Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
    https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0

    Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
    https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
    Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.

    Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.

    Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.

    Comment


      Parašė DArnas Rodyti pranešimą
      Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
      https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0
      Tokio formato ženklai yra planuojami kelyje Vilnius-Kaunas. Tik tiek, kad vietinės reikšmės išvažiavimai neturės išankstinio ženklinimo bei (bent jau kol kas) išvažiavimo numerio. Labiau tranzitinės sankryžos galbūt turės 1000 m ir 500 m išankstinį pakartojimą pagal vertikaliojo ženklininimo taisyklių rekomendacijas. Formatas panašus į airių (kryptis tiesiai ir į išvažiavimą), tik, pakartosiu, (kol kas) trūks išvažiavimo numerio. Kaišiadorių sankryžai toks krypčių pažymėjimas jau numatytas tech. projekte, įdomu ar kažkas numatyta kitoms sankryžoms, kai kurie išankstiniai krypčių ženklai jau susidėvėję

      Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
      https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
      Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.
      Galiu pasakyt, kad Lietuvoje nebūtų žymima pasaulio šalis ir turbūt išvažiavimo numeris. Šiaip neesu didelis airiško dizaino fanas, jei laikom jį pavyzdiniu dizainu, kas nepatinka, tai aiškiai neišskiriami maršrutų numeriai (kaip Vokietijoj ar net toj pačioj Lietuvoj), informacija iš toli gali truputį susimalti, ypač kai didelės raidės malasi su mažosiomis raidėmis. Turbūt labiausiai patinkantys dvikalbiai (šiuo atveju - dvejų rašto sistemų) užrašai yra Graikijoje: geltona spalva pažymimas graikų rašto užrašai, o balta spalva lotynų rašto užrašai.

      Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.

      Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.
      Numerius turėtų tik skirtingų lygių sankryžas, o nuovažos tik į dešinę galėtų turėti nuosavą numeraciją. Airijos atveju pastebiu, kad tokios nuovažėlės netgi neturi jokios savo numeracijos, o numeruojamos tik skirtingų lygių sankryžos. Nereglamentuotų nuovažų iš vis nereikėtų žymėti, nes visų pirma jos nereglamentuotos Tokia nuovaža turi turėti bent jau lėtėjimo/greitėjimo juostas ir autostrados ar greitkelio pabaigos ženklą už išvažiavimo. Sankryžų su apsisukimais taip pat nesiūlyčiau žymėti, kaip ir šviesoforinių bei žiedinių sankryžų.
      Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.16, 22:55.

      Comment


        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
        -----
        Ar jūs galvojate apie šituos variantus kurie galėtų egzistuoti Lietuvos keliuose?
        Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?

        Comment


          Parašė Deus Rodyti pranešimą

          Ar jūs galvojate apie šituos variantus kurie galėtų egzistuoti Lietuvos keliuose?
          Tai yra, su paskirtais sankryžų numeriais, sankryžų/mazgų pavadinimais, kurie egzistuotu, ir ant pirmojo varianto, bet taipogi, antrojo ir trečiojo?
          Matau pateikėte Lenkijos "eksperimentinio" standarto įtakotą dėstymo variantą

          Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai, o A12 nėra nei automagistralė, nei greitkelis.

          Vis tik man patiktų Vertikaliojo ženklinimo taisyklėse rekomenduojamas variantas, kai išankstinė rodyklė būtų pakartojama ne vieną kartą, o du kartus. Sankryžos pavadinimas ir numeris visais atvejais būtų 1500 m prieš sankryžą.

          Kryptis virš kelio būtų įrengiama tik virš lėtėjimo juostos, išskyrus atvejus, kai kryptis tiesiai yra tikrai svarbi (pvz. automagistralių sankryžose)

          Išankstinės rodyklės dėstymo tvarka:
          Krašto ir magistraliniai keliai - 1000 m ir 500 m.
          Vietiniai keliai - 800 m

          P. S. O iš kur šriftą gavote?
          Attached Files
          Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.17, 11:46.

