Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    15min.lt 2019.06.27
    Karoliniškių ypatumai – ką tik nutiestus šaligatvius išardė dėl naujų vamzdžių
    Jau kelias savaites Karoliniškėse, tarp V.Maciulevičiaus, L.Asanavičiūtės ir V.Druskio gatvių, verda darbai. Čia uždaryta dalis šaligatvių, jie išardyti, iškastos didžiulės duobės – keičiami šilumos trasų vamzdžiai. Tačiau karoliniškiečiams kyla paprastų klausimų: kodėl šie darbai nebuvo planuojami tuo metu, kai prieš metus ar dvejus iš naujo kloti takai?


    „Tik rudenį Šimašius gyrėsi, kaip sutvarkė dviračių takus, skverus Karoliniškėse, o praėjus vos pusei metų viskas griaunama dėl šiluminės trasos rekonstrukcijos. Ir po to teigiama, kad „ne ne, čia nėra pinigų įsisavinimas“.

    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...ziu-56-1165334

    Comment


      Parašė Romas Rodyti pranešimą
      15min.lt 2019.06.27
      Karoliniškių ypatumai – ką tik nutiestus šaligatvius išardė dėl naujų vamzdžių
      Karoliniškiečiai turbūt prieš 2 metus jau žinojo, kad VŠT gaus paramą tinklų rekonstrukcijai, todėl reikėjo tuos 2 metus neremontuoti šaligatvių. Žiauras geras pinigų įsisavimas, nuimti ir vėl iš naujo uždėti kelis kvadratus plytelių.
      Flickr

      Comment


        Parašė Globalus Rodyti pranešimą
        Šaligatvis netoli Oslo namu subombarduotas ir pilnai pavirtęs i parkingą.
        Teko gyventi Oslo namuose beveik 3 m. Labai visi mėgsta ten gyventi, bet labai nemėgsta pirkti parkingo vietų po namu. Viskas buvo paknkamai OK, kol nepasistatė 2 ir 3 etapai, o galiausiai prisidėjo Kauno - Algirdo. Vis dėl to KA kontingentas ne toks arogantiškas

        Aviate, navigate, communicate

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Karoliniškiečiai turbūt prieš 2 metus jau žinojo, kad VŠT gaus paramą tinklų rekonstrukcijai, todėl reikėjo tuos 2 metus neremontuoti šaligatvių. Žiauras geras pinigų įsisavimas, nuimti ir vėl iš naujo uždėti kelis kvadratus plytelių.
          ironija yra tame kad saligatviu 20-40 metu niekas neliete. Dabar perklojo ir tuoj pat israuna.

          Comment


            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

            ironija yra tame kad saligatviu 20-40 metu niekas neliete. Dabar perklojo ir tuoj pat israuna.
            Nemačiau, kiek ten tų šaligatvių dabar išardė, bet ar būtų geriau, jeigu 2 metus tų šaligatvių nebūtų judinę visai?
            Paskutinis taisė Mindzius-LT; 2019.06.27, 12:36.

            Comment


              Parašė Mindzius-LT Rodyti pranešimą

              Nemačiau, keik ten tų šaligatvių dabar išardė, bet ar būtų geriau, jeigu 2 metus tų šaligatvių nebūtų judinę visai?
              Ju ne 2 metus nejudino, ju nejudino niekada. Konkreciai siuo atveju mes kalbame apie vidinius poros kiemu saligatvius ir gal koki viena prie jungiamosios gatves. Taip, konkreciai siuos butu geriau jei nebutu judine visai, niekas to nepastebetu, bet butu sutaupyti pinigai nedarant to paties darbo du kartus.
              Jei prades rausti tuos naujus prie Asanaviciutes gatves, tuomet gal jau bus kita situacija.

