Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Tvarkau miestą. Parkavimas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    KET ribotai galioja ir privačioje teritorijoje, bet yra visokių niuansų. Pvz. jeigu privačioje teritorijoje įrengsite nelegalius ženklus "stovėti draudžiama", tai jie teisiškai negalios, bet jei pats savo teritorijoje įsirengsite šaligatvį ir sugalvosite ant jo parkuoti automobilį, tuomet vis tiek galite būti nubaustas (yra internete nuosprendžių, kurie netenkina skundų ir tolimesnių apeliacijų, galit pasieškoti). Su žole iš esmės būtų tas pats, jeigu kažkam užklius ir teismas pripažins, jog tai netinkama parkavimui vieta, tuomet teks susimokėti baudą.
    Aišku, jeigu tai individualaus namo kiemes per kurį neina servitutiniai keliai ir joje nevykdoma jokia veikla (neatvažiuoja klientai ir pan.), tai tikėtina, jog teismas tenkintų skundą dėl baudos, bet jeigu tai teritorija šalia daugiabučio, kurios savinininkai/nuomininikai yra ne vienas asmuo, tai mažai šansų, kad panaikintų baudą
    Tai teisiškai nuosavam kieme būtinai turiu įrengti kietos dangos parkavimo vietą ir taip pat galiu užsiundyti priežiūros institucijas ant kaimyno kuris pas save parkuoja kieme ant žolės? Skamba visiškai kvailai.
    Šiaip tai klausimas rimtas ir realiai yra problema, kad kaimynai sutaria dėl aptverto/išnuomuoto daugiabučio kiemo įrengimo, tačiau statybos leidimo gauti neįmanoma, nes per kiemą eina daugybė komunikacijos tinklų ir yra visokių apsaugos zonų dėl oro linijų ir pan. todėl gyventojai priversti parkuoti ten pat kur ir pastaruosius 50m - ant pievos (realiai žvyro). Susitvarkysi kiemą - gausi baudą už nelegalias statybas, parkuosiesi ant vejos - bauda už parkavimo pažeidimus.

    Comment


      Parašė evil Rodyti pranešimą

      Tai teisiškai nuosavam kieme būtinai turiu įrengti kietos dangos parkavimo vietą ir taip pat galiu užsiundyti priežiūros institucijas ant kaimyno kuris pas save parkuoja kieme ant žolės? Skamba visiškai kvailai.
      Šiaip tai klausimas rimtas ir realiai yra problema, kad kaimynai sutaria dėl aptverto/išnuomuoto daugiabučio kiemo įrengimo, tačiau statybos leidimo gauti neįmanoma, nes per kiemą eina daugybė komunikacijos tinklų ir yra visokių apsaugos zonų dėl oro linijų ir pan. todėl gyventojai priversti parkuoti ten pat kur ir pastaruosius 50m - ant pievos (realiai žvyro). Susitvarkysi kiemą - gausi baudą už nelegalias statybas, parkuosiesi ant vejos - bauda už parkavimo pažeidimus.
      Tokie įstatymai. Nėra, kad privati žemė ir darau ką noriu. Juk yra žemės paskirtis ir kokia veikla galima užsiimti, ką galima statyti, valstybė bet kada gali padaryti žvyro karjerą, įpareigoti susitvarkyti aplinką ir t.t.
      Yra aišku ir protingumo principai, taip pat teismai kurie sprendžia ginčytinas situacijas.
      Pasikartosiu, jeigu kaimynas turi tvorą ir vartais apsitvėręs individualų kiemą, tai bus labai sudėtinga pareguliuoti, ką jis savo kieme gali veikti, jeigu neįsirengs kokio savartyno.

      Bet jeigu šalia daugiabučio pradėsit parkuoti ant žolės ir kažkas paskųs, tai argumentas, jog privati žemė teisme nesuveiks. Čia bus tipinė situacija, kur į tolimesnius argumentus teisėjas net nesigilins, nes yra n bylų su precedentais ir niekas naujo nekurs.

