Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Edd
    replied
    Neteko girdėti kad būtų daug rimtų incidentų su paspirtukais ir vargu ar labai daug ir rimtų tų incidentų gali būti kai yra apribojimai, greičiui iki 25 km/h, apribojimai galiai, plius visos dviračiams taikomos taisyklės. Pradžiai reikia ne naujų taisyklių ir apribojimų, o priežiūros kad esamos galiotų, o ne bet kas bet kaip važinėtų ir dar su galingesniais paspirtukais nei leidžiama (dviračių takuose/ant šaligatvių).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Nesuprantu, kodėl paspirtukai taip padaryti, kad jie taip greitai akceleruoja. Su dviračiu tas ne taip paprasta Jei pradedi greitai akceleruoti, tai ir greičio nebus
    Nes taip smagiau. Niekas nenorėtų paspirtuko, kuris lėtai (=saugiai) akseleruoja. Visgi jei norime, kad tai būtų saugi transporto priemonė, griežti ribojimai turės būti. Alternatyviu atveju turėtų būti de facto uždrausti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Su paspirtukais yra viena fundamentali problema - saugumas. Tai labai nesaugi transporto priemonė dėl mažų ratukų ir akseleracijos. Kaip tyčia mėgstama paauglių ir vaikų, kurie nesuvokia pavojaus nei sau, nei kitiems. Dėl to aš nebūčiau labai optimistiškas. Dėl to tikėčiausi, kad bent jau teisiniai apribojimais jiems ims rastis kuo greičiau.
    Nesuprantu, kodėl paspirtukai taip padaryti, kad jie taip greitai akceleruoja. Su dviračiu tas ne taip paprasta Jei pradedi greitai akceleruoti, tai ir greičio nebus

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    Dėl infliacijos tai tikrai taip, nes dauguma paspirtukų tai Bolt ir kiti sharing'ai, kuriais žmonės pravažiuoja kilometrą, palieka, ir po 15 minučių jau kitas žmogus pravažiuoja su tuo pačiu paspirtuku atgal. Taipogi sutinku dėl vietos, Gedimino pr. paspirtukininkų bus dauguma, o Laisvės pr. dvirtakyje bus nepalyginamai daugiau dviratininkų, bet vistiek norėtųsi kažkokio realesnio situacijos parodymo (kažin ar įmanoma skačiuot atskirai kiek vienų ir kiek kitų). Manau didesnis skaičius švieslentėje galėtų paskatinti kamščių mėgėjus pabandyti palikt mašiną namie ir nuvažiuot į darbą kitu būdu, pagal "na jeigu tiek žmonių važinėja, tai gal tikrai apsimoka/verta" logiką.

    Manau, kad čia teisingos sistemos nėra, jeigu labai norint gilintis į ką tas skaičius reiškia reiktų kad atpažintų ir paspirtukus pagal tai ar jis priklauso kokiam nors boltui ar asmeninis (nors turint bolto statistiką galima būtų atminusuoti). Iš principo aš ne prieš, kad įtrauktų paspirtukus, nors ir nesu jų fanas. Man gal labiau keltų rūpestį ne kažkoks vertybinis klausimas, o tik tai kad vežtis dviratį į centrą nėra itin populiaru, o atvažiuoti mašina ir atsivežti savo paspirtukus arba juos išsinuomoti gana dažnas reiškinys ir dėl to paspirtukai šiek tiek labiau linkę pakeisti vaikčiojimą nei dviračiai. Būtų smagu turėti skaičiuokles ne tik centre bet ir Žirmūnų bei Antakalnio takuose, taip pat Narbuto g., kur tikrai būtų galima skačiuoti visus.

    Kalbant apie populiarinimą tai man atrodo didžiausias paskatinimas išbandyti dviratį ar paspirtuką yra ne skaičius švieslentėje (kuri daug kam net neįdomi ir šiaip ne kiekvienas sugeba įvertinti kaip plikas skaičius reprezentuoją populiarumą), o skaičius matomas gyvai

    Ir paspirtukai kol kas tikrai prie to prisideda, nes jie kaip ir dviračiai leidžia pajustį panašų laisvės jausmą mieste, kai kelionės trukmė nepriklauso nuo kamščių ar parkavimo vietos paieškos, taip pat ir bendrumo jausmą su pozityvia energija matant daugiau žmonių taip pat judančių (bet neužstrigusių kaip kokiame nors kamštyje), kurį sunkiau suvokti per judėjimą pėsčiomis dėl jo natūralumo ir tai kad retas vaikšto ilgesnius atstumus ir suprantame tai kaip laikiną veiklą. Be to nuo paspirtuko perlipti ant dviračio, kuomet atsiranda tam sąlygos ir noras (dviračiu patogiau vežtis daiktus, vaikus, dviračiai irgi gali būti elektriniai, problematiškas kol kas pagrinde tik saugojimas ir tam tikrais atvejais kaina), daug paprasčiau nei išlipti iš automobilio.