              Comment


                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                Ju ne 2 metus nejudino, ju nejudino niekada. Konkreciai siuo atveju mes kalbame apie vidinius poros kiemu saligatvius ir gal koki viena prie jungiamosios gatves. Taip, konkreciai siuos butu geriau jei nebutu judine visai, niekas to nepastebetu, bet butu sutaupyti pinigai nedarant to paties darbo du kartus.
                Jei prades rausti tuos naujus prie Asanaviciutes gatves, tuomet gal jau bus kita situacija.
                Na įdomumo dėlei pravažiuosiu pažiūrėt kiek ten išrausta, kad visi čia taip piktinasi ir siūlo geriau laukti 1-5 metus (ES projektai turi būti baigti iki 2023 metų) ir šiam laikotarpiui atidėti infrastruktūros atnaujinimą.

                Comment


                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                  Ju ne 2 metus nejudino, ju nejudino niekada. Konkreciai siuo atveju mes kalbame apie vidinius poros kiemu saligatvius ir gal koki viena prie jungiamosios gatves. Taip, konkreciai siuos butu geriau jei nebutu judine visai, niekas to nepastebetu, bet butu sutaupyti pinigai nedarant to paties darbo du kartus.
                  Jei prades rausti tuos naujus prie Asanaviciutes gatves, tuomet gal jau bus kita situacija.
                  Kam būtų geriau, kad nebūtų judinę? Man jokio malonumu vaikščioti ištrupėjusiais 2 metus, plius prieš 2 metus nebuvo aišku, kas apskritai valdys šilumos tinklus, ar VE ar VŠT ar dar kas nors, jau nekalbant apie ES paramas ir planus keisti vamzdžius. Gal tada ir vamzdžių keitimo reikėjo atsisakyti, ar visame mieste nieko nedaryti, nes po 2 metų greičiausiai kur kas nors tikrai statys ir reiks laikinai nuimti naujas plyteles keliuose metruose, žiauriai didelis nuostolis.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Kam būtų geriau, kad nebūtų judinę? Man jokio malonumu vaikščioti ištrupėjusiais 2 metus, plius prieš 2 metus nebuvo aišku, kas apskritai valdys šilumos tinklus, ar VE ar VŠT ar dar kas nors, jau nekalbant apie ES paramas ir planus keisti vamzdžius. Gal tada ir vamzdžių keitimo reikėjo atsisakyti, ar visame mieste nieko nedaryti, nes po 2 metų greičiausiai kur kas nors tikrai statys ir reiks laikinai nuimti naujas plyteles keliuose metruose, žiauriai didelis nuostolis.
                    sutinku kolkas ten nera jokio didelio nuostolio. Bet ir darbai tik pradeti. Matysim kas bus toliau, tikiuosi kad ir nebus. Kodel buvo gyventoju sujudimas man rodos tinkamai paaiskinau.

                    Comment


                      Čia kaip regionuose su visokiais vamzdynų tiesimais. Turėjau reikalų vienam mieste, kuomet vyko kanalizacijos vedimas (pagal ES programas). Tai išpjausto asfaltą, tuomet perkasę nedidelį miestuką nuvedžoja vamzdynus, tuomet metamos pajėgos asfaltuoti dangą lopais ir galiausiai visi statybininkai juokiasi iš to, kad artėja ES finansavimas vandentekio apnaujinimui. Tai vėl viskas vyks taip "kaip turi vykti".
                      Žinoma, apnaujinti vamzdynai, bet galutiniam rezultate keliai pjaustyti, perpjaustyti, lopai ant lopų. Jokio racionalaus planavimo nėra.

                      Comment


                        Krivių g. tvarkomi šaligatviai.

                        Click image for larger version

Name:	1DD11CDE-4383-4A67-9B9B-EB90EBD4484A.jpeg
Views:	1
Size:	319,4 kB
ID:	1731529
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                          Krivių g. tvarkomi šaligatviai.
                          Gal čia nuotraukos perspektyva, o gal saulės kaitra, bet:

                          Šaligatvio aukštis įspūdingas (minti šalia nepavyks dėl pedalų).

                          Gatvė yra dvikrypčio eismo + stovėjimas vienoje pusėje (atrodo siaurokai)

                          Dešiniau nuotraukos trikampėje salelėje yra stovėjimo aikštelė iki kurio ir tiesiamas šaligatvis?

                          Comment


                            Parašė Riedis Rodyti pranešimą

                            Gal čia nuotraukos perspektyva, o gal saulės kaitra, bet:

                            Šaligatvio aukštis įspūdingas (minti šalia nepavyks dėl pedalų).