      Tuo tarpu jeigu su daugiabučio kaimynais sugebėsit teisėtai apsitverti privačią teritoriją su nepraeinama tvora (iš esmės paversit kiemą nevieša vieta, aišku neturi būti pažeistas viešas interesas - nepraeinami servitutiniai keliai/ takai) ir užpilsit žolę žvyru, tuomet tikėtina, jog teismui bus sunku įžvelgti parkavimo pažeidimą
      Paskutinis taisė themanual; 2019.12.30, 16:04.

      Comment


        Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
        Man labai įdomu, ar bus kažkaip fundamentaliai sprendžiama parkavimo problema atnaujinamame „Žirmūnų trikampyje“. Toks kvartalinis atnaujinimas būtų puiki proga savivadybei pademonstruoti pavyzdinę parkavimo tvarką miesto gyvenamuosiuose rajonuose. Sužymėti parkavimo vietas, imti mėnesinį parkavimo mokestį. Vienas automobilis bute parkuoja už nebrangiai, antras automobilis - už brangiai, visi likę - už dar brangiau. Ir, svarbiausia, po kvartalą nuolatos zuja eismo kontrolės mopedas, fiksuoja pažeidėjus be galimybės išlikti nebaudžiamiems.
        Jeigu nebuvo progos susipazinti su nauju Zirmunu kvartalo atnaujinimo projektu, tai turiu tau blogu naujienu. Dabar neturiu konkretaus linko pasiulyti tau, bet pries mazdaug 5 metus buvo kalbeta kad i teritorijos atnaujima bus investuota mazdaug 15mil Eur - o i dabartini "atnaujinta" projekta planuoja investuoti tik 5mil Eur. Tuo paciu buvo proga irengti apie 1k papildomu parkavimo vietu visoje teritorijoje, dabar kalba kad bus tik 20-30 nauju parkavimo vietu. Tai naujienos tikrai nedziugina - bus toks pat bardakas.

        Comment


          Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

          Jeigu nebuvo progos susipazinti su nauju Zirmunu kvartalo atnaujinimo projektu, tai turiu tau blogu naujienu. Dabar neturiu konkretaus linko pasiulyti tau, bet pries mazdaug 5 metus buvo kalbeta kad i teritorijos atnaujima bus investuota mazdaug 15mil Eur - o i dabartini "atnaujinta" projekta planuoja investuoti tik 5mil Eur. Tuo paciu buvo proga irengti apie 1k papildomu parkavimo vietu visoje teritorijoje, dabar kalba kad bus tik 20-30 nauju parkavimo vietu. Tai naujienos tikrai nedziugina - bus toks pat bardakas.
          tas 1k buvo labai optimistinis variantas, kuris net nesvarstytas turbūt, tik parengtas užsakytoje galimybių studijoje. Jį įgyvendinus būtų buvę labai sunku išlaikyti numatyto pločio šaligatvius ir dviračių takus, taip pat būtų tekę kirsti itin daug brandžių medžių palei gatves. Čia ne tik savivaldybė nedrįstų įgyvendinti, bet ir patys gyventojai pasipriešintų. Nepamirškit, kad šiuo metu ten vis dar tebegyvena nemažai vyresnio amžiaus žmonių, kuriems parkavimo vietos vienodai rodo.

          Galbūt su laiku situacija keisis, kai juos visus pakeis jaunos šeimossu automobiliais, bet Vilniaus reljefe šis trikampis itin geroje pozicijoje - įrengus dviračių saugyklas kiemuose, būtų pats geriausias rajonas nuo kurio pradėti gyventojus skatinti naudotis dviračiais.

          Comment


            ^^ As visiskai sutinku, ir as pas asmeniskai pries automobiliu vietu didinima mieste, bet tikrai turejo buti kazkos kompromisas tarp nauju automobiliu vietu ir kitu infrastrukturos sprendimu. Dabar tas projektas gaunasi kaip paprastas saligatviu remontas ir apsvietimo atnaujinimas.

            Comment


              Man labiau įdomu ne tiek, kas bus su naujomis parkavimo vietomis, bet kas bus senomis parkavimo vietomis? Ar jos bus suženklintos? Ar jos bus apmokestintos? Ar bus leidžiama ir toliau parkuoti ant žalios vejos? Ar bus kontroliuojami pažeidėjai? Ar savivaldybė plės parkavimo rinkliavos zoną į Žirmūnų trikampį?

