Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O kodėl siūlai keisti į tokius? Kur tokius naudoja?
    Užimtų mažiau vietos negu dabartiniai ženklai (+atsižvelgiant į ženklų įrengimo kaštus, atramas). Gyvenvietės pateikiamos estetiškiau pan. kaip ženkluose 604.

    O panašus standartas yra naudojamas Švedijoje ir Suomijoje. Tiesa, mano truputį modifikuotas Netgi galvoju, kad trišalėms sankryžoms būtų naudojimas toks be perskyros apačioje (toks kaip Estijoje, kur perskiria atstumą nuo kitų ženklo elementų), o keturšalėms ir sankryžoms su keliais išvažiavimais jis būtų naudojamas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.28, 11:50.

    Comment


      Man trūksta atstumų kilometrais.

      "Naujo dizaino" ženklo "Raudondvaris, Paberžė" trūkumas, kad išsukimai du, bet jie sujungti, o "Vilnius" jau atskirai. "Senojo dizaino" ženklas to trūkumo neturi.

      "Naujo dizaino" ženklo "Nemenčinė, Maišiagala" privalumas, kad žymi išsukimą "trumpa rodyklė". "Senojo dizaino" turi trūkumą, kad ilga rodyklė suponuoja, kad ten ir yra Maišiagala, nors ji yra dešinėje.

      Comment


        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
        Man trūksta atstumų kilometrais.

        "Naujo dizaino" ženklo "Raudondvaris, Paberžė" trūkumas, kad išsukimai du, bet jie sujungti, o "Vilnius" jau atskirai. "Senojo dizaino" ženklas to trūkumo neturi..
        Galėčiau kiekvienai krypčiai nurodyti atstumą atskirai, tas nors ir nėra labai paplitę Europoje, bet ji atrodo suprantamai ir primena sankryžų pavadinimų ženklinimą Vokietijoje (atstumas iki Raudondvario išvažiavimo yra preliminarus):
        Click image for larger version  Name:	zenklinimas8.jpg Views:	1 Size:	261,1 kB ID:	1758098
        Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.29, 22:41.

        Comment


          Atstumas kilometrais iki ženkle nurodytos krypties, o ne iki pačios sankryžos...

          Comment


            Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
            Atstumas kilometrais iki ženkle nurodytos krypties, o ne iki pačios sankryžos...
            Išankstiniuose kelio ženkluose (advance signs) atstumai nenurodomi beveik niekur Europoje. Atstumus geriausia nurodyti už sankryžos arba prieš pat sankryžą esančiuose krypčių ženkluose.

            Comment


              Papildau dar vienu eskizu ženklinimo idėjai su dvejais išvažiavimais. Idėja tokia, kai atstumą iki išvažiavimo vietą reikia pakeisti dėl maršrutų numerių išdėstymo.
              Click image for larger version  Name:	zenklinimas10.jpg Views:	1 Size:	58,6 kB ID:	1758415

              Comment


                Koks ženklinimo pakeitimas tiktų šiai konkrečiai vietai, kad vairuotojams būtų aišku kur išsukti? Dabartinis ženklinimas nors ir teoriškai teisingas, tačiau vairuotojai dažnai pasuka ne ten kur reikia

                https://goo.gl/maps/eZdW6AbLn7btHYqYA
                (ženkle po rodykle į Kretingą užblurinta 300m)

                Comment


                  Dar vienas pavyzdys:
                  Click image for larger version  Name:	zenklinimas11.jpg Views:	2 Size:	182,2 kB ID:	1758425

