Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Pasakų parkas nėra tas pats, kas Vingio parkas. Bet čia turbūt ne apie tai reikia kalbėt, o apie tai, kad turėtų būti sudaryta galimybė žmonėms pasiekti Vingio parką patogiai. Bet sutinku, kad tiltas turi tenkinti arba kurti poreikį.

    Click image for larger version

Name:	Capture.PNG
Views:	1
Size:	223,5 kB
ID:	1570596
    Nelabai suprantu, kokią problemą jūs keliate - ar gyventojų susiekimo su konkrečiu parku ar su rekreacinėm zonom? Lazdynėlių gyventojai taip pat neturi tiesioginio susisiekimo su Vingio parku - turbūt siūlysit organizuoti keltą? Ką jau kalbėt apie Grigiškių ar Naujosios vilnios gyventojus.. Tiesiog turi būti racionalus viešųjų lėšų naudojimo pagrindimas. Jei gyventojai turi galimybę pasiekti rekreacines zonas šalia gyvenamosios vietos, kam švaistyti lėšas kuriant jungtis, kurioms nėra poreikio?

    Comment


      /\ Tikrai taip. Mano supratimu daugelį dabar tikrai tenkintų vienas patogesnis takas per draustinį iki upės.
      Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

      Comment


        Parašė vėkas Rodyti pranešimą

        Nelabai suprantu, kokią problemą jūs keliate - ar gyventojų susiekimo su konkrečiu parku ar su rekreacinėm zonom? Lazdynėlių gyventojai taip pat neturi tiesioginio susisiekimo su Vingio parku - turbūt siūlysit organizuoti keltą? Ką jau kalbėt apie Grigiškių ar Naujosios vilnios gyventojus.. Tiesiog turi būti racionalus viešųjų lėšų naudojimo pagrindimas. Jei gyventojai turi galimybę pasiekti rekreacines zonas šalia gyvenamosios vietos, kam švaistyti lėšas kuriant jungtis, kurioms nėra poreikio?
        Yra ar nėra poreikis sunku pasakyt.

        Aš keliu problemą, kad upė (kuri ir šiaip prastai pas mus išnaudojama) yra barjeras, atskiriantis žmones nuo didžiausio miesto parko ir pagrindinės įvairių renginių vietos. Rekreacinė zona yra plaukiojantis apibrėžimas. Antai savivaldybės žadami įrengti skverai irgi bus rekreacinės zonos, bet gi nelyginsim jų su Vingio parku.

        Visada rasim priežasčių kodėl kažko nedaryt. Klausimas gi ar nieko nedarydami padarysim sau naudos ar žalos?

        Comment


          Visiškai nesuprantama kodėl nepakeitė ištrupėjusio bordiūro kur keitė asfaltą Laisvės prospekte ties Lazdynais. Atrodo tikrai baisiai.
          Jau nekalbu apie šalia esantį šaligatvį. Jeigu bus tiltas prie Litexpo, dviračiu iš Lazdynų jį bus įmanoma pasiekti tik judria gatve arba tuo sovietiniu subyrėjusiu šaligatviu. Nei viena alternatyva neatrodo labai patraukli.

          Comment


            Vilniuje sumažės automobilių, žmonės pereis ant VT? O taip, jau įsivaizduoju... Vilniaus VT man atrodė visai nieko, kol neįsigijau savo automobilio Ir šiaip nelabai pažįstu žmonių, kurie ilgesnį laiką pavažinėję su savo transportu, užsinorėtų derintis prie grafikų, stovėti stotelėse, stumdytis troleibusuose piko metu. Pats taip labai daug metų važinėjau ir nesiskundžiau, bet prie patogesnio varianto greit priprantama.

            O kas dėl pėsčiųjų tilto nuo Lazdynų pusės, jo be abejo reikia. Nelabai gera tokia situacija, kai į pagrindinį miesto parką, iš 3 pusių apsuptą upės, kur vyksta labai daug renginių, galima patekti tik vienu pėsčiųjų tiltu, arba iš "mainland". Ir aišku, stipriai nusiimtų grūsčių problema, atsiradus galimybei palikti savo ratus prie Litexpo ir per tiltą eiti tūsintis. Čia net abejonių nėra dėl reikalingumo, ir ne tiek dėl pasivaikščiojimų su lazdomis ar pabėgiojimų, kiek dėl renginių.
            Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
            Mielosios Grigiškės

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Kitas žingsnis galėtų būti tiltas iš Karoliniškių į Vingio parką.
              Va ten pėsčiųjų dar pateisinamas rekalas. Palikai auto Koraluose ir eini tilteliu į Vingio parką besigrožėdamas įspūdingais vaizdais.Suprantama.

