Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, ML, GR, RO, BG)

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    HR. Makarska - vrh Sveti Jure 1762 m
    Šis kelias, vad. Biokovska cesta (Biokovo kelias) yra Makarskos apylinkėse, Biokovo kalnų masyve
    Šis ekstremalus keliukas veda į antrą pagal aukštį Kroatijoje (1762 m) Švento Jurgio kalną (vrh Sveti Jure)

    Žemėlapis iš www.mapy.cz


    Ten buvę lietuviai dar nesugrįžo iš kelionės.
    Gal bus ir įspūdžių.

    Keli video filmai iš interneto

    Nikola Dimitrov. Video 2018.05
    Biokovska cesta (PP Biokovo - Sveti Jure)

    https://www.youtube.com/watch?v=mm4inXFPmUo


    Video 2019.07
    Croatia. Mount Sveti Jure
    1 dalis


    2 dalis


    3 dalis
    Ypač įspūdinga, kai bando prasilenkti po kelis automobilius -ties 4:50

    https://www.skyscrapercity.com/showt...179735&page=57

    Comment


      #22
      HR. Makarska - Šventojo Jurgio kalnas / vrh Sveti Jure (1762 m)
      Ekstremalus kelias Kroatijoje. Keli kadrai iš filmo
      Autorius Augustas T. 2019.08.24

      Parašė Augustas
      Įspūdžiai superiniai, didelis iššūkis buvo , bet viskas pavyko sklandžiai.
      Užvažiuoti užtruko beveik valandą, ten 23 km trasa. Kelias mokamas - žmogui kaina 50 Kn / 6,75 EUR.
      Viršuj labai gražu, bet galima pabūti tik 15 minučių


      Prasilenkimas


      Sunkiau prasilenkti, kai susitinka dvi kolonos.Toks prasilenkimas užtruko virš minutės






      Ta mašina turėjo važiuoti atbula iki serpantino, kad galėtų praleisti važiuojančius aukštyn












      Viršuje - TV bokštas






      Paskutinis serpantinas


      Comment


        #23
        Juodkalnija- 2018

        Prieš pasakodamas apie šiemetinę kelionę po Balkanus dar įdėsiu Juodkalnijos nuotraukas

        Sutomore. Per miestą eina Adrijos magistralė (Jadranska magistrala)


        Pakeliui iš Suomorės į Budvą - Sveti Stefan.


        Rusų turistai darosi selfius


        Eismas Budvoje, Juodkalnijos pajūrio didžiausiame kurorte


        Budvoje išsinuomavome mašiną


        Comment


          #24
          Juodkalnija - 2018
          Budva-Cetinje-Njeguši-Rijeka Crnojevića (Pavlova strana)-Podgorica-Virpazar-Sutomore

          Žemėlapio pagrindas - iš www.mapy.cz

          Foto 2018.09
          Važiuodami puikiu nauju keliu M10 Budva-Cetine-Podgorica kol dar neįpratome prie kalnų kelių, nefotografavome
          Daug kur yra trys juostos kilimui į kalną. Juodkalnijoje.
          Juodkalnijoje kur kas liberaliau nei Lietuvoje žiūrima į ištisinių juostų paišymą. Esant kiek tiesesniam ruožui yra punktyrinės linijos, leidžiančios nesunkiai aplenkti į kalnus lėtai kylatį sunkųjį transportą

          Aikštelė su vaizdu į Budvą


          Budva


          Senoji Juodkalnijos sostinės Cetinje (tariasi Cetinė)


          Nuo Cetinės pasukome vietiniais keliais ietine trasa po Lovćeno nacionalinį parką
          Aikštelė su vaizdu į Cetinę


          Cetinė (Cetinje)


          Nustebino puiki naujo kelio į Njegušų (Njeguši) kaimą kokybė.
          Kelio trasa ištiesinta, nutiesta keletas tunelių.






          Serpantinai leidžiantis į slėnį




          Etnografinis-turistinis Njeguši kaimas, garsėjantis sūriu (sir) ir kumpiu (pršut).
          Tas autobusinis objektas kažkaip nelabai sužavėjo


          Kelias už Njeguši išieka puikus iki sankryžos su senuoju serpantinų keliu į Kotorą.
          Toliau kelias link Cetinės buvo rekonstruojamas.


          Šioje vietoje jau nerizikavome .


          Vaizdas į Kotoro lagūną (Boka Kotorska)



          Taip ir nepavyko žiediniu maršrutu nuvažiuoti iki Cetinės. Neaplankėme Ivanova Korita ir garsiojo poeto Njegošo mauzoliejaus (Njegošev mauzolej).
          Teko sukti atgal tuo pačiu keliu į Cetinę.

