Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Penktadienį teko lankytis Vilniaus miesto plėtros departamente ir klausyti paskaitą apie miesto plėtrą. Išgirdau įvairių dalykų, kurie tiks tiek infrastruktūros temoms, tiek kitoms, bet talpinu čia. Dalis labai gali būti, kad bus girdėti.
    Taigi:
    1) Baigus Vakarinį aplinkkelį, prioritetas bus teikiamas Šiaurinei gatvei, kas sakyčiau yra teigiamas dalykas.
    2) Vilniaus prioritetas tvarkant miestą šiaurinė bei pietinė dalys. Į šiaurinę patenka vietos aplink Akropolį(šeškinė) Žirmūnai, taip pat NMC zona. Į pietinę petenka Naujamiestis, Stoties prieigos, Vilkpėdė bei nedidelė dalis Naujininkų.
    3) Kernavės tiltas greičiausiai nebus statomas arba bent jau ne per artimiausius 10 metų, dėl labai komplikuotos jungties su Mečetės gatve.
    4) Kažkas klausė kas bus daroma artimiausiu metu su NMC, tai jau yra tvarkoma Lvovo gatvė, turėtų būti tvarkoma Linkmenų gatvė kiek supratau.
    5) Greitu metu turėtų pasirodyti viešai, norima tvarkyti Neries pakrantes iš abiejų pusių nuo Vingio parko tilto Žvėryne iki Valakampių paplūdimių įrengiant dviračių takus. Svarstoma galimybė visiškai rekonstruoti krantines, įrengiant vieną siaurą krantinę prie pat upės, o kitą pakeliant aukščiau ledonešio ribos, kad krantinė būtų naudojama ištisus metus. Buvo minėta berods ~70mln. Lt kaina, kas ir yra didžiausia problema. Iš dalies tai daug, bet jei geri dviračių takai, gal atsirastų daugiau važinėjančiais dviračiais.
    6) Kitais metais dviračių nuomos tinklas prasiplės dar 10 punktų, turėtų pasiekti Saulėtekį.

    Vilniaus miesto savivaldybės foje yra miesto maketas, su kai kurių sankryžų sprendiniais. Nežinau kiek jie realus šiuo metu(ir ar dar nėra talpinti), bet esu juos nusifotografavęs. Jei būtų naudinga, įkelčiau. Turiu GV/Žalgirio g., Ozo/Kernavės g. Ozo/Kalvarijų/Kareivių g., Kareivių/Verkių g., Kareivių/Žirmūnų g. sankryžas.
    http://www.efoto.lt/user/29794/nuotraukos

    Comment


      Parašė dainiauskas Rodyti pranešimą
      Penktadienį teko lankytis Vilniaus miesto plėtros departamente ir klausyti paskaitą apie miesto plėtrą. Išgirdau įvairių dalykų, kurie tiks tiek infrastruktūros temoms, tiek kitoms, bet talpinu čia. Dalis labai gali būti, kad bus girdėti.
      Taigi:
      1) Baigus Vakarinį aplinkkelį, prioritetas bus teikiamas Šiaurinei gatvei, kas sakyčiau yra teigiamas dalykas.
      2) Vilniaus prioritetas tvarkant miestą šiaurinė bei pietinė dalys. Į šiaurinę patenka vietos aplink Akropolį(šeškinė) Žirmūnai, taip pat NMC zona. Į pietinę petenka Naujamiestis, Stoties prieigos, Vilkpėdė bei nedidelė dalis Naujininkų.
      3) Kernavės tiltas greičiausiai nebus statomas arba bent jau ne per artimiausius 10 metų, dėl labai komplikuotos jungties su Mečetės gatve.
      4) Kažkas klausė kas bus daroma artimiausiu metu su NMC, tai jau yra tvarkoma Lvovo gatvė, turėtų būti tvarkoma Linkmenų gatvė kiek supratau.
      5) Greitu metu turėtų pasirodyti viešai, norima tvarkyti Neries pakrantes iš abiejų pusių nuo Vingio parko tilto Žvėryne iki Valakampių paplūdimių įrengiant dviračių takus. Svarstoma galimybė visiškai rekonstruoti krantines, įrengiant vieną siaurą krantinę prie pat upės, o kitą pakeliant aukščiau ledonešio ribos, kad krantinė būtų naudojama ištisus metus. Buvo minėta berods ~70mln. Lt kaina, kas ir yra didžiausia problema. Iš dalies tai daug, bet jei geri dviračių takai, gal atsirastų daugiau važinėjančiais dviračiais.
      6) Kitais metais dviračių nuomos tinklas prasiplės dar 10 punktų, turėtų pasiekti Saulėtekį.

