Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Būtų įdomu palyginti kiek aukščiau vardintuose miestuose nuvažiuoja dviratiniai komuteriai. Bent jau pagal save pastebėjau, kad dviratis patogu kai reikia nuvažiuot 2-5km. ~1km greičiau pėstute. Virš 5km.. Prasideda prakaitas/nuovargis/etc ir auto pradeda vilioti labiau nei galimybė išvengti kamščių/parkavimo. Kitas dalykas - važiavimas keliese. Trumpas atstumas viskas tvarkoj, bet važiuojant toliau jei važiuojančiųjų jėgos ryškiai skiriasi - pradeda erzinti, abi puses..
    Teko važinėti dviračiu (Londone) kasdien 20, 10 ir 8km į vieną pusę. Pirmu atveju kelionės trukmė šiek tiek ilgesnė, vei VT. Kitais atvejais kelionė dviračiu trumpesnė, nei VT. Turėkim omeny, kad VT Londone yra visai kito lygio, nei Vilniuje.

    O jei tikrai apima nuovargis po 5km važiavimo dviračiu, nevažiuojant į statų kalną, tai laikas labai rimtai susirūpinti savo fizine būkle ar net įtarti rimtesnes sveikatos problemas.
    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Laiko sąnaudų požiūriu 90 proc. atvejų nei kiek ne trumpesnis nei kelionė VT.
      Visiškai netiesa. Laiko sąnaudų prasme važiavimas dviračiu Vilniuje yra net nelygintinas dauguma atveju. Nebent lygintum ėjimą pesčiam vs VT. Autobusai/troleibusai visiškai pralošia dviračiams beveik visuose įmanomuose scenarijuose greičio prasme.
      Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

      Comment


        Važiavimas + dušas, + apdžiūvimas su persirengimu. Gausis ilgiau nei su VT. Žodžiu, reikia investuoti į tai, kas veikia, kuo galima naudotis ištisus metus, o ne kelis mėnesius. O pinigai, sukišti į kilometrus dviračių takų geriau pirmiausiai tegul būna sukišti į elementarų šaligatvių atnaujinimą, nes jie daug kur tragiški net ir centrinėje miesto dalyje.
        VT Vilniuje nepralošia dviračiams, jei kelionė ilgesnė nei pora kilometrų. Taip, galima nuvažiuoti dviračiu ir greičiau ir ilgesnius atstumus, bet tuomet jau prasideda kitos problemos - sukaistama išprakaituojama ir lekiama, spaudžiama, pavojingai laviruojama, kas smarkiai padidina riziką susižeisti ar sužeisti kitus, sulaužyti dviratį ar apgadinti automobilį ir pan. Aišku, aš rašau apibendrintai. Visada galima surasti ir išimčių, kai dviratis tikrai geriau. Bet tai daugiau priklauso nuo individualaus žmogaus ir jo maršruto.
        Paskutinis taisė Al1; 2017.06.27, 17:04.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Važiavimas + dušas, + apdžiūvimas su persirengimu. Gausis ilgiau nei su VT. Žodžiu, reikia investuoti į tai, kas veikia, kuo galima naudotis ištisus metus, o ne kelis mėnesius. O pinigai, sukišti į kilometrus dviračių takų geriau pirmiausiai tegul būna sukišti į elementarų šaligatvių atnaujinimą, nes jie daug kur tragiški net ir centrinėje miesto dalyje.
          VT Vilniuje nepralošia dviračiams, jei kelionė ilgesnė nei pora kilometrų. Taip, galima nuvažiuoti dviračiu ir greičiau ir ilgesnius atstumus, bet tuomet jau prasideda kitos problemos - sukaistama išprakaituojama ir lekiama, spaudžiama, pavojingai laviruojama, kas smarkiai padidina riziką susižeisti ar sužeisti kitus, sulaužyti dviratį ar apgadinti automobilį ir pan. Aišku, aš rašau apibendrintai. Visada galima surasti ir išimčių, kai dviratis tikrai geriau. Bet tai daugiau priklauso nuo individualaus žmogaus ir jo maršruto.
          Tai ir po VT skaičiuok dušą, nes važiavimas vasarą be AC bomžais smirdančiame autobuse dušo pareikalaus kur kas labiau, nei dviratis