          Comment


            #25
            Cetinje-Rijeka Crnojevića
            Kelias M-10 Cetinje - Podgorica. Aikštelė prie konobos "Jezerski Vrh"




            Čia sukome į vietinį keliuką link Virpazaro












            Kaimas Rijeka Crnojevića

            Comment


              #26
              Juodkalnija-2018
              Foto 2018.09

              Puikiausi Skadaro nacionalinio parko vaizdai yra už Rijeka Crnojevića kaimo

              Už Rijeka Crnojevića gyvenvietės pavažiavus Šindžiono (Šinđon) vietovės yra fantastiškas vaizdas į Crnojevičios upę (rijeka Crnojevića), naudojamas visose nacioanalinio parko pristatymuose
              Ta vieta vadinama Pavlova Strana


              Norintiems aštrių spūdžių galima pabandyti pakartoti vienų keliautojų Earthtrekkers maršrutą sepantinais nuo tiesiausiu keliu nuo plento M-10 Meterizi iki šio panoraminio taško.
              From Cetinje, it takes about a half hour of driving to get to Pavlova Strana. From highway M2.3, we turned right onto an unnamed, very narrow, one lane road. This road passes two vineyards and then rapidly descends down to the viewpoint on tight hairpin turns. This road is just wide enough for one car, with a drop off on one side of the road.

              https://www.earthtrekkers.com/photog...avlova-strana/










              Dar vienas panoraminis taškas






              Tą dieną nuveikėme labai daug - persikėlėme iš kalnų į pajūrį Belgrado-Baro geležinkeliu ir dar aplankėme du nacionalinius parkus, Ispūdžių užteko.
              Į savo bazę pajūryje važiavome per Podgoricą, o ne tiesiu vietiniu keliuku Rijeka Crnojevića - Virpazar.

              Visas kelias M-10 Cetinje-Podgorica yra geras 1+1 juostų kelias su lenkimo juostomis.
              Pati Podgorica neturi aplinkkelio, teko važiuoti remontuojamomis priemiesčių gatvėmis.
              Kelias M-2 link jūros yra 2*2 juostų kelias iki Golubovcų aplinkeklio, paskui - šiek tiek pavargęs senas kelias, kuriame nemažai sunkiojo transporto. Eismo sumažėjo už Skadaro ežero - ten, kur atsišakoja kelias M-2 į Petrovacą ir M-1.1 į Sutomore-Barą per Sozinos tunelį. Tunelis yra ilgiausias Juodkalnijoje automobilių (4189 m), važiavimo kaina pernai buvo 2,50 EUR.

              Comment


                #27
                Juodkalnija-2018

                Kelios nuotraukos iš Juodkalnijos pajūrio
                Sutomore - Tivat - Herceg Novi - Risan - Perast - Kotor - Sutomore

                Telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz

                Adrijos magistralė (Jadranska magistrala), Juodkalnijos kelias M-1


                Stabtelėjome prie Sveti Stafano


                Sveti Stefan sala-mietas-viešbutis




                Pasivaikščiojimas po Tivatą
                Parkingas kainavo 0,80 EUR už valandą. Skaičiuojama pilnomis valandomis


                Comment


                  #28
                  Juodkalnija-2018

                  Kotoro įlanka (Boka Kotorska)
                  Į Herceg Novi kėlėmės keltu, o grįždami atgal apvažiavome visą įlanką

                  Žemėlapis iš www.mapy.cz

                  Keltas Lepetame - Kamenari
                  Sutaupoma 42 km kelio ir 1 val 15 minučių laiko
                  Kelto kaina 4,50 EUR, mokama tik už mašiną








                  Herceg Novi


                  Pačiame center, prie jūros besileidžiančioje gatvėje radome parkingą (melynuoja kairėje)
                  Ir čia parkavimas aikštelėje po 0,80 EUR už valandą




                  Nusileidimas link jūroa


                  Juodkalnijoje, ir ir ypač pajūryje važinėja daug mašinų iš Serbijos


                  Viršutinėje terasoje, šalia pagrindinio kelio E65 / M-1 yra stovėjimo aikštelė su puikiu vaizdu į Kotoro įlanką ir į atvirą jūrą


                  Vaizdas į Kotoro įlankos žiotis

                  Comment


                    #29
                    Juodkalnija-2018
                    Foto 2018.09
                    Iš Herceg Novi grįžome aplink Kotoro įlanką

                    Stabtelėjimas netoli Kostanjicos, Kotoro įlankoje Verigos sąsiaurio pabaigoje (tjesnac Verige - Grandinių),
                    Ten yra restoranas Verige 65 ir kelio E65 parkingas su puikiais vaizdais į Kotoro įlanką.