      Vilniaus miesto savivaldybės foje yra miesto maketas, su kai kurių sankryžų sprendiniais. Nežinau kiek jie realus šiuo metu(ir ar dar nėra talpinti), bet esu juos nusifotografavęs. Jei būtų naudinga, įkelčiau. Turiu GV/Žalgirio g., Ozo/Kernavės g. Ozo/Kalvarijų/Kareivių g., Kareivių/Verkių g., Kareivių/Žirmūnų g. sankryžas.
      Ačiū už išsamų apibendrinimą. Dėl paskutinio punkto - būtų gerai pamatyti/prisiminti tų sankryžų planus.

      Comment


        Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
        Ačiū už išsamų apibendrinimą. Dėl paskutinio punkto - būtų gerai pamatyti/prisiminti tų sankryžų planus.
        GV / Žalgirio g.



        Ozo / Kalvarijų / Kareivių g.



        Ozo / Kernavės g.



        Kareivių / Verkių g.



        Kareivių / Žirmūnų g.
        http://www.efoto.lt/user/29794/nuotraukos

        Comment


          Sukurta atskira tema

          Pagaliau atsirado Žalgirio g. sankryžos nuotraukos - sukurta atskira tema
          Geležinio Vilko - Žalgirio gatvių sankryža

          Comment


            http://auto.lrytas.lt/saugus-eismas/...greitkeliu.htm

            Vietoje perėjos – sankryža

            Kaip informavo savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė, jau parengtas Sidaronių g. ir Pilaitės pr. jungties techninis projektas. Pagal jį planuojama panaikinti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ties Senuoju Pilaitės keliu - vietoje jos atsiras keturių krypčių sankryža su šviesoforais. Taip pat bus perkelta dabartinė viešojo transporto stotelė.

            Projektas turėtų būti įgyvendintas kitais metais. Papildomai bus diegiamas ir kryptinis apšvietimas Pilaitės rajono nereguliuojamose perėjose.

            Savivaldybės atstovai nesutinka, kad perėja, kurioje neseniai buvo neseniai buvo partrenkta nepilnametė pėsčioji, yra nesaugi.

            „Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos techninių eismo reguliavimo priemonių būklė atitinka joms keliamus reikalavimus. Ties minėta pėsčiųjų perėja transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, yra įspėjamieji išankstiniai ženklai, perėjos ženklai pažymėti geltonuose skyduose, įrengtas gatvių apšvietimas“, - saugumo priemones vardino savivaldybės atstovė.

            Problematiška sankryža ties prekybos centro, degalinės ir plovyklos kompleksu taip pat bus pertvarkoma. Šiuo metu yra tikslinamas požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo techninis projektas. Savivaldybė planuoja, kad perėja bus įrengta kitais metais. Vėliau bus naikinamas kairysis posūkis iš Pilaitės prospekto į Papilėnų gatvę.

            Comment


              Aš jau net buvau pagyręs šviesoforą prie Piliakalnio st., nes padeda srautus kontroliuoti (ankščiau kamščiai buvo nuo Vakarinio aplinkkelio sankryžos iki Spaudos rūmų be jokių tuščių vietų, dabar pusė srauto nuvažiuoja per žalia, kita per raudoną signalą stovi ir "laukia", kol atsilaisvins kelias. Tai dabar dar vieną šviesoforą nori įkišti... Tai kam gi mes smulkinames, reikėjo ir su Vakariniu šviesoforinę sankryžą daryti... Srautai tokie patys... Reikia eiti ko gero į savivaldybę, nes šitas prospekto darkymas jau ne mane vieną nervuoja.
              Už dviračius ir troleibusus!