              Comment


                Man asmeniškai žymiai maloniau bėgioti ar važinėti dviračiu "laukiniais" Lazdynų miško takais.
                Nelabai suvokiu kaip Vilniaus savivaldybė beveik 20 kartų (!!!) planuoja padidinti kelionių dviračiu skaičių.
                Beje, pastebėjau, kad žiemą dauguma dviračių takų liko nevalyta.
                VT būtų gerai, bet, deja, dėl mūsų miesto struktūros kelionės dažnai užima 1,5 val. ar net ilgiau, su 2 persėdimais. Gal tai spręsis tankinimu? Planuojama, kad VT daugės, bet kaip, jei net dabar nesugeba įpirkti bent kiek padoraus transporto. Dalis - visiški kledarai.

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą
                  Man asmeniškai žymiai maloniau bėgioti ar važinėti dviračiu "laukiniais" Lazdynų miško takais.
                  Nelabai suvokiu kaip Vilniaus savivaldybė beveik 20 kartų (!!!) planuoja padidinti kelionių dviračiu skaičių.
                  Beje, pastebėjau, kad žiemą dauguma dviračių takų liko nevalyta.
                  VT būtų gerai, bet, deja, dėl mūsų miesto struktūros kelionės dažnai užima 1,5 val. ar net ilgiau, su 2 persėdimais. Gal tai spręsis tankinimu? Planuojama, kad VT daugės, bet kaip, jei net dabar nesugeba įpirkti bent kiek padoraus transporto. Dalis - visiški kledarai.
                  O iš kur taip dažnai žmonės važiuoja, kad tiek laiko dažnai užtrunka kelionė?

                  Nereikia pamiršti, jog paskelbtas pirkimas 150 naujų autobusų + planuojamas su ES lėšomis įsigyti 40 naujų troleibusų + įvyko konkursas 50 naujiems autobusams, kuriuos atsiveš privatūs vežėjai. VT patrauklumas per artimiausius metus turėtų gerokai išaugti.

                  Comment


                    Parašė Mindzius-LT Rodyti pranešimą

                    O iš kur taip dažnai žmonės važiuoja, kad tiek laiko dažnai užtrunka kelionė?
                    Daug kur http://stops.lt/vilnius/#plan/2136,2137/4114

                    Šiuo metu tvarkaraščiais labai skųstis neverta. Prieš dešimtmetį buvo vietų kur užsilaikęs po darbo neturėdavai galimybių nusigauti.
                    Planuojami dviračiai yra gerai, bet pabadykite žiemą prie -20C per 15-20 cm sniegą "relaksinti" kur nors nuo Aukštųjų Panerių į Jeruzalę.

                    Comment


                      Gali supirkti nors visus naujus autobusus ir troleibusus, masiškai niekas į VT nepersės. Nereikia čia išradimų daryti - tiesiog žiūrėti į V. Europos patirtį. Į VT reikia ginti jėga - ekonomine, kai automobiliu naudotis būtų problematiška ir brangu ne tik centre ar senamiestyje, bet ir visame mieste iki pat pakraščių. Dar vienas niuansas - miesto ekstensyvios urbanizacijos suvaldymas. Bet tai savivaldybei neįmanoma užduotis, nes mažai kas nuo jos priklauso, dauguma dalykų reguliuojama valstybės lygiu, ir kad ji ką nors keistų, mažai tikėtina. Bet kokiu atveju, daugiau nei 25 metai ekstensyvios meisto plėtros padarė tiek žalos, kad jos padarinius reikės likviduoti kokius porą dešimtmečių, o turint omenyje katastrofišką demografiją ir ne kažin kokią ekonomiką bei poltitinės valios nebuvimą, tai praktiškai neįmanoma užduotis. Ir jos niekas nesiims.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Nelabai suvokiu kaip Vilniaus savivaldybė beveik 20 kartų (!!!) planuoja padidinti kelionių dviračiu skaičių.
                        Beje, pastebėjau, kad žiemą dauguma dviračių takų liko nevalyta.
                        VT būtų gerai, bet, deja, dėl mūsų miesto struktūros kelionės dažnai užima 1,5 val. ar net ilgiau, su 2 persėdimais. Gal tai spręsis tankinimu? Planuojama, kad VT daugės, bet kaip, jei net dabar nesugeba įpirkti bent kiek padoraus transporto. Dalis - visiški kledarai.
                        Paprastai. Teisiog dabar Vilniuje žmonės dviračiais važinėja beveik išimtinai pramoginiais/laisvalaikio tikslais ir beveik niekas nevažiuoja dviračiu į darbą ar kitais nelaisvalaikio tikslais. Vilniaus dviračių modal share yra kažkur apie 0%. Nėra tikslių duomenų, bet aišku viena, kad tas skaičius yra nykstamai mažas ir tikrai nesiekia 1%.

