Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    started a poll Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

    Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

    495
    Kai šviesoforai dubliuojami už sankryžos
    16,16%
    80
    Kai šviesoforai įrengiami tik prieš sankryžą
    12,32%
    61
    Kai posūkis reguliuojamas papildoma sekcija
    9,90%
    49
    Kai posūkis reguliuojamas atskiru šviesoforu su trimis rodyklėmis
    14,34%
    71
    Kai pėstiesiems įrengiami trijų sekcijų transporto šviesoforai
    1,01%
    5
    Kai pėstiesiems įrengiami dviejų sekcijų šviesoforai su spalvotais siluetais juodame fone
    21,62%
    107
    Kai lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas praktiškai neribojamas
    8,89%
    44
    Kai lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas ribojamas dėl eismo saugumo
    15,76%
    78
    2012 m. gegužės 1 d. keičiasi naujų šviesoforų įrengimo tvarka. Susisiekimo ministras patvirtino naujas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Jas galite parsisiųsti ir peržiūrėti čia:

    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=52802

    2012 m. gegužės 1 d. nustos galioti Lietuvos standartas LST 1405:1995. „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris atgavus nepriklausomybę buvo nukopijuotas nuo rusiško standarto GOST. LST 1405 skyrė daug dėmesio skyrė tik šviesoforų statymo vietoms, o Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta ypatingai daug eismo saugumo priemonių.

    Šioje temoje noriu pradėti diskusiją apie naują šviesoforų įrengimo tvarką bei palyginimus su senąja, kadangi gatvėse laukia daug pasikeitimų. Pamažu šioje temoje bus galima talpinti nuotraukas tų sankryžų, kurios bus įrengtos pagal naujas Taisykles. Kaune jau turime tris sankryžas prie prekybos centro Prisma, kurios įrengtos avansu atsižvelgus į Kelių šviesoforų įrengimo taisykles (šviesoforų išdėstymas, išskyrus tai, kad jie padubliuoti už sankryžos; tikslūs šviesoforų simbolių matmenys). nors Taisyklės tuo metu (2010 m. spalį) dar negaliojo. Šių sankryžų nuotraukos čia:
    http://www.miestai.net/forumas/showt...t=9655&page=10

    Visų pirma, keičiasi šviesoforų statymo vieta. Praktiškai visais atvejais šviesoforai įrengiami virš važiuojamosios dalies. Be to, visi reikalingi šviesoforai statomi tik prieš sankryžą. Taigi šviesoforai nebus dubliuojami už sankryžos – privalumas, kad vairuotojai turės sustoti prieš „Stop“ liniją, kad matytų šviesoforus. Dabar gi įprasta, užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjų ar degant raudonam signalui įvažiuoti į sankryžą.

    Šviesoforų išdėstymo pavyzdys pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):



    Dar vienas svarbus momentas – posūkiams numatyti trijų sekcijų šviesoforai su rodyklėmis. Taigi, jei posūkis į kairę ar dešinę draudžiamas, dega raudonas signalas su rodykle, jei leidžiamas – dega žalia rodyklė. Priartėjome prie Europos ir likusio civilizuoto pasaulio

    Šviesoforų išdėstymo pavyzdys, kai kairysis posūkis reguliuojamas atskirai, pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):



    Be to, naujose taisyklėse nebeliko punkto, kad pėstiesiems turi būti įrengti transporto šviesoforai, jei degant žaliam signalui, jų trajektoriją kerta automobiliai. Tad dabar sankryžoje matysime tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforus Atskiri šviesoforai pėstiesiems ir transportui yra ypač svarbūs ir dėl valdymo režimo. Pagal Taisykles, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti įjungiamas 1-2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kad pėstieji pėsčiųjų perėją pasiektų prieš pradedant sukti transporto priemonėms. Taip pėstieji įgauna pirmumo teisę ir jų eismas transporto priemonėms nebūna netikėtas. Pagal senąjį LST 1405 pėstiesiems įrengus transporto šviesoforus, tiek transportas, tiek pėstieji pajuda vienu metu, pėstiesiems nesuteikiama pirmenybė, o transporto priemonėms pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas.

    Taip pat numatytas stadartizuotas šviesoforų simbolių dizainas (nuo šiol visos rodyklės ir pėsčiųjų bei dviračių simboliai bus vienodi):



    Daugiau naujų šviesoforų taisyklių privalumų bus galima išdiskutuoti šioje temoje Esu paruošęs nemažai iliustracijų ir pasiruošęs pateikti daugiau naujų taisyklių privalumų Ir be abejo, daugiausiai diskutuoti bus galima, kai bus pradėtos įrengti naujos sankryžos ir bus galima pateikti pavyzdžių
    Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.28, 22:46.

