Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Arba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):

    Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.
    Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

    Comment


      Man tai keista atrodo: trys juostos su skiriamaja juosta - šviesoforas iš kaires būtinas. Trys juostos be skiriamos - nereikia. Kur logika?

      Comment


        Gavau šviežias foto iš dar dviejų sankryžų Kaune, kur vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis įjungtos papildomos sekcijos į dešinę pagal naują tvarką.

        Jonavos - Šiaurės pr. sankryža iš Jonavos g.:

        Click image for larger version

Name:	20191107_103102.jpg
Views:	1
Size:	205,9 kB
ID:	1760511

        Jonavos - Nuokalnės g. sankryža Iš Nuokalnės g.:

        Click image for larger version

Name:	IMG-130f231a556e332afa346bcfd7d3a532-V.jpg
Views:	1
Size:	151,5 kB
ID:	1760512

        Iš Jonavos g. (nuo centro):

        Click image for larger version

Name:	IMG-4cb4f7e8b82141e402bae80659b8e64f-V.jpg
Views:	1
Size:	119,7 kB
ID:	1760513

        Iš Jonavos g. (link centro) panaikinta papildoma sekcija į kairę. Čia buvo toks hibridinis variantas (sankryža įrengta pagal seną standartą). Buvo dvi papildomos sekcijos į kairę ir vienas šviesoforas į kairę. Užgesus papildomoms sekcijoms, degdavo raudonas signalas į kairę, o pagrindinis žalias buvo be rodyklių:



        Dabar, kad nebūtų nesusipratimų, papildomas sekcijas nuėmė ir įrengė dar vieną šviesoforą į kairę ant gembės už sankryžos:

        Click image for larger version

Name:	20191107_101704.jpg
Views:	1
Size:	121,7 kB
ID:	1760514

        Click image for larger version

Name:	IMG-67297d2fd78a7c9873ef9635095b16ab-Vjhjghjghj.jpg
Views:	1
Size:	135,9 kB
ID:	1760515




        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

          Tai vis tiek nepaaškina fakto, kodėl šviesoforai du, o sekcija viena. Logikos nėra.
          Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?

          Comment


            Parašė Briedis Rodyti pranešimą
            Tai vis tiek nepaaškina fakto, kodėl šviesoforai du, o sekcija viena. Logikos nėra.

            Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?
            Vokiečiai kartais įrengia tik papildomas sekcijas. Lietuvoje tokios praktikos nėra.

            Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

            Man tai keista atrodo: trys juostos su skiriamaja juosta - šviesoforas iš kaires būtinas. Trys juostos be skiriamos - nereikia. Kur logika?
            Logikos reikia klausti vokiečių, kurie rengė šviesoforų dokumentą, kurį mes iš esmės perėmėme. Mano nuomone, skiriamojoje juostoje ar salelėje šviesoforus visada yra galimybė įrengti ir šviesoforai jose gerai matosi, nes yra šalia eismo juostos. Kairėje kelio pusėje šviesoforus ne visuomet yra galimybė įrengti, be to jie ne visuomet gali būti gerai matomi (užstoja kiti objektai ar pan.), galbūt dėl to kelio savininkui paliekama spręsti, ar jį tikslinga įrengti.
            Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 18:34.

            Comment


              Kaune šiuo metu veikia 7 naujos papildomos sekcijos į dešinę. Dvi iš jų, nuo pirmadienio - Karaliaus Mindaugo pr. - Kaunakiemio g. sankryžoje.

              Iš Kaunakiemio g. vaizdas vakar (trečią veikimo dieną). Dalis važiuoja per žalią:



              Dalis užstabdo visą srautą, nors iš galo ir pypina (žr. su garsu )



              Bet kai papypina autobusas, tenka važiuot (žr. su garsu):



              Na čia tik kelios situacijos. Bendrai vaizdas gerėja. Reikia laiko, kad visi sužinotų, suprastų.
              Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 18:17.

              Comment


                Profesionaliais vairuotojais pasitikėti lengviau (turiu omeny autobuso vairuotojus)

                Comment


                  Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                  Profesionaliais vairuotojais pasitikėti lengviau (turiu omeny autobuso vairuotojus)
                  Šiandien važiavau per Neries kr. - Varnių g. prietilčio sankryžą. Laukiau žalio signalo iš prietilčio pusės. Iš Neries kr. degė žalias signalas. Pirmoje juostoje stovėjo mokomasis sunkiasvoris. Stovėjo per visą žalią, kol nedegė papildoma sekcija. Kai man užsidegė žalias važiuoti į kairę, o jam užsidegė papildoma sekcija, tuomet jis pasuko. Net instruktoriai nežino KET...

