Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Norisi Mercedes Benz 124, kur Afrikoj taksistai suka milijonus kilometrų ir niekas negenda, nes nėra kam sugest!

    Comment


      Vienas iš pavyzdžių, kai sankryžos rekonstrukcijai nėra lėšų, bet pakeičiami šviesoforai ir vietoj papildomų sekcijų įrengiami atskiri šviesoforai su rodyklėmis:



      Comment


        Skirtumas dar ir tas, kad Kaunas ir nevystė specifinės šviesoforų valdymo sistemos kaip Vilnius, kur vienu ypu keitė visus šviesoforus. Matyt tokio tipo šviesoforams kaip Kaune Vilnius arba nepribrendo/neturi lėšų arba neturi techninių galimybių. Arba lauks kol susidevės šviesoforai (pvz. 30 metų nuo šviesoforų įrengimo) arba sugalvos vis tik panaikint papildomų sekcijų sovietinį reguliavimą vardan miesto svečių patogumo
        Paskutinis taisė PoDV; 2019.07.21, 23:43.

        Comment


          Parašė PoDV Rodyti pranešimą

          Kokie latviško standarto ypatumai? Įdomu, ar tai nėra vienintelė EU šalis, kuri leidžia įrengti naujus šviesoforus su sovietine papildoma sekcija?
          Latvių standarto esmė panaši kaip mūsų buvusio LST 1405:1995. Kur statyti, kokius šviesoforus. Dar blogiau — jų standartas draudžia (!) įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis atskirai reguliuojamoms kryptims, jeigu ne visoms juostoms vienu metu uždegami žali signalai. Pas juos atskiri šviesoforai su rodyklėmis galimi tik vienai krypčiai (kryptims), kuri atskirta nuo kitų krypčių salele ar skiriamąja juosta.

          Papildomas sekcijas sovietiškai dar naudoja, nors retai, Estija.

          Comment


            Parašė dsanto Rodyti pranešimą

            Latvių standarto esmė panaši kaip mūsų buvusio LST 1405:1995. Kur statyti, kokius šviesoforus. Dar blogiau — jų standartas draudžia (!) įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis atskirai reguliuojamoms kryptims, jeigu ne visoms juostoms vienu metu uždegami žali signalai. Pas juos atskiri šviesoforai su rodyklėmis galimi tik vienai krypčiai (kryptims), kuri atskirta nuo kitų krypčių salele ar skiriamąja juosta.

            Papildomas sekcijas sovietiškai dar naudoja, nors retai, Estija.
            Latvijoje įmanomas tik sovietinis sekcijinis reguliavimas tokiu atveju. Keista tvarka tuo, kad turbūt niekur Europoje nepraktikuojama ir čia jau įtariu home-made susigalvojimas Šiaip šviesoforų reguliavimas yra turbūt keisčiausias man žinomas dalykas apie Latviją. Kitus dalykus pateisinčiau tiesiog pinigų trūkumu, desovietizacijos kaina

            Naudoja vokišką font'ą savo keliams (tarp kitko, įžvelgiu dalykų, kur Latvija galėtų šiek tiek patobulėti su krypčių dėstymu), bet naudoja rusišką standartą šviesoforams (gal net blogesnį, nes jie bent apskritimą nusistatę ant sekcijos turėt).

            Kas liečia Lietuvos šviesoforų standartus - neturiu kuo skųstis Vokiečiais pasitikiu Čia jau projektuotojų lūkesčiai kokio patogumo lygio eisme norime, ar STOP linijos po gembe ar atitrauktos racionaliu atstumu, ar dešinio posūkio reguliavimo ir pėsčiųjų laukimo 2 min, ar racionalaus neapsaugoto dešinio posūkio reguliavimo kur reikia Kauną, kiek domiuosiu, laikyčiau pažangesniu miestu už Vilnių šviesoforų reguliavimo atžvilgiu: tuoj pamiršim kas yra sovietinė sekcija, nėra apsaugotų dešinių juostų pertekliaus kaip Vilniuje.
            Paskutinis taisė PoDV; 2019.07.21, 23:58.

            Comment


              Parašė PoDV Rodyti pranešimą

              Latvijoje įmanomas tik sovietinis sekcijinis reguliavimas tokiu atveju. Keista tvarka tuo, kad turbūt niekur Europoje nepraktikuojama ir čia jau įtariu home-made susigalvojimas Šiaip šviesoforų reguliavimas yra turbūt keisčiausias man žinomas dalykas apie Latviją. Kitus dalykus pateisinčiau tiesiog pinigų trūkumu, desovietizacijos kaina

              Naudoja vokišką font'ą savo keliams (tarp kitko, įžvelgiu dalykų, kur Latvija galėtų šiek tiek patobulėti su krypčių dėstymu), bet naudoja rusišką standartą šviesoforams (gal net blogesnį, nes jie bent apskritimą nusistatę ant sekcijos turėt).
              Būtent, kelio ženklų dizainą pakeitė iš sovietinio į nuosavą. Kas mano nuomone, išvis nėra būtina — nuo sovietmečio likęs kelio ženklų dizainas yra pakankamai normalus. Kam mėtyti pinigus visų ženklų keitimui. O šviesoforų įrengimą braliukai pasiliko sovietinį. Ir dar uždraudė įrengti atskirus šviesoforus su rodyklėmis, ko, beje, nedraudžia GOST. Gal tik gerai, kad jie tą raudoną pliusą turi, kuris rodo, kad priešpriešiniam eismui dega raudonas signalas.