                  Comment


                    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                    Koks ženklinimo pakeitimas tiktų šiai konkrečiai vietai, kad vairuotojams būtų aišku kur išsukti? Dabartinis ženklinimas nors ir teoriškai teisingas, tačiau vairuotojai dažnai pasuka ne ten kur reikia

                    https://goo.gl/maps/eZdW6AbLn7btHYqYA
                    (ženkle po rodykle į Kretingą užblurinta 300m)
                    Šiaip jis ir yra teisingas, tik vietoj Klaipėda, turėtų būti Klaipėda šiaurė arba Klaipėda Š, nes tam pačiam maršrute pasikartoja keli nuvažiavimai į tą pačią gyvenvietę, bet įvažiavimų vietos yra skirtingos (bei įvažiuojama į skirtingas gyvenviečių dalis). Šiuo atveju pagal ženklinimo standartus gyvenvietę laikau bet ką nuo viensėdžio iki didmiesčio

                    Spėju, čia viską sumaišo nuvažiavimas į žvyrkelį. Geriausia ką šiuo metu galėčiau sugalvoti nepakeičiant esamų ženklų ir standartų tai šis ženklas Tiesa, pakartotas ir ties lėtėjimo juostos pabaiga kartu su tuo pačiu eismo juostų ženklu.
                    Click image for larger version  Name:	zenklinimas12.jpg Views:	1 Size:	112,3 kB ID:	1758429

                    Kitas variantas. Pastatyti naują ženklą su trim išvažiavimais, bet išvažiavimus numeruoti abecelės tvarka: A - <tuščia>, B - Kretinga, C - Klaipėda (šiaurė). Tokia numeracija ir galėtų būti naudojama tokiems atvejams, kai vienas iš arti esančių nuovažų yra <tuščia> ir nėra kaip kitaip dėstyti krypčių. Numeracijos vietoj raidžių nenaudoti todėl, kad ją reiktų rezervuoti atskiroms autostradų skirtingų lygių sankryžoms, o raidės būtent ir turėtų būti skirtos (kaip yra daugumoje užsienio šalių, kurios naudoja exit numerius) skirtingiems tos pačios sankryžos išvažiavimams.

                    Click image for larger version

Name:	zenklinimas18.jpg
Views:	1
Size:	64,8 kB
ID:	1758672
                    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 14:04.

                    Comment


                      Nauji pavyzdžiai.

                      Kai kertamas kelias nėra krašto ar magistralinis kelias, krašto arba magistralinio kelio kryptys (gyvenvietės) nesikeičia, tikslinga nurodyti tik maršruto numerį:
                      Click image for larger version

Name:	zenklinimas17.jpg
Views:	1
Size:	213,9 kB
ID:	1758677

                      Keturšalės sankryžos turės perskyrą nuo atstumo apačioje, taip nurodant, kad atstumas apačioje galioja visoms kryptims.
                      Click image for larger version

Name:	zenklinimas16.jpg
Views:	1
Size:	68,2 kB
ID:	1758675

                      Kai yra kelios sankryžos arti viena kitos, galima jas nurodyti viename ženkle taip:
                      Click image for larger version

Name:	zenklinimas15.jpg
Views:	1
Size:	70,1 kB
ID:	1758676

                      Comment


                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                        Nauji pavyzdžiai.

                        Kai kertamas kelias nėra krašto ar magistralinis kelias, krašto arba magistralinio kelio kryptys (gyvenvietės) nesikeičia, tikslinga nurodyti tik maršruto numerį:
                        Click image for larger version

Name:	zenklinimas17.jpg
Views:	1
Size:	213,9 kB
ID:	1758677

                        Keturšalės sankryžos turės perskyrą nuo atstumo apačioje, taip nurodant, kad atstumas apačioje galioja visoms kryptims.
                        Click image for larger version

Name:	zenklinimas16.jpg
Views:	1
Size:	68,2 kB
ID:	1758675

                        Kai yra kelios sankryžos arti viena kitos, galima jas nurodyti viename ženkle taip:
                        Click image for larger version

Name:	zenklinimas15.jpg
Views:	1
Size:	70,1 kB
ID:	1758676
                        Man asmeniškai esami ženklai aiškesni dėl krypčių. Siūlomuose ženkluose rodyklės į kairę ir į dešinę painiojasi.