  • Briedis
    replied
    Manau reikia paaiškinamojo ženklo šiam paaiškinamajam ženklui

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Neesu tikras ar ženklas klaidina, ar žmonės dėjo ant taisyklių. Mokslininkų - Geležinio Vilko g. važiuoja per raudoną, tarsi būtų prisukta lentelė.

    Ten kabo šis variantas:
    Click image for larger version

Name:	20200417_141444.jpg
Views:	1
Size:	49,7 kB
ID:	1796796
    Taigi parašyta - sukti praleidus... Ir dar simboliais atkartota: šviedoforas su sekcija (posūkis), pėstysis, dviratis. Norit pasakyti čia kažką apie signalus norėjo paaiškinti?

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Neesu tikras ar ženklas klaidina, ar žmonės dėjo ant taisyklių. Mokslininkų - Geležinio Vilko g. važiuoja per raudoną, tarsi būtų prisukta lentelė.

    Ten kabo šis variantas:
    Click image for larger version

Name:	20200417_141444.jpg
Views:	1
Size:	49,7 kB
ID:	1796796

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Skydai atsirado 8-iose sankryžose.

    Dalyje Vilniaus sankryžų – informaciniai skydai atliekantiems posūkius į dešinę
    Informaciniai skydai yra dviejų tipų. Pirmieji – kai vairuotojai kerta pėsčiųjų perėją, todėl jiems leidžiama sukti į dešinę tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus.

    https://vilnius.lt/lt/2020/04/11/dal...kius-i-desine/


    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Taip pat visose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose - "toliau važiuokite tik praleidę pėsčiuosius", ties kiekvienu išvažiavimu iš kiemo - "toliau važiuokite tik praleidę kitus eismo dalyvius". Ir apskritai prie kiekvieno kelio ženklo po paaiškinamąją lentelę, nes maža ką...
    Na bet Vilniuje dabar tikrai mišrainė. Tiek visokių skirtingų šviesoforų su rodyklėm, be rodyklių, kad žmonėms jau sunku susigaudyti, kas kur kaip

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Tokia galėtų visose neapsaugotose sankryžose būti
    Taip pat visose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose - "toliau važiuokite tik praleidę pėsčiuosius", ties kiekvienu išvažiavimu iš kiemo - "toliau važiuokite tik praleidę kitus eismo dalyvius". Ir apskritai prie kiekvieno kelio ženklo po paaiškinamąją lentelę, nes maža ką...

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Buvo nepatentintų, jog rodyklės visai nereikėjo vaizduot info lentelėje, o man dabar dar taip pat kliūna žodis bei – derėtų keisti į trumpesnį ir, kad greičiau ir aiškiau persiskaitytų.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Oi nusišnekėjau. Taip, Geležinio Vilko-Gerosios Vilties gatvių sankryža. Vilniuje berods jau 8 tokios sankryžos. Kol kas vos kelios su pėsčiųju eismu.

    Apsigalvojau dėl buvusių baimių dėl vairuotojų nepastabumo. Ties Spaudos g. yra pervaža, tai gan adekvačiai vairuotojai praleidžia - daug kartų išsibandżiau. Gal tai susiję su geru matomumu sankryžoje, bus matyt, kai įrengs daugiau. Bet kuriuo atveju be žalių lentelių ženkliai ramiau minti greičiau.

    Įdomu kaip atrodo infolentelės pramoniniuose rajonuose, kiek tenka prasukti, tai labai varijuoja vairuotojų žinios. Mačiau net latvius ir lenkus naudojantis pralaidumu.
    Paskutinis taisė Riedis; 2020.04.11, 09:14.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Pasirodo ne visos lentelės vienodos. Pirma buvo Baltupio-Ateities g., o ši Geležinio Vilko - Naugarduko g. sankryžoje

    Click image for larger version

Name:	Svies.jpg
Views:	1
Size:	153,7 kB
ID:	1795337

    Tokia galėtų visose neapsaugotose sankryžose būti
    Čia Geležinio Vilko - Gerosios Vilties g. sankryža? Dar buvau pagalvojęs, kad čia galėtų būti dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis, nors projekte buvo numatyta rodyklė pagrindiniame žaliame signale. Juk čia mažai pėsčiųjų. Kam tas atskiras reguliavimas.

