Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Kiek pastebiu dviračiai važinėja atsakingiau nei električkos. Važinėjant paprastu dviračiu reikia išliet nemažai prakaito kol pasieki panašų greitį ir pagreitį kaip su paspirtuku. (...) O su paspirtuku spaudi mygtuką ir tiek žinių.
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Pėstieji šaligatviuose beabejo ne visada palieka vietos ar mato paspirtukus, bet čia viskas normalu, sulėtinu greitį ir apvažiuoju.
    Tai vis dėlto tenka slalomuoti tarp pėsčiųjų...
    Jei visi važinėtų sumažindami greitį pėsčiųjų zonoje ar vestųsi paspirtukus per perėjas, tai turbūt ir nereikėtų šios temos.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Kiek pastebiu dviračiai važinėja atsakingiau nei električkos. Važinėjant paprastu dviračiu reikia išliet nemažai prakaito kol pasieki panašų greitį ir pagreitį kaip su paspirtuku. Turbūt tuo pačiu ateina ir platesnis situacijos suvokimas. O su paspirtuku spaudi mygtuką ir tiek žinių.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Iš pradžių reikėtų skirti sąvokas: paspirtuką nuo el. motorolerio. Pastarieji turi važinėti tik keliais. O šiaip kuo paspirtukas eisme skiriasi nuo dviračio? Niekuo. Problema, kad daugėja dviratininkų? Nereikia tingėti tiesti dviračių takų ir problemos nebus. Dėmesio sutelkimas vien į paspirtukus rodo kažkokią naujovių baimę. Standartiniai dviračiai yra įprasti, tai labiau toleruojami, o va paspirtukai tai ir važiuoja per greitai, ir tarp pėsčiųjų nardo, ir į perėjas išlekia. Kažkoks velnio išmislas . Lygiai tas pats galioja ir dviračiams, tik kažkodėl niekas nesiūlo jų drausti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Aš taip pat važinėju paspirtuku, tai nesuprantu, kodėl Romas šaiposi iš teiginio, kad paspirtukai gali sumažinti kamščius, aš ir pats juos mažinu, jei tą dieną vietoje automobilio važiuoju paspirtuku, realiai dauguma kamščiuose stovinčinčių važiuoja vieni, t.y. taip pat laisvai galėtų važiuoti paspirtuku į darbą ir nereiktų verkti dėl kamščių.
    Pėstieji šaligatviuose beabejo ne visada palieka vietos ar mato paspirtukus, bet čia viskas normalu, sulėtinu greitį ir apvažiuoju. Kas labiausiai nervina, tai automobilių vairuotojai niekur nepraleidžiantys paspirtukų, dažnai apskritai jų nematantys. Tai policijai reiktų pirma ne paspirtukus kažkaip reguliuoti, o gatvėse lakstančius automobilius išgaudyti.
    Kadangi paspirtukas (priešingai nei dviratis Vilniuje) labai greitai tapo susisiekimo priemone, o ne tik laisvalaikio rekreacine, tikėkimės, kad valdžia susimątys ir apie infrastruktūros dviračiams/paspirtukams tragišką būklę ar jos apskritai nebuvimą.

    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Romas turi kažkokią liguistą neapykntą paspirtukams? Galima bilekiek prirašyti ir apie automobilių vairuotojų nuodėmes. Aš pavyzdžiui prie šviesoforinės pėsčiųjų perėjos visad nulipu ir veduosi, bet net ir tuomet mane ne visuomet praleidžia "aftamabyliedžiai".
    Geras pastebėjimas, laukiu dabar automobilių temoje (kodėl ten nėra pavadinime "automobilis - stichinė nelaimė" ir pan.) pranešimų, kaip koks BMW eilinį kartą prasinešė ir dėl to reikia riboti VISŲ automobilių eismą.
    Paskutinis taisė Lettered; 2019.10.29, 09:16.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Beje, būtų gerai paspirtukams sugalvoti pavadinimą.
    Jei yra lėtai važiuojantys riedžiai (segvėjai), tai paspirtukams gal tiktų skriedžiai - tie, kurie skrieja nesustodami per perėjas
    Romas turi kažkokią liguistą neapykntą paspirtukams? Galima bilekiek prirašyti ir apie automobilių vairuotojų nuodėmes. Aš pavyzdžiui prie šviesoforinės pėsčiųjų perėjos visad nulipu ir veduosi, bet net ir tuomet mane ne visuomet praleidžia "aftamabyliedžiai".