          Ir kas čia per paistalai apie prakaitavimą. Važiaviams dviračiu nėra tolygu prakaitavimui. Nebent pumpuoji iš jėgos ar į kalną ar esi baisiai storas ir blogos fizinės būklės. Iš esmės fizinis krūvis yra panašus, kaip einant pėsčiomis. Aišku, yra žmonių, kurie net pėsčiomis vengia vaikščioti kad ir 50 metrų.
          Paskutinis taisė John; 2017.06.27, 17:10.
          Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

          Comment


            Su VT dušo nereikia, nesek pasakų. Tuo labiau rytais, kai dar nėra taip karšta. Ir nereikia čia kaišioti bomžų. Tai iš piršto laužta problema. Taip, kartais pasitaiko, bet ne nuolat. Kas dėl autobusų ir troleibusų švaros, tai jau kitas klausimas VVT. Kodėl neplauna, nevalo deramai?
            Ilga kelių kilometrų distancija dviračiu be prakaitavimo neįmanoma. Iš viso, iki 2 km laisvai galima apsieiti savo kojomis. nereikia jokio dviračio. O dauguma kelionių bent jau Vilniuje tikrai ne po porą kilometrų. Taip kad suprakaituoti teks. Nebent važiuojama vos greičiau nei eina pėstysis, taip pat važiuojama lygumoje ar nuokalnėje...

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą

              Teko važinėti dviračiu (Londone) kasdien 20, 10 ir 8km į vieną pusę. Pirmu atveju kelionės trukmė šiek tiek ilgesnė, vei VT. Kitais atvejais kelionė dviračiu trumpesnė, nei VT. Turėkim omeny, kad VT Londone yra visai kito lygio, nei Vilniuje.

              O jei tikrai apima nuovargis po 5km važiavimo dviračiu, nevažiuojant į statų kalną, tai laikas labai rimtai susirūpinti savo fizine būkle ar net įtarti rimtesnes sveikatos problemas.
              Visiškai pritariu, kad nemažai visuomenės daliai reiktų susirūpinti savo fizine būkle be sveikata. Kitas dalykas - daug žmonių neįsivaizduoja kaip važiuoti dviračiu lėtai. Užspaudžia -> pavargsta ir prakaituoja. Kitas dalykas, dažno žmogaus lėtas ir ramus važiavimas užtruktų ilgai ir tada VT/auto atrodytų priimtiniau.

              Kaip ir sakiau, būtų įdomu pamatyti kokie dviratinių komuterių vidutiniai atstumai ir kaip tai koreliuoja su dviratizmo procentu.

              Comment


                Šiek tiek nušokam nuo temos, bet... Kopenhagoje į darba ir iš darbo važiuoju dviračiu. Į vieną pusę - 22 km. Nusprendžiau, kad tai atstos ėjimą į sporto klubą, todėl suinvestavau ir nusipirkau sportinį dviratį. Į vieną pusę priklausomai nuo šviesoforų, nuotaikos ir jėgų lygio trunka nuvažiuoti tarp 42 ir 52 minučių. Pirmadienį nusivežu visos savaitės maikes + marškinius, penktadienį parsivežu atgal. Dviratis + dušas gaunasi apie 1 val 5 min. Viešuoju transportu alternatyva yra Metro + Traukinys + Autobusas kuri trunka tarp 55min ir 1 val 05 min. Sunkiausia buvo pirmus pora mėnesių. Kai organizmas pripranta - rytinė treniruotė grynam ore tampa daug malonesne už trūnijimą sporto klube.