    Man beje ne ką mažiau smagus ne tik augantis skaičius, bet ir tai jog šis sezonas turbūt pirmas kai miesto dviračiai populiarumu konkuruoja su visokiais sportiniais ir "sportiniais" kalnų dviračiais, ir pačių dviratininkų demografija išsipletė, jog kartais Gedimino pr prie šviesoforų jauties kaip Olandijoje, o ne kaip vakare po velomaratono.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Su paspirtukais yra viena fundamentali problema - saugumas. Tai labai nesaugi transporto priemonė dėl mažų ratukų ir akseleracijos. Kaip tyčia mėgstama paauglių ir vaikų, kurie nesuvokia pavojaus nei sau, nei kitiems. Dėl to aš nebūčiau labai optimistiškas. Dėl to tikėčiausi, kad bent jau teisiniai apribojimais jiems ims rastis kuo greičiau.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Reikia tikėtis, kad paspirtukų skaičius labai neaugs ar net mažės, kai baigsis mada.
    Dėl šito tai labiau abejoju, manau kaip tik augs, nes tai yra tiesiog žymiai patogesnis dalykas. Reikalauja mažai vietos namie, patogiau nešti, telpa į absoliučiai bet kokią mašiną (nors ir keli visai šeimai), nereikia palikinėt lauke einant į parduotuvę, kavos ir etc., nereikia specialios aprangos ir dar daugybė pliusų. O svarbiausias jų, kuris gali lemti didesnio spektro (pvz mažiau aktyvių, ar su apribojimais) žmonių pritraukimą, yra tai, kad fiziškai nereikia nieko daryti ir ryte į darbą (o Lietuvoje ofisai dažniausiai dar nėra pritaikyti dviratininkams, nebent naujausi) atvarai nesuprakaitavęs.

    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    Man rodos latviai šitas skaičiuokles programavo pagal vaizdų atpažinimą, turbūt būtų įmanoma išmokyti atpažinti ir paspirtukus, nors ir dviratininkus tikrai netobulai skaičiuoja. Kiek žinau Danijoje skaičiuoja tik dviratininkus, nežinau kaip kitur, nenustebsiu, jog visur paspirtukininkai ignoruojami.

    Dėl statistikos, tai manau svarbus santykinis augimas remiantis tokiomis skaičiuoklėmis, iš trijų skaičiuoklių stovinčių ne sankryžose ir neaprepiančių visų krypčių vis tiek tiksliai neapskaičiuosi absoliutinių dydžių kiek kelionių padaugėjo dviračiais visame mieste. Dabar priskaičiavimas paspirtukų sukeltų infliaciją ir santykino augimo statistikoje.

    Kažkada prieš Jonines dariau labai trumpą realų paskaičiavimą prie Green Hall, jeigu dabar iš note'sų gerai interpretuoju skačius tai rezultatas buvo toks:

    Dviračių taku pravažiavo abejomis kryptimis 23 dviračiai (skaičiuoklė užfiksavo 18) ir 5 paspirtukai; krantine 13 dviračių ir 2 paspirtukai; palei gatvę 5 dviračiai ir 2 paspirtukai.

    Tai paspirtukų lyginant su dviračiais maždaug 1/4, bet sutinku, kad skaičiuojant Gedimino pr santykis nebūtų toks mažas, nes centre jų ženkliai daugiau
    Dėl infliacijos tai tikrai taip, nes dauguma paspirtukų tai Bolt ir kiti sharing'ai, kuriais žmonės pravažiuoja kilometrą, palieka, ir po 15 minučių jau kitas žmogus pravažiuoja su tuo pačiu paspirtuku atgal. Taipogi sutinku dėl vietos, Gedimino pr. paspirtukininkų bus dauguma, o Laisvės pr. dvirtakyje bus nepalyginamai daugiau dviratininkų, bet vistiek norėtųsi kažkokio realesnio situacijos parodymo (kažin ar įmanoma skačiuot atskirai kiek vienų ir kiek kitų). Manau didesnis skaičius švieslentėje galėtų paskatinti kamščių mėgėjus pabandyti palikt mašiną namie ir nuvažiuot į darbą kitu būdu, pagal "na jeigu tiek žmonių važinėja, tai gal tikrai apsimoka/verta" logiką.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    Tada kiek apmaudu ir tikiuos tais skaičiais per daug nesiremiama kuriant kažkokius ateities planus, nes su paspirtukininkais bendras skačius mažiausiai padvigubėtų ar net patrigubėtų...
    Man rodos latviai šitas skaičiuokles programavo pagal vaizdų atpažinimą, turbūt būtų įmanoma išmokyti atpažinti ir paspirtukus, nors ir dviratininkus tikrai netobulai skaičiuoja. Kiek žinau Danijoje skaičiuoja tik dviratininkus, nežinau kaip kitur, nenustebsiu, jog visur paspirtukininkai ignoruojami.