              Comment


                Parašė dainiauskas Rodyti pranešimą
                Penktadienį teko lankytis Vilniaus miesto plėtros departamente ir klausyti paskaitą apie miesto plėtrą. Išgirdau įvairių dalykų, kurie tiks tiek infrastruktūros temoms, tiek kitoms, bet talpinu čia. Dalis labai gali būti, kad bus girdėti.
                Taigi:
                1) Baigus Vakarinį aplinkkelį, prioritetas bus teikiamas Šiaurinei gatvei, kas sakyčiau yra teigiamas dalykas.
                2) Vilniaus prioritetas tvarkant miestą šiaurinė bei pietinė dalys. Į šiaurinę patenka vietos aplink Akropolį(šeškinė) Žirmūnai, taip pat NMC zona. Į pietinę petenka Naujamiestis, Stoties prieigos, Vilkpėdė bei nedidelė dalis Naujininkų.
                3) Kernavės tiltas greičiausiai nebus statomas arba bent jau ne per artimiausius 10 metų, dėl labai komplikuotos jungties su Mečetės gatve.
                4) Kažkas klausė kas bus daroma artimiausiu metu su NMC, tai jau yra tvarkoma Lvovo gatvė, turėtų būti tvarkoma Linkmenų gatvė kiek supratau.
                5) Greitu metu turėtų pasirodyti viešai, norima tvarkyti Neries pakrantes iš abiejų pusių nuo Vingio parko tilto Žvėryne iki Valakampių paplūdimių įrengiant dviračių takus. Svarstoma galimybė visiškai rekonstruoti krantines, įrengiant vieną siaurą krantinę prie pat upės, o kitą pakeliant aukščiau ledonešio ribos, kad krantinė būtų naudojama ištisus metus. Buvo minėta berods ~70mln. Lt kaina, kas ir yra didžiausia problema. Iš dalies tai daug, bet jei geri dviračių takai, gal atsirastų daugiau važinėjančiais dviračiais.
                6) Kitais metais dviračių nuomos tinklas prasiplės dar 10 punktų, turėtų pasiekti Saulėtekį.

                Vilniaus miesto savivaldybės foje yra miesto maketas, su kai kurių sankryžų sprendiniais. Nežinau kiek jie realus šiuo metu(ir ar dar nėra talpinti), bet esu juos nusifotografavęs. Jei būtų naudinga, įkelčiau. Turiu GV/Žalgirio g., Ozo/Kernavės g. Ozo/Kalvarijų/Kareivių g., Kareivių/Verkių g., Kareivių/Žirmūnų g. sankryžas.
                Na, kažkas maždaug jau girdėta. O krantinių įrengimas iki Vingio parko dar sovietmečio planas. Man vienas žmogus kažkada dirbęs miestų planavimo institute apie tai pasakojo.
                Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                Comment


                  Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                  Aš jau net buvau pagyręs šviesoforą prie Piliakalnio st., nes padeda srautus kontroliuoti (ankščiau kamščiai buvo nuo Vakarinio aplinkkelio sankryžos iki Spaudos rūmų be jokių tuščių vietų, dabar pusė srauto nuvažiuoja per žalia, kita per raudoną signalą stovi ir "laukia", kol atsilaisvins kelias. Tai dabar dar vieną šviesoforą nori įkišti... Tai kam gi mes smulkinames, reikėjo ir su Vakariniu šviesoforinę sankryžą daryti... Srautai tokie patys... Reikia eiti ko gero į savivaldybę, nes šitas prospekto darkymas jau ne mane vieną nervuoja.
                  Na ten jau seniau planavo šią sankryžą su šviesoforu. Kadaise nuo Pilaitės iki Sietyno st. nebuvo šviesoforų.. O dabar pagal naująją tvarką įrengus šviesoforą atsiras dar viena stoviniavimo vieta. Nutiesus vakarinį aplinkkelį bei sutvarkius aplinkines gatves, net poreikio tokiai sankryžai galėtų nebūti. O ir pėsčiųjų perėja ten.. Kiek žmonių ja ten naudojasi? VSD? Senoji Pilaitė?