                        Lyginkim su kitais miestais ir jų dviračių modal share:
                        - Ryga: 2%
                        - Helsinkis: 6%-11%
                        - Frankfurtas: 7-11%
                        - Amsterdamas: 30%-40%
                        - Londonas: 2%-3%.

                        Daugmaž turim kontekstą. Vilnius galėtų drąsiai bandyti siekti kokių 2%-3% modal share (galėtų ir daugiau, nes atstumai maži, bet turim nepavydėtinai bjaurų klimatą). Tai jei dabar dviračių dalis yra kokie 0.1-0.2% nuo visų kelionių, tas "20 kartų" nėra toks jau didelis skaičius. Šok ant dviračio, prikalbink porą bendradarbių ir žiūrėk jau turim kokius 5 kartus išaugusį commuterių skaičių

                        Potencialo dviračiams Vilniuje tikrai yra. Bent jau kokius 6-7 mėnseius per metus. Pagrindinės priežastys, kodėl tai neišnaudojama, imho, yra kelios:

                        - Vairavimo kultūra. Gatvėmis žmonės bijo važiuoti, ir visai pagrįstai, nes tai tiesiog nesaugu dėl siaubingos vairavimo kultūros.
                        - Nepakankamai gera ir nepažymėta dviračių infrastruktūra. Nesinori važiuoti blogu ir nepatogiu taku.
                        - Klimatas. Čia nieko nepadarysi.
                        - Reljefas. Važiavimas į Šeškinės, Narbuto ar kitus panašius kalnus gali būtų neigiamas veiksnys (nors kai kam gal ir teigiamas t.y. proga pasportuoti, negaištant papildomo laiko, ypač po darbo)
                        - Psichologinės priežastys. Necool, "nes nu kaip čia dabar dviračiu" ir šiaip kritinės masės nebuvimas. Nepažįstamas ir dėl to šiek tiek keistas ir baisus dalykas. Dviratis tebėra suvokiamas kaip kažkas, kuo užsiima tik vaikai arba ką galima išsitraukti išgaražo tik šiltą vasaros savaitgalį smagiam apsivažinėjimui.

                        Kai kurių dalykų (klimato, reljefo) pakeisti negalime, bet kitus galime. Ir tie keli procentai modal share ir "20 kartų" augimas yra visiškai realistiška.
                        Paskutinis taisė John; 2017.06.27, 14:58.
                        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                        Comment


                          Sakyčiau dar viena priežastis yra ir darboviečių pritaikymas dviračių parkavimui, dušų prieinamumas. Dėl kalno matyt tektų su el.pagalba

                          Comment


                            Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                            Sakyčiau dar viena priežastis yra ir darboviečių pritaikymas dviračių parkavimui, dušų prieinamumas. Dėl kalno matyt tektų su el.pagalba
                            Tiesa. Dviračių parkavimas Vilniuje yra skurdokas. Visgi bent jau privatus sektorius (supermarketai, nauji ofisai) šiuo požiūriu viską daro daugmž gerai.

                            dėl dušų, tai, deja, nieko nepadarysi. Būtų per didelė prabanga. Visgi iš patirties žinau, kad važiuojant nedideliu tempu ir su atitinkamais rūbais, dušo galima išvengti. Dar turėkim omeny, kad Vilniuje dauguma važiuotų į centrą, kas reiškia, kad visada į darbą leistųsi į pakalnę. Tai suprakaitavimo ir atitinkamai dušo poreikio galimybė turbūt net mažesnė, nei einant nuo artimiausios autobuso stotelės (nekalbant jau apie murkdymąsi karštame ir bomžais smirdančiame autobuse vasarą). Važiuojant vien centre (tarkim jei gyveni kur nors Žvėryne ir važiuoji į NMC ar Senamiestį) irgi nebus pakankamai krūvio, kad spėtum suprakaituoti.
                            Paskutinis taisė John; 2017.06.27, 15:11.
                            Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                            Comment


