Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą
    https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velocelu-karte/
    Dabar tiktais baigiama tiesti 3km atkarpa palei Krasta gatvę (kelios foto https://twitter.com/Kaspars_Zn/statu...00199977332737 ). Puslapyje yra nuorodos į atskirų rajonų auditus su daugiau nuotraukų, įdomu pasižvalgyti.
    Tokiu atveju Kaune daugiau dviračių takų tiesia šiuo metu, jei tik vieną Krasta iela per visą Rygą tvarko... beje vyrauja Dainavos rajonas ...su atšakomis į Palemoną ir VI fortą.

    Beje, puikus puslapis

    Parašė Blaze Rodyti pranešimą

    Manau, kad Vilniuje pėsčiųjų šaligatvius taip pat dažniau vertėtų asfaltuoti. Tai būtų patogiau dviračiams, o pėstiesiems jokio skirtumo kokia danga. Vienas geras pavyzdys jau yra - Medeinos gatvė. Dviračių/pėsčiųjų srautai maži, tad visi ten išsitenka. Blogas pavyzdys - Juodojo kelio įkalnė link Pavilnio. Išasfaltuoti būtų buvę pigiau miestui, o dviratininkams patogiau. Deja, panaudotos plytelės.
    Čia turbūt kažkokia Vilniaus tradicija nuo sovietinių laikų. Vilniuje tik užkampiuose pasitaiko asfaltuotų šaligatvių, visur vyrauja trinkelės, kai Kaune nors Centre trinkelės, bet už Centro ribų visur plius minus 50/50 trinkelės ir asfaltas, gal netgi daugiau asfalto.

    Šiemet pirmi metai, kai Kaune taip masiškai panaudojamos trinkelės ir tik kai kuriuose ruožuose asfaltas. Anksčiau visų remontų metu šaligatviai būdavo asfaltuojami, jei sena danga irgi buvo asfaltas. Dabar atsirado trinkelės ten, kur visada buvo asfaltas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.08.26, 23:33.

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Bendrai paėmus Taline yra daug dangų patogių minti dviračiu, kadangi pas juos įprasta asfaltuoti šaligatvius. Tačiau tuo pačiu gan mažai takų atskirtų nuo pėsčiųjų eismo.

    P.S. Gaila nepasiėmiau stovo telefonui, tai video kokybė kiek prastesnė ir filmavau tik atkarpose, kur jaučiausi saugiau. 2019m. oficiali dvirtakių schema Tallinn bicycle paths

    Manau, kad Vilniuje pėsčiųjų šaligatvius taip pat dažniau vertėtų asfaltuoti. Tai būtų patogiau dviračiams, o pėstiesiems jokio skirtumo kokia danga. Vienas geras pavyzdys jau yra - Medeinos gatvė. Dviračių/pėsčiųjų srautai maži, tad visi ten išsitenka. Blogas pavyzdys - Juodojo kelio įkalnė link Pavilnio. Išasfaltuoti būtų buvę pigiau miestui, o dviratininkams patogiau. Deja, panaudotos plytelės.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velocelu-karte/

    Rygos dviračių takų žemėlapis padarytas entuziastų. Iš 60 oficialių kilometrų bent minimalius standartus atitinka tik 26 km. Paskutinis atnaujinimas 2018 metais, galvojau gal nustojo naujinti puslapį bet pasirodo ne, tiesiog 2019 metais nebuvo nutiesta nė vieno metro. Dabar tiktais baigiama tiesti 3km atkarpa palei Krasta gatvę (kelios foto https://twitter.com/Kaspars_Zn/statu...00199977332737 ). Puslapyje yra nuorodos į atskirų rajonų auditus su daugiau nuotraukų, įdomu pasižvalgyti.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Dviračių takai Estijoje, Taline.

    Talino pakrantės alėja.
    Bene pats šviežiausias dviračių takas Taline (schemoje raudonai).



    Dalyje tako pakraščių minkšta išvyniojama danga

    Click image for larger version

Name:	Talino alėja.jpg
Views:	305
Size:	206,2 kB
ID:	1822691

    Šios atkarpos tipinės pervažos

    Click image for larger version

Name:	Talino alėja pervaža.jpg
Views:	307
Size:	199,3 kB
ID:	1822692

    Senasis takas (bendras su pėsčiaisias) su vaizdu į Talino centrą. (Schemoje mėlynai "link bokšto")

    Click image for larger version

Name:	Talino alėja sena dalis.jpg
Views:	305
Size:	184,1 kB
ID:	1822693

    Renovuojamo rajono takas.
    Bendras pėsčiųjų ir dviračių. Gan įdomūs kontrastai.



