Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    2020 m. vasario mėn. Marijampolėje rekonstruota pirmoji sankryža pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Nors valdžia žiniasklaidoje gyrė, kad sankryža išmani, bestebint eismą didelio išmanumo nepastebėjau.

    Kudirkos g. nuo pietų pusės prieš rekonstrukciją atrodė taip:

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	188
Size:	135,6 kB
ID:	1805302

    Panašu, kad santvaros ir kelio ženklai palikti esami, atnaujinti tik šviesoforai:

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	185
Size:	174,2 kB
ID:	1805303

    Tik iš pirmos juostos padaryta į dešinę:

    Click image for larger version

Name:	5.JPG
Views:	182
Size:	109,6 kB
ID:	1805307

    Kas labai įdomu, abiejose Kudirkos g. pusėje kairiesiems posūkiams virš važiuojamosios dalies įrengti šviesoforai su lenkiško dizaino rodyklėmis. Visgi Lenkijos įtaka daro savo

    Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	184
Size:	158,2 kB
ID:	1805304

    Tačiau pats šviesoforų veikimas labai keistas. Visos kryptys (į kairę, tiesiai ir į dešinę) leidžiamos vienu metu. Iš pradžių iš vienos Kudirkos g. pusės, vėliau iš kitos. Papildoma sekcija su raudonu nedega. Su žaliu ji dega, jei neina pėstieji. Jei eina pėstieji, tada ji nedega:



    Iš šiaurės pusės Kudirkos g. buvo taip:

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	184
Size:	144,4 kB
ID:	1805305

    Dabar atnaujinta analogiškai kaip pietinėje pusėje. Tik nesupratau, kam tie geltoni skydai:

    Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	183
Size:	193,3 kB
ID:	1805306

    Jei neina pėstieji, papildoma sekcija dega su žaliu:



    Jei eina pėstieji, ji nedega:



    Papildomos sekcijos įrengtos su atskirais laikikliais:

    Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	182
Size:	158,3 kB
ID:	1805308

    Click image for larger version

Name:	8.JPG
Views:	180
Size:	134,4 kB
ID:	1805309

    Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	180
Size:	103,0 kB
ID:	1805310

    Iš Dariaus ir Girėno abiejų pusių eismas leidžiamas vienu metu. Kairieji posūkiai neapsaugoti:

    Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	183
Size:	179,1 kB
ID:	1805311

    Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	183
Size:	176,9 kB
ID:	1805312

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Vienintelė Šakiuose reguliuojama Kęstučio - Kudirkos g. sankryža. Šviesoforai pakeisti naujais 2019 m. viduryje, o pernai metų gale įrengti šviesoforai ir papildomos sekcijos dešiniesiems posūkiams. Taip Šakiai tapo vieninteliu Suvalkijos miestu, kuriame nereikėjo grąžinti lentelių 2020 metais. Vienintelė reguliuojama sankryža mieste, o yra ir apsaugotas kairysis, ir apsaugotas dešinysis, ir dalį laiko apsaugotas ankstintasis dešinysis posūkiai
      2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?

      Comment


        Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

        2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?
        Sunku nėra, bet kainuoja pinigus. Čia pasirinktas paprastasis remontas pakeičiant šviesoforus.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą

          Sunku nėra, bet kainuoja pinigus. Čia pasirinktas paprastasis remontas pakeičiant šviesoforus.
          Kol tokie remontai bus leidžiami, tol ir turėsim daugybę skirtingų standartų. Taip pat kaip ir Vilniuje iki šiol įrengiamos sekcijos į kairę.

          Comment


            Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

            Kol tokie remontai bus leidžiami, tol ir turėsim daugybę skirtingų standartų. Taip pat kaip ir Vilniuje iki šiol įrengiamos sekcijos į kairę.
            Čia bent signalai pagal naujas šviesoforų taisykles. O Vilniuje papildomos sekcijos vis dar įrengiamos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą

            Comment


              Dega žalia, bet automobiliai stovi: praėjus metams vairuotojai vis dar nežino, kaip elgtis sankryžose.

              Vilniuje iš sankryžų dingus žaliosioms rodyklėms, jų vietoje atsirado papildomos sekcijos posūkiui į dešinę. Atrodytų, kad mokydamiesi vairuoti visi susipažino su šviesoforo signalais, tačiau vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie net ir degant žaliam šviesoforo signalui nebežino, kaip elgtis.

              Dalyje sostinės sankryžų prie šviesoforų atsirado paaiškinančios lentelės, kaip važiuoti degant žaliam šviesoforo signalui arba užsidegus sekcijai į kairę. Tačiau tokių sankryžų yra daugiau nei atsiradusių lentelių ir, pavyzdžiui, S. Konarskio ir V. Pietario gatvių sankryžoje vairuotojai nevažiuoja net ir degant žaliam šviesoforo signalui.