                            Gatvė yra dvikrypčio eismo + stovėjimas vienoje pusėje (atrodo siaurokai)

                            Dešiniau nuotraukos trikampėje salelėje yra stovėjimo aikštelė iki kurio ir tiesiamas šaligatvis?
                            Kad neasfaltuotas dar kelias, dėl to ir šaligatvio bortai tokie aukšti.

                            Comment


                              Tiesa, neatkreipiau dėmesio žemėlapyje į planuojamą ištisinį gatvės asfaltavimą, gal pakels visą kelią.

                              Vis tik įtariu, kad pačio parko dangos nekeis (įstrižai veda takas link vienintelės aplink pėsčiųjų perėjos kitoje pusėje - užupio g.), todėl esu nustebęs beveik "techninio šaligatvio" atkarpos rekonstrukcija į pėsčiųjų taką link automobilių aikštės.

                              Comment


                                Tęsinys.

                                Toliau bendrauju su savivaldybe. Šiuo metu - dėl medžių, kurie auga viduryje būsimo šaligatvio įsirėžę į asfaltą, nupjovimo. Jų atsakymai - pribloškiantys. Man kraujas užvirė. Laikykytės.

                                Taigi, po ilgo kariavimo išmušiau, kad būtų nutiestas šaligatvis bent vienoje gatvės(ių) pusėje. Tarp sklypų ir tvorų fiziškai vietos yra tik vienos eismo juostos gatvei (3,5 m) ir šaligatviui (1,2 m) nutiesti. 3,5 ir 1,2 m pločiai yra minimalūs pagal STR. Tam net reikėjo padaryti gatvę vienpusio eismo. Kai medis auga toje vietoje kur turi eiti šaligatvis, nebėra fiziškai kur tiesti šaligatvį, nes iš vienos medžio pusės - asfaltas, o iš kitos - tvora.


                                Click image for larger version  Name:	Capture.JPG Views:	1 Size:	7,3 kB ID:	1734375


                                Click image for larger version  Name:	Capture.JPG Views:	1 Size:	30,8 kB ID:	1734376

                                Kaip matote nuotraukose, pušys auga būsimo šaligatvio vietoje, o beržas (ir kiek toliau už jo esantis man pirmą kartą girdimas medis - vinkšna) yra gatvės pusėje kur nebus šaligatvio (bent tiek gerai). Manau, kas blogai su tokia medžiių lokacija daug aiškinti nereikia - jie auga tarp raudonųjų gatvės linijų, auga per arti požeminių komunikacijų (tikrinau), auga bordiūro ar šaligatvio vietoje ir t.t.. Pirma, paskambinau už šių gatvių remontą atsakingam asmeniui - atsakė: ne mano atsakomybė, bet atsiųskite foto ir aš perduosiu Želdynų skyriui. Želdynų skyrius gavęs foto su išaiškinimais, medžių diametrais ir t.t. (siunčiau žymiai detalesnį aprašymą nei čia pateikiu), štai ką atsakė:

                                ''Laba diena,
                                Aš nepritariu medžių kirtimui. Nėra jokio projekto, tad kaip pagrisime savo veiksmus? Darykite išsaugant medžius bet su sąlyga, kad bus paliekamas reikalingas pomedis, o ne plytelės iki kamieno.''

                                ''Laba,
                                Pušys vertingos ir brandžios. Pritariu (kolegos) nuomonei.''

                                ''Labas rytas,
                                Pritariu, bet prieš tai (kolega) įvertink juos, jų būklę.''