              Comment


                Vilniaus ypatingųjų apsaugotų dešiniųjų posūkių veikimo ypatumai. Kareivių g. Rimi sankryža. Abejoju, ar čia dideli pėsčiųjų, dviratininkų ar sukančių į dešinę srautai, kad čia apskritai reikia apsaugoto dešiniojo posūkio. Bet dabar pažiūrėkim, kaip jis veikia. 0:45 prie sankryžos privažiuoja į dešinę ketinantis sukti automobilis. Nepaisant to, 1:11 pėstiesiems ir dviratininkams užsidega žalias signalas, nors niekas nepaspaudė mygtuko. Apskritai kam tada ten tie mygtukai?? Ir tik 1:45 užsidega žalias į dešinę.



                Kaune tokiu atveju visuomet užsidega žalias į dešinę. Pėstiesiems žalias uždegamas tik, kai yra pėsčiųjų signalo iškvietimas mygtuku.

                Comment


                  Vilniuj dar trūko, kad po pravažiavusios mašinos ateitų pėstysis, pasižiūrėtų, kad niekas neketina sukti per auto žalią/jam raudoną ir ramiai nueitų. Neretas vaizdelis toj vietoj.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                    Vilniuj dar trūko, kad po pravažiavusios mašinos ateitų pėstysis, pasižiūrėtų, kad niekas neketina sukti per auto žalią/jam raudoną ir ramiai nueitų. Neretas vaizdelis toj vietoj.
                    Bereikalinga krūva fazių ir sukelia tokias situacijas, kai visiems eismo dalyviams pailgėja žalio signalo laukimo laikas, ir pėstieji nebelaukia žalio signalo, o eina per raudoną. Graudu, nes ale dėl jų saugumo ir daro tuos apsaugotus dešiniuosius posūkius...

                    Comment


                      Dabar aišku, kodėl šūdinai suprojektuoti Jūrininkų pr. šviesoforai Klaipėdoje - dirbo vilniečiai. Fazių ​​​​​​​​​​​​pridaryta tiek, kad net neįmanoma suskaičiuoti ir atsekti, kuri po kurios eina, + įrengtas naujas šviesoforas ties įvažiavimu į degalinę. Visos kryptys visų krypčių atžvilgiu yra apsaugotos. Važiuojant dviračiu žalios šviesos dažnai tenka laukti ilgiau nei minutę (žinoma, niekas jos nelaukia), o keliaujant automobiliu apskritai vengiu šio kelio.

                      ​Jūrininkų prospekto šviesoforai: problemų nėra?​​​​​https://www.atviraklaipeda.lt/2019/0...problemu-nera/

                      Comment


                        Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                        Dabar aišku, kodėl šūdinai suprojektuoti Jūrininkų pr. šviesoforai Klaipėdoje - dirbo vilniečiai. Fazių ​​​​​​​​​​​​pridaryta tiek, kad net neįmanoma suskaičiuoti ir atsekti, kuri po kurios eina, + įrengtas naujas šviesoforas ties įvažiavimu į degalinę. Visos kryptys visų krypčių atžvilgiu yra apsaugotos. Važiuojant dviračiu žalios šviesos dažnai tenka laukti ilgiau nei minutę (žinoma, niekas jos nelaukia), o keliaujant automobiliu apskritai vengiu šio kelio.

                        ​Jūrininkų prospekto šviesoforai: problemų nėra?​​​​​https://www.atviraklaipeda.lt/2019/0...problemu-nera/
                        Straipsnyje rašoma, kad nėra nei jutiklių, nei kamerų. Tai pagal ką įsijungia žali signalai transportui ir pėstiesiems? Veikia fiksuotai??

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Straipsnyje rašoma, kad nėra nei jutiklių, nei kamerų. Tai pagal ką įsijungia žali signalai transportui ir pėstiesiems? Veikia fiksuotai??
                          Ko gero taip, fiksuotai. Bet yra mygtukai pėstiesiems, kurie turbūt nefunkcionuoja - kiek teko spaudyt ir nespaudyt, laikas laukiant žalios šviesos nesikeičia.

                          Tokia pati situacija su mygtukais ir Baltijos pr./Minijos g. sankryžoje. Yra 4 fiksuotos fazės, veikiančios nepriklausomai nuo mygtukų paspaudimų.

                          Comment


                            Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                            Ko gero taip, fiksuotai. Bet yra mygtukai pėstiesiems, kurie turbūt nefunkcionuoja - kiek teko spaudyt ir nespaudyt, laikas laukiant žalios šviesos nesikeičia.

                            Tokia pati situacija su mygtukais ir Baltijos pr./Minijos g. sankryžoje. Yra 4 fiksuotos fazės, veikiančios nepriklausomai nuo mygtukų paspaudimų.
                            O pėstieji ir dviratininkai reguliuojami atskirai?