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Net instruktoriai nežino KET...
                    Tave tai stebina? Jeigu net kelių policija nežino KET, kur kažkada per TV aiškino kaip važiuoti per žiedą ne taip kaip nurodoma taisyklėse. Tai ką čia tie instruktoriai žinos? Kai atsinaujins klausimai Regitros testuose ir tada mokiniai nebemokės teisingai atsakyti, tuomet visi ir pasiaiškins kaip čia kas. O kol "testuku" programos neatsinaujino, tai ir klausimai nekyla.

                    Comment


                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                      Tave tai stebina? Jeigu net kelių policija nežino KET, kur kažkada per TV aiškino kaip važiuoti per žiedą ne taip kaip nurodoma taisyklėse. Tai ką čia tie instruktoriai žinos? Kai atsinaujins klausimai Regitros testuose ir tada mokiniai nebemokės teisingai atsakyti, tuomet visi ir pasiaiškins kaip čia kas. O kol "testuku" programos neatsinaujino, tai ir klausimai nekyla.
                      Prieš porą savaičių vedžiau seminarą vairavimo instruktoriams ir mokytojams. Nepasirodė kažkokia tamsi liaudis Jau buvo pasiskaitę straipsnius, kaip važiuoti per sankryžas nuo lapkričio 1 d., tai tik aptarėm

                      Comment


                        Jonavos - Nuokalnės g. sankryžoje panaikinti vieninteliai Kaune šviesoforai su papildomomis sekcijomis į kairę, kurių pagrindiniame žaliame signale nebuvo rodyklių. Vietoje jų įrengtas antras kairiojo posūkio šviesoforas.

                        Prieš tai:



                        Dabar:

                        Comment


                          Jonavos - Nuokalnės g. sankryža.

                          Naujos papildomos sekcijos į dešinę vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis.

                          Jonavos. g nuo centro pusės. Pėstiesiems žalias signalas užsidega kiekviename cikle, 1 s anksčiau nei transportui.

                          Kai kurie vairuotojai dar abejoja, ar važiuoti. Užfiksavau keletą, kurie apvažiuoja stovinčius iš antros eilės:



                          Kiti važiuoja lyg tai būtų įprasta:



                          Iš Nuokalnės g. pėstiesiems žalias signalas uždegamas tik paspaudus mygtuką.

                          Jei mygtukas nenuspaudžiamas, papildoma sekcija dega ir su žaliu, ir su raudonu signalu:



                          Jei mygtukas nuspaudžiamas, papildoma sekcija dega tik su raudonu signalu:

                          Comment


                            Žiūrint pirmus video susidaro įspūdis, kad drąsiai važiuoja tik dėl dešiniausiojo šviesoforo viršuje prie lentelės "į dešinę" arba iš įpročio dėl ten kabėjusios žalios lentelės.

                            Kažkaip skeptiškai žiūriu į idėją, kad daugelis girdėjo apie ar suvokia naują pakitimą. Tikiuosi klystu ir liaudis labiau informuota.

                            Greitis atrodo didelis posūkyje, gal ir gerai, kad neskuba visur tokių kabint. Įdomu bus pasižiūrėti vietą, kur pėsčiųjų eismas intensyvesnis ir reguliuojama nauja tvarka.

                            Comment


                              Iš Jonavos gatvės ir anksčiau buvo leidžiama sukti į dešinę kartu su pėsčiaisiais. Čia jų ir mažai būna. Kas pasikeitė, tai, kad pėstieji dabar įgauna pirmumą, nes jiems žalias signalas uždegamas 1 s anksčiau nei transportui. Ir tai, kad į dešinę nebegalima sukti, kai iš priekio apsaugotai suka į kairę.
                              Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.12, 00:54.

                              Comment


                                Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                Žiūrint pirmus video susidaro įspūdis, kad drąsiai važiuoja tik dėl dešiniausiojo šviesoforo viršuje prie lentelės "į dešinę" arba iš įpročio dėl ten kabėjusios žalios lentelės.

                                Kažkaip skeptiškai žiūriu į idėją, kad daugelis girdėjo apie ar suvokia naują pakitimą. Tikiuosi klystu ir liaudis labiau informuota.
                                Šiandien kaip tik buvau vienoj įmonėj, pro kurios langus matosi ši sankryža. Suka visi be problemų. Jei vienas kitas stabteli, tai pasižiūri, kad pagrindinis šviesoforas be rodyklių ir nuvažiuoja.
                                Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.12, 15:27.