                  Comment


                    Senoji Pilaitė naudojasi perėja dėl to, kad Senuoju keliu link Pilaitės niekas nevažiuoja. Šiuo atveju ten reikia paleisti 75. VSD darbuotojai tikrai nesinaudoja VT, dėl ko ten perėja ir padaryta. Nebent pilaitiškiams, kurie eina į Buivydiškių tvenkinius. Tačiau dėl to perėja tikrai nereikalinga, juolab KET leidžia eiti per gatvę, jeigu pėščiujų perėjos nėra. Tačiau šviesoforas dar statomas dėl tų pačių Buivydiškių ir Zujūnų - po viso Vakarinio atidarymo sankryžos su Sidaronių g. neliks, todėl eismas nukreipiamas į Pilaitės pr. "Bile viską sukišti kitur, kad tik niekas aplinkkeliui netrukdytų, viskas kitą nesvarbu"... Aš suprantu, kad su aplinkkeliu sankryžos būti negali, tačiau su Pilaitės pr. turėtų būti dviejų lygių sankryža. Nedidelė, kaip kad Lentvario g./A19 sankryža.
                    Už dviračius ir troleibusus!

                    Comment


                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                      http://auto.lrytas.lt/saugus-eismas/...greitkeliu.htm

                      Vietoje perėjos – sankryža

                      Kaip informavo savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė, jau parengtas Sidaronių g. ir Pilaitės pr. jungties techninis projektas. Pagal jį planuojama panaikinti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ties Senuoju Pilaitės keliu - vietoje jos atsiras keturių krypčių sankryža su šviesoforais. Taip pat bus perkelta dabartinė viešojo transporto stotelė.
                      Dėl to šviesoforo - labai keista, kodėl nebuvo galima apsieiti paprasčiausia sankryža su galimybe atlikti tik dešiniuosius posūkius. Pabraižiau kaip viskas galėtų atrodyti. Žaliai pažymėjau šviesoforinę perėją, kuri stabdytų srautą tik 1 kelio pusėje ir tik tada, kai pėstysis paspaudžia stop mygtuką. Kad pereitų visą gatvę, jam tektų spausti mygtuką 2 kartus. Faktiškai gaunasi 2 atskiros perėjos.



                      Problematiška sankryža ties prekybos centro, degalinės ir plovyklos kompleksu taip pat bus pertvarkoma. Šiuo metu yra tikslinamas požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo techninis projektas. Savivaldybė planuoja, kad perėja bus įrengta kitais metais. Vėliau bus naikinamas kairysis posūkis iš Pilaitės prospekto į Papilėnų gatvę.
                      Labai įdomu. Ir kaip tada bus siūloma patekti į Pilaitę, jeigu neliks to kairiojo posūkio? Juk ši sankryža ko gero svarbiausia visoje Pilaitėje.
                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                      Comment


                        /\ Kiek ten tų pėsčiųjų, kad reikia net požeminės perėjos? Ukmergės g. ar Laisvės pr. požeminės perėjos žymiai geriau būtų vairuotojams ir pėstiesiems...
                        Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                        Comment


                          Požeminė perėja ten jau buvo pradėta statyti, bet taip ir nebaigta. O žmonių ten tikrai labai daug vaikšto. Jeigu dar atvažiuoja koks autobusas iš centro, tai susigrūdimas prie šviesoforo būna neblogas.
                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                          Comment


                            Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                            Požeminė perėja ten jau buvo pradėta statyti, bet taip ir nebaigta. O žmonių ten tikrai labai daug vaikšto. Jeigu dar atvažiuoja koks autobusas iš centro, tai susigrūdimas prie šviesoforo būna neblogas.
                            Na, jei ta kur prie "PC Pupa" tai taip, reikalinga. O kažkokia tarp laukų ir VSD, tikrai pinigų švaistymas...
                            Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                            Comment