    Dėl statistikos, tai manau svarbus santykinis augimas remiantis tokiomis skaičiuoklėmis, iš trijų skaičiuoklių stovinčių ne sankryžose ir neaprepiančių visų krypčių vis tiek tiksliai neapskaičiuosi absoliutinių dydžių kiek kelionių padaugėjo dviračiais visame mieste. Dabar priskaičiavimas paspirtukų sukeltų infliaciją ir santykino augimo statistikoje.

    Kažkada prieš Jonines dariau labai trumpą realų paskaičiavimą prie Green Hall, jeigu dabar iš note'sų gerai interpretuoju skačius tai rezultatas buvo toks:

    Dviračių taku pravažiavo abejomis kryptimis 23 dviračiai (skaičiuoklė užfiksavo 18) ir 5 paspirtukai; krantine 13 dviračių ir 2 paspirtukai; palei gatvę 5 dviračiai ir 2 paspirtukai.

    Tai paspirtukų lyginant su dviračiais maždaug 1/4, bet sutinku, kad skaičiuojant Gedimino pr santykis nebūtų toks mažas, nes centre jų ženkliai daugiau

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Reikia tikėtis, kad paspirtukų skaičius labai neaugs ar net mažės, kai baigsis mada.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Tada kiek apmaudu ir tikiuos tais skaičiais per daug nesiremiama kuriant kažkokius ateities planus, nes su paspirtukininkais bendras skačius mažiausiai padvigubėtų ar net patrigubėtų...

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    Toks klausimas: o dienos ir metų pravažiavusių dviračių taku skaičiuoklės skaičiuoja tik dviratininkus? Ta prasme ar tai yra normalu, kad skaičiuoklės visiškai ignoruoja pravažiuojančius su paspirtukais, longbordais ir t.t., ar tai yra gedimas? Nes pastebėjau, kad kai važiuoju su dviračiu suveikia kokius 8 ar 9 kartus iš 10, su paspirtuku 0. Vakar taip sutapo, kad ilgai kalbėjau telefonu sėdėdamas prie skačiuoklės, pravažiavo 15 paspirtukingkų, nepaskaičiavo nei vieno.
    taip, dviratininkų skaičiuoklė skaičiuoja tik dviratininkus

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, sužalotas paspirtuku važiavęs vyras
    https://www.delfi.lt/news/daily/crim....d?id=84553319
    Reguliuojama pervaža ten, o ne perėja. Nors tokio oficialaus apibūdinimo niekur nebuvau išskaitęs. Ne tik yra pažymėta pervaža dažais ant asfalto, yra dviračių šviesoforas, bet net perėjos ženklai apima tik pėsčiųjų paženklintą asfalto dalį, t. y. net teismas neužginčytų teisės važiuoti dviračiu / paspirtuku toje sankryžoje (o taip, buvo atvejis prie Vilniaus rotušės, kai žmogus gavo baudą už tai, jog važiavo pervaža (gyvenamojoje zonoje!), nes ta pervaža pateko į pėsčiųjų perėjos kelio ženklų zoną).

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

    Na nežinau, iš savo patirties (naudojuos ir automobiliu, ir dviračiu, ir paspirtuku) galiu pasakyti kažką panašaus tik apie tuos full gear TourDeFrance'ininkus, kurie laksto 40km/h dviračių takais arba važiuoja po du per visą eismo juostą 30km/h trukdant eismui. Vienintelis dalykas kuris mane trigger'ina dėl paspirtukų yra per visą miestą bet kaip išmėtyti nuomuojami paspirtukai, šitą problemą tikrai reiktų kažkaip spręsti.
    Na juos bent jau lengva patraukti jeigu labai trukdo. Latvijoje tuo tarpu leidžiama parkuoti motociklus ir motorolerius ant šaligatvių ir dabar Rygoje atsirado elektrinių mopedų nuoma (kuri gali pasiekti ir Vilnių) ir problema šiek tiek rimtesnė


    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė zero Rodyti pranešimą

    Paspirtukininkai, dviratininkai užsidirbę tokia pat reputaciją kaip BMW vairuotojai - nachalai, nesilaikantys jokių taisyklių ir važiuojantys kaip jiems geriau. Ir visada teisūs (nes matyt jaučiasi atliekantys misiją - gelbėja planetą).
    Na nežinau, iš savo patirties (naudojuos ir automobiliu, ir dviračiu, ir paspirtuku) galiu pasakyti kažką panašaus tik apie tuos full gear TourDeFrance'ininkus, kurie laksto 40km/h dviračių takais arba važiuoja po du per visą eismo juostą 30km/h trukdant eismui. Vienintelis dalykas kuris mane trigger'ina dėl paspirtukų yra per visą miestą bet kaip išmėtyti nuomuojami paspirtukai, šitą problemą tikrai reiktų kažkaip spręsti.