              LRT.lt primena, kad nuo 2019-ųjų lapkričio nebegalioja Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris skambėjo taip:

              Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
              https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...tis-sankryzose

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Dega žalia, bet automobiliai stovi: praėjus metams vairuotojai vis dar nežino, kaip elgtis sankryžose.


                Važiuoti per naujai pertvarkytas sankryžas į dešinę Vilniuje tikra loterija - kas antrą kartą užstringi už grybaujančio vairuotojo. Būtų nieko, jei visos rodyklės į dešinę veiktų ilgesnį laiką, bet pvz. Žemaitės - Savanorių. pr. sankryžoje rodyklė į dešinę sureguliuota taip, kad jai užsidegus spėja pravažiuoti vos 1-2 automobiliai, kai degant pagrindiniam žaliam signalui ir praleidus pėsčiuosius pravažiuotų 10. Paradoksalu, bet esant dabartiniam informuotumo lygiui, sekcijos mažina pralaidumą, o ne didina.
                Paskutinis taisė digital; 2020.08.15, 22:55. Priežastis: citavimas

                Comment


                  O kaip viskas turėtų būti. Šviesoforai Nyderlanduose
                  Šiaip galima pastebėti, kad ir Lietuvoje labai atsargiai ir labai iš lėto atsiranda kai kurie čia minimi geri pavyzdžiai, bet, deja, dažniau būna taip, kaip blogi pavyzdžiai Amerikoje

                  Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                  Comment


                    Man vienam gan keistokai atrodo šis šviesoforas Druskininkuose? Ar čia viskas pagal taisykles?

                    Click image for larger version

Name:	119666445_319976832411089_290518456842294682_n.jpg
Views:	332
Size:	71,2 kB
ID:	1825680

                    Comment


                      Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                      Man vienam gan keistokai atrodo šis šviesoforas Druskininkuose? Ar čia viskas pagal taisykles?
                      Šviesoforas įrengtas vos įsigaliojus šviesoforų įrengimo taisyklėms. Šiaip nėra prie ko prikibti. Formaliai kaip ir įvykdyta 93 p. sąlyga, nes tarp šviesoforų yra tarpas.

                      93. Kairiojo posūkio transporto šviesoforas turi būti pritvirtintas per atstumą nuo transporto šviesoforo, reguliuojančio važiavimą tiesiai, jeigu jie abu tvirtinami virš važiuojamosios dalies prie bendros laikančiosios konstrukcijos.

                      Comment


                        O va tokių šviesoforų yra Vokietijoje. Ar Lietuvoje susigaudytų, kaip pagal juos važiuoti?

                        Comment


                          Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?

                          Comment


                            Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                            Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?
                            Mentaliteto skirtumai. Tiesiog pėstieji ir dviratininkai yra laikomi kaip trukdis "eismui" ir "pralaidumui", o ne kaip eismo dalis. Gerai yra tai, kad tas keičiasi. Net sukandus dantis ir per didelius skausmus kartais stengiamasi tas problemas spręsti. Aišku dažniausiai nepavyksta, bet kartais bent iš dalies pavyksta. Tiesiog reiktų, kad pokytis vyktų greičiau.
                            Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                            Comment


                              Parašė Blaze Rodyti pranešimą
                              Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?
                              Na jau tą pačią sekundę visais atvejais negali užsidegti. Kartais gali pasisekti. Suprantu, kad turit omeny, jog žalio signalo nereikia laukti taip ilgai kaip Lietuvoje. Pas mus, deja visas prioritetas skirtas automobiliams. Dėl to pėstieji gauna tiek laiko, kiek jiems lieka nuo automobilių.

