Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Pakaks lyginti Londoną ar kokį Amsterdamą, kur žolė ištisus metus žaliuoja, su Vilniumi. Ir reljefas ne tas. Miestui visų pirma reikia gero VT,
    Niekas kitaip ir neteigia.

    o dviratis - mėgėjams ir transporto problemų neišspręs niekaip, o 20 proc. automobilistų, persodintų į VT, transporto problemas išspręs gan ženkliai. Gi pasiekti 20 proc. dviratininkų neįmanoma.
    Niekas ir nesiūlo 20% Vilniuje. 5% būtų gerai, o 10% išvis fantastika. Kol kas tas skaičius yra <1%

    Ir šiaip sunku diskutuoti, kai kalba eina apie ratus, o Al1 rašo apie batus. Ir net paaiškinus, kad kalbama visgi apie ratus, toliau pasakoja apie batus

    Vilniuje, bet grįžęs į Alytų savaitgaliais, daug važinėjau dviračiu. Net ir esant sniegui. Ir tais laikais nei automobilių tiek buvo kiek dabar, nei Alytus yra labai jau kalvotas, nei aš koks nutukėlis, bet dviračiu nebuvo ne greičiau už autobusą, net važiuojant 2 km. Aš neskaitau laiko laukiant autobuso ir to, kad susisiekimas autobusais toli gražu nebuvo idealus, gan dažnai pasitaikydavo autobusų nusimuilinimai nuo reisų ir pan. Bet išėjus, atėjus į stotelė, 1-2 minutes palaukus bei atvykus autobusui pagal grafiką ir važiuojant juo, išeidavo greičiau nei dviračiu. Jau nekalbu apie važiavimą, tarkim, nuo kareivinių iki Putinų. Taip kad nereikia sekti pasakų apie dviračių panacėja Vilniuje. Visų pirma reikia orientuotis į tuos sprendimus infrastruktūroje, kurie duotų maksimalią naudą siekiant tikslo mažinti transporto srautus ir gerinti susisiekimą. Ir tą gali duoti tik gerai vystomas VT. Dviračiai - po to.
    Čia jau kalbate visiškai netiesą. Netgi visišką absurdą ir nesamones, jeigu atvirai. 2km dviračiu yra visada greičiau, nei autobusu. Be išimčių. Apskritai 2km yra tas atstumas, kurį praktiškiau eiti pėsčiam, nei VT. O turint omeny, kad autobuso reikia laukti ir taikytis prie grafiko, ir dar eiti iki/nuo stotelės, tai 2km atstumas realistiškai yra maždaug dvigubai ar net trigubai greitesnis važiuojant dviračiu. Taip kad baikit čia rašyti dezinformaciją.
    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

    Comment


      Prie VT dažniausiai galima prisiderinti ir važiuoja pakankamai dažnai. Stotelės irgi yra netoli. Ten kur VT retas ir stotelės toli - dažniausiai ir atstumas būna didesnis nei 2km...

      O su dviračiu irgi nėra "išėjau ir važiuoju" dažniausiai kaip minimum yra nusinešimas laiptine arba išsitraukimas iš sandėliuko. Tas irgi prideda laiko palyginus su "išėjau -> VT". Teko girdėti, kad naujuose namuose lyg ir įrengia bendrus "dviračių kambarius" laiptinėja. Deja gyvai dar neteko žiūrėti kiek patogiai/saugiai padaryta.

      Imant gryną važiavimą, dviratis laimi prieš VT ten kur daug stotelių ir nėra įkalnių. Kuo stotelės retesnės - nuo sunkiau pasivyti. Atmetus senamiestį, lenktyniavimas su VT būna jau ne "ramiai neprakaituojant" zonoje ir važiuojant su eismu (= išvengiant "nevažiuoti per perėją" ir kitų šaligatvinių dvirtakių įdomybių).