                    Stabtelėjimas prieš Risaną




                    Kitoje Kotoro įlankos pusėje priešais Verigos sąsiaurį yra Perasto miestelis su dviem salelėmis su bažnyčiomis


                    Visi pamato tą grožį ir viską užmiršę puola ieškoti kur sustoti





                    Kotoras


                    Parkavimas šiek tiek brangesnis nei kituose Juodkalnijos - 1,20 EUR už valandą aikštelėje už kokio puskilometrio nuo senamiesčio
                    Pernai atrodė, kad reikėjo šiek tike paieškoti parkavimo, lyginant su Tivatu ir Herceh Novi
                    Šiemet išaiškėjo, kad palyginus su Dubrovniku, Kotore yra puikios parkavimo sąlygos - tiesiog kurortas.


                    Viena Kotoro nuotrauka iš senamiesčio



                    Kelias prieš Budva priartėja Adrijos jūros. Stabtelėjom aikštelėje


                    Comment


                      #30
                      Juodkalnija-2018
                      Kelios nuotraukos tarp Budvos ir Sutomorės
                      Foto 2018.09

                      Budva, Juodkalnijos pajūrio sostinė


                      Per miestą einanti Adrijos magistralė M-1 (Jadranska magistrala)


                      Stabtelėjimas prie Sveti Stefano






                      Pora nuotraukų pro autobuso langą


                      Posūkis į Petrovacą


                      Sutomore, autobusų stotis


                      Virpazar, Skadaro NP
                      Paskutinė Juodkalnijos nuotrauka. Tokia jugoslaviška...

                      Comment


                        #31
                        Vienos dienos pasivažinėjimas po Serbiją

                        Žemėlapis iš www.mapy.cz

                        Comment


                          #32
                          Serbija / Srbija / Србија
                          Foto 2019.09

                          Bosnijos - Hercegovinos ir Serbijos siena
                          Abiejose sienos pusėse pasų patikra vyko greitai.
                          Vardište - Kotroman / Вардиште - Котроман


                          Pradinis važiavimo į Serbiją tikslas - siaurasis geležinkelis Šarganska Osmica / Шарганска осмица (Šargano aštuoniukė)


                          Kelias E-761, nacionalinis Serbijos kelias Nr. 28
                          Atkarpa nuo Mokros Goros (Мокра Гора) iki Kremnos (Кремна)




                          Uolos aptrauktos tinklu, bet po lietaus kai kur mėtosi nubyrėję akmenys


                          Seni ir nauji kelio atitvarai


                          Teks važiuoti iš paskos


                          Šargano tunelis (tunel Šargan) 767 m


                          Comment


                            #33
                            Serbija / Srbija / Србија
                            Foto 2019.09

                            Kelias E-761, nacionalinis Serbijos kelias Nr. 28
                            Apie 25 m atkarpa Mokra Gora- Kremna (Мокра Гора-Кремна)

                            Už tunelio visi skuba aplenkti "fūras"


                            Atrodo, čia fotografuota lenkiant


                            Serbijoje atitvarai daugiausia seni ir surūdiję.
                            Tačiau kelio danga visur buvo neblogos būklės.








                            Sukame kairėn į Taros nacionalinį parką

                            Comment


                              #34
                              Serbija-2019
                              Kremna-Mitrovac / Кремна-Митровац

                              Pasukus iš pagrindinio kelio iškart juntamas Balkanų koloritas


                              Ši kelio Kremna - Bajina Bašta atkarpa buvo labai vaizdinga


                              Šioje vietoje sukome į Mitrovacą

                              Nelabai supratau serbiškos kelių numeracijos.