                              Tarp laukų ir VSD niekas ir nestatys požeminės perėjos :)

                              Comment


                                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                Tarp laukų ir VSD niekas ir nestatys požeminės perėjos :)
                                Man tik įdomu kodėl tos konservuotos perėjos tiesiant prospekto tęsinį nebuvo įrengtos. Visi žinojo, kad žmonių ten tik daugės.
                                Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                                Comment


                                  Dvi šeštadienio foto iš Rygos g., kur įrenginėjama nauja sankryža su pėsčiųjų šviesoforu. Taip sakant, nauja perėja vietoje keleto panaikintų :)



                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    Kaip informavo savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė, jau parengtas Sidaronių g. ir Pilaitės pr. jungties techninis projektas. Pagal jį planuojama panaikinti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ties Senuoju Pilaitės keliu - vietoje jos atsiras keturių krypčių sankryža su šviesoforais. Taip pat bus perkelta dabartinė viešojo transporto stotelė.
                                    Problematiška sankryža ties prekybos centro, degalinės ir plovyklos kompleksu taip pat bus pertvarkoma. Šiuo metu yra tikslinamas požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo techninis projektas. Savivaldybė planuoja, kad perėja bus įrengta kitais metais. Vėliau bus naikinamas kairysis posūkis iš Pilaitės prospekto į Papilėnų gatvę.

                                    Taigi prie PC Pupos posūkis į kairę bus panaikintas, o tą posūkį galės padaryti naujoje sankryžoje, kuri bus reguliuojama šviesoforu. Ką praras Pilaitės pr. važiuojantys? Nieko, nes ir taip jie važiuoja per šviesoforą šalia PC Pupos, kuris tikėtina bus panaikintas, nes bus požeminė perėja ir nebus posūkio kertančio Pilaitės pr.. Tiesiog tie, kurie nori važiuoti į Pilaitę, tai galės daryti dviem pusėmis, kaip daro dabar, tik bus žymiai saugiau O tie, kurie važiuoja iš Maximos, nebeturės prasmės įvažiuoti į Pilaitės pr. nesaugiai kertant visą prospektą, kad patekti į Pilaitę. Jie galės tai daryti važiuodami Prospektu toliau ir tada apsisukdami reguliuojamoje sankryžoje šalia PC Norfos. Logiška viskas. Ir ekonominiu požiūriu geriausias sprendimas.

                                    Dar reikėtų tik pabaigti viaduką po Pilaitės pr. Bet vargu ar tai greitu metu bus padaryta, nebent, kai Naujoji Pilaitė tiek prasiplės, kad atsiradęs naujas išaugęs srautas to pareikalaus. Dabar galima apsieiti ir be jo. Matyt, dėl lėšų stygiaus pasirinktas variantas su nauja šviesoforine sankryža. Gal tai ir nėra blogiausias variantas.
                                    Paskutinis taisė Mastytojas; 2014.11.24, 18:33.

                                    Comment


                                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                      Dėl to šviesoforo - labai keista, kodėl nebuvo galima apsieiti paprasčiausia sankryža su galimybe atlikti tik dešiniuosius posūkius. Pabraižiau kaip viskas galėtų atrodyti. Žaliai pažymėjau šviesoforinę perėją, kuri stabdytų srautą tik 1 kelio pusėje ir tik tada, kai pėstysis paspaudžia stop mygtuką. Kad pereitų visą gatvę, jam tektų spausti mygtuką 2 kartus. Faktiškai gaunasi 2 atskiros perėjos.
                                      O kam daryti tokią "pornografiją" su visokiais apsisukimais, jeigu vis tiek toje vietoje statai šviesoforą? Apsisukimai yra blogai, nes esant dideliam srautui iš šoninės gatvės į apsisukimą, tai jis pavojingai kertasi su srautu judančiu tiesiai.