                              Pusantrų metų važinėjau į darbą dviračiu 16 kilometrų. Deja, teko atsisakyti šio dalyko dėl 2 priežasčių:

                              1. Klimato - taip, lietus ir visa kita, o blogiausia, kai tai užklumpa pakeliui, arba į darbą atvažiuoji saulei šviečiant, o susiruošus važiuoti iš darbo prapliumpa lietus, tada reikia ieškoti kitų variantų, palikinėti dviratį, kitą kartą jau į darbą važiuoti be dviračio ir t. t.
                              2. Laiko taupymas. Ryte keltis reikia anksčiau, o grįžtant namo, jeigu reikia kur užvažiuoti, dar ką nors nusipirkti, gaunasi daug valakitos. O kur dar tokie netikėtumai, kaip pradurta padanga, o šito išvengti daug važinėjant nelabai įmanoma.

                              Su dviračiu važinėju daug, turėdamas laisvo laiko ir geru oru nuvažiuoju ir po 100 km, bet važinėjimas į darbą nelabai pasiteisino. Pradžioje atrodė gera idėja, bet paskui išlindo daugiau minusų, nei pliusų.
                              Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                              Mielosios Grigiškės

                              Comment


                                Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
                                Pusantrų metų važinėjau į darbą dviračiu 16 kilometrų. Deja, teko atsisakyti šio dalyko dėl 2 priežasčių:

                                1. Klimato - taip, lietus ir visa kita, o blogiausia, kai tai užklumpa pakeliui, arba į darbą atvažiuoji saulei šviečiant, o susiruošus važiuoti iš darbo prapliumpa lietus, tada reikia ieškoti kitų variantų, palikinėti dviratį, kitą kartą jau į darbą važiuoti be dviračio ir t. t.
                                2. Laiko taupymas. Ryte keltis reikia anksčiau, o grįžtant namo, jeigu reikia kur užvažiuoti, dar ką nors nusipirkti, gaunasi daug valakitos. O kur dar tokie netikėtumai, kaip pradurta padanga, o šito išvengti daug važinėjant nelabai įmanoma.

                                Su dviračiu važinėju daug, turėdamas laisvo laiko ir geru oru nuvažiuoju ir po 100 km, bet važinėjimas į darbą nelabai pasiteisino. Pradžioje atrodė gera idėja, bet paskui išlindo daugiau minusų, nei pliusų.
                                16km į vieną pusę?

                                Mano paties patirtis (aišku UK) yra kardinaliai priešinga. Važiavimas kur nors NE dviračiu tampa problema. Aišku, priklauso nuo konkrečių sąlygų. Jeigu gyveni ten, kur nebūna eismo kamščių ir yra nemokamas parkingas, tai natūraliai kils pagunda važiuoti mašina.
                                Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  16km į vieną pusę?

                                  Mano paties patirtis (aišku UK) yra kardinaliai priešinga. Važiavimas kur nors NE dviračiu tampa problema.
                                  Taip, į vieną. Gaudavosi mažiau nei valanda, nes ten kur aš važiuodavau, nedaug sankryžų, o dviračių takai geri (Gariūnų kryptis). Vis dėlto, po lietingos pernykštės vasaros ir šiaip visokių nepatogumų, kai reikia dar pakeliui susitvarkyti tai tą, tai aną, aiškiai supratau, kad man reikia automobilio. Teko ir dviračio padangą padurti, nemaloni situacija skubant į darbą (ačiū Dievui, suspėdavau laiku, bet streso buvo).
                                  Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                                  Mielosios Grigiškės

                                  Comment


                                    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                                    Taip, į vieną. Gaudavosi mažiau nei valanda, nes ten kur aš važiuodavau, nedaug sankryžų, o dviračių takai geri (Gariūnų kryptis). Vis dėlto, po lietingos pernykštės vasaros ir šiaip visokių nepatogumų, kai reikia dar pakeliui susitvarkyti tai tą, tai aną, aiškiai supratau, kad man reikia automobilio. Teko ir dviračio padangą padurti, nemaloni situacija skubant į darbą (ačiū Dievui, suspėdavau laiku, bet streso buvo).
                                    Vilniuje 16km dviračiu į vieną pusę išties daugoka. Bet daugumai tai tikriausiai negaliotų. Realistiškai dviračių commute Vilniuje būtų kokie 4-7km į vieną pusę. T.y. atstumas nuo pagrindinių gyvenamųjų rajonų iki centro.
                                    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                    Comment


                                      Pagrindinė bėda yra Vilniaus kalnuotumas, kai į vieną arba kitą pusę būtinai reikės važiuoti į didelį kalną. Orų klausimas yra išsprendžiamas: žiemą valomi ir barstomi keliai, nuo lietaus apsaugoti gali geri drabužiai. Na ir infrastruktūra yra labai svarbi.