    Komentuoti:


  • zero
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

    Toje perėjoje leidžiama važiuoti, tai nežinau kokie gali būti priekaištai paspirtuku važiavusiam vyrui...
    Paspirtukininkai, dviratininkai užsidirbę tokia pat reputaciją kaip BMW vairuotojai - nachalai, nesilaikantys jokių taisyklių ir važiuojantys kaip jiems geriau. Ir visada teisūs (nes matyt jaučiasi atliekantys misiją - gelbėja planetą).

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, sužalotas paspirtuku važiavęs vyras

    Komentaruose daug tradicinio varymo ant paspirtukų, o kad automobilis važiuoja per raudoną, tai čia smulkmena - paspirtukininkai kalti vien dėl to, kad jų sparčiau daugėja
    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/crim....d?id=84553319
    Toje perėjoje leidžiama važiuoti, tai nežinau kokie gali būti priekaištai paspirtuku važiavusiam vyrui...

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, sužalotas paspirtuku važiavęs vyras

    Komentaruose daug tradicinio varymo ant paspirtukų, o kad automobilis važiuoja per raudoną, tai čia smulkmena - paspirtukininkai kalti vien dėl to, kad jų sparčiau daugėja
    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/crim....d?id=84553319

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Jeigu bijai paspirtukų, tai gal Vilniuje per perėjas išvis neini? Aš daug vaikštau po miestą, bet nei vieno incidento neturėjau su paspirtukais, tuo tarpu perėjose, nuo smulkių iki tokių kurie per raudoną mieste lekia 100km/h dešimtimis per metus.
    Nežinau kur jūs vaikštote, bet centre mane yra ne kartą kliudę paspirtukininkai. Tie su savo paprastai važiuoja atsargiau, nuomuojamų vairuotojai yra "naglesni". Ypač keista kai kokiame Gedimino prospekte nardo šaligatviu tarp žmonių nors yra dviračių takas kuriame glai važiuoti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė senasnamas
    Sankauskas norėjo pasakyti, kad dviračiu važiuoja tik autostradoje ir jam trukdo nebent sunkvežimiai
    Užtenka pagrinde gatvėmis važiuoti vietoj šaligatvių ir pėstieji netrukdys, bet prašvilpiantys 50 km/h+ transportas nėra jauku. Patys dviračiai taip pat nėra mėgiami vairuotojų, gali agresyviai aplenkinėti dviračius.

    Dėl paspirtukų, jei gali išvystyti 30-50 km/h greitį, tada turbūt geriau gatvėmis, nes įmanoma išvystyti panašų į bendro srauto greitį, dažnu atveju net neapsimoka šaligatviais važinėt.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.06.06, 21:45.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą
    Žiema pas mus pretekstas kažko atsisakyti, o pvz. Suomijoje žiema yra turistinis brendas, kur žiema, sniegas išnauduojami, kaip pliusas labiau, nei kad minusas. Ir dviračių nuomos veikia.
    Problema ta, kad pas mus sniego nebūna ar labai mažai, plius nėra kalnų. Čia panašiai kaip pas kokius olandus ar anglus, žiemos brando niekaip nepadarysi.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Jeigu bijai paspirtukų, tai gal Vilniuje per perėjas išvis neini? Aš daug vaikštau po miestą, bet nei vieno incidento neturėjau su paspirtukais, tuo tarpu perėjose, nuo smulkių iki tokių kurie per raudoną mieste lekia 100km/h dešimtimis per metus.
    Ne, skraidau per perėjas. Gal nenusirikime iki absurdo. Tai, kad Vilniuje dar nėra normalios paspirtukų vairavimo kultūros puikiai iliustruoja VMS akcija "nedėk skerso" plakatais.
    Tai, kad Vilniuje pilna KET pažeidinėtojų iš automobilistų yra kita problema, bet konkrečiai paspirtukų eismas (nors neturiu nieko prieš pačią transporto priemonę, man, kaip pėsčiajam, saugumo nepridėjo, o tik pablogino, nes kas kartą turiu apsidairyti ant šaligatvio, kad kas nors neįlėktų, nes tokių buvo.

    Komentuoti:

Working...
X