                              Žemėlapyje kelias Kremna - Bajina Bašta (Кремна - Бајина Башта) pažymėtas 170 numeriu, o vietovėje -112 numeriu
                              Atšaka į Mitrovacą (Митровац) žemėlapyje pažymėta 403 numeriu, o vietovėje- 112a

                              Comment


                                #35
                                Serbija-2019
                                Kremna-Mitrovac / Кремна-Митровац

                                Foto 2019.09
                                Šoninis keliukas į Mitrovaco kalnų kurortą eina vaizdingomis vietovėmis, kartais primenančiomis mūsų Punios šilą, o vietomis - Tatrus ar Karpatus










                                Čia serbiško kognityvinio disonanso pavyzdys. Vienu metu norisi būti ir nacionalistais (gal net mažais imperialistais) ir europiečiais.
                                Valdiškai pas serbus viskas griežtai rašoma tik kirilica. Tito laikais buvo kuriama jugoslaviška tapatybė, paskui tas serbiškas centralizmas net socializmo laikais sulaukė kroatiško (tuomet- chorvatų) pasyvaus pasipriešinimo. Jugoslavijos kariuomenėje buvo vartojama serbų-kroatų kalba lotynišku šriftu. Vienu žodžiu, daug aplinkybių susipynė ir dabar serbų verslo rašomoji kalba yra lotynišku šriftu, o oficiali ir kultūros kalba - kirilica. Tas vartojamų šriftų įvairovė atisispindi ir kelio rodyklėse, ir pakelės užrašuose, kur parduodamas medus ar uogos.

                                Paskutinis taisė Romas; 2019.10.30, 08:00.

                                Comment


                                  #36
                                  Serbija- 2019

                                  Mitrovaco apylinkės
                                  Foto 2019.09


                                  Gavome ir serbiško žvyrkelio


                                  Parkingas


                                  Kelionės tikslas - regykla Banjska Stena / видиковац Бањска стена
                                  Kitame patvenktos Drinos upės krante - Bosnija ir Hercegovina


                                  Comment


                                    #37
                                    Serbija-2019

                                    Mitrovaco kurortas / Митровац




                                    Mitrovac - Kremna / Митровац - Кремна
                                    Grįžtame tuo pačiu keliu 403 (112a)


                                    Pagrindiniuose keliuose tokių vaizdų nepamatysi
                                    Pirmame plane - JUGO




                                    Trikampė sankryža su nukirstais kampais

                                    Comment


                                      #38
                                      Serbija-2019

                                      Mitrovac - Kremna / Митровац - Кремна
                                      Foto 2019.09
                                      Šiek tiek didesnės svarbos kelias Nr. 170 (112) Bajina Bašta - Kremna


                                      Pakelėje auga įdomūs gauruoti augalai






                                      Užrašas Kremansko Proročanstvo / Креманско пророчанство


                                      Pasirodo, čia gyvena Kremnos pranašai
                                      https://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_from_Kremna




                                      Kremna. Prie sankryžos su pagrindiniu keliu E-761 stovi paminklas siaurajam geležinkeliui


                                      Mokra Gora.
                                      Kino režisieriaus Emiro Kusturicos architektūros kūrinys - Mećavnik - Drvengrad / Мећавник - Дрвенград
                                      Čia buvo sukamas vilmas "Gyvenimas kaip stebuklas"




                                      Valstybės siena SRB-BiH
                                      Serbijos Respublikos / Republika Srbija ir Bosnijoje-Hercegovinoje esančios Serbų arba Srpskos Respublikos / Srpska Republika siena.

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                        Ar taip pinigų trūksta, kad nebuvo įmanoma organizuoti naujos atkarpos tiesimą iškart pabaigus ankstesnes? Dabar gaunasi bus bent 7 metai nuo autostrados pabaigimo iki Marijampolės ir tuomet iki sienos su Lenkija Man šiaip smalsu už kokius pinigus ir kaip taip sėkmingai kelius per kalnus tiesė kroatai ir dabar tiesia serbai ir kodėl Baltijos šalims taip sunkiai sekasi šita veikla.
                                        1) Balkanai paveldėjo palyginti geras infrastruktūros tvarkymo tradicijas iš senosios Jugoslavijos (kuri buvo santykinai laisva šalis, matuojant Rytų bloko standartais). Miestai atrodo gan prižiūrėti ir tvarkingi. Pas mus labiau jaučiasi sovietmetis ir dar net spėju carmečio Kauno ir Vilniaus tiesioginio pavaldumo gubernijų palikimas, kurį tvarkysime mūsų gyvenimo masteliais gan ilgai.

                                        2) Tiesiant greitkelį lygumoje, pagerėja pagrinde tik saugumas, o kelionės trukmė labiau sutrumpėja nebent statant aplinkkelius, todėl ir matosi pas lenkus, kad jie pirma pasistato miestelių aplinkkelius, o paskui jau dėl komforto ir likusias atkarpas nusitiesia. Statant greitkelį kalnuose, laiko trukmė sutrumpėja kartais, nes kalnų keliai labai trumpina kelionės laiką. Jei daug serpantinų, tai autostrada su keliais tuneliais ir estakadom gali sutrumpinti kelionę keliais kartais. Kalnų keliai neretai eina didesniuose aukščiuose (500 m v.j.l ir daugiau), todėl su aukščiu didėja tikimybė, kad tokie keliai bus užpustyti.