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                Na jau tą pačią sekundę visais atvejais negali užsidegti. Kartais gali pasisekti. Suprantu, kad turit omeny, jog žalio signalo nereikia laukti taip ilgai kaip Lietuvoje. Pas mus, deja visas prioritetas skirtas automobiliams. Dėl to pėstieji gauna tiek laiko, kiek jiems lieka nuo automobilių.
                                Ne užsidegti, bet pradėti signalo keitimo seką t. y. mašinoms mirksi žalia, tada geltona ir raudona. Užima kelias sekundes. Bent jau taip veikia kai kurie šviesoforai UK. Bet labai gali būti, kad Švedijoje ar kokiuose Nyderlanduose yra ir šviesoforų, kurie sensorių pagalba nustatę, kad tikrai nėra konkuruojančio eismo srauto, žalią signalą įjungia praktiškai iškart. Tas video apie NL šviesoforus keliais postais aukščiau rodo visokias panašias situacijas, kur gerai sudėlioti sensorial daro tikrus stebuklus.
                                Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  Ne užsidegti, bet pradėti signalo keitimo seką t. y. mašinoms mirksi žalia, tada geltona ir raudona. Užima kelias sekundes. Bent jau taip veikia kai kurie šviesoforai UK. Bet labai gali būti, kad Švedijoje ar kokiuose Nyderlanduose yra ir šviesoforų, kurie sensorių pagalba nustatę, kad tikrai nėra konkuruojančio eismo srauto, žalią signalą įjungia praktiškai iškart. Tas video apie NL šviesoforus keliais postais aukščiau rodo visokias panašias situacijas, kur gerai sudėlioti sensorial daro tikrus stebuklus.
                                  Sankryžos labai skirtingos ir nėra kažkokio tipinio algoritmo. Tai apie tai diskutuoti būtų labai per platu. Ką norėjau pasakyti, kad pas mus pėsčiasis yra antraeilis.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                    Na jau tą pačią sekundę visais atvejais negali užsidegti. Kartais gali pasisekti. Suprantu, kad turit omeny, jog žalio signalo nereikia laukti taip ilgai kaip Lietuvoje. Pas mus, deja visas prioritetas skirtas automobiliams. Dėl to pėstieji gauna tiek laiko, kiek jiems lieka nuo automobilių.
                                    Pas mus nėra prioritetų. Automobilininkams irgi. Pas mus tiesiog eisme visi sugaišta ilgiau. Pėstieji laukia žalios, kol gatvėje nėra judančio transporto. Kai pagaliau šviesoforas persijungia į žalią pėsčiajam, per tą laiką atvažiavę automobiliai yra priversti sustoti. Kvailystė, bet niekam nerūpi.


                                    Stokholme buvau dar 2018 metais, jau tada ten buvo noras tapti labiausiai SMART miestu pasaulyje. Žalia užsidegdavo nespėjus atleisti piršto nuo mygtuko. Pavyzdinis video kaip veikia tokia sistema: arti nesant jokiam eismo dalyviui dega raudona. Priartėjus transporto priemonei ar pėsčiajam paspaudus mygtuką signalai keičiasi iš karto.

                                    https://www.youtube.com/watch?v=Al6A...nnel=LastLasse

                                    Comment


                                      Parašė Blaze Rodyti pranešimą

                                      Pas mus nėra prioritetų. Automobilininkams irgi. Pas mus tiesiog eisme visi sugaišta ilgiau. Pėstieji laukia žalios, kol gatvėje nėra judančio transporto. Kai pagaliau šviesoforas persijungia į žalią pėsčiajam, per tą laiką atvažiavę automobiliai yra priversti sustoti. Kvailystė, bet niekam nerūpi.


                                      Stokholme buvau dar 2018 metais, jau tada ten buvo noras tapti labiausiai SMART miestu pasaulyje. Žalia užsidegdavo nespėjus atleisti piršto nuo mygtuko. Pavyzdinis video kaip veikia tokia sistema: arti nesant jokiam eismo dalyviui dega raudona. Priartėjus transporto priemonei ar pėsčiajam paspaudus mygtuką signalai keičiasi iš karto.

                                      https://www.youtube.com/watch?v=Al6A...nnel=LastLasse
                                      Sakau, yra visokių sankryžų. Jeigu gatvėj yra žalia banga, visos sankryžos koordinuojamos. Pagal tave, tai tik priėjai, ir pyst žalias. Su tokia logika visose sankryžose, kiltų dar didesnis chaosas.

                                      Režimas "visiems raudona" naudojamas mažai intensyviose vietose. Prisiminkit, kai toks režimas veikė Savanorių pr. sankryžoje Vilniuje ties buvusiu Vilniaus Vingiu. Buvo idiotiška diskoteka.
                                      Paskutinis taisė dsanto; 2020.09.18, 18:14.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                        Sakau, yra visokių sankryžų. Jeigu gatvėj yra žalia banga, visos sankryžos koordinuojamos. Pagal tave, tai tik priėjai, ir pyst žalias. Su tokia logika visose sankryžose, kiltų dar didesnis chaosas.

                                        Režimas "visiems raudona" naudojamas mažai intensyviose vietose. Prisiminkit, kai toks režimas veikė Savanorių pr. sankryžoje Vilniuje ties buvusiu Vilniaus Vingiu. Buvo idiotiška diskoteka.
                                        O pėstieji nevaikšto ten kur eismas mažai intensyvus?

                                        Comment


                                          Tavo pateiktam video matosi, kad mažo intensyvumo gatvė. O pačioj pabaigoj net pats filmuotojas juokiasi, kai vos užsidegus geltonam, mirkteli raudonas geltonas, ir vėl žalias

                                          Comment

                                          Working...
                                          X