              Bijau, kad sužinosime tik po 2 metų, kai bus baigti darbai.

              Comment


                Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                Man labiau įdomu ne tiek, kas bus su naujomis parkavimo vietomis, bet kas bus senomis parkavimo vietomis? Ar jos bus suženklintos? Ar jos bus apmokestintos? Ar bus leidžiama ir toliau parkuoti ant žalios vejos? Ar bus kontroliuojami pažeidėjai? Ar savivaldybė plės parkavimo rinkliavos zoną į Žirmūnų trikampį?

                Bijau, kad sužinosime tik po 2 metų, kai bus baigti darbai.
                Manau atsakymus į visus klausimus galima nujausti ir bijau, kad jie nėra tokie, kokių norėtųsi. Nebent per 2 metus įvyks lūžis VMSA požiūryje ir kompetencijoje.
                Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                Comment


                  Parašė evil Rodyti pranešimą

                  Tai teisiškai nuosavam kieme būtinai turiu įrengti kietos dangos parkavimo vietą ir taip pat galiu užsiundyti priežiūros institucijas ant kaimyno kuris pas save parkuoja kieme ant žolės? Skamba visiškai kvailai.
                  Šiaip tai klausimas rimtas ir realiai yra problema, kad kaimynai sutaria dėl aptverto/išnuomuoto daugiabučio kiemo įrengimo, tačiau statybos leidimo gauti neįmanoma, nes per kiemą eina daugybė komunikacijos tinklų ir yra visokių apsaugos zonų dėl oro linijų ir pan. todėl gyventojai priversti parkuoti ten pat kur ir pastaruosius 50m - ant pievos (realiai žvyro). Susitvarkysi kiemą - gausi baudą už nelegalias statybas, parkuosiesi ant vejos - bauda už parkavimo pažeidimus.
                  Kaip tai negalima gauti statybos leidimo (SLD) parkingui? Kažkas čia ne taip - arba į situaciją neįsigilinta ar dar kas. Galima įrenginėti parkingus, kad ir virš dujų vamzdyno, svarbu tik, kad būtų žemiausios kategorijos vamzdynas ir nekasti giliau nei 30 cm berods (reikia STR pasitikrint, kad tikrai būčiau tikras). Ir nebūtina asfaltuoti - aš net rekomenduočiau daryti trinkeles arba korį.

                  Ir taip, berods reikia suformuoti sklypą, kad gauti SLD kiemo įrenginiams. Ar yra dar priežasčių SLD neišdavimui?

                  Comment


                    Dėl parkavimo ant vejos, kad ir savame sklype - ar negalima baudos pripaišyti už gamtos teršimą/niokojimą jei netikėtai nesuveikia baudavimas dėl kitų priežasčių?

                    Comment


                      O dėl parkavimo vietų plėtimo aplink sovietinius daugiabučius aš esu už IKI tos ribos, kai parkavimo vietų skaičius neviršija 1 auto vienam butui ir vietų plėtimas turi būti daromas už gyventojų pinigus.

                      Comment


                        Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                        Pastebėjau vieną nustebinusį reiškinį. Prieš 5 metus po mano langais ant pievos būdavo priparkuoti kokie 7-8 automobiliai kiekvieną naktį. Kokį kartą į mėnesį aš juos nufotografuodavau ir pranešdavau policijai. Pernai savivaldybė panaikino dalį žalios vejos ir vietoje jos įrengė akmenukų korius maždaug 15-ai automobilių. Rezultatas buvo netikėtas: ant žalios vejos dabar parkuojasi apie 20 automobilių, nes koriai nuolatos užimti. Mane nustebinusi išvada: kuo daugiau atutomobilių parkavimo vietų įrengiama, tuo daugiau jų parkuojama ant šalia esančios žalios vejos.
                        Norint išspręsti parkavimo bėdą vien statant parkavimo vietas ten reikia ne 15, o 50 automobilio vietų korio. Vien koriais problemos neišspreęsi, bet pagal miesto tyrima parkavimo vietų trūkumas yra #1 problema vilniaus gyventojams, tai spręsti bandyti privalo.