    Komentuoti:


  • vaidasp
    replied
    Commut'inu (na nėra gero lt pakaitalo ) e-paspirtuku. Nuo namų iki darbo raudonas ir juodas dviračių takai su mažytėm išimtim. Pėsčiuosius visada apvažiuoju lėtai. Skambinu iš toli, kai matau kad kažkas nemato. Mašinas praleidžiu, nors ir mano pirmenybė, o toms, kurios mane praleidžia, visada padėkoju. Per perėjas nevažiuoju. Bet streso vis tiek būna. Pvz. kai žmonės stovi tiesiai per vidurį raudono tako, žiūri į atvažiuojantį tave ir nesitraukia. Kai kurie vairuotojai sustoja praleisti, bet paskui pypina ir rodo rankom "kodėl važiuoji per perėją", nors aš važiuoju dviračiu taku per žalią
    Pirmus kartus tai dariau be apsaugos (šalmo, jei ką), bet supratau, kad 25km/h yra per akis, kad prisidarytum problemų, todėl visada važiuoju tik su šalmu. Didinti max greitį minčių nekylą tikrai - jau ir 25 yra dažnai per daug. Beje dviračiu 25km/h daug labiau jaučiasi, nei paspirtuku.
    Sakyčiau, kad gal visai nieko būtų pastovaus negarsaus beeper'io reikalavimas važinėjant šaligatviais ar ten, kur yra pėsčiųjų.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Beje, būtų gerai paspirtukams sugalvoti pavadinimą.
    Jei yra lėtai važiuojantys riedžiai (segvėjai), tai paspirtukams gal tiktų skriedžiai - tie, kurie skrieja nesustodami per perėjas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiek tiek apie reglamentavimą užsienyje


    15min.lt 2019.05.06
    Europa kyla į kovą su elektriniais paspirtukais: už važiavimą šaligatviu – baudos
    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...os-787-1140402

    lrytas.lt 2019.08.
    Europa tramdys paspirtukininkus, įveda naujus apribojimus
    Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...imus-11381309/
    Europos gatves užtvindžius elektriniams paspirtukams kyla sunkumų saugiam eismui. Šalys, kuriose užfiksuota serija avarijų, siekia sukurti aiškesnes taisykles šių transporto priemonių vairuotojams. Dviratės transporto priemonės, kurios gali pasiekti iki 50 km/val. greitį, pakliuvo į kelis šimtus avarijų visoje Europoje – kelios netgi baigėsi mirtimi.

    Vokietija dabar siekia priimti aiškius įpareigojančius įstatymus, kurie aiškiai apibrėžtų, kur galima važinėti elektriniais paspirtukais – šaligatviais, dviračių takais ar keliais.
    Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje draudžiama paspirtukais važinėti šaligatviais ir keliais – galima važinėti tik privačioje teritorijoje. (...)
    Švedijoje uždrausta dviračių takais važinėti paspirtukais, kurie gali pasiekti didesnį negu 20 km/val. greitį.

    Nuo 2018 metų sausio paspirtukų avarijos mirtimi baigėsi 11 žmonių tokiuose miestuose kaip Paryžius, Briuselis, Barselona, Stokholmas ir Londonas.

    https://www.lrytas.lt/pasaulis/ivyki...imus-11381309/
    15min.lt 2019.10.25
    Prancūzija įveda naujas taisykles, siekdama suvaldyti elektroninių paspirtukų naudotojus

    Prancūzijos vyriausybė penktadienį įvedė naujas taisykles elektrinių paspirtukų, kurių spartus populiarėjimas sukelia daug galvos skausmo pareigūnams, naudotojams, siekdama paskatinti saugų šios transporto priemonės naudojimą judriuose miestuose.

    Elektrinių paspirtukų, riedžių, vienaračių ir kitų motorizuotų asmeninių transporto priemonių greitis dabar bus ribojamas iki 25 kilometrų per valandą, savo pareiškime pažymėjo jaunesnysis transporto ministras Jean-Baptiste Djebbari.
    Važiuoti šaligatviais šiomis transporto priemonėmis bus draudžiama, nebent tik tam tikrose vietose. Tokiu atveju greitis neturėtų viršyti pėsčiųjų judėjimo greičio.