                Kiek žmonės commutina į darbą globaliai galima pamatyti Strava Labs Global Bike To Work Day projekto analizėje: http://labs.strava.com/heatmap/#6/-1...6000/blue/bike

                Comment


                  Tas heatmapas įdomu, bet neparodo kiek vidutinis ir medianas. Ir rodo tikrai ne tik važinėjimą į darbą. Vilniaus heatmape ryškiausiai šviečia plentininkų numylėti priemiestiniai maršrutai

                  Comment


                    Šiais metais Bike to work day buvo geguzes 11 ir Strava zadejo padaryti panasu pagal visu tos dienos commuting activities. Zinoma tai bus tik vienos dienos, bet idomu pamatyti.

                    Comment


                      Norint pagerinti dviračių eismą, reikia verkiant sutvarkyti trūkstamas jungtis. Link Lazdynų ir Gariūnų tiltų - tragedija. Be to, dvirtakiai tiesiog ant fiziškai susidevėjusių šaligatvių, geriau negu nieko, bet gal jau laikas keisti?

                      Comment


                        Parašė jpou Rodyti pranešimą
                        Šiais metais Bike to work day buvo geguzes 11 ir Strava zadejo padaryti panasu pagal visu tos dienos commuting activities. Zinoma tai bus tik vienos dienos, bet idomu pamatyti.
                        O kaip jie susirenka duomenis? Ypač jei deklaruojama ambicija surinkt "visų" duomenis.

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Važiavimas + dušas, + apdžiūvimas su persirengimu. Gausis ilgiau nei su VT. Žodžiu, reikia investuoti į tai, kas veikia, kuo galima naudotis ištisus metus, o ne kelis mėnesius. O pinigai, sukišti į kilometrus dviračių takų geriau pirmiausiai tegul būna sukišti į elementarų šaligatvių atnaujinimą, nes jie daug kur tragiški net ir centrinėje miesto dalyje.
                          VT Vilniuje nepralošia dviračiams, jei kelionė ilgesnė nei pora kilometrų. Taip, galima nuvažiuoti dviračiu ir greičiau ir ilgesnius atstumus, bet tuomet jau prasideda kitos problemos - sukaistama išprakaituojama ir lekiama, spaudžiama, pavojingai laviruojama, kas smarkiai padidina riziką susižeisti ar sužeisti kitus, sulaužyti dviratį ar apgadinti automobilį ir pan. Aišku, aš rašau apibendrintai. Visada galima surasti ir išimčių, kai dviratis tikrai geriau. Bet tai daugiau priklauso nuo individualaus žmogaus ir jo maršruto.
                          Na nepasakyčiau taip, kad VT visiškai nepralošia dviračiams. Aš beveik kasdien renkuosi važiuoti į darbą dviračiu. Važiuojant VT atstumas gaunasi 2,9 km kuriuos VT įveikia maždaug per 20 min. Plius reikėtų pridėti atstumą ir apie 10 minučių, kurias sugaištu eidamas iki ir nuo stotelės pėsčiomis. Važiuojant dviračiu renkuosi ilgesnį maršrutą per Vingio parką (nes reikia į Tauro kalną pakilti), kurio ilgis nuo namų iki darbo 4,7 km grubiai. Su dviračiu užtrunku apie 17 minučių. Būtų patogesni ir tankesni dviračių takai tai dar trumpiau užtrukti galima būtų. Pvz. dalimi Čiurlionio gatvės visiškai neįmanoma dviračiais važiuoti, tad tenka sukti į šalį bei važiuoti ir Savanorių prospektu.

                          Comment


                            Parašė vėkas Rodyti pranešimą

                            O kaip jie susirenka duomenis? Ypač jei deklaruojama ambicija surinkt "visų" duomenis.
                            Pagal tai, kas važiuodamas įsijungią jų programėlę arba po važiavimo įkelia duomenis. Po važiavimo yra pasirinkimas pažymėti ar tai buvo komutinimas ar treniruotė/varžybos/etc. Bent senesniais metais nefiltruodavo ir kepdavo heatmapą pagal visus tos dienos važiavimus. Kažkiek parodo kuriuos maršrutus mieste renkasi dviratininkai. Bet būtent kasdienio susisiekimo analizavimui - nedaug naudos.