    Pakrantės dvirtakių schema

    Click image for larger version

Name:	Talino takai.jpg
Views:	300
Size:	141,0 kB
ID:	1822690

    Bendrai paėmus Taline yra daug dangų patogių minti dviračiu, kadangi pas juos įprasta asfaltuoti šaligatvius. Tačiau tuo pačiu gan mažai takų atskirtų nuo pėsčiųjų eismo.

    P.S. Gaila nepasiėmiau stovo telefonui, tai video kokybė kiek prastesnė ir filmavau tik atkarpose, kur jaučiausi saugiau. 2019m. oficiali dvirtakių schema Tallinn bicycle paths


    Komentuoti:


  • A.C.A.B.
    replied
    Šį kartą atėjo Švedijos dvirtakių inspekcijos eilė. Pasirinktas maršrutas Helsinborg-Landskrona. Atstumas apie 22 kilometrai.

    Keltu atplaukiame iš Danijos


    Dviračių takai Helsinborg




    Štai taip žymima eismo kryptis







    Didelė kelionės dalis vyksta Baltijos jūros pakrante



    Vėliau situacija gerokai blogėja ir kartais tenka nulipti nuo dviračio. Bet gražūs vaizdai viską atperka


    Kertam įvairius Pietų Švedijos kaimus






    Tolumoje pradeda matytis Landskrona


    Netrukus pasiekta ir pati Landskrona






    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Teko pagyventi Šiaurės Brabanto regione, Nyderlanduose. Bendras įspūdis toks, jog tvarkingesnėje šalyje dar neteko gyventi. Dviračių infrastruktūra ten naudotis tikrai patogu ir praktiškai viskas prižiūrėta bei tvarkinga. Manau, jog didelis gyventojų tankumas reikšmingai sąlygoja motyvaciją tvarkyti artimiausią urbanistinę aplinką. Palyginus, Skandinavijoje taip pat tvarkinga ir gerai išvystyta infrastruktūra, tačiau jos plėtra, priežiūra ir kondicija labiau priklauso nuo regione vyraujančio klimato ir gyventojų pasisirkistymo. Toliau nuo urbanistinių centrų, Skandinavijoje standartai žemesni ir tai sąlygoja mažiau harmoningą infrastruktūros kondiciją. Žinoma, yra tam tikrų klaidų ir ten, ir ten, tačiau Nyderlandai šioje srityje tikrai geras pavyzdys. Mažesnio tankumo valstybėms galbūt ir nebūtina taip plėtoti kelių tinklą bei galima rasti gerų kompromisinių sprendimų.

    Komentuoti:


  • A.C.A.B.
    replied
    PoDV Danai pasižymi tuom, kad viskas yra gana sistematiška, tad, mano nuomone, jiems gal net nelabai patiktų toks margumynas dvirtakiuose. Olandijoje dviračiu važinėjęs nesu, bet būtų smagu pabandyti.

    John Kiek aš suprantu, tai danai turi aiškius standartus, tiesiog, kai yra neįmanoma jie pasirenka padaryti gal ir nelabai patogią infrastruktūrą, bet kad ji vis tiek kažkokia būtų. Bet visumoje tu esi teisus, dviračių takai yra visur ir tikrai nereikia sukti galvos ar yra įmanoma iš taško A nuvažiuoti į tašką B su dviračiu. Kai kurių dvirtakių kokybė yra šiaip sau, bet visumoje viskas yra labai aukštame lygyje.

    Creatium Bent man, tai tokia danų praktika atrodo labai gerai. Tos trinkelės yra absoliučiai visur.

    P.S. Greitu metu ateityje žadu pratestuoti dvirtakius Švedijoje. Nesu susipažinęs su situacija tenais, bet kažką reikės sugalvoti.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Man tai įdomu kaip jie suveda trinkeles su asfaltu be bortų. Pas mus tai juos kiša absoliučiai visur, kur tik gali. Kaip to išvengt? Ar toks sprendimas gali būti taikomas šiandien?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Labai įdomios apžvalgos. Kaip suprantu, Danijoje visa dviračių takų esmė yra ne standartizavimas ir smulkmenų atidirbimas, bet takų paplitimas visur, kur reikia?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Olandija geriau atrodo
    • raudonas takas kaip dviračių tako žymuo, o ir šiaip pagyvina vaizdą Danijoje dviračių takai įsimintinai pilki, lyginant su Olandijos.
    • Berods Olandijoje nedaro tokių siaurų praėjimų pėstiesiems, kuriais turbūt menkai vadovausis eidami. Geriau tada jokio žymėjimo - bendras takas
    Iš kitos pusės, niekas pasaulyje geriau neatrodo kaip Olandija Norėtųsi, kad kitos šalys labiau pasitemptų ir naudotų būtent olandiškas praktikas, o nesugalvotų savo pigesnius (=mažiau kokybiškus) variantus.
    Nereiktų nurašyti ir Danijos, dėl savo lygaus reljefo sugebėjo išvystyti vieną tankiausių dviračių takų/juostų tinklų pasaulyje. Spėju, Danijoje antras geriausias dviračių tinklas po Olandijos