      Comment


        Kalbat iš savo teorinės perspektyvos. Aš kalbu iš 8+ metų kasdieninės praktikos.
        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

        Comment


          Kai persikėliau gyventi į šiaurės miestą - dviratis tapo mano pagrindine transporto priemone. Centras palei upę 10 min, iki santorų 25 min, tiesa užknisa kalnas, nu bet nėra per didelė kliūtis. Al1 nu ir kas, kad autobusu kiek greičiau? Atsikelk šiek tiek anksčiau, dviračiu maloniau ir sveika. Klimatas ne kliūtis visiškai, vienintelis, kada blogai - kai lyja. Suomijoje pvz jie visą žiemą važinėja, profesorius iš Oulu pasakojo. Pats buvau, mačiau - visur vien dviračiai, dviračių takai. Vilniuje belekaip trūksta dviračių takų, jų reikia.

          Comment


            Klausykit, nepirškit tik nuomonės, kad dviračiu "maloniau" ar pėsčiom irgi. Yra dalykai, kurie daugumai nemalonūs - tas pats oras, patogumas važiuojant mašina su stogu kitoks. Aš ir ilgiau kamštyje stovėdamas vistiek labiau mašiną rinkčiausi, nei dviratį. Man tai yra maloniau, jaukiau, daugiau daiktų galiu pasiimt ir lanksčiau su belenkokiais besikeičiančiais planais po darbo. Pas kiekvieną use case'ai skirtingi, ir atsiprašant ne kiekvienas malonumą patiria nuo dviračio sėdynės, kuri turi ir šalutinių poveikių

            Objektyvios priežastis - gyventojų tankis, reljefas, klimatas. Subjektyvios, bet sunkiai judinamos - pasirinkimai, kas tau patogiau, maloniau, efektyviau įvairiom prasmėm.

            Ir su VT vystymu, gal net dar kardinalesnių priemonių taikymu, kad tokie kaip aš, kuriems reikia nepriklausomybės, būtų priversti už tai susimokėt ar kt - žymiai daugiau galimybiu paįtakot, nei su papildomu procentu dviratininkų.

            Galima svaigt rožinėm svajonėm arba žiūrėt į pragmatinę realybę ir imtis efektyvesnių priemonių.

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą
              Kalbat iš savo teorinės perspektyvos. Aš kalbu iš 8+ metų kasdieninės praktikos.
              Visada lengviausia nurašyt teorijai. Deja kalbu iš asmeninės ir aplinkinių patirties. Su dviračiu turbūt esu numynęs daugiau kilometražu nei su mašina nuvažiavęs. Bent jau važiavimo valandom tai tikrai.

              Comment


                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                Klausykit, nepirškit tik nuomonės, kad dviračiu "maloniau" ar pėsčiom irgi. Yra dalykai, kurie daugumai nemalonūs - tas pats oras, patogumas važiuojant mašina su stogu kitoks. Aš ir ilgiau kamštyje stovėdamas vistiek labiau mašiną rinkčiausi, nei dviratį. Man tai yra maloniau, jaukiau, daugiau daiktų galiu pasiimt ir lanksčiau su belenkokiais besikeičiančiais planais po darbo. Pas kiekvieną use case'ai skirtingi, ir atsiprašant ne kiekvienas malonumą patiria nuo dviračio sėdynės, kuri turi ir šalutinių poveikių
                Tai niekas ir nesiginčija kad kelionė automobiliu yra patogesnė už dviračio sėdynę. Čia yra labiau diskutuojama apie tai, kiek yra laiko sugaištama važiuojant dviračiu, VT, ar nuosavu automobiliu. Aišku, ilgiau pavažinėjus dviračiu gali pradėt skaudėt vieną vietą, bet jei tamstai labiau patinka sėdėt savo automobilyje ir gaišt laiką kamščiuose tai tavo reikalas.

                Vienas dalykas ko čia lygtais niekas nepaminėjo yra tai, kad dviratis yra dar ir sportas bei sveikata
                You might surprise yourself.

                Miestai.net FB

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą
                  Kalbat iš savo teorinės perspektyvos. Aš kalbu iš 8+ metų kasdieninės praktikos.

                  Aš irgi rašiau iš savo vaikystės ir studijų laikų patirties. Todėl nereikia pasakų. Net ir mažesniame mieste dviratis yra tik nišinė ir nedidelė nišinė transporto priemonė. Ir tinka ji daugiausiai jaunimui, kas aišku, nėra blogai. Jau geriau ant dviračio nei su supuvusiu BMW ar Golfu nuo 18-os.