    Kaip jau buvo skelbta šiame forume, Vilniuje tokių vietų atsiras žymiai daugiau. Pagaliau suprasta, kad atskiras reguliavimas nemažai atvejų nebūtinas.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Pasirodo ne visos lentelės vienodos. Pirma buvo Baltupio-Ateities g., o ši Geležinio Vilko - Naugarduko g. sankryžoje

    Click image for larger version

Name:	Svies.jpg
Views:	1
Size:	153,7 kB
ID:	1795337

    Tokia galėtų visose neapsaugotose sankryžose būti

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Tokius ženklus reikėjo kabinti tuo pačiu metu kaip ir sekcijas. Dabar iš jų naudos apskritas 0, tik vizualinė tarša.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Kai sekcija nešviečia, tai matosi kaip juodas blynas, todėl ir ženkle turėjo taip atrodyti. Nes nesuprasi kas ten žalia, o kas ten pilka ir ką tai turi reikšti.
    Ties Spaudos g. ir Pilaitės pr. sankryžą tokį irgi pakabino, tai pamačiau kas jame parodyta tik eidamas pro ten pėsčiomis. Nes kabo pačiame viršuje ir sustojus prie šviesoforo tos vietos nesimato. Jeigu ir matosi, tai stovint kokiam 4-5 eilėje, bet tada neįmanoma nieko ten suprasti ir įžiūrėti.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Praėjo pusė metų, kol susivokė, kad pakeitus eismo reguliavimą verta įrengti informacinius ženklus.

    Praeis dar pusė metų, kol supras, kad vairuotojai į ženklus nežiūri. Kaip stovėjo žiopliai taip ir stovi.

    Click image for larger version Name:	382020163740.jpg Views:	1 Size:	252,9 kB ID:	1794827

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Tai rodyklė neaktyvi, pilka, bet kai ženklas mikroskopinio dydžio, tai galima pagalvoti, kad sekcija dega...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Ne tik kad nesąmonę nupiešė, bet ir dizainas su šriftų dydžiais matomai skirtas piratams, nes be binoklio nieko neįžiūrėsi.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Čia yra kosmosas

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Praėjo pusė metų, kol susivokė, kad pakeitus eismo reguliavimą verta įrengti informacinius ženklus.

    Praeis dar pusė metų, kol supras, kad vairuotojai į ženklus nežiūri. Kaip stovėjo žiopliai taip ir stovi.

    Click image for larger version  Name:	382020163740.jpg Views:	1 Size:	252,9 kB ID:	1794827

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Paskutinis taisė Riedis; 2020.04.08, 15:52.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Klaipėdoje, dešiniajame posūkyje iš Vingio g. į Smiltelės g. (vakarų kryptimi) sumontuota papildoma sekcija. Kol kas užvyniota juodu šiukšlių maišu, todėl galima paspėlioti, kokie pokyčiai nusimato artimiausiu metu. Šiuo metu sankryžos situacija tokia:



    Yra 3 fazės


    Akivaizdu, kad pirmoji Vingio g. juosta bus skirta tik posūkiui dešinėn. Tikėtina (esu įsitikinęs), kad esamą 1-ąją fazę padalins į dvi - bus 4 fazės. Taip atsiras galimybė dešinį posūkį iš Vingio g. leisti pagal papildomą sekciją, taip pat kairieji posūkiai į Vingio g. taps apsaugoti. Tačiau visoms kryptims (įskaitant pėsčiuosius) išaugs prastovos laikas prie raudono šviesoforo signalo.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Reikėtų pamatyti tą Rygos variantą. Nelabai įsivaizduoju, kaip įmanoma tokios pačios krypties šviesoforus junginėti skirtingai virš kelių eismo juostų. Tam ir skirti VT šviesoforai. Su paprastais šviesoforais galima nebent tuo atveju, kai juostos atskirtos salele, kaip PoDV pvz.
    Kažkaip nutilo planai dėl VT šviesoforų. Įdomu, ar artimiausiu metu įves tokius šviesoforus, ar reiks laukt bent 10 m.?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Rygoje mačiau gana paprastą, bet ko gero efektyvų sprendimą:

    Atskirta (tiesiog balta linija) VT juosta su tradiciniu šviesoforu, kuris galioja tik tai juostai. Panašiai, kaip šviesoforai, galiojantys tik posūkiui į dešinę ir pan. Kažin, ar tai įmanoma Lietuvoje?
    Reikėtų pamatyti tą Rygos variantą. Nelabai įsivaizduoju, kaip įmanoma tokios pačios krypties šviesoforus junginėti skirtingai virš kelių eismo juostų. Tam ir skirti VT šviesoforai. Su paprastais šviesoforais galima nebent tuo atveju, kai juostos atskirtos salele, kaip PoDV pvz.

    Komentuoti:

Working...
X