                                      Comment


                                        Niekas dviračiais žiemą nevažinės. Net ir vėlų rudenį ar darganotą pavasarį. Taip, yra ekstremalai ar užkietėję dviratininkai, bet kiek tokių yra? O dauguma žmonių į darbą ir ne būtinai į darbą tokiom sąlygom nevažiuos.
                                        Ta dviračių plėtra tai ne daugiau nei varnelė dėl bendros ES vykdomos politikos ekologijos ir transporto srityje. Tačiau tai nerimta (nesprendžia transporto problemos iš esmės) ir kas tinka kokiai nors Danijai, tai netinka Lietuvai dėl klimato, kontretaus miesto reljefo, urbanizacijos tankio ir t.t. Todėl vienintelis būdas išspręsti transporto problema yra esminis VT gerinimas ir ekonominis vertimas naudotis VT. O tai, kad nuo 0,2 iki 2 proc. kelionių bus dviračiu, transporto problemų neišspręs.
                                        Net dviračių nuoma veikia tik nuo balandžio pradžios ar vidurio iki spalio pab.

                                        Dušas darbovietėje... Tai kiek laiko tai užtruks (nusiprausti, pradžiūti). Žodžiu, visiškai netinkamas variantas. Laiko sąnaudų požiūriu 90 proc. atvejų nei kiek ne trumpesnis nei kelionė VT.
                                        Paskutinis taisė Al1; 2017.06.27, 16:19.

                                        Comment


                                          Būtų įdomu palyginti kiek aukščiau vardintuose miestuose nuvažiuoja dviratiniai komuteriai. Bent jau pagal save pastebėjau, kad dviratis patogu kai reikia nuvažiuot 2-5km. ~1km greičiau pėstute. Virš 5km.. Prasideda prakaitas/nuovargis/etc ir auto pradeda vilioti labiau nei galimybė išvengti kamščių/parkavimo. Kitas dalykas - važiavimas keliese. Trumpas atstumas viskas tvarkoj, bet važiuojant toliau jei važiuojančiųjų jėgos ryškiai skiriasi - pradeda erzinti, abi puses..

                                          Beje, viena iš problemų su dviračiu taip pat yra parkavimas. Su auto užrakinai ir +/- ramu. Dviračio ar jo dalių vagystės subjektyviai yra didesnė problema. Pats parkavimas taip pat yra problematiškas. Naudojant U-lock spynas prirakinimo galimybių sumažėja, kartais tenka gerai paieškoti kur prirakinti. Net ir prirakinus.. Pvz daugiabutyje laiptinėje palikti per vakarą ar išvis per naktį nėra gera idėja. Darbo metu taip pat saugus dviračių parkingas irgi yra problema. Aišku dalį šitų problemų galima išspręsti važiuojant nudrožtu neprižiūrėtu dviračiu, bet tada ir nuvažiuojamas atstumas bei greitis atitinkamai keičiasi.

                                          Vairavimo kultūra Vilniuje gerėja milžiniškais žvilgsniais. Dažnai žmonės galvoja, kad bus daug blogiau, nei iš tiesų yra Mano nuomone dviratininkai nebėra diskriminuojami - tiek su auto, tiek su dviračiu sutinku panašų kiekį nekultūringų eismo dalyvių.

                                          Dviračių takai daug liūdnesnė tema. Didelė dalis dvirtakių yra nesaugūs ir praktiškai nenaudotini pagal paskirtį. Jų priežiūra taip pat apgailėtina. Sumoj važiuoti gatvėmis dažnai yra saugiau, greičiau ir patogiau. Deja tai ne visų nervams

                                          P.S. Su dviračiu laisvalaikiu/sportui kai kuriais metais nuvažiuoju ir po 10k kilometrų. Bet išsikėlus tolėliau nuo centro susisiekimo tikslais naudoju minimaliai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X