                                Tada paskambinau vienam iš Želdynų skyriaus žmonių (vienas iš jo atsakymų - viršuje) ir paaiškinus situaciją, gavau atsakymą, kad mum reikia dokumento, kurio pagrindu galėtume išduoti leidimą pjauti medžius.
                                *Mano pastaba - kadangi remontas paprastas - projekto nėra, ir todėl nėra dokumento, kurio galima remtis ir pjauti medžius. Tokį atsakymą, beje, gavau ir iš VMS - taigi, pastaba patvirtinta.*

                                Tada šiaip ne taip gavęs Želdynų skyriaus vadovo telefoną ir prisiskambinęs, apturėjau turbūt vieną iš keisčiausių, jei ne labiausiai priboškusių, pokalbių savo gyvenime...
                                Detaliai išaiškinau situaciją - paminėjau, kad fiziškai tarp priešingose gatvės pusėse esančių tvorų yra nuo 4,5 iki 5,2 m atstumas. Minimalaus atstumo, kad būtų viena juosta ir šaligatvis, reikia 4,7 m (3,5+1,2 pagal STR).
                                Gavau atsakymą: kodėl jūs norite gerinti eismo sąlygas, kas taip nusprendė - tieskite šaligatvį gatvės (siaurinimo) sąskaita. (Aš suglumęs, norėjau klausti - negi man reikės aiškinti šaligatvio paskirtį.)
                                Atsakiau: galbūt neaiškiai išaiškinau situaciją ir pakartojau ką prieš tai sakiau, tik šikart dar detaliau paaiškinau STR, atstumus tarp sklypų tvorų ir t.t..
                                Skyriaus vadovas atsakė: kodėl sugalvojote gerinti eismo sąlygas, kam ten to šaligatvio reikia?
                                Priblokštas, atsakiau: kartoju, šiuo metu net nėra šaligatvio, šeimoms su vaikų vežimėliais nėra kur dėtis tarp mašinos ir tvoros kai važiuoja pro juos, etc.
                                Atsakė: reikia daryti gyvenamąją zona ir tada pėstieji, priėję medį, galės eiti gatve.
                                Įsiūtau (bet kalbėjau pagarbiai), klausiu: Ar jūs siūlote, kad medžiai yra vertingesni nei žmonių sveikata ir potencialiai gyvybės??
                                Atsakė: aš taip nesakiau. Vairuotojai turi pagarbiai ir empatiškai vairuoti.
                                Klausiau: kaip emtapija įtakoja fizikos dėsnius kai 1,5 tonos automobilis dėl nepakankamos trinties praradęs kontrolęs slysta link pėsčiojo?
                                Atsakė: empatija gal Indijoje veikia, o čia vairuotojai turi turėti geras padangas blabla etc. (net ne viską atsimenu, nes buvau įsiutęs).
                                Sakiau: net taip padarius, to neužteks, nes yra stačių šlaitų ir šaltuoju metu būna ledas etc. mašinos slysta - sutraikškys pėsčiuoius tarp auto ir tvoros.
                                Atsakė: reikia gerai gatves barstyti.
                                Sakiau: klausykite, teorija yra vienas dalykas, o realybė - kitas.
                                Atsakė: STR reikalavimai senai, esamai situacijai, negalioja. Galioja - naujai įrengiamai infrastruktūrai.
                                Atsakiau: tokia logika vadovaujantis, galima panaikinti visai infrastruktūrai keliamus reikalavimus - visi viską darys ''vadovaudamiesi empatija ir etc.''.
                                Atsakė: ne, kažką kažką blabla. Galima atvykti rugpjūčio antroje pusėje ir įvertinti situaciją.
                                Klausiau: ar jūs atvyksite?
                                Atsakė: taip - aš turiu teisę į poilsį.
                                Sakiau: aš klausiu, nes jūsų kolega gali atvykti. Gerai, tada praneškite prašau kada atvyksite.

                                Summa summarum:
                                Gali baigtis taip, kad medžiai liks. Na, bent būsiu iškovojęs, kad šaligatvis atsirastų abejose gatvėse (aišku nereikia per anksti sakyti, bus galima būt ramiam tik kai jie fiziškai bus).

