Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Agas Rodyti pranešimą

    Ir ką gi tokio Vilnius išdarinėja su šviesoforais, kas prieštarautų KET?
    KET neprieštarauja. Prieštarauja šviesoforų įrengimo taisyklėms.

    Comment


      Parašė Briedis Rodyti pranešimą
      Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse

      Nors, stebint ką Vilnius išdarinėja su šviesoforais, nenustebčiau jeigu ir šitą punktą praignoruotų.
      Pavyzdžiui, mieste pilna trijų sekcijų šviesoforų pėstiesiems. Ką reiškia geltonas signalas su pėsčiojo simboliu KET?

      Comment


        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

        Pavyzdžiui, mieste pilna trijų sekcijų šviesoforų pėstiesiems. Ką reiškia geltonas signalas su pėsčiojo simboliu KET?
        Įspėja pėsčiuosius, kad tuos užsidegs raudona ir jeigu pėstysis nespės sustoti, gali pabaigti ėjimo per perėją manevrą

        Comment


          Parašė sleader Rodyti pranešimą

          Įspėja pėsčiuosius, kad tuos užsidegs raudona ir jeigu pėstysis nespės sustoti, gali pabaigti ėjimo per perėją manevrą
          Kur tai parašyta?

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
            Kur tai parašyta?
            KET
            46. Užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn, pėstieji, atsižvelgdami į tai, kurioje važiuojamojoje dalyje jie yra, privalo baigti pereiti ją arba sustoti saugumo salelėje.

            Comment


              Baltarusija, Minskas. Šviesoforų įrengimo tvarka.

              Kitaip nei pas mus, ten kartu su papildoma sekcija gali būti leidžiamas pėsčiųjų eismas išilgai. Tuo pačiu vietomis tai pabrėžiama gan unikalia sekcija su žmogeliuku (mirksinti).

              Click image for larger version

Name:	115202016720.jpg
Views:	1
Size:	328,1 kB
ID:	1783392

              Click image for larger version

Name:	11520201679.jpg
Views:	1
Size:	317,5 kB
ID:	1783393

              Comment


                Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                Baltarusija, Minskas. Šviesoforų įrengimo tvarka.

                Kitaip nei pas mus, ten kartu su papildoma sekcija gali būti leidžiamas pėsčiųjų eismas išilgai. Tuo pačiu vietomis tai pabrėžiama gan unikalia sekcija su žmogeliuku (mirksinti).

                Click image for larger version

Name:	115202016720.jpg
Views:	1
Size:	328,1 kB
ID:	1783392

                Click image for larger version

Name:	11520201679.jpg
Views:	1
Size:	317,5 kB
ID:	1783393
                Baltarusija suprato, kad tarybinis KET punktas, draudžiantis važiuoti papildomos sekcijos kryptimi, kol ji neįjungta, yra ydingas, nes neleidžia kartu naudoti ir apsaugoto, ir neapsaugoto posūkio. Tačiau vietoje to, kad šio punkto atsisakytų, signalų valdymą padarė dar sudėtingesnį. Tokie šviesoforai, beje, pradėti naudoti ir Rusijoje.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  signalų valdymą padarė dar sudėtingesnį
                  Kad atvirkščiai viskas paprasta ir suprantama, dega rodykle - važiuoji, nedega stovi. O ne tai kad privažiaves dar turi nagrineti kokios ten kombinacijos dega, ar ten pagrindinis blinas paprastas ar stebuklingas. Už tai kad Baltarusijoj su šia tema gaunasi intuityvu dedu jiems pliusa.

                  Comment


                    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

                    Kad atvirkščiai viskas paprasta ir suprantama, dega rodykle - važiuoji, nedega stovi. O ne tai kad privažiaves dar turi nagrineti kokios ten kombinacijos dega, ar ten pagrindinis blinas paprastas ar stebuklingas. Už tai kad Baltarusijoj su šia tema gaunasi intuityvu dedu jiems pliusa.
                    Intuityvu, kai pripratęs prie tarybinių KET ir reikia persiorientuoti į pasaulyje įprastus šviesoforo signalus. Sunku, kai esi pripratęs, kad nedeganti rodyklė kažką draudžia.