                        Comment


                          Man irgi dabartiniai ženklai gerokai aiškesni, nes juose galima matyti kokia sankryžos konfigūracija. Vizualiai matant schemą žymiai paprasčiau yra suprasti kur yra reikalingas nusukimas, nei matant tiesiog kryptį ir atstumą metrais.

                          Comment


                            Tokiu atveju, galbūt užtektų tokio dizaino tik su skirtingo lygio sankryžomis, kai yra tik vienas išvažiavimas, trišalė sankryža arba išsišakojimas? Pvz. kažkas panašaus yra Švedijoje bei Suomijoje ir kai kur Estijoje (kas liečia skirtingų lygių sankryžas). Pastebėjau, kad Estijoje plačiai naudojamas variantas paplitęs ir Islandijoje. Išsišakojimas arba skirtingų lygių sankryža su vienu išvažiavimu Švedijoje pažymėta taip:

                            Click image for larger version  Name:	zenklinimas19.jpg Views:	1 Size:	195,9 kB ID:	1758737

                            Keturšalėms sankryžoms arba kai reikia pažymėti kelias iš eilės sankryžas, tokie kelio ženklai būtų nenaudojami.
                            Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 16:16.

                            Comment


                              Parašė sleader Rodyti pranešimą
                              Man irgi dabartiniai ženklai gerokai aiškesni, nes juose galima matyti kokia sankryžos konfigūracija. Vizualiai matant schemą žymiai paprasčiau yra suprasti kur yra reikalingas nusukimas, nei matant tiesiog kryptį ir atstumą metrais.
                              Aišku. Man pačiam suprojektavus tokius ženklus kilo negera nuojauta ar toks dizainas pasiteisins ar net būtų priimtas. Įmanomas variantas, kodėl likusios Baltijos šalys nenusikopijavo Estijoje naudojamo ženklinimo. Tiesa, manau, kad estiškas variantas būtų praktiškas trišalėms kryptims.
                              Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 16:36.

                              Comment


                                PoDV "Suomiškas" krypčių ženklinimas turi 1 pliusą. T.y. standartizuotas krypčių nuorodų dizainas ir išmatavimai, kas galimai supaprastina ir atpigina gamybą. Neturtinga šalis, tokia kaip Suomija, aišku neturi resursų visoje savo 1000 km ilgio teritorijoje sužymėti kiekvieną sankryžą individualaus dizaino krypčių ženklais.

                                Mes nežinome, kiek suomių važiuodami per Lietuvą džiaugiasi mūsiškomis rodyklėmis, bet iš principo jos yra geresnės. Aišku dizainas tobulintinas, kai kada informacija ženkluose per daug sugrūsta, kai kada atvirkščiai - daug skardos, mažai naudos. Man LT ženkluose labiausiai nepatinka šrifto nelankstus taikymas (rašymas tik didžiosiomis raidėmis, skirtingų pločių šrifto neturėjimas ir nenaudojimas ir pan.).
                                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                Comment


                                  O aš sakyčiau, kad kaip tik "senasis dizainas" su daugiau rodyklių aiškiau atvaizduoja visą vaizdą, aišku, kada 2 pasukimai į dešinę, o kada 1 į 2 miestus ir pan. O kuo čia dydis svarbu? Skardos kad sutaupo? Ar kad miško mažiau užstoja? Juk kaip tik didėja matomumas. Nu nežinau...

                                  Comment


                                    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                    PoDV "Suomiškas" krypčių ženklinimas turi 1 pliusą. T.y. standartizuotas krypčių nuorodų dizainas ir išmatavimai, kas galimai supaprastina ir atpigina gamybą. Neturtinga šalis, tokia kaip Suomija, aišku neturi resursų visoje savo 1000 km ilgio teritorijoje sužymėti kiekvieną sankryžą individualaus dizaino krypčių ženklais.