                  Kas dėl 5 ar 10 proc., dviratininkų, tai irgi nerealūs skaičiai. Manau, kad realūs skaičiai yra 1-2 proc. Tai niekaip nekeičia susisiekimo problemų sprendimo, nes jos lieka. Dar kartą kartoju, kad ir kiek daug dviratininkų kai kuriuose Vakarų Europos miestuose, tai jie susisiekimo problemų sprendimui jokios įtakos nedaro. VT turi būti vystomas ir palaikomas, gatvių tinklas, srautų valdymas, ribojimas patekti į tam tikras teritorijas, priverčiant persėsti būtent į VT, ant dviračio ar eiti pėsčiomis, o ne pasakos apie važinėjančius iš vieno miesto gali į kitą tik dviračiais. Taip, yra ir tokių, bet jų nedaug ir jų įtaka gatvių nukrovimui yra nykstama.
                  Paskutinis taisė Al1; 2017.06.28, 16:29.

                  Comment


                    Parašė Pedigree Rodyti pranešimą
                    Kai persikėliau gyventi į šiaurės miestą - dviratis tapo mano pagrindine transporto priemone. Centras palei upę 10 min, iki santorų 25 min, tiesa užknisa kalnas, nu bet nėra per didelė kliūtis. Al1 nu ir kas, kad autobusu kiek greičiau? Atsikelk šiek tiek anksčiau, dviračiu maloniau ir sveika. Klimatas ne kliūtis visiškai, vienintelis, kada blogai - kai lyja. Suomijoje pvz jie visą žiemą važinėja, profesorius iš Oulu pasakojo. Pats buvau, mačiau - visur vien dviračiai, dviračių takai. Vilniuje belekaip trūksta dviračių takų, jų reikia.
                    Oulu klimatas yra švelnesnis nei Lietuvoje, nors jis šiauriau, bet jūra daro savo. Lietuvoje į darbą nuvykus dvoksi visą dieną, nes nusiprausti yra galimybė gal tik 0,5 proc. įmonių. Be to prausimasis užima laiko apie pusvalandį (nes reikia dar ir pradžiūti). Dviračių palikti nėra kur.

                    Žodžiu, dviratis yra nišinė priemonė nišinei gyventojų grupei, daugiausiai jaunimui ir ribotą laiką metuose. Ir nereikia čia baksnoti į V. Europą ar net Skandinaviją, kur klimatas yra švelnesnis, o jei kas ir važinėja ištisus metus, tai tokių yra mažuma. Visiems kitiems jis tik kaip pramoginė priemonė, o ne normali susisiekimo priemonė.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      Kaip yra ir kaip siūloma daryti:



                      Antras variantas labai geras, europietiškas (kai gyvenvietė šalia pagrindinių gatvių).

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Oulu klimatas yra švelnesnis nei Lietuvoje, nors jis šiauriau, bet jūra daro savo. Lietuvoje į darbą nuvykus dvoksi visą dieną, nes nusiprausti yra galimybė gal tik 0,5 proc. įmonių. Be to prausimasis užima laiko apie pusvalandį (nes reikia dar ir pradžiūti). Dviračių palikti nėra kur.

                        Žodžiu, dviratis yra nišinė priemonė nišinei gyventojų grupei, daugiausiai jaunimui ir ribotą laiką metuose. Ir nereikia čia baksnoti į V. Europą ar net Skandinaviją, kur klimatas yra švelnesnis, o jei kas ir važinėja ištisus metus, tai tokių yra mažuma. Visiems kitiems jis tik kaip pramoginė priemonė, o ne normali susisiekimo priemonė.
                        Čia tiesiog elementariai meluojate.
                        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                        Comment


                          Vilniuje NĖRA net viešos pirties ar dušų, nepaisant to, kad apie 20 proc. žmonių neturi net vandentiekio namuose. O tu čia man, bandai aiškinti, kad Vilniuje didelėje dalyje darboviečių yra dušai... Normalūs tualetai net universitetuose prieš nepilną dešimtmetį ėmė rastis (iki tol po ketvirtį amžiaus ir daugiau neremontuoti buvo)... Taigi, matai, Vilnius - ne Londonas.