                    Beje, pagal foto matosi, kad papildoma sekcija greičiausiai degė su raudonu ir lieka toliau degti su žaliu. Žodžiu, nepertraukiamai. Pirmoje foto dega raudonas signalas pėstiesiems, nors posūkis į dešinę leidžiamas. Antroje jau žalias ir pėstiesiems. O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.

                    Comment


                      Naugarduko - Švitrigailos g. sankryžoje įrengti dviračių šviesoforai iš abiejų Naugarduko g. pusių. Dviračių Stop linija perstumta į priekį, o žalias signalas dviratininkams užsidega 1 s anksčiau.

                      Click image for larger version

Name:	20200215_143904.jpg
Views:	1
Size:	201,5 kB
ID:	1783445

                      Click image for larger version

Name:	20200215_143851.jpg
Views:	1
Size:	127,5 kB
ID:	1783446





                      Comment


                        Konstitucijos pr. - Linkmenų g. sankryžoje šią savaitę įjungti nauji šviesoforai. Iš Linkmenų g. posūkiui į dešinę įrengta papildoma sekcija.

                        Click image for larger version

Name:	20200215_162306.jpg
Views:	1
Size:	193,3 kB
ID:	1783451

                        Click image for larger version

Name:	20200215_162653.jpg
Views:	1
Size:	169,7 kB
ID:	1783452

                        Skydai viršuje pagal naujas šviesoforų taisykles, papildoma sekcija turi atskirą skydą.

                        Click image for larger version

Name:	20200215_163012.jpg
Views:	1
Size:	97,4 kB
ID:	1783453

                        Bet papildomų sekcijų tvirtinimas niekaip nesikeičia nuo tarybinių laikų. Nors kiekviena sekcija yra modulinė, t.y. gali būti tvirtinama su atskirais laikikliais, niekaip neapsieinama be skardos juostų ir varžtų, sukamų į šviesoforų korpusus...

                        Click image for larger version

Name:	20200215_162549.jpg
Views:	1
Size:	111,4 kB
ID:	1783454

                        Click image for larger version

Name:	20200215_163028.jpg
Views:	1
Size:	107,8 kB
ID:	1783455

                        Čia vilniečiams reikėtų pasimokyti iš kauniečių, kad šviesoforų korpusų gadinti nereikia:

                        Click image for larger version

Name:	20200118_113454.jpg
Views:	1
Size:	117,2 kB
ID:	1783456


                        Click image for larger version

Name:	20200127_133031.jpg
Views:	1
Size:	104,5 kB
ID:	1783457

                        Na ir lietuviški vairavimo ypatumai. Per raudoną važiuoju, per žalią stoviu:



                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
                          Šįkart specialiai progomis stebėjau kaip valdomos sankryžos, tai pamačiau fenomenalių pavyzdžių: tarkim išilgai eisiantiems pėstiesiems žalias uždegamas keliom sekundėm vėliau nei pagrindinis žalias automobiliams be sekcijų. Kad pėstieji sudvejotų žengti į judrią sankryžą

                          Taip pat pilna vakariniu bei nakties metu geltonai mirksinčių šviesoforų.

                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                          Click image for larger version

Name:	20200215_143851.jpg
Views:	1
Size:	127,5 kB
ID:	1783446
                          Šaunus kadras! Net su vėliava link šventės tematikos.

                          O Linkmenų g. šviesoforas bene tik 4-tas Vilniuje su nauju reguliavimu. Nedrįsta daugiau jų įrengti kartu su pėsčiaisiais.

                          Nors nevažiuojančių ties žaliu be rodyklių vis dar pilna, bet jau pagaliau pasitaikė atvejis, kai iš Spaudos g. teko pasinaudoti nauju reguliavimu. Įvyko gan idealus scenarijus. Pradėjo judėti be raginimų, saugiai praleido pėsčiuosius ir virš 8 automobilių papildomai išvažiavo.

                          Comment


                            dsanto

                            Ar ką nors girdėti dėl tokių dviračių šviesoforų Kaune?