    O turistams uždrausta važinėtis paspirtukais po du ir fotografuotis. Viena transporto priemone galės važiuoti tik vienas naudotojas ir, kaip ir vairuotojų bei dviratininkų atvejais, važiuojant uždrausta naudotis mobiliaisiais telefonais.

    Daugelis naujųjų taisyklių įsigalios jau šeštadienį, išskyrus tas, kurių įgyvendinimui reikalingi technologijų pakeitimai, pavyzdžiui, susiję su greičio valdymu. Tokios taisyklės įsigalios liepos 1 dieną. (...)

    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...us-221-1222696

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiek tiek apie bandymus reglamentuoti elektrinių paspirtukų eismą

    LR susisiekimo ministerija 2019.07.11
    Elektriniai paspirtukai ir eismo sauga: Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją
    E-paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1kW, o maksimalus greitis – 25 km/val., teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams. Tokių e-paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

    Tiek dviračio, tiek e-paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 km/val.) ir išlaikyti saugų atstumą. Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir e-paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis. Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

    Ten, kur nėra dviračių takų ar dviračių juostų, kelkraščių, dviračiams leidžiama važiuoti šaligatviais. Lietuvoje tai nuspręsta leisti 2014 m., atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą ir siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą.

    https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/el...ia-i-diskusija
    lrt.lt 2019.09.20
    Perspėjo paspirtukų vairuotojus: toliau elgiantis pavojingai, žadama keisti eismo taisykles
    Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai, jų ir dviratininkų eismas šaligatviuose bus apribotas, teigia Susisiekimo ministerija.

    „Elektrinių paspirtukų dalyvavimas eisme taip pat išryškino problemas didmiesčiuose, kurias savivaldybės turi nedelsiant spręsti. Miestuose trūksta dviratininkams ir e-paspirtukų vairuotojams skirtos infrastruktūros, daug kur važiavimui nepritaikyta, nepatogi kelio danga, pasitaiko atvejų, kai kelyje išnyksta dviračių tako juosta”, (...)

    Pėstieji savo ruožtu piktinosi neatsakingu, neretai chuliganišku elektrinių paspirtukų vairuotojų elgesiu bei šiurkščiu taisyklių pažeidimu.
    „Pėstieji yra teisūs teigdami, kad be garso dideliu greičiu skriejantys e-paspirtukų vairuotojai kelia stresą bei neretai sukelia avarines situacijas. E-paspirtukų vairuotojai privalo paisyti Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų”, – pabrėžė V. Pumputis. (...)

    Pagal taisykles, tiek dviračio, tiek elektrinio paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 kilometrų per valandą) ir išlaikyti saugų atstumą.
    Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis.
    Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ismo-taisykles
    https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/dv...buti-apribotas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelios nuorodos į pozityvius straipsnius ir PiaR pranešimus apie paspirtuykus

    Vilniaus m. savivaldybės PiaR 2019.06.04
    Darnus judumas plinta – vilnietė pasakoja, kaip paspirtukas pakeitė automobilį

    https://vilnius.lt/lt/2019/06/04/dar...te-automobili/


    Jonavos žinios 2019.09.23
    Auginame darnaus judumo kartą
    https://www.jonavoszinios.lt/naujien...s-judumo-karta

    Pilotas.lt 2019.09.27
    Darnus judumas Kaune: pristatys planą
    Vienas svarbiausių darnaus judumo plano tikslų yra mažinti taršiųjų susisiekimo priemonių naudojimą mieste gerinant susisiekimą visomis darniomis transporto rūšimis – viešojo transporto, bevarikliu transportu (dviračiais bei pėsčiomis), riedėjimo transportu (paspirtukais, elektriniais paspirtukais, riedlentėmis, riedžiais, elektriniais dviračiais). Atsižvelgiant į tai, suformuotas priemonių rinkinys, padėsiantis kurti naujus miestiečių įpročius.

    http://pilotas.lt/2019/09/27/archite...ana-ir-vizija/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kelios nuorodos į straipsnius apie avarijas su paspirtukais

    15min.lt 2019.05.10
    Panevėžyje „Audi“ vairuotojas perėjoje partrenkė girtą paspirtukininką

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nka-59-1143076

    lrytas.lt 2019.07.09
    Elektriniu paspirtuku skriejęs asmuo Vilniuje partrenkė ir sužalojo žolę pjovusį darbininką
    https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...inka-11032666/

    BNS 2019.09.09
    Autobusas partrenkė per perėją paspirtuku važiavusį vaiką
    https://www.diena.lt/naujienos/vilni...vynmeti-930230

    15min.lt 2019.09.10
    Vilniuje vairuotoja partrenkė per perėją skriejusį paspirtukininką

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...nka-59-1200682

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Delfi.lt 2019.10.29
    Ar nuomojami elektriniai paspirtukai iš tiesų yra aplinkai draugiška transporto priemonė?

