Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dėl pirmo paveikslėlio (krypčių rodyklių). Kaip supratau, Lietuva tikslingai atsisakė tokios formos ženklų dėl man nežinomų priežaščių. SSRS laikais tokios formos rodyklės buvo numatytos, berods ir Lietuvoje tokios formos rodyklių būta (nors neesu jų gyvai matęs, ar bent jau atkreipęs dėmesį, bet esu matęs nuotraukų), bet po Nepriklausomybės Lietuva jų atsisakė. Spėju, norėjo turėti kuo mažiau formų kelio ženklams. Liko kvadratas, stačiakampis, trikampis ir apskritimas

    Naudotas rodyklės dizainas:


    Tiesą sakant, man visai imponuojantis

    ---
    Dėl greičio ribojimų informacijos ženklo, kuris dėstomas pasieniuose, tai kyla abejonių dėl nuolat įjungto elektroninio kelio ženklo, kuris pusę metų rodytų vienokį greitį, likusius pusę metų kitokį. Man atrodo ekonomiškiau yra arba atėjus laikui pakeisti ženklą (kaip berods yra dabar daroma), arba atsisakyti greičio kaitaliojimų pagal sezoną iš vis. Visuose automagistralių/greitkelių ruožuose įrengti elektroninius kelio ženklus. Tas berods planuojama padaryti. Greičiausiai tokie ženklai turėtų atsirasti tarp Vilniaus ir Kauno.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.06.28, 23:21.

    Comment


      Click image for larger version  Name:	Zenklinimas_123.jpg Views:	0 Size:	77,4 kB ID:	1811915
      Ženklinimas ties greitkelių ar autostradų skirtingų lygių sankryžomis. Mano siūlymas:

      1) Kai kryptis "tiesiai" nesikeičia
      2) Kai yra du išvažiavimai toje pačioje sankryžoje. Įmanoma, o gal net pageidautina, būtų ir 1) variantą naudoti. Būtų dėstoma pan. principais kaip JAV, kur virš kelio vienas šalia kito nurodomi du skirtingi exit'ai.
      3) Kai svarbu pabrėžti kryptį "tiesiai": prasideda automagistralė, keičiasi kontroliniai miestai, neįprasta sankryžos konfigūracija ir pan.

      Kuriant tikrai gerą dizainą, kuris turėtų daugiau šansų būti priimtas LAKD, reiktų atsižvelgti tiek į galimą ženklo kainą, tiek į praktiškumą.
      Paskutinis taisė PoDV; 2020.06.28, 23:38.

      Comment


        Svarstau, gal išeitų parengti dokumentą su jūsų siūlomais dizainais Gal bus lengviau vadovautis LAKD darant labai reikalingus keitimus. Tiesa, jį reiktų parengti tokį, kad iš jo ir nauda kažkokia būtų, tai reiškia, kad svarbus ir LAKD požiūris į dokumentą

        Comment


          Ačiū už pasiūlymus ir pastabas kurios yra neblogos. Taip, gal elektroninis variantas nebūtų ekonomiškas, nebent turint mechanizmą kuris automatiškai apsiverčia pagal sezoną, arba mechaniškai apverčiamas. Tai vartotų mažiau resursų, o jeigų naudojant automatišką variantą, naudojant saulės baterijas (ar kita alternativą) pakaktų energijos automatiškai pakeisti ženklą du kartus per metus.

          Mano dizainas su keliais pakeitimas atitiktų daugumą situacijų šioje valstybėje. Taipogi, ženklai daug kainuoją, todėl, reikia kuo mažiau išleisti, bet gauti geresnį efektą (pvz. palikti mažiau tuščios vietos ir bandyti suspausti informacija, nepraradus kokybės ar įskaitymo), todėl, ženklai nuotraukuose kurious pavaizdavau nebūtinai turi būti vienodi realybėje, kadangi mano dizainas daugiau rodo kaip ženklai gali atrodyti su šiuo standartų ir dizainų.