                            Comment


                              Parašė Riedis Rodyti pranešimą

                              Šįkart specialiai progomis stebėjau kaip valdomos sankryžos, tai pamačiau fenomenalių pavyzdžių: tarkim išilgai eisiantiems pėstiesiems žalias uždegamas keliom sekundėm vėliau nei pagrindinis žalias automobiliams be sekcijų. Kad pėstieji sudvejotų žengti į judrią sankryžą

                              Taip pat pilna vakariniu bei nakties metu geltonai mirksinčių šviesoforų.
                              Baltarusija man tokia neigiama egzotika su įdomiais šviesoforais. Ačiū už info Jei yra daugiau foto ar net video, pasidalinkit palyginimui su mūsų sistema.

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                dsanto

                                Ar ką nors girdėti dėl tokių dviračių šviesoforų Kaune?
                                Tikrai taip. Rekonstruojamoje Kęstučio gatvėje bus ne tik tokie dviračių šviesoforai, bet ir unikalūs Lietuvoje (populiarūs Vokietijoje) dviračių eismo reguliavimo sprendiniai

                                Comment


                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                  Tikrai taip. Rekonstruojamoje Kęstučio gatvėje bus ne tik tokie dviračių šviesoforai, bet ir unikalūs Lietuvoje (populiarūs Vokietijoje) dviračių eismo reguliavimo sprendiniai
                                  Reiks išbandyti, kai įrengs

                                  Įdomu gal ir K. Donelaičio g. sugalvos panašiai pertvarkyt? Lyg skaičiau, kad planavo.

                                  Comment


                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                    Intuityvu, kai pripratęs prie tarybinių KET ir reikia persiorientuoti į pasaulyje įprastus šviesoforo signalus. Sunku, kai esi pripratęs, kad nedeganti rodyklė kažką draudžia.
                                    Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.

                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Beje, pagal foto matosi, kad papildoma sekcija greičiausiai degė su raudonu ir lieka toliau degti su žaliu. Žodžiu, nepertraukiamai. Pirmoje foto dega raudonas signalas pėstiesiems, nors posūkis į dešinę leidžiamas. Antroje jau žalias ir pėstiesiems. O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
                                    O del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.

                                    Comment


                                      Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

                                      Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia.
                                      Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka.
                                      Kol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.
                                      Tipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.

                                      Absoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.

                                      Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".

                                      Didziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.

                                      Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis, kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
                                      ​​​​​​
                                      Ar yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?

                                      Comment


                                        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

                                        Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.
                                        Dar kartą pabrėžiu, kad nauja (pas mus) tvarka su papildomomis sekcijomis į dešinę yra ne ES, net ne Europos, o absoliučios daugumos pasaulio šalių įprasta praktika.

                                        Kas padaryta Žirnių - Liepkalnio g. sankryžoje yra unikali pasaulyje nesąmonė. Ir ji kilo dėl to paties tarybinio KET punkto, kuris draudė sukti, jei nedega papildoma sekcija. Šioje sankryžoje įrengus papildomą sekciją į dešinę pagal naują tvarką, iškilo problema, kad pagrindiniame žaliame signale nelikus rodyklių, bus galima sukti ir į kairę degant pagrindiniam žaliam signalui, kai nedega papildoma sekcija į kairę. Dėl to tokioje hibridinėje sankryžoje laikinai įrengtos juodos rodyklės žaliame signale. Ir vėl pabrėžiu, kad juodos rodyklės žaliame signale nenaudojamos daugumoje pasaulio (ne ES ar Europos) šalių. Juodos rodyklės žaliame signale iš esmės naudojamos buvusiose tarybinėse šalyse.

                                        Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
                                        O del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.
                                        Be abejo, galima. Ir pas mus daroma. O pagal Riedžio informaciją, baltarusiai to nedaro. Ir dar užvėlina pėsčiųjų žalią, kas yra labai nesaugu pėstiesiems.

                                        Comment


                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Kol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.
                                          Lietuva perėmė vokiečių šviesoforų įrengimo praktiką. O Vokietijoje šviesoforai įrengiami ant gembių. Europoje nesame kažkuo išskirtiniai. Daugelyje Europos šalių šviesoforai įrengiami ant gembių.