                                Hmm, aš negalvojau, kad galima taip degraduoti... Pasirodo, iškrypusioje šabakštynų fetišizmo ideologijoje žmogaus sveikata, ir gal net gyvybė, yra mažiau vertingos nei medžių (ne karta su tuo susidūriu)... Aš jau ankščiau turėjau tokią nuojautą, bet niekam nesakiau, nes tai atrodė per daug ''perlenkta''. Na, gal visgi taip nėra, bet iš kalbos tikrai galima susidaryti tokį vaizdą. Tiesa, dar minėjo, kad baisu pjauti medžius, nes matai pilietiškai nusiteikę piliečiai gali sukelti triukšmą. Tai pasakius, aš atsakiau, kad tai ne pilietiškumas, o nekompetencija ir trumparegiškas egocentrizmas. Sako: čia jūsų nuomonė, o jų tokia nuomonė. Supratęs kur linksta pokalbis, jį sustabdžiau ir vėl grįžau prie reikalų...

                                Matote prie ko priveda tie mažos grupelės - šabakštynų fanatikų - veiksmai? Institucijos, kurios turėtų būti atsakingos už infrastruktūros vystymą, kuri tiesiogiai teigiamai įtakoja žmonių sveikatą, aukoja žmonių sveikatą vardan kelių neadekvačių fanatikų, kurie negalvoja apie savo veiksmų pasekmes. Taip pat kas mane papildomai pakursto, tai kad tie fanatikai visai nežino, arba specialiai ignoruoja, priežastis, dėl ko tie medžiai ir šabakštynai atsirado tose vietose kur atsirado: Visų pirma, mus okupavus sovietams, buvo imtasi masinių želdinimo akcijų, kad apželdinti valstybinius objektus, kurie įkvepia valstybingumą, kultūra ir taip toliau (šitai esu ne kartą girdėjęs iš senyvų žmonių, kurie ir buvo per prievartą išvyti želdinti). Atgavus neprilausomybę daugybę metų nebuvo suformuoti sklypai (iki šiol nebaigta), nenumatytas rajonų vystymasis (iki šiol nepadaryta), nesubraižytos gatvių raudonosios linijos (iki šiol neužbaigta). Visa tai lėmė ne tik chaotišką užstatymą su visais gatvių nebuvimais, jų pločių nesilaikymu, bet ir chaotišką savaiminį želdynių plitimą per natūralų pasisėjimą, nes tiesiog arba neaiškios atsakomybės ribos, arba nėra pajėgumų tvarkyti ar dar kas. Šie mano raportuojami medžiai būtent ir yra išaugę tarp maždaug 1945 ir 2000 metų, savaime. Dabar jie, aišku, yra tapę vešliais medžiais, kuriuos nukirsti, fanatikams ir neadekvatams, būtų kažkas panašaus kaip nusižudyti ir dėl to turime tokia situaciją kokią turime. Net nežinau ką ir bepridurti. IŠabakštynų fanatikai mane tuo ir siutina, kad jiems į tokią susidariusią situaciją yra visiškai nusispjauti, jiems tėvų su vaikų vežimėliais sveikata yra matomai nulio vertės, svarbiausia - įgyvendinti savo liguistą kultišką ir fanatikšką siekį bet kokia kaina. Keista, kad jie dar nešukauja Malachu Kakbar...

                                Dieve dieve, ir kaip dabar gyventi : D (nesu religingas). Na, nieko tokio, tai aišku ne pasaulio pabaiga ir gyvenimas tęsiasi. Aš jums vis papasakoju tik esmę - jei pasakočiau viską kas nutiko per daugybe valandų bendravimo su įvairiais savivaldybininkais tai vos ne ploną knygą turbūt parašyčiau. Tik sunku nepasiduoti, kad rankos nenusvirtų dar kažką bandyt įgyvendinti. Bet net rankoms nenusvirus gyvenime visi turime limituotą laiką, ir būna kai ateina laikas, kai tiesiog negali sau leisti užsiiminėti tokiomis iniciatyvomis, nes tiesiog yra fizinės limito ribos.
                                Paskutinis taisė spekas; 2019.07.10, 15:57.

                                Comment


                                  Nuo kada 3.5m yra minimalus eismo juostos plotis? Cia maksimalus plotis, tuo labiau jeigu cia tik vienpusis automobiliu eismas, galima laisvai susiaurinti gatve iki 2.75m ar netgi 2.5m.