          Comment


            Mano pet hate yra krypčių ženklinimo taisyklės ir jų taikymas LT. Pvz.
            Kelias A6, išvažiuojant iš Ukmergės priemiesčio Vidiškių:
            https://www.google.com/maps/@55.3124...7i13312!8i6656
            WTF yra Staškūniškis? 200 (?) gyventojų kaimas kurio net nesimato važiuojant pro šalį yra vertas žymėjimo, o kad ta kryptimi važiuojant yra Utena, Anykščiai, Zarasai ir t.t. niekam neturi būti įdomu.
            118 kelias, išvažiavimas iš Kupiškio priemiesčio Šepetos:
            https://www.google.com/maps/@55.8032...7i13312!8i6656
            Esminė gyvenvietė - 200 gyv. Šiaudinių kaimas netoli Utenos.
            Kad pakeliui yra 4x didesnis miestelis, seniūnijos centras Svėdasai ir nuo jų galima važiuoti į Rokiškį ar Anykščius žymėti nereikia, ir vien dėl to, kad formali miestelio riba nekerta 118 kelio trąsos.
            Tas pats iš Utenos pusės:
            https://www.google.com/maps/@55.5552...7i13312!8i6656
            42km negyvenamos dykros. Alio, kelininkai, čia Lietuva, o ne Latvija ar Estija.
            Biržai:
            https://www.google.com/maps/@56.2022...7i13312!8i6656
            Šita vieta dabar rekonstruota ir nurodytos kryptys į dešinę - Vabalninkas, Kupiškis (viskas OK, kryptis teisinga).
            Pasukus dešinėn ir pavažiavus atsiranda dar ir kryptis į rokiškį:
            https://www.google.com/maps/@56.1976...7i13312!8i6656
            Ar nereikėtų krypties į Rokiškį nurodyti ir pirmoje sankryžoje, šalia Kupiškio ir Vabalninko?

            Ir t.t. ir pan.
            It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

            Comment


              Kalbant apie Europą, tvarka, žyminti kitą iš paskos einančią gyvenvietę, egzistuoja tik Lietuvoje ir Vokietijoje. Jei asmeniškai, man ši sritis nelabai rūpėjo, nes kitose šalyse iš vis nežymima paskesnė artimiausia gyvenvietė. Tiesa, galėtų būti tvarka labiau standartizuota, priderinta prie esminių sankryžų ir gyvenviečių, pvz. mėlynam ženkle būtų gyvenvietės pavadinimas, kuris taip pat žymėtų sankryžos pavadinimą. Kaip pvz. Svėdasų sankryža.

              Comment


                Tai Vokietijoje daug debiliškų taisyklių galioja, nebūtina iš jų kopijuoti. O tuo labiau tas taisykles taikyti mechaniškai, nes grybas gaunasi.
                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                Comment


                  Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                  Tai Vokietijoje daug debiliškų taisyklių galioja, nebūtina iš jų kopijuoti. O tuo labiau tas taisykles taikyti mechaniškai, nes grybas gaunasi.
                  Čia tikrai ne nuo Vokietijos nukopijuota. Čia tarybinis paveldas.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                    Čia tikrai ne nuo Vokietijos nukopijuota. Čia tarybinis paveldas.
                    Ar nebuvo minima kažkur šiame forume, kad apie 90-ųjų pradžią atsirado toks ženklinimas?

                    Pvz. niekur buv. SSRS ženklinime neteko matyti tokios praktikos.

                    Comment


                      Šiaip graži kelio nuoroda
                      Fotografuota iš kelio RK2502 Krosna - Lazdijai.
                      Lazdijų rytinė sankryža su keliais KK132 Alytus - Seirijai - Lazdijai, KK 135 Lazdijai - Lenkijos siena ir KK 134 Leipalingis - Veisiejai - Lazdijai - Kalvarija.

                      Comment


                        Kada Vilnius atsikratys savo tragiškų mėlynų lentelių, kurios nurodo gatvių ir rajonų kryptis? Jų dizainas ir dydis tragiškas - įskaityti gali tik priėjęs prie lentelės pėstysis. O jau tuos skaičiukus, kilometrus ir numerius tai išvis reik prisikišus su lupa žiūrėti. Naktį išvis useless.

                        Click image for larger version  Name:	48206-157697-1287x836.jpg Views:	0 Size:	63,4 kB ID:	1822424

                        Neseniai lankiausi Taline. Ten patiko normalaus dydžio baltos lentelės įvairiems objektams vidury miesto. Dovanokit, nenufotkinau, iškirpau iš mapsų:
                        Click image for larger version  Name:	Annotation 2020-08-20 120220.png Views:	0 Size:	292,8 kB ID:	1822425
                        Paskutinis taisė liootas; 2020.08.20, 12:08.

                        Comment


                          Man atrodo kažkam akinių reikia. Absoliučiai nulis problemų su šiais ženklais.

                          Comment


                            Parašė rmss Rodyti pranešimą
                            Man atrodo kažkam akinių reikia. Absoliučiai nulis problemų su šiais ženklais.
                            Netrukdykit žmogui piktintis, mes čia tam, kad išklausyti ir paguodžiamai pritarti, o pas jį gal namie problemos, ar kaimynas naują mašiną nusipirko

                            Comment


                              Ir jie man atrodo kur kas geriau nei minėti Taline
                              Paskutinis taisė Garbanius; 2020.08.20, 16:43.