    Lietuvoje šiemet sparčiai išpopuliarėjo nuomojami elektriniai paspirtukai. Vien Vilniuje šiais metais pirmajam savo sezonui jų išriedėjo virš 500, kiek mažesnis skaičius – Kaune, Klaipėdoje. (...) Baigiantis nuomojamų elektrinių paspirtukų Lietuvoje sezonui ir belaukiant kito, reiktų įvertinti šios transporto priemonės poveikį aplinkai.

    https://www.delfi.lt/projektai/eko-e....d?id=82637009

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sukurta atskira tema elektriniams paspirtukams.

    Nuomonės yra labai skirtingos.
    Vieniems tai puiki laisvalaikio ar susiekimo priemonė.
    Dar kažkam tai vienas iš "darbaus judumo" elementų. kuris išvaduos miestus nuo spūsčių.
    Bandyta reguliuoti jų eismą - mažo greičio - pagal analogiją su dviračiu - ir i.
    Reikės susirasti nuorodas

    Tačiau yra ir kitokių patirčių:
    Palangoje paspirtukai ir jų atmaina storomis padangomis taip užplūdo kurortą, kad daug kur uždrausta važinėti dviračiais.





    Teko neseniai matyti, kaip Vilniaus centre Gedimino prospekte 17:00, kai daug kas baigia darbą, paspirtukai važiuoja visu greičiu šaligatviais per minią, nors šalia yra platūs dviračių takai

    Daugelio paspirtukininkų elgesys yra be jokių taisyklių ir be jokio galvojimo apie save ir kitus.
    - Jie laksto kaip kulkos per perėjas, atsiranda vairuotojams prieš nosį iš niekur;
    - Jie važinėja kelkraščiais tamsoje be jokių ryškių liemenių, atšvaitų ar šviesų.

    Pasibaisėtina, kokį pavojų paspirtukininkai kelia sau ir kitiems eismo dalyviams.

    Kažkokie nedrąsūs bandymai reglamentuoti paspirtukus buvo paskelbti.
    Jei jie yra mažo galingumo ir greitis iki ~20 km/h, tai galima važinėti visus, net ir šaligatviais. Reikės suirasti nuorodas

    Teko klausyti draudikų ir vienos ministerijos funkcionierių diskusiją. Nenorom pripažįstama, kad dėl PiaRinių ar "politinių" priežasčių tiesiog bijoma ką nors reglamentuoti, nes paspirtukininkai yra aktyvūs socialiniuose tinkluose ir triukšmingai gina savo tiesas ir teisę visur važinėti.
    Tačiau po to kai atsitiks nelaimė (nesinorri, kad tai įvyktų) vis dėlto teks tą chaosą reglamentuoti.

    Dėl temos pavadinimo - laukiami kiti pavadinimo pasiūlymai

    Gero diskutavimo. Gerai būtų savo teiginius iliustruoti nuotraukomis.
    Prašom diskutuoti argumentais nepereinant į asmeniškumus.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tik temos pavadinimo vis nepavyskta sugalvoti.
    Hipstertukai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Nūdienos vargai vargeliai Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną
    https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
    Pats laikas kurti temą elektriniams paspirtukams. Tik temos pavadinimo vis nepavyskta sugalvoti.

    Komentuoti:


  • evvt
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Nūdienos vargai vargeliai Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną

    https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
    a jopš******* kiek energijos. Labiau panašu į reaktyvinę tūtą nei į paspirduką

    Komentuoti:


  • Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė

    Nūdienos vargai vargeliai

    Kelionė elektriniu paspirtuku Kaune: užsiliepsnojo kylant į kalną

    https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/10/...i-kalna-video/
    Paskutinis taisė Romas; 2019.10.29, 07:15. Priežastis: Įdėtas kadras
Working...
X