams ir netgi... dviračiams su kai kurioms išimtim. Velniop tokius šaligatvius, kuriais be jokios tvarkos skrieja net iki keliolikos kW,40-60 km/h siekiančios "ateities" transporto priemonės. Aš kaip užkietėjęs pėstysis jau patyriau vos ne tyčinį išsidarinėjimą. Ypač pastaruoju metu. Tikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.
                                          Dabar teks priprasti dalintis šaligatviais su paspirtukininkais, bent tol, kol atsiras tinkama infrastruktūra. Labai abejoju, ar politiškai kas nors galėtų juos uždrausti ar išgrūsti į nesaugias gatves ir dar labiau skatinti automobilizaciją bei taršą vietoje ribojimo, manau net seni komuniagos nebeišdrįstų to padaryti.

                                          Parašė vaidasp Rodyti pranešimą
                                          Beje prieš porą savaičių Frankfurto centre stebėjausi, kaip paspirukininkai nardo tarp pėsčiųjų. Ir ne su Xiaomi, o su min 2 kartus stambesniais - visi jie ten citybee tipo. Dviračių takų irgi nepadaryta. Tikėjausi tvarkos.
                                          Ši vieta https://www.google.lt/maps/@50.11430...4!8i4352?hl=en
                                          Todėl keista ir juokinga, kai bobutės Lietuvoje net mažų ir lėtų paspirtukų bijo ir žiūri į paspirtukininkus kaip į kokius ufonautus.
                                          Paskutinis taisė Lettered; 2019.10.30, 10:51.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X