                            Comment


                              Parašė Marukas Rodyti pranešimą
                              Na nepasakyčiau taip, kad VT visiškai nepralošia dviračiams. Aš beveik kasdien renkuosi važiuoti į darbą dviračiu. Važiuojant VT atstumas gaunasi 2,9 km kuriuos VT įveikia maždaug per 20 min.
                              Tai čia galima ir pėsčiomis nueiti su malonumu per 30 min.

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Tai čia galima ir pėsčiomis nueiti su malonumu per 30 min.
                                Galima pėsčiomis, bet dviračiu smagiau

                                Comment


                                  Parašė Marukas Rodyti pranešimą

                                  Na nepasakyčiau taip, kad VT visiškai nepralošia dviračiams. Aš beveik kasdien renkuosi važiuoti į darbą dviračiu. Važiuojant VT atstumas gaunasi 2,9 km kuriuos VT įveikia maždaug per 20 min. Plius reikėtų pridėti atstumą ir apie 10 minučių, kurias sugaištu eidamas iki ir nuo stotelės pėsčiomis. Važiuojant dviračiu renkuosi ilgesnį maršrutą per Vingio parką (nes reikia į Tauro kalną pakilti), kurio ilgis nuo namų iki darbo 4,7 km grubiai. Su dviračiu užtrunku apie 17 minučių. Būtų patogesni ir tankesni dviračių takai tai dar trumpiau užtrukti galima būtų. Pvz. dalimi Čiurlionio gatvės visiškai neįmanoma dviračiais važiuoti, tad tenka sukti į šalį bei važiuoti ir Savanorių prospektu.
                                  Tai kai geras oras. O kai blogas? Žiemą (nuo spalio pab. iki balandžio vidurio, viduriniškai)? Ačiū, bet geriau pirmiausia investuoti į gerą VT, o paskui į dviračius. Beje, tokiu keliu buvo eita ir Vakaruose, kai galiausiai susivokė, kad su automobilizacija reikia baigti.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                    Tai kai geras oras. O kai blogas? Žiemą (nuo spalio pab. iki balandžio vidurio, viduriniškai)? Ačiū, bet geriau pirmiausia investuoti į gerą VT, o paskui į dviračius. Beje, tokiu keliu buvo eita ir Vakaruose, kai galiausiai susivokė, kad su automobilizacija reikia baigti.
                                    Reikia naudotis orų prognozėmis, kurios šiais laikais gana tikslios ir leidžia matyti visos dienos situaciją kas valandą. Būtent taip ir darau. Aišku, klimato skirtumai daro savo, bet iš patirties Londone galiu pasakyti, kad važiavimui dviračiu tinka daugiau, nei 50% dienų metuose. Vilniuje klimatas panašus, išskyrus žiemos mėnesius (na ir gal iš dalies Lapkritis+Kovas). Tai tuos 5 mėnesius galima atmesti. Bet likusius 7 dviratis yra visiškai reali transporto priemonė Vilniuje.

                                    Vėlgi, noriu priminti, kad kalbu iš 8+ metų kasdieninio commutinimo patirties dviračiu skirtingais maršrutais ir atstumais (8-20km į vieną pusę) mieste, kuris iš principo nėra ir negali būti draugiškas dviračiams. Tamsta, kaip matau, kalbate tik iš lempos.
                                    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                    Comment


                                      Bet didžiausios spūstys Vilniuje ir yra būtent tuos atmestinus mėnesius. Arba kai prastas oras. Pvz jei piko metu pila kaip iš kibiro.

                                      O šiaip su normalia apranga ir technika galima pravažinėti į darbą praktiškai kiaurus metus. Ypač su vis švelnėjančiu klimatu. Tik klausimas kiek eilinis pilietis turėtų tam noro.. Dar pridėjus Vilniaus specifiką - reljefą ir mažą tankį - visuotinio dviratizmo kaip Kopenhagoje ar Amsterdame nelabai įsivaizduoju... Kita vertus, dviratinė infrastruktūra praverčia toli gražu ne tik važinėjimui į darbą. Ir kiekvienas entuziastas persodintas iš auto ant dviračio truputį sumažina kamščius.