                        Parašė themanual Rodyti pranešimą
                        Ir dabar gali bausti, jeigu pažeidžiamas KET / legaliai pastatyti ženklai. Kiek žinau Perkūnkiemy yra problema keliose gatvėse, kur ženklai nelegalūs ir nesigauna įteisinti jų, nes žemė priklauso daug privačių asmenų, o surinkti 100% savininkų sutikimą yra praktiškai neįmanoma.

                        Perkūnkiemyje ženklai yra legalūs ir tie privačiose sklypuose yra pastatyti sklypo savininkų* suderinus su policija, taigi bausti gali ir buadžia. Vienintelė išimtis yra Eitminų nelyginiai namai, kur savivaldybė chamiškai atsisako bausti pažeidėjus motivuodama kad sklypas priklauso trims savininkams ir jie negali nuspręsti kuris savininkas kokią dalį turi (ten gyventojai kariauja su parkuotojais, nes per juos neprivažiuoja šiukšliavežė).

                        Perkūnkiemyje yra bėda kad yra daug verkinačių parkuotojų dėl ko reguliariai ženklai kažkodėl pradingsta ir pradedama leisti parkuotis kur neturėtu būti leista.

                        * - "linksmajame" kvartale dar nuo tų laikų, kai jį statė ir sklypo savininkas buvo vienas - vystytojas.




                        Comment


                          Vilniaus m. sav. administracijos (VMSA) Viešosios tvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojas Marius Urvikis informuoja, kad, visų pirma, LR Seimo kontrolierius 2017 m. lapkričio 2 d. pažymoje Nr. 4D-2017/2-1243 aiškiai ir nedviprasmiškai nurodė, kad „Savivaldybė nėra prievartos (baudimo) taikymo institucija".

                          Visų antra, atkreiptinas dėmesys į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos poziciją savivaldybių ir centrinės valdžios bendradarbiavimo viešosios tvarkos užtikrinimo srityje klausimais. Ja remiantis akcentuotina, kad savivaldybės tik prisideda prie viešosios tvarkos užtikrinimo, kadangi nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevencija, atskleidimas ir tyrimas yra pagrindiniai policijos uždaviniai.

                          Taigi šiandien VMSA oficiali pozicija tokia, kad KET parkavimo pažeidėjų paieška ir jų nubaudimas visų pirma yra Policijos, bet ne VMSA problema (atsakomybės vengimas ir nusimetimas). Klausimas aišku atviras, kam apskritai tuomet reikėjo sukurti dubliuojančią Policiją instituciją po VMSA sparnu? Nes Policija irgi turbūt galvoja, kad parkavimo pažeidimai čia menkaverčiai dalykai, kažkieno kito problema.

                          Nes kaip minėjo minėtas asmuo, kad ne visada pavyksta sureaguoti operatyviai į gaunamus pranešimus, pvz. dėl pranešimų apie reikšmingesnius, didesnę žalą visuomenės interesams darančius įvairių teisės aktų pažeidimus gausos. Taigi kažkoks neteisėtas parkavimas ant žolės ar panašus veiksmas nėra tiek svarbus, tad reaguoti būtų galima adekvačiai, nes galima ir nereaguoti (pagal nuotaiką ir galimybes). VMSA tik padeda Policijai, o Policija turbūt padeda VMSA, o koks rezultatas praktikoje? Vieni ir kiti nedirba - Vilniuje dėl KET parkavimo problemų - chaosas, o vietoj vienos neįgalios institucijos, turime - dvi. Daugiau biurokratizmo, mažiau naudos visuomenei.