          Comment


            Parašė PoDV Rodyti pranešimą

            Matau pateikėte Lenkijos "eksperimentinio" standarto įtakotą dėstymo variantą

            Virš žodžio "Kryžkalnis" esantis simbolis taip pat turėtų būti toks pat kaip ir likusių ženklų, nes kryžiaus formos simbolis yra naudojamas toms sankryžoms, kuriose susikerta automagistralės/greitkeliai.

            P. S. O iš kur šriftą gavote?
            Ačiū už pastabas, todėl aš pataisiau klaidas, kurias jūs pertvarkėte.

            1. Aš naudoju vokiečių, bet ir lenkų stilius, nes jie yra žymiai geresnį, nei dabartiniai standartai.
            2. Pataisiau šia klaidą su simbolių kuris rodo susikirtimą dvieju automagistralių, kaip yra matoma naujoje nuotraukoje.
            3. Šriftas yra privatus.

            Taipogi, padariau daugiau dizainų Kryžkanio sankryžai - viršuje, yra ženklai kuriuos aš jau rodžiau, bet apačioje, yra nauji ženklai, kurie yra perdaryti iš dabartinių ženklų, su mano dizainų, ir geresniu standartų, kaip distancija, ir visa kita. Pabaigai, aš sukuriau astumų ženklą kuriame yra nurodomį Kaunas ir Vilnius, bet taipogi, kita sankryža.


            Comment


              Kodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.
              Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.18, 01:09.

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                Kodėl tik Karaliaučius, o ne Kaliningrad/Karaliaučius? Šiaip esu patenkintas dabartine tvarka žymėjimui užsienio miestams: aišku ir užsieniečiui, ir vietiniui Kad išlaikyti tą patį dizainą, nelietuviškas pavadinimas Kaliningrad galėtų prasidėti iš naujos eilutės, o RU būtų žymimas šalia abejų eilučių Karaliaučius ir Kaliningrad.
                Aš panaudojau vokiečių standartą, kuriame, jie naudoja pvz. Warschau, o ne Warszawa, ir taipogi, nenaudoja Warschau / Warszawa tuo pačiu metu, kas padėda ženklui būti paprastam ir neprikištam su dublikuota informacija. Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno. Mūsų lietuviški pavadinimai užsienio miestams yra gan panašus į originalius pavadinimus, todėl, aš nemanau kad vien lietuviški arba originalus pavadinimai būtu problema užsienio arba Lietuvos vairuotojams. Jeigu mūsų kalba būtų kaip graikų, kuriame naudojamas ne lotynų šriftas, tai būtų visiškai kitas reikalas.

                Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.

                Comment


                  Parašė Deus Rodyti pranešimą

                  Aš panaudojau vokiečių standartą, kuriame, jie naudoja pvz. Warschau, o ne Warszawa, ir taipogi, nenaudoja Warschau / Warszawa tuo pačiu metu, kas padėda ženklui būti paprastam ir neprikištam su dublikuota informacija. Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno. Mūsų lietuviški pavadinimai užsienio miestams yra gan panašus į originalius pavadinimus, todėl, aš nemanau kad vien lietuviški arba originalus pavadinimai būtu problema užsienio arba Lietuvos vairuotojams. Jeigu mūsų kalba būtų kaip graikų, kuriame naudojamas ne lotynų šriftas, tai būtų visiškai kitas reikalas.

                  Taipogi, panaudojant vokiečių arba lenkų sistemą + mažasias raides, mažiau skardos yra panaudojama ženklui, nes ženklę nėra dublikuojama informacija/pavadinmai dukart, kas yra pigiau ir daugiau patiktu valstybei, nes tai duotu geresnius resultatus (pagerintų ženklinimo standartus)), ir švaresnį dizainą, su mažesnę kaina.
                  Kelyje A12 tikrai ant ženklų esu matęs ir "Warszawa" (nuotraukos, deja, neturiu).

                  Bet kokiu atveju, šiuose žymėjimuose svarbiausia tikslumas ir greitas suvokimas - todėl nerašyti užsienio valstybės miesto pavadinimo originalo kalba yra paprasčiausias chuliganizmas vairuotojų atžvilgiu.