                                  Click image for larger version

Name:	plotis.png
Views:	1
Size:	43,8 kB
ID:	1734386

                                  Comment


                                    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
                                    Nuo kada 3.5m yra minimalus eismo juostos plotis? Cia maksimalus plotis, tuo labiau jeigu cia tik vienpusis automobiliu eismas, galima laisvai susiaurinti gatve iki 2.75m ar netgi 2.5m.

                                    Click image for larger version

Name:	plotis.png
Views:	1
Size:	43,8 kB
ID:	1734386
                                    Yra ten lygtai atskirai kažkur tokia pastabėlė, jei gatvė tik vienos eismo juostos, tada jau plačiau.
                                    O dėl medžių, tai gal galima prieiti ne iš tos pusės, kad trukdo šaligatviui , o iš tos, kad yra pavojingos būklės?

                                    Comment


                                      Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                      Tęsinys.

                                      Toliau bendrauju su savivaldybe. Šiuo metu - dėl medžių, kurie auga viduryje būsimo šaligatvio įsirėžę į asfaltą, nupjovimo. Jų atsakymai - pribloškiantys. Man kraujas užvirė. Laikykytės.
                                      Pagarba už tai, kad kovojat su tokiais imbicilais. Šiaip tokius dalykus tikrai reikia viešinti su atsakingų žmonių pavardėm ir kuo daugiau visur apie tai rašyt (pats dabar net į Tvarkau Miestą rašau pvz "Prieš n mėnesių gavau atsakymą iš pono *insert name*, kad problema skubiai bus sutvarkyta, bet iki šiol nėra jokių veiksmų..." ir stebuklingai gaunu atsakymą ne per 20 darbo dienų, o per porą, nes kažkaip nesinori, kad visi matytų tavo pavardę skunde... ). Gaila neįrašėt pokalbio, būtų dar efektyviau. O šiaip, nelabai ir nustebino, pats susiduriu su tokiais praktiškai kaskart, kai bandau kažko pasiekt...

                                      Comment


                                        Siūlau pažvelgt truputį kitaip. Aš atsakyme įskaičiau kiek kitokią poziciją, cituoju:

                                        Gavau atsakymą: kodėl jūs norite gerinti eismo sąlygas, kas taip nusprendė - tieskite šaligatvį gatvės (siaurinimo) sąskaita. (Aš suglumęs, norėjau klausti - negi man reikės aiškinti šaligatvio paskirtį.)
                                        Kas šiaip yra logiškas pasakymas. Gal vertėtų pergalvot viską: gatvę daryt bendro judėjimo, o dangą numatyt ne asfaltą, o trinkeles? Tokiu atveju būtų pagerintas sukibimas, sumažėtų eismo greitis.

                                        P.S. Galimas ir kitas variantas: gatvę maksimaliai siaurinti ties probleminiais medžiais, šaligatvis juos gali apeiti. Taip pat galima medžius apsaugoti metalinėmis grotelėmis, ant kurių galėtų minti pėstieji. Variantų yra įvairių, reik žiūrėt labai konkrečiai.

                                        P.P.S. Jeigu daroma be projekto, galima šaligatvį ties medžiais nuleist į gatvės lygį, ant gatvės zoną pėstiesiems atskirti kuoliukais.
                                        Paskutinis taisė Creatium; 2019.07.11, 09:44.

                                        Comment


                                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                          Siūlau pažvelgt truputį kitaip. Aš atsakyme įskaičiau kiek kitokią poziciją, cituoju:



                                          Kas šiaip yra logiškas pasakymas. Gal vertėtų pergalvot viską: gatvę daryt bendro judėjimo, o dangą numatyt ne asfaltą, o trinkeles? Tokiu atveju būtų pagerintas sukibimas, sumažėtų eismo greitis.

                                          P.S. Galimas ir kitas variantas: gatvę maksimaliai siaurinti ties probleminiais medžiais, šaligatvis juos gali apeiti. Taip pat galima medžius apsaugoti metalinėmis grotelėmis, ant kurių galėtų minti pėstieji. Variantų yra įvairių, reik žiūrėt labai konkrečiai.
                                          Šiaip gana rimtas pasiūlymas. Tokiu atveju medžiai taptų nebe kliūtimi, o sudėtiniu gatvės elementu greičio gesinimui.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X