                              Comment


                                Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                Kada Vilnius atsikratys savo tragiškų mėlynų lentelių, kurios nurodo gatvių ir rajonų kryptis? Jų dizainas ir dydis tragiškas - įskaityti gali tik priėjęs prie lentelės pėstysis. O jau tuos skaičiukus, kilometrus ir numerius tai išvis reik prisikišus su lupa žiūrėti. Naktį išvis useless.
                                Hmm? O buvo kažkoks dizaino konkursas, kuriame išrinkti gražesni ir ergnonomiškesni ženklai? Dėl pėsčiųjų komentaras kai ką paaiškina -- panašu, tikiesi kelio ženklų, kuriuos gali akies kraštu perskaityt pralėkdamas mašina?



                                Lazda turi du galus. Šitam forume priimta piktintis tais pertekliniais perėjos ženklais fluoro geltonam fone naujose sankryžose. Didesni, geriau matomi ženklai prisidės prie vizualios taršos. Maži, perskaitomi tik priėjus yra tam tikras balansas tarp funkcionalumo ir estetikos.

                                Comment


                                  Kad lentelės mažiau teršia vizualiai - tas tiesa ir reikia pripažinti

                                  Comment


                                    Viskas su tom Vilniaus lentelėm plius minus gerai, dėstymas nuoseklus.

                                    kad Kaune tokias įrengtų, tai būtų +1 civilizuotesnio miesto link. Senamiesčiui/Centrui būtų pritaikytos lentelės vienokio dizaino, o likusiam miestui, kad ir vilnietiško dizaino lentelės.

                                    Comment


                                      Lentelės pėstiesiems ir skirtos. Ir atrodo geriau nei Talino pavizdys ir įskatyti mano nuomone yra lengviau vilnietiškas.

                                      Comment


                                        Sveiki!

                                        Nusprendžiau vėl patobulintį krypčių ženklus šiauriniame Kauno aplinkkelyje, Vilniuje ir kituose vietose.



                                        1.Pakeičiau GOST šriftą į elegantišką bei lengvai perskaitomą DIN 1451 šriftą, nes mano nuožiūrą, GOST šriftas nėra tinkamas Lietuvoje, vien dėl idealoginių, ar dėl klaidų kaip didelį tarpai, jokio suglausto šrifto ilgiems pavadinimams, o DIN šriftas atrodo moderniai ir turi suglaustą šriftą kuris yra tinkamas ilgiems pavadinimams.
                                        2.Vietovių dėstymo logika pasikeitė, nes nusprendžiau kad tik tolimiausia vietovė kelyje arba vietovė kelio pabaigoje turi būti rodomą pirmiausia, pvz. Ryga yra rodoma pirmiausiai negu Klaipėda dėl to kad ji yra toliau pagal astumą.
                                        3. Europiniai kelio numeriai gali būti pakabinamį kaip Nyderlanduose, taip sutaupant vietos pačiame ženkle.
                                        4. Taipogi, sukūriau ženklus kurie yra rodomi su degalinių pavadinimais, ir apačioje rodytų kitą, arčiamiausia degalinę kelyje.

                                        Comment


                                          Komentarai:

                                          1) Man atrodo per daug suspausta viskas. Neliko skiriamųjų linijų, kurie padeda atskirti kas yra kas, kurios man visai patiko. Viskas truputį išsimėtę atrodo.
                                          2) Tiesą sakant, GOST šriftas man netgi patinka, jei nerašoma iš didžiųjų raidžių, kaip dabar. Nebūtina čia pergyventi dėl ideologijos, manau. Suspaustas šriftas blaško, bent jau pateiktose pavyzdžiuose, išskyrus tarptautinius pavadinimus.
                                          3) Gal kažko neišmanau, bet rodyklių dizainas man irgi patinka, kai tiesiog plyni trikampiukai

                                          ---
                                          Patiko tai europiniai numeriai žymimi atskirai kryptyse virš kelio kaip Nyderlanduose.
                                          Dar patiko atstumo iki degalinės nurodymas (10 km, 50 km)

                                          ---
                                          Iš savęs noriu pasakyti, kad mane labiausiai žavi minimalistiški, bet maksimaliai praktiški krypčių ženklai. Dėl šios priežasties esu sužavėtas daniškais ženklais, bet nesu sužavėtas lenkiškais ženklais naujausiose greitkelių atkarpose.
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2020.10.09, 00:04.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X