                          Comment


                            Puiki institucinė Ulan Ude (kitaip žinomu kaip Vilnius) impotencija:

                            Dėl palikto BMW pravažiuoti negalėjusi autobuso vairuotoja išgirdo siūlymą sukti į priešpriešinę juostą
                            https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...-221-1254688#_

                            15min viena Vilniaus autobuso vairuotoja papasakojo, kaip jai prasidėjo pirmoji darbo diena Naujaisiais metais. Sausio 2-osios rytą, apie 7 val., tik išvažiavusi iš galutinės stotelės Justiniškėse ji privalėjo sustoti, kadangi ties pėsčiųjų perėja Taikos gatvėje pastatytas BMW trukdė jai pravažiuoti. Iš nuotraukų matosi, kad tarp autobuso ir automobilio tėra nedidelis tarpas, o priekyje – pėsčiųjų perėja su saugos salele. Kaip sakė vairuotoja, norėdama pravažiuoti ji būtų turėjusi užvažiuoti ant salelės ir greičiausia vis tiek būtų kliudžiusi autobuso galu stovinčius automobilius, taip apgadindama tiek juos, tiek patį autobusą.
                            O čia perlas, kuris rodo, kad niekada NIEKADA šitas mėšlynas nebus normaliu civilizuotu Europos miestu:

                            Ketvirtadienio rytą į Justiniškes buvo iškviesti policijos pareigūnai, tačiau mašina taip ir nebuvo nutempta. Anot vairuotojos, ji išgirdo, kad turėtų apvažiuoti priešpriešine eismo juosta šią kliūtį ir tiek. O jei tiek negalinti, galbūt dirba ne visai sau tinkamą darbą. Kiti autobusai taip ir darė – suko per priešpriešinę eismo juostą arba rinkosi šią vietą apvažiuoti kitu maršrutu. Galų gale ir šiai vairuotojai teko taip pasielgti, nes taip nurodė elgtis policijos pareigūnai. Kodėl jie nepriėmė sprendimo nutempti stovinčią mašiną, ji sakė nežinanti. Esą teisinosi neradę automobilio savininko, kadangi jie ne kartą keitėsi. Ketvirtadienio rytą keitėsi eismas: „Konkrečiu minėtu atveju, kol automobilis nebuvo patrauktas, laikinai keitėme 43 maršruto autobusų trasą, jog esant kliūčiai, nesutriktų eismas ir viešojo transporto judėjimas.“

                            Comment


                              Dar įtariu mentai nepradėjo net teisenos dėl trukdymo eismui.

                              Comment


                                Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                Puiki institucinė Ulan Ude (kitaip žinomu kaip Vilnius) impotencija:

                                Dėl palikto BMW pravažiuoti negalėjusi autobuso vairuotoja išgirdo siūlymą sukti į priešpriešinę juostą
                                https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...-221-1254688#_

                                Iš nuotraukų neatrodo, kad taip stipriai trukdė, jog kilo problema pravažiuoti. Jeigu eismui netrukdo, tai, matyt, bijo nutempinėti, nes po to dar reikės eiti į teismą ir aiškintis su BMW vairuotoju. O jei dar per DELFI paverks BMW vairuotojas, gal po to viršininkas supyks, kam papildomas blogas viešumas (parkoci gi nėra kur, negi visus nutempinės policija dabar???), negausi kokio bonuso po to. tarnyba sutrikdyta bus? Kyšis irgi niekam niekaip nesišviestų, net teoriškai. Bet jei policija duoda nurodymą apvažiuoti BMW per ištisinę liniją, tai tik parodo to policininko kompetencijos (ne)lygį. Spėju, nutikus įvykiui, policininkui dingtų atmintis ir jis jau neatsimintų davęs kažkokį nurodymą - gal ne taip suprato?

                                Comment


                                  Parašė Maduk Rodyti pranešimą

                                  Iš nuotraukų neatrodo, kad taip stipriai trukdė, jog kilo problema pravažiuoti. Jeigu eismui netrukdo, tai, matyt, bijo nutempinėti, nes po to dar reikės eiti į teismą ir aiškintis su BMW vairuotoju. O jei dar per DELFI paverks BMW vairuotojas, gal po to viršininkas supyks, kam papildomas blogas viešumas (parkoci gi nėra kur, negi visus nutempinės policija dabar???), negausi kokio bonuso po to. tarnyba sutrikdyta bus? Kyšis irgi niekam niekaip nesišviestų, net teoriškai. Bet jei policija duoda nurodymą apvažiuoti BMW per ištisinę liniją, tai tik parodo to policininko kompetencijos (ne)lygį. Spėju, nutikus įvykiui, policininkui dingtų atmintis ir jis jau neatsimintų davęs kažkokį nurodymą - gal ne taip suprato?
                                  Policininkai nekreipia dėmesio į neteisėtą parkavimą, nes dauguma patys gyvena tarybiniuose daugiabučiuose su mažom aikšelėm ir patys savo laužus parkuoja belekaip.