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                          Ar taip pinigų trūksta, kad nebuvo įmanoma organizuoti naujos atkarpos tiesimą iškart pabaigus ankstesnes? Dabar gaunasi bus bent 7 metai nuo autostrados pabaigimo iki Marijampolės ir tuomet iki sienos su Lenkija

                                          Man šiaip smalsu už kokius pinigus ir kaip taip sėkmingai kelius per kalnus tiesė kroatai ir dabar tiesia serbai ir kodėl Baltijos šalims taip sunkiai sekasi šita veikla.
                                          Lyginant kelius Balkanuose bei Lietuvoje ir verkti dėl pinigų trūkumo ne visai patogu, nes BVP Lietuvoje yra 2-3 kartus didesni nei Balkanų šalyse.
                                          BVP tarpt. doleriais / 1 gyventojui
                                          2010 2019
                                          1. LU Luxembourg 90.661 112.622 +24,2%
                                          2. IE Ireland 43.291 81.686 +88,7%
                                          3. NO Norway 61.601 7.662 -+87,6%
                                          (...)
                                          7. DE Germany 40.850 54.984 +34,6%
                                          (...)
                                          18. IT Italy 34.767 40.737 +17,2%
                                          19. CZ Czechia 27.558 39.337 +42,7%
                                          20. SI Slovenia 28.054 38.841 +38,5%
                                          21. SK Slovakia 24.555 37.268 +51,8%
                                          22. LT Lithuania 20.551 37.162 +80,8%
                                          23. EE Estonia 21.721 35.346 +62,7%
                                          24. PL Poland 21.083 33.472 +58,8%
                                          25. HU Hungary 22.030 33.409 +51,7%
                                          26. PT Portugal 26.496 33.409 +26,1%
                                          27. LV Latvia 17.856 31.215 +74,8%
                                          (...)
                                          30. RO Romania 16.470 27.753 +68,5%
                                          31. HR Croatia 19.511 27.664 +41,8%
                                          32. BG Bulgaria 15.669 24.577 +56,9%
                                          33. BY Belarus 15.890 21.384 +34,6%
                                          34. ME Montenegro 13.565 19.734 +45,5%
                                          35. RS Serbia 12.110 17.076 +41,0%
                                          36. MK N.Macedonia 11.563 16.253 +40,6%
                                          37. BA Bosnia-Herz 9.440 14.291 +51,4%
                                          38. AL Albania 9.385 14.143 +50,7%
                                          39. UA Ukraine 7.712 9.683 +25,6%
                                          40. MD Moldova 3.832 7.536 +96,7%


                                          Čia yra ne pinigų, o ambicijų trūkumas.
                                          Apie Lietuvos kelininkus ambicijų lygį (tiksliau, ambicijų trūkumą ) tikslingiau diskutuoti temoje "Lietuvos keliai"

                                          Kas žavi visose skurdesnėse Balkanų šalyse, tai noras geriau gyventi.

                                          Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                          Man šiaip smalsu už kokius pinigus ir kaip taip sėkmingai kelius per kalnus tiesė kroatai ir dabar tiesia serbai ir kodėl Baltijos šalims taip sunkiai sekasi šita veikla.
                                          Apie Serbiją negaliu daug kalbėti, nes ten daug nevažinėjau. Tik skaičiau, kad serbai neseniai nusitiesė autostradą iki Šiaurės Makedonijos sienos.
                                          Dėl kroatų - Lietuvos kelininkams autostradų klausimu lyginant su jais nėra kuo pasigirti, tai sunkiai sulyginami mastai.
                                          Iliustracijai - viena kroatiškos autostrados nuotrauka


                                          Pagal autostradų tiesimų lygį lietuviai galėtų lygintis nebent su Bosnija-Hercegovina bei Juodkalnija (nuotraukos buvo šioje temoje, vieną pakartoju) .


                                          Projektų Lietuvoje ir Balkamnuosde lyginimas įmanomas tik primerkus akį.
                                          Lyginti projektus tampa lengviau kai daroma prielaida, kad kelio nutiesimas Balkanuose per kalnus ir tarpeklius yra tokio pačio sudėtingumo reikalas kaip sklypo visuomenės reikmėms paėmimo procedūros Lietuvoje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X