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Vilniuje NĖRA net viešos pirties ar dušų, nepaisant to, kad apie 20 proc. žmonių neturi net vandentiekio namuose. O tu čia man, bandai aiškinti, kad Vilniuje didelėje dalyje darboviečių yra dušai... Normalūs tualetai net universitetuose prieš nepilną dešimtmetį ėmė rastis (iki tol po ketvirtį amžiaus ir daugiau neremontuoti buvo)... Taigi, matai, Vilnius - ne Londonas.
                            Kuom viešieji dušai ir pirtys bei vandentekis namuose yra susiję su dušais darbovietėse?

                            Kitas dalykas, iš kur tokios žinios kad apie 150tūkst. žmonių neturi vandentiekio?
                            You might surprise yourself.

                            Miestai.net FB

                            Comment


                              Tokia statistika (neoficiali, bet iš patikimų šaltinių vandentiekyje) buvo prieš kelis metus. Dabar situacija kiek pasikeitė, nes buvo baigtas ES projektas ir prijungti kai kurie rajonai bei sodų bendrijos. Tačiau iš esmės problema išlieka, nes daug kur dar vandentiekio nėra ir čia rašau ne apie naujas statybas laukuose ar sodus, o apie Senamiestį, Nauamiestį, Šnipiškes, Naujininkus ir kitus rajonus, kur nors rajone vandentiekis yra, bet atskirose jo dalyse vandentiekio nėra ar jis neįvestas į namus. O įsivedimas kainuoja daug, žmonės ten gyvenantys dažniausiai neturi kelių dešimčių tūkstančių eurų įsivedimui atlikti. Taip, sumos daugeliu atvejų tokios, nes vamzdynai eina gatvėmis, ir todėl reikia samdyti firmas, patiems daryti negalima, o vien tik asfalto išardymas ir ir atstatymas kainuoja ne kapeikas...
                              Dabar ne tarybiniai laikai ir dušų, kurie buvo kiekvienoje gamykloje, nebeliko. Smulkios įmonės, nuomojančios patalpas ir t.t. tikrai neturi jokių dušų, kaip ir stambios įstaigos, įmonės. Todėl mažiau žiūrėkite amerikoniškus filmus, kur po darbo duše koks nors maniakas nužudo blondinę...

                              Grįžtant prie temos, dviračių takų plėtra yra nesavalaikis lėšų mėtymas, didžiausią efektą duotų VT gerinimas.
                              Paskutinis taisė Al1; 2017.06.28, 23:19.

                              Comment


                                Parašė spirit Rodyti pranešimą

                                Kuom viešieji dušai ir pirtys bei vandentekis namuose yra susiję su dušais darbovietėse?

                                Kitas dalykas, iš kur tokios žinios kad apie 150tūkst. žmonių neturi vandentiekio?
                                Žiūrint ką laikyti vandentiekiu. Daugelis priemesčių, ar net miesto namų neturi centralizuoto tiekimo. Yra gręžiniai, šuliniai, kolonėlės. Panašiai ir dėl tualetų. Nors gal ir nėra įprastų "būdelių", bet nuotekos patenka į duobes ar talpas, kurios dažnai neapsaugo grunto nuo užterštumo. Be to didžiulė dalis miesto neturi normalios paviršinių (lietaus) nuotekų sistemos.

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                  Žiūrint ką laikyti vandentiekiu. Daugelis priemesčių, ar net miesto namų neturi centralizuoto tiekimo. Yra gręžiniai, šuliniai, kolonėlės. Panašiai ir dėl tualetų. Nors gal ir nėra įprastų "būdelių", bet nuotekos patenka į duobes ar talpas, kurios dažnai neapsaugo grunto nuo užterštumo. Be to didžiulė dalis miesto neturi normalios paviršinių (lietaus) nuotekų sistemos.
                                  Na taip, dauguma individualių namų neturi miesto vandentiekio. Tik šulinius. Tiesiog pagal tai kaip A|1 buvo parašęs tai aš pagalvojau kad tie 20% iš viso neturi vandens
                                  You might surprise yourself.