                                      Comment


                                        Kaip nedidelis (~2.5km į darbo pusę) Vilniaus commutintojas, paskutinį "tarpsezonį" dviračiui daviau ilgiau pailsėti tik gruodį, sausį ir vasarį - ir tai, tik dėl to, kad pas mus vis dar problema su sniego/ledo valymu, o dviratis - ne kalnų. Savęs "užkietėjusiu" tikrai nelaikau, nes žinau tokių konkrečių pavyzdžių
                                        Taigi, tuos mėnesius teko tikrinti mitus apie VT, ir jie pasitvirtino tik iš labaai mažos dalies (bomžas nutiko vos porąkart, per tuos 3mėn; autikai tikrai palūžę, bet tik šiek tiek daugiau nei pusė; kontrolieriai labai malonūs pasitaikė).
                                        Dėl orų prognozių - puikus pastebėjimas.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą

                                          Reikia naudotis orų prognozėmis, kurios šiais laikais gana tikslios ir leidžia matyti visos dienos situaciją kas valandą. Būtent taip ir darau. Aišku, klimato skirtumai daro savo, bet iš patirties Londone galiu pasakyti, kad važiavimui dviračiu tinka daugiau, nei 50% dienų metuose. Vilniuje klimatas panašus, išskyrus žiemos mėnesius (na ir gal iš dalies Lapkritis+Kovas). Tai tuos 5 mėnesius galima atmesti. Bet likusius 7 dviratis yra visiškai reali transporto priemonė Vilniuje.

                                          Vėlgi, noriu priminti, kad kalbu iš 8+ metų kasdieninio commutinimo patirties dviračiu skirtingais maršrutais ir atstumais (8-20km į vieną pusę) mieste, kuris iš principo nėra ir negali būti draugiškas dviračiams. Tamsta, kaip matau, kalbate tik iš lempos.
                                          Pakaks lyginti Londoną ar kokį Amsterdamą, kur žolė ištisus metus žaliuoja, su Vilniumi. Ir reljefas ne tas. Miestui visų pirma reikia gero VT, o dviratis - mėgėjams ir transporto problemų neišspręs niekaip, o 20 proc. automobilistų, persodintų į VT, transporto problemas išspręs gan ženkliai. Gi pasiekti 20 proc. dviratininkų neįmanoma. Kas dėl važiavimo kad ir 10 km į vieną pusę, tai jei kam tai tinka ir patinka, tegul važiuoja. Daugumai tai nei tinka, nei patinka. Ir smaukysimės taip toliau automobiliais spūstyse, priveisime mažai kam reikalingų, išskyrus pramoginius pasivažinėjimus dviračiu, takų. Ir kas iš to? Aš pats, kol gyvenau Alytuje ir jau studijuodamas Vilniuje, bet grįžęs į Alytų savaitgaliais, daug važinėjau dviračiu. Net ir esant sniegui. Ir tais laikais nei automobilių tiek buvo kiek dabar, nei Alytus yra labai jau kalvotas, nei aš koks nutukėlis, bet dviračiu nebuvo ne greičiau už autobusą, net važiuojant 2 km. Aš neskaitau laiko laukiant autobuso ir to, kad susisiekimas autobusais toli gražu nebuvo idealus, gan dažnai pasitaikydavo autobusų nusimuilinimai nuo reisų ir pan. Bet išėjus, atėjus į stotelė, 1-2 minutes palaukus bei atvykus autobusui pagal grafiką ir važiuojant juo, išeidavo greičiau nei dviračiu. Jau nekalbu apie važiavimą, tarkim, nuo kareivinių iki Putinų. Taip kad nereikia sekti pasakų apie dviračių panacėja Vilniuje. Visų pirma reikia orientuotis į tuos sprendimus infrastruktūroje, kurie duotų maksimalią naudą siekiant tikslo mažinti transporto srautus ir gerinti susisiekimą. Ir tą gali duoti tik gerai vystomas VT. Dviračiai - po to.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2017.06.28, 14:01.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X