                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Didziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.

                                          Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis..
                                          Tiek dubliavimas, tiek nedubliavimas turi tiek privalumų, tiek trūkumų.

                                          2019 m. šviesoforų įrengimo taisyklėse rekomenduojamose šviesoforų išdėstymo schemose gembės nustumtos arčiau sankryžos. Atkreipkit dėmesį į paskutinius mano postus su sankryžų Vilniuje foto.

                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          ...kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
                                          Normali pasaulinė praktika. Pėstiesiems šviesoforai įrengiami už konfliktinės zonos.

                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Tipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.

                                          Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".
                                          Čia suplakate daugybę dalykų į vieną krūvą. Tiesiog sutapimas, kad po naujų šviesoforų įrengimo taisyklių įsigaliojimo Vilniaus eismo organizatoriai pakeitė nuomonę ir ėmė saugoti visus nuo visų. Pradėti masiškai įrenginėti atskiri šviesoforai į dešinę.

                                          Vakar važiavau pro Naugarduko - Žemaitės sankryžą nuo Tūkstantmečio g. Prieš šią sankryžą yra sankryžėlė su Maxima. Užsidegė žalias važiuoti tiesiai, o į dešinę liko degti raudonas. Užsidegė žalias pėstiesiems ir dviratininkams, nors jų nebuvo ir niekas nespaudė mygtukų (kam jie tada ten išvis įrengti). Ir kas kaltas? Šviesoforų taisyklės ar smegenys, kurios suprogramavo tokį absurdą, pabloginantį eismo sąlygas?

                                          Privažiuoju jau pačią Naugarduko - Žemaitės sankryžą. Skersai einantiems pėstiesiems dega žalia. Laikmatis rodo likusias keliolika sekundžių žalio. Žalias pradeda mirksėti, nors laikmatis rodo keliolika sekundžių. Žmonės nustebę paspartina žingsnius. Kaltos šviesoforų taisyklės?

                                          Atskirkite vieną dalyką. Net jei 2012 m. nebūtų buvę išleistos naujos šviesoforų įrengimo taisyklės, tas beprotiškas visų nuo visų saugojimas būtų daromas, tik ne atskirais šviesoforais, o tarybinio stiliaus papildomomis sekcijomis. Šviesoforų įrengimo taisyklės įvedė keletą naujų sąlygų, kurios Vilniaus neįpareigoja visur saugoti pėsčiuosius. Pora pagrindinių momentų šviesoforų įrengimo taisyklėse:

                                          1. Pėsčiuosius atskirai nuo transporto būtina leisti tuomet, kai į dešinę sukama iš dviejų eismo juostų.
                                          2. Pėstiesiems žalias signalas turi užsidegti 1-2 s anksčiau, kai jie leidžiami kartu transporto priemonėmis.

                                          Šie punktai neįpareigoja Vilniaus saugoti pėsčiuosius ten, kur dabar taip pridaryta.

                                          Atvažiuokite į Kauną, pas mus daugiau nei pusė sankryžų pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Bet apsaugotų dešiniųjų posūkių reiks paieškoti.

                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Absoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.
                                          Nėra jokio draudimo.

                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Ar yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?
                                          Labai retorinis klausimas. Seno standarto ir šviesoforų įrengimo taisyklių skirtumų daug. Kiekviena sankryža skirtinga ir reiktų lyginti įrengimo skirtumus. Iš principo, naujos šviesoforų įrengimo taisyklės reglamentuoja daugelį saugumo aspektų, ko nebuvo sename standarte. Senas standartas rėmėsi principu - organizuok eismą, kaip nori. Aišku, kartais chaose gal ir pralaidžiau, bet kažin ar saugiau. Pažiūrėkit aukščiau diskutuojamą Baltarusijos reguliavimą, kai pėstiesiems apsunkinama galimybė įžengti į pėsčiųjų perėją. Baltarusijos standarte tai neaprašyta. Aišku, transporto priemonių pralaidumas padidėja, nes nestabdomas dešinysis posūkis, bet pėstiesiems yra labai nesaugu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X