                                  Comment


                                    Įvykus eismo įvykiui kažkaip visi apvažiuoja ir per ištisine ir per šaligatvi, ir policijos neklausia ar galima. Tad nieko blogo tam policijos nurodyme nematau.

                                    Comment


                                      Jau milijona kartu sakiau. Reikia pazymeti mieste VISAS parkavimo vietas. Kelyje turi buti normalus zenklinimas o ne va cia zenklu nera, zymejio nera, reiskia galiu numest ir viskas. Paskui sakyt teisme, kad negaliu akimis ivertinti 5 metrus iki perejos ir panasiai.
                                      Jei gatves kraste yra parkavimo vietos, jos turi buti pazymetos linijomis ant asfalto, taskas.

                                      Comment


                                        Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                        Puiki institucinė Ulan Ude (kitaip žinomu kaip Vilnius) impotencija:

                                        O čia perlas, kuris rodo, kad niekada NIEKADA šitas mėšlynas nebus normaliu civilizuotu Europos miestu:
                                        Visiškai nestebina. Kažkada buvo situacija, kai į objektą negalėjo įvažiuoti sunkvežimis dėl pusiau ant šaligatvio, o pusiau ant pravažiavimo paliktų trijų automobilių (tarpo užteko tik lengvosioms pralįsti). Buvo išviesta policija. Atvažiavo dvi pareigūnės, kurios per "centriuką" gavusios dviejų automobilių savininkų numerius, juos pakvietė ir liepė patraukti automobilius. Aišku jokių baudų ar bent pabarimo nebuvo. O dėl trečio pasakė "Atsiprašome nieko padaryti negalime, nes automobilis registruotas kažkokios bobutės gyvenančios kitame Lietuvos gale vardu ir nėra kaip surasti savininko, o nutempti negalime"... Tai vat taip veikia mūsų įgali teisinė valstybė.

                                        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                        Paskui sakyt teisme, kad negaliu akimis ivertinti 5 metrus iki perejos ir panasiai.
                                        Tai lygiai taip pat galima ir neįvertinti, kad ten nėra pažymėtos stovėjimo vietos. Šiaip čia ne 5m iki perėjos, nes panašu, kad tiek yra, bet <3m pločio iki ištisinės linijos.
                                        O šiaip tai nei tos linijos, nei ženklai niekam neįdomūs. Karoliniškėse yra tokia A. P. Kavoliuko g., kurioje yra perėja su salele ir ties perėja yra berods po 20 m abiejose pusėse ženklais Sustoti draudžiama pažymėtas ruožas. Tai galvojate, kad kažkam tai įdomu? Ne kartą nakti ten buvo taip užstatyta, kad vos tarp stovinčio automobilio ir salelės buvo galima su lengvuoju automobiliu pratilpti. Ir užstatyta abiejose pusėse. Pvz. kokie ugniagesiai, jeigu netyčia prireiktų, tai ten nepratilptų niekaip pravažiuoti. Ir ta vieta viso labo yra 1km nuo kelių policijos tarnybos.

                                        Comment


                                          Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                          Jau milijona kartu sakiau. Reikia pazymeti mieste VISAS parkavimo vietas. Kelyje turi buti normalus zenklinimas o ne va cia zenklu nera, zymejio nera, reiskia galiu numest ir viskas. Paskui sakyt teisme, kad negaliu akimis ivertinti 5 metrus iki perejos ir panasiai.
                                          Jei gatves kraste yra parkavimo vietos, jos turi buti pazymetos linijomis ant asfalto, taskas.
                                          Jei peržiūrėjai nuotraukas, toje vietoje yra ženklas sustoti draudžiama, taigi ženklinimas ten yra normalus ir BMW pažeidimas aiškus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X