                                  Miestai.net FB

                                  Comment


                                    Gal žinote ką daro ant Naujininkų viaduko prie traukinių depo, kad viena juosta nuo pradžios viaduko iki maždaug vidurio (žiūrint nuo Naujininkų link Spartos dešinėje pusėje) yra uždaryta?
                                    Daugiau mano nuotraukų >>
                                    Mano rajonas ir apylinkės >>

                                    Comment


                                      Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą
                                      Gal žinote ką daro ant Naujininkų viaduko prie traukinių depo, kad viena juosta nuo pradžios viaduko iki maždaug vidurio (žiūrint nuo Naujininkų link Spartos dešinėje pusėje) yra uždaryta?
                                      Rekonstrukcija: http://www.vilnius.lt/index.php?4156935905

                                      Comment


                                        Parašė spirit Rodyti pranešimą

                                        Na taip, dauguma individualių namų neturi miesto vandentiekio. Tik šulinius. Tiesiog pagal tai kaip A|1 buvo parašęs tai aš pagalvojau kad tie 20% iš viso neturi vandens
                                        Vilniaus vandenų“ Komunikacijos skyriaus vadovo Antano Bubnelio teigimu, bendrovė prižiūri 467 kolonėles, o kiekviena iš jų naudojasi maždaug penki klientai. Tačiau geriančių šį vandenį, juo besiprausiančių yra tikrai gerokai daugiau nei du su puse tūkstančio, kadangi vienas klientas – tai vienas butas, namas ar šeima, o kiek juose narių – sunku ir suskaičiuoti.

                                        Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...ebus-56-777278
                                        Tai iš kolonėlių gyvena kokia 10 000 gyventojų.

                                        Dabar šuliniai. Reiktų apsibrėžti kas tas šulinys.
                                        Jei turimas omenyje "Vertikalus didelio skersmens betoniniais žiedais ar kitomis priemonėmis sutvirtintas kasinys, kurio gylis kelis kartus didesnis už skersmenį. Kasamas vandeniui ir kitiems skysčiams gauti." tai aš turėčiau abejonių, kad Vilniuje tokių daug. Taip, kolektyviniuose soduose pasitaiko, kas nori laistytis jei vandentiekis sunykęs. Bet gyvenamieji namai su šuliniais? Vilniaus pakraščiai yra ant kalvų. Tai kiek reikia kasti? Primenu, kad centre senieji medinukai turi minėtas kolonėles.

                                        PS su kanalizacija, tai tragedija. Bet tai kita tema.

                                        Comment


                                          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą



                                          Tai iš kolonėlių gyvena kokia 10 000 gyventojų.

                                          Dabar šuliniai. Reiktų apsibrėžti kas tas šulinys.
                                          Jei turimas omenyje "Vertikalus didelio skersmens betoniniais žiedais ar kitomis priemonėmis sutvirtintas kasinys, kurio gylis kelis kartus didesnis už skersmenį. Kasamas vandeniui ir kitiems skysčiams gauti." tai aš turėčiau abejonių, kad Vilniuje tokių daug. Taip, kolektyviniuose soduose pasitaiko, kas nori laistytis jei vandentiekis sunykęs. Bet gyvenamieji namai su šuliniais? Vilniaus pakraščiai yra ant kalvų. Tai kiek reikia kasti? Primenu, kad centre senieji medinukai turi minėtas kolonėles.

                                          PS su kanalizacija, tai tragedija. Bet tai kita tema.
                                          "Šiuolaikinių" šulinių nesimato, nes žmonės įsistatę siurblius, hidroforus. Draugo uošvis išsikase tiesiog namo rusyje, Balsiuose
                                          Už oro uosto miesto dalis yra buvusios pelkės, gruntinis vaduo labai aukštai. Kitur lyg ir vieta žema, bet reikia varyti virš 10 žiedų gylyn, kas jau yra neracionalu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X