                                Comment


                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  O kaip ši situacija?



                                  Audi dega žalia (nepamenu ten lyg rodyklė), Citroen irgi dega rodyklė, tad apsisukantys turėtu praleist? Kliūtis iš dešinės.
                                  Bet net ir video girdėjosi (garsinis signalas), jei supratau teisingai, kad apsisukinėjantis nelabai patenkinti, kad jiems maišosi.

                                  Comment


                                    Parašė dinux Rodyti pranešimą

                                    O kaip ši situacija?



                                    Audi dega žalia (nepamenu ten lyg rodyklė), Citroen irgi dega rodyklė, tad apsisukantys turėtu praleist? Kliūtis iš dešinės.
                                    Bet net ir video girdėjosi (garsinis signalas), jei supratau teisingai, kad apsisukinėjantis nelabai patenkinti, kad jiems maišosi.
                                    Vadovaujantis KET:

                                    163. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.
                                    sukantis į dešinę turi praleisti apsisukantį.

                                    Atkreipiau dėmesį į šią situaciją. Manau, kad tie garsiniai signalai ten nebuvo reikalingi, nes visi gražiai susidėliojo. Bet gal sukantis į kairę galvojo, kad sukantis į dešinę suka pagal lentelę, tai labiau susinervino Sukančiam į kairę yra atskiras šviesoforas:

                                    Comment


                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                      Vadovaujantis KET:



                                      sukantis į dešinę turi praleisti apsisukantį.

                                      Atkreipiau dėmesį į šią situaciją. Manau, kad tie garsiniai signalai ten nebuvo reikalingi, nes visi gražiai susidėliojo. Bet gal sukantis į kairę galvojo, kad sukantis į dešinę suka pagal lentelę, tai labiau susinervino Sukančiam į kairę yra atskiras šviesoforas:

                                      O kaip žinot koks ten šviesoforas yra? Gi sukančiam gaunasi kad jei ten apsisuka per pagrindini žalia (arba per papildoma sekcija kartu su pagrindiniu žaliu, arba per triju sekciju šviesofora su rodyklėm i kaire) jis turi praleist apsisukančius, bet jei apsisukantiem degtu papildoma sekcija su raudonu tai jau atvirkščiai gaunasi kad sukantis turi pirmenybe.

                                      Comment


                                        Klausimas kadangi susijęs su šviesaforais, tai rašau čia: ar aš nemačiau/nesupratau (dairiausi stovint kamštyj, nemačiau), bet ar Kaune atvažiavus nuo Kauno pilies tilto ir norint sukti į A. Kriščiukaičio g, po pertvarkymo nebeliko šviesaforo reguliuojančio dešinį nusukimą (paliko tik tiesiai ir į kairę). Taip išeina, kad važiuoti galima visada tik reikia praleisti atvažiuojančius nuo Brastos g. arba Jurbarko g.? Bet kaip tada su einančiais per perėją?

                                        Comment


                                          Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

                                          O kaip žinot koks ten šviesoforas yra? Gi sukančiam gaunasi kad jei ten apsisuka per pagrindini žalia (arba per papildoma sekcija kartu su pagrindiniu žaliu, arba per triju sekciju šviesofora su rodyklėm i kaire) jis turi praleist apsisukančius, bet jei apsisukantiem degtu papildoma sekcija su raudonu tai jau atvirkščiai gaunasi kad sukantis turi pirmenybe.
                                          Galimos šios situacijos:

                                          Click image for larger version

Name:	Susikertantys posukiai.jpg
Views:	1
Size:	94,5 kB
ID:	1762831

                                          Apsisukantysis niekada negali būti tikras, kad jam pirmumas, tai dėl saugumo reiktų visuomet praleisti sukantįjį į dešinę. Sukantysis į dešinę per raudoną su papildoma sekcija turi duoti kelią, nes jam tai nurodo KET 163 punktas. Tik 3 atveju sukantysis į dešinę turi 100 % pirmumą.

                                          Iš principo chaosą į visą šitą reikalą įneša KET 163 p. Pvz., Vokietija jo neturi. Pas vokiečius žalia rodyklė rodo pirmumą, tad sukantysis į dešinę visuomet turi pirmumą, o apsisukantysis pagal konkretų KET punktą turi duoti kelią visiems eismo dalyviams (analogiškai kaip pas mus taisyklė važiuojančiam atbulam).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X