                                    Mes nežinome, kiek suomių važiuodami per Lietuvą džiaugiasi mūsiškomis rodyklėmis, bet iš principo jos yra geresnės. Aišku dizainas tobulintinas, kai kada informacija ženkluose per daug sugrūsta, kai kada atvirkščiai - daug skardos, mažai naudos. Man LT ženkluose labiausiai nepatinka šrifto nelankstus taikymas (rašymas tik didžiosiomis raidėmis, skirtingų pločių šrifto neturėjimas ir nenaudojimas ir pan.).
                                    Ženklai daugmaž standartizuoti ir pas mus, tik bijau, kad paprasčiausiai neprisilaikoma tų išmatavimų, paišomi ženklai daugmaž į tą pusę. Pagrinde, trūksta tik lankstumo. Gal verta apskritai pereiti prie mažųjų raidžių, tokiu atveju irgi skardos sutaupytume ir informaciją mažosiomis raidėmis, sakoma, lengviau skaityti.

                                    Tas suomiškas dizainas ir apsimokėtų trišalėms sankryžoms ir išsišakojimams žymėti. Gautųsi tvarkingesnis dėstymas ir būtų sutaupyta ant skardos, būtų atsisakyta keisto skirtingų lygių sankryžų žymėjimo, kai yra ilga rodyklė pasukta 90 laipsnių kampu (tokiu formatu nežymi beveik niekur mačiau gal tik porą kartų Vengrijoje ir Belgijos Valonijoj). Keturšalei sankryžai tada tiktų ir dabartinė/panaši į dabartinę tvarka, nes ji būtų aiškesnė nei mano siūlytos rodyklės.
                                    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.31, 14:25.

                                    Comment


                                      Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                      O aš sakyčiau, kad kaip tik "senasis dizainas" su daugiau rodyklių aiškiau atvaizduoja visą vaizdą, aišku, kada 2 pasukimai į dešinę, o kada 1 į 2 miestus ir pan. O kuo čia dydis svarbu? Skardos kad sutaupo? Ar kad miško mažiau užstoja? Juk kaip tik didėja matomumas. Nu nežinau...
                                      Tai trišalėms manau ir apsimokėtų praktiškesnius ir netgi patrauklesnius ženklus dėstyt. Dėl keturšalių, įvertinęs kitų nuomones ir atsižvelgdamas į bendras užsienio praktikas, sutinku, kad gali likt ir dabartinė tvarka.
                                      Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.31, 15:08.

                                      Comment


                                        Aš manyčiau kad vokiškas kelio ženklinimo standartas būtų geriau, negu skandinaviškas, todėl, aš pabandžiau panaudotį ženklinimo standartus kurie yra nenaudojami vokiečių greitkeliuose (Autobahn), o keliuose kurie yra panašus į lietuviškus kelius kaip A8, A6 ar netgi krašto kelius.

                                        Nuotrauka parodo įvairius ir naujus dizainus naudojant mano ir vokiečių stilių, kurie buvo padaryti naudojant nuotraukas iš PoVD, kuris taipogi bandė sukūrti tam tikra dizainą.

                                        Comment


                                          Ačiū už papildymą

                                          Pataisiau dvi vietas. Autostrados išvažiavimas žymimas tik nuo autostrados pusės, todėl ženkle kur kryptys "Ukmergė", "Vilnius", "Panevėžys" palikau tik atstumą metrais.
                                          Taip pat neturėtų taip būti dėstomi dveji išvažiavimai į Paberžę ir Raudondvarį. Palikau pirmąjį variantą. Visiems kitiems ženklams pritariu, gali būti dėstomi net dvejais variantais.
                                          Click image for larger version  Name:	zenklinimas22.jpg Views:	1 Size:	143,9 kB ID:	1759213

                                          Gal išeitų viską susistematizuoti? T.y. kur kokioms sankryžoms kokius ženklus dėstyti?
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.01, 13:28.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X