    Tiesa, labiau rafinuotoms (sofistikuotoms) išvadoms susidaryti, man reiktų pravažiuoti tiek Danijos, tiek Olandijos dvirtakiais Norisi tikėtis, kad pavyks tą padaryti.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.07.31, 23:23.

    Komentuoti:


  • A.C.A.B.
    replied
    Prieš kelias savaites apžvelgėme dvirtakius Danijos sostinėje. Bet kokia situacija yra kitur?

    Tam tikslui pasirinkau maršrutą Nivå-Humlebæk-Espergærde-Snekkersten-Helsingør. Į priekį važiavau pajūriu, o atgal kitu maršrutu šalia kažko panašaus į greitkelį. Visas reikalas užtruko apie 2,5val.
    Visos šios gyvenvietės yra apie 30km į šiaurę nuo Kopenhagos ir šis regionas yra laikomas gana turistiniu bei vienu turtingiausių visoje šalyje.

    Kelionė prasideda gatve, kuri funkcionuoja kaip peščiųjų, dviratininkų ir automobilių gatvė. Labai daug gulinčių policininkų.



    Visą kelią vaizdas yra maždaug toks


    Humlebæk miestelio dalis netoli uosto



    Įtariu, kad kažkokia eismo apraminimo priemonė


    Judame pagrindine miestelio gatve. Labai tipiškas daniškas dvirtakis




    Tipinė šio miestelio dvirtakio problema. Toks bajeris Vilniuje jau nebepraeitų?



    Privažiuojame Espergærde


    Štai tiek vietos yra skirta pestiesiems (dešinė pusė)



    Privažiavome Helsingør



    Apsisukame ir važiuojame atgal kitu maršrutu




    Iš esmės, tai prie visų parduotuvių būna tokie stovai dviračiams


    Tęsiam kelionę



    Girteka



    Prieš žiedą dvirtakis platesnis už automobiliams skirtą dalį





    Parvažiuota į Nivå. Galutinė maršruto stotelė.







    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

    Turėtų būti patogu su koja atsiremti apačioje.
    Šiaip pats naudoju tuos turėklus Vilniuje, kur jie yra Konstitucijos pr. Tai nebūtina taip jau su delnu juos graibyti. Tiesiog su dilbiu pasiremiu ir visai ok. Panašiai, kaip ir šviesoforų sensoriaus nėra ko graibyti delnu (kai kurie tai kažkodėl labai mėgsta daryti).

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kaune lyg tais neteko tokio matyti, nors važinėju dažnai
    Vilniuje tik paprastesni. Iš tokių tvorelių, kaip Kaune Kęstučio gatvėje pėsčiuosius atitvėrė.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kaune lyg tais neteko tokio matyti, nors važinėju dažnai Nemaniau, kad Lietuvoje tokių yra.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.07.24, 10:26.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Būtų labai gerai padaryti dviračių takų standartu ir statyti kiekvienoje vietoje kur dviračių takas kerta gatvę.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Yra dar: Mėlėtų pl./Santaros g., Ukmergės g. ties Senukais, Naugarduko g. 88, ties Maxima.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Tokių turėklų labai reiktų ir pas mus. Kol kas tik Konstitucijos prospekto perėjose teko matyti. Dabar tenka ieškoti šviesoforo stulpų atsirėmimui.

    Komentuoti:


  • Valiukas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Truputį nehigieniškas sprendimas Bent jau taip man atrodo Idėja nebloga iš savęs
    Turėtų būti patogu su koja atsiremti apačioje.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Studijų metu kai kuriom gatvėm teko nekart važinėt Reik sugrįžt ir išbandyti tiltą. O į atsirėmimo turėklą laikytis ranka nebūtina, galima pėda atsiremti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Mano argumentas būtų, kad žmonės važiuodami dviračiais labiau sušyla ir prakaituoja, įskaitant ir rankas, negu paprastai eidami.

    Tiesa, gali priklausyti ir nuo situacijos, pvz. gebėjimo pritaikyti aprangą.

    Komentuoti:

Working...
X