                  Comment


                    Stop kadrai iš YouTube video: https://www.youtube.com/watch?v=9ncwdzj71-s
                    Click image for larger version

Name:	Warschau.jpg
Views:	1
Size:	278,9 kB
ID:	1748913

                    Comment


                      Stop kadrai: https://www.youtube.com/watch?v=6uR3cxK3k38
                      Click image for larger version

Name:	Warschau1.jpg
Views:	1
Size:	325,7 kB
ID:	1748918

                      Comment


                        Parašė Deus Rodyti pranešimą
                        Galima naudoti ir lenkų standartą, kuriame jie jau rašo ne kaimus, kaip Budzisko prie pasieno, bet miestus, su originaliais pavadimas, kaip Vilnius, o ne Wilno.
                        Jei vis tik nedubliuojam informacijos, tai pritarčiau naudot užsienio kalbos pavadinimus. Pvz. Warszawa (PL) arba Kaliningrad (RU).

                        OT:
                        Lenkai, girdėjau, turi planų pradėt naudot vietinius pavadinimus tokius kaip Kowno, Wilno, bet nežinau ar jie visiškai pakeis esamus Kaunas, Vilnius ar bus dubliuojami panašiai kaip dabar Lietuvoje.

                        Šiaip Kaunas (LT) Lenkijos ekspresowkoje mane nuteikia pozityviai (jausmas, kad Kaunas yra fiziškai gan integrali Europos kelių tinklo dalis ir net nėra kažkoks totalus užkampis ) . Norėtųsi, kad visur atsisakytų Budzisko (PL) (LT) ir liktų tik Kaunas (LT). Prie Lietuvos sienos netgi mačiau atstumų rodyklėje Praha (CZ), nes 8 kelias eina nuo Lietuvos iki Čekijos sienos ir pilnai dubliuoja E67, kuri iki Varšuvos vadinasi Via Baltica Noriu tikėtis, kad 8 kelias visada ves iki Lietuvos sienos, nors nuo Suvalkų dubliuos S61.

                        Būtų labai geras jausmas čia Sudetuose, prie Čekijos sienos sutikti lietuviško miesto pavadinimą, ir dar ne bet kokį, o Kauną
                        Click image for larger version  Name:	Budzisko.jpg Views:	1 Size:	245,2 kB ID:	1749484
                        Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 00:26.

                        Comment


                          Parašė Deus Rodyti pranešimą
                          1. Taip, aš irgi mačiau Lenkijoje atstumų ženklus kuriame yra Praha, kas galėtu būti rodoma ir Lietuvoje, taipogi su atstumais iki Talino.
                          Taip, sutinku. Atstumų rodyklėse E keliuose turėtų nevengti tolimųjų atstumai. A1 link Kauno dar galėtų nurodyti Varšuvą, o A2 link Panevėžio galėtų nurodyti Rygą. A5 bent jau už Garliavos dar galėtų būti nurodoma Praha (E67 kelio tikslas ), o A10 už Panevėžio šalia Rygos nurodyti Taliną su galbūt uosto simboliais ir šalia Rygos (LV) galėtų būti kelto ženklas ir (SE), o šalia Talino (EST) kelto ženklas ir (FI)
                          3. Jausmas būtu nuostabus, galbūt toks pat kai pamačiau "Kaunas (LT)" ar "Vilnius (LT)" Lenkijoje.
                          Geras jausmas Rytų Lenkijoje už Varšuvos pamatyti Kaunas (LT) ar Vilnius (LT), bet Vakarų Lenkijoje kokiam Vroclave ar prie Čekijos sienos turbūt jausmas būtų dar įspūdingesnis, ypač kalnuotuose Sudetuose Praktiškai Senosios Europos (Praha, Viena, Paryžius) pašonėje

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Taip, sutinku. Atstumų rodyklėse E keliuose turėtų nevengti tolimųjų atstumai. A1 link Kauno dar galėtų nurodyti Varšuvą, o A2 link Panevėžio galėtų nurodyti Rygą. A5 bent jau už Garliavos dar galėtų būti nurodoma Praha (E67 kelio tikslas ), o A10 už Panevėžio šalia Rygos nurodyti Taliną su galbūt uosto simboliais ir šalia Rygos (LV) galėtų būti kelto ženklas ir (SE), o šalia Talino (EST) kelto ženklas ir (FI)
                            Jūs turite galvoje ši variantą?