                                      Kitas dalykas, kad perėja su būtinybe du kartus paspaudus mygtuką laukti čia neduotų efekto. Srautas Pilaitės pr. nėra ištisinis, todėl tikėtina, kad pėstieji pritaikę tokį momentą eitų per raudoną signalą negu paspaudę vėl lauktų žalios. Labai akivaizdus pvz. buvo Laisvės pr. ties rajono poliklinika, kai žmonės vieną dalį praėję per žalią, kitą važiuojamąją dalį kirsdavo esant raudonam.

                                      Parašė Mastytojas Rodyti pranešimą
                                      Tiesiog tie, kurie nori važiuoti į Pilaitę, tai galės daryti dviem pusėmis, kaip daro dabar, tik bus žymiai saugiau O tie, kurie važiuoja iš Maximos, nebeturės prasmės įvažiuoti į Pilaitės pr. nesaugiai kertant visą prospektą, kad patekti į Pilaitę. Jie galės tai daryti važiuodami Prospektu toliau ir tada apsisukdami reguliuojamoje sankryžoje šalia PC Norfos. Logiška viskas. Ir ekonominiu požiūriu geriausias sprendimas.

                                      Dar reikėtų tik pabaigti viaduką po Pilaitės pr. Bet vargu ar tai greitu metu bus padaryta, nebent, kai Naujoji Pilaitė tiek prasiplės, kad atsiradęs naujas išaugęs srautas to pareikalaus. Dabar galima apsieiti ir be jo. Matyt, dėl lėšų stygiaus pasirinktas variantas su nauja šviesoforine sankryža. Gal tai ir nėra blogiausias variantas.
                                      Esmė, kad viadukai stovi (brangoji dalis), o trūksta tik asfalto ruožo dauboje po viadukais. Čia yra pats absurdiškiausias pinigų švaistymas, nes viadukus po kiek laiko reikės rekonstruoti (kap. remontuoti), o per visą jų naudojimo laikotarpį jie neatliko savo paskirties. Iškasti šiek tiek grunto ir nutiesti neplatų asfaltuotą pravažiavimą po viadukais tikrai nekainuotų daug, ar juo labiau ne daug daugiau nei įrenginėti naujas reguliuojamas sankryžas.

                                      Comment


                                        Viadukas po Pilaitės pr. prižiūrimas ir teko matyti, kaip buvo atnaujintas, taigi jeigu jis nebūtų tvarkingas, tai negalima ir ant jo būtų važiuoti. Tikėtina, kad jis buvo reikalingas tada, kai sovietiniais laikais projektavo didelį namų kiekį toje pusėje, bet tiems namams atsiradus tik dabar, tai ir viaduko reikalingumas vėl prisimenamas. Tačiau neaišku, ar jis turėtų nuvažiavimus ir užvažiavimus, gal tai būtų tik jungtis Naujosios Pilaitės ir Pilaitės, kad Naujoji Pilaitė galėtų saugiai važiuoti po Prospektu, kad po to patekti į Senosios Pilaitės kelią, Smalinės g., o dar po to kitomis gatvėmis. Realiai dabar tai galima padaryti ir tai daro Naujosios Pilaitės gyventojai reguliuojamojoje sankryžoje šalia PC Norfa.

                                        Taigi naujos sankryžos vis tiek reikėtų, jei tas viadukas neturėtų nuvažiavimų, užvažiavimų. Matyt, padaryti su visais užvažiavimais, nuvažiavimais kainuoja per daug ir buvo nutarta imtis pigiausio ir paprasčiausio varianto. Bent jau iš šono žiūrint, ten vietos šalia to viaduko nėra daug. O koks buvo originalus projektas, kaip tas viadukas turėjo ar turėtų atrodyti, reikėtų klausti savivaldybės specialistų. Beje, pas mus mėgstama šviesoforais spręsti sankryžų problemas. Galvojant, jog protingi šviesoforai gal pigiau bus nei viadukai, tai turbūt dėl to ir einama ta linkme.

                                        Comment


                                          Priziurimas, gal ir priziurimas viadukas, bet kodel gatves dalis, turinti eiti po viaduku, ties RIMI pastatytu Helios daugiabuciu jau uzkasta?!! Negi jau planai kiti?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X