                            Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).

                            Comment


                              Parašė Deus Rodyti pranešimą

                              Jūs turite galvoje ši variantą?

                              Pirmas ženklas rodo atstumus iki Klaipėdos ir iki keltų kurie plaukia į Kiel/Kylis (D) ir taipogi į Karlshamn (S) kas gali būti aktualu ypač sunkvežimių vairuotojams arba užsienio turistams. Antrasis ženklas yra geli šimtai metrų nuo A8 sankryžos su A1 automagistralė link Panevėžio, kuris rodytu atstumus iki Rygos (LV) ir Talino (EE/EST). Paskutinio ženklo pozicija yra prie sankryžos Garliavos pietuose, kur būtu rodomas atstumas iki Varšuvos (PL) ir Prahos (CZ).
                              A1 toks galėtų atsirasti prie Gargždų, o Jakų žiede reiktų tuos miestus nurodyti kartu su Klaipėda, Neringa, o Neringa taip pat turėtų kelto simbolį. Nebūčiau už kilometro ženklo nurodymo iki kelto, nes iš pirmo žvilgsnio gali pagalvot, kad Karlshamnas yra už 16 km. Man patiko Lenkijos variantas keltų maršrutus pažymėti šviesiai mėlyna spalva. Jie atstumų irgi nenurodo.
                              Click image for larger version  Name:	keltas.jpg Views:	1 Size:	32,7 kB ID:	1749659
                              Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.20, 21:13.

                              Comment


                                Kelios foto

                                Comment


                                  Panašus krypčių ženklinimas turėtų atsirasti ir kelyje Vilnius-Kaunas. Net neturiu dėl ko prisikabinti, kas liečia esamų standartų pritaikymą geriausiam rezultatui Užtektų tik patį dizainą pakeist kai kuriems ženklams.

                                  Comment


                                    Papaišiau kaip ženklai 601-603 (išankstinė krypčių rodyklė) galėtų įgyti panašu patrauklumą kaip ženklai 604. Tiesa, nėra užtikrinta, ar projektuotojai nebandys spaust ženklų esant net estetiškam UK ar Vokietijos standartui Todėl sumodeliavau tokiam variantui, kad projektuotojai ir toliau spaus ženklus, beje ši detalė neatrodo (iš mano įspūdžio) visiems pastebima Tam pasitelkiau Estijos ir Švedijos dizaino standartus apimantį ženklą Panaudojau startchoppin' nuotrauką iš beveik-greitkelio A14 statybų

                                    Click image for larger version  Name:	zenklinimas3.jpg Views:	1 Size:	72,0 kB ID:	1757390
                                    Click image for larger version  Name:	zenklinimas1.jpg Views:	1 Size:	196,9 kB ID:	1757389
                                    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.27, 02:23.

                                    Comment


                                      Palyginimui, ženklas 604 (ženklas su kryptimi "Raudondvaris"). Credits: Xmaster
                                      Click image for larger version  Name:	zenklinimas4.jpg Views:	1 Size:	214,0 kB ID:	1757392
                                      Palyginus su išankstiniu ženklu 602 (taip pat 601 ir 603), šis atrodo gan estetiškai ir jei ne pasenęs šriftas, tai būtų tikrai neblogai atrodantis ženklas

                                      Comment


                                        Ženklo dizainas, atsižvelgiant į atramas:
                                        Click image for larger version

Name:	zenklinimas7.jpg
Views:	2
Size:	68,0 kB
ID:	1757460

                                        Comment


                                          Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                          Ženklo dizainas, atsižvelgiant į atramas:
                                          Click image for larger version

Name:	zenklinimas7.jpg
Views:	2
Size:	68,0 kB
ID:	1757460
                                          O kodėl siūlai keisti į tokius? Kur tokius naudoja?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X