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              O pėstieji ir dviratininkai reguliuojami atskirai?
                              Kartu.

                              Comment


                                Vilniuje pėsčiųjų perėjos mygtukai panašu yra tik pėstiesiems nuraminti. Fazių laikai nesikeičia visiškai. Tik kelios reguliuojamos pėsčiųjų perėjos reaguoja į mygtuką, pvz. Mokslininkų g., Santariškių g., Architektų g. Ir iš viso susidaro įspūdis, kad pėstieji praleidžiami tik tada, kai nelieka automobilių. Geriausias to pavyzdys yra V. Kudirkos g. reguliuojama pėsčiųjų perėja, kur tenka laukti ne viena minutę žalio signalo. Tiesiog puikiai sudėlioti prioritetai. Amsterdame, Helsinkyje ir netgi Prahoje man niekada neteko laukti ilgiau kaip pusės minutės.

                                Comment


                                  Parašė Adaras Rodyti pranešimą
                                  Vilniuje pėsčiųjų perėjos mygtukai panašu yra tik pėstiesiems nuraminti. Fazių laikai nesikeičia visiškai. Tik kelios reguliuojamos pėsčiųjų perėjos reaguoja į mygtuką, pvz. Mokslininkų g., Santariškių g., Architektų g. Ir iš viso susidaro įspūdis, kad pėstieji praleidžiami tik tada, kai nelieka automobilių. Geriausias to pavyzdys yra V. Kudirkos g. reguliuojama pėsčiųjų perėja, kur tenka laukti ne viena minutę žalio signalo. Tiesiog puikiai sudėlioti prioritetai. Amsterdame, Helsinkyje ir netgi Prahoje man niekada neteko laukti ilgiau kaip pusės minutės.
                                  Deja, čia ne Amsterdamas ar Helsinkis, čia - Vilnius, nuėjęs nuo vieno kraštutinumo - lentelių, prie kito - apsaugotų posūkių, pėsčiųjų ir dviratininkų.

                                  Comment


                                    Nuo lapkričio 1 d. Lietuvoje atsiranda galimybė lanksčiau reguliuoti dešinįjį posūkį su papildoma sekcija į dešinę. Dega žalias, papildoma sekcija išjungta - neapsaugotas dešinysis posūkis. Dega papildoma sekcija - posūkis apsaugotas. Taip eismas reguliuojamas:

                                    Vokietijoje



                                    Danijoje



                                    Kaimynai lenkai irgi leidžia sukti į dešinę, jei dega žalias signalas, o papildoma sekcija išjungta. Tačiau degant papildomai sekcijai su raudonu signalu, posūkis į dešinę nėra apsaugotas ir reikia praleisti tieks pėsčiuosius, tiek transporto priemones:



                                    Italai taip pat gali sukti į dešinę degant žaliam ir nedegant papildomai sekcijai, bet neturi prioriteto sukdami pagal papildomą sekciją:



                                    Kai kur Italijoje, kai sukant į dešinę reikia praleisti skersinį pėsčiųjų eismą, kartu mirksi geltonas žmogeliukas:



                                    Kvailiausias, mano nuomone, ir prieštaraujantis KET eismo reguliavimas su papildoma sekcija Latvijoje. Kadangi nedegant papildomai sekcijai, posūkis į dešinę draudžiamas pagal latvių KET, papildoma sekcija uždegama tiesiog su žaliu signalu, nors sukant į dešinę reikia praleisti pėsčiuosius (kas prieštarauja KET):

                                    Paskutinis taisė dsanto; 2019.08.16, 19:07.

                                    Comment


                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                      Nuo lapkričio 1 d. Lietuvoje atsiranda galimybė lanksčiau reguliuoti dešinįjį posūkį su papildoma sekcija į dešinę. Dega žalias, papildoma sekcija išjungta - neapsaugotas dešinysis posūkis. Dega papildoma sekcija - posūkis apsaugotas. Taip eismas reguliuojamas:
                                      Vokietijoje
                                      Danijoje
                                      Kaimynai lenkai irgi leidžia sukti į dešinę, jei dega žalias signalas, o papildoma sekcija išjungta. Tačiau degant papildomai sekcijai su raudonu signalu, posūkis į dešinę nėra apsaugotas ir reikia praleisti tieks pėsčiuosius, tiek transporto priemones:
                                      Italai taip pat gali sukti į dešinę degant žaliam ir nedegant papildomai sekcijai, bet neturi prioriteto sukdami pagal papildomą sekciją:
                                      Kai kur Italijoje, kai sukant į dešinę reikia praleisti skersinį pėsčiųjų eismą, kartu mirksi geltonas žmogeliukas:
                                      Geriausias variantas yra Amerikoje: nėra draudimo sukti į dešinę degant raudonam - praleisk ir pasuk (išs.porą valstijų).
                                      Absoliuti žodžio laisvė - demokratinės valstybės pagrindas.

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        Geriausias variantas yra Amerikoje: nėra draudimo sukti į dešinę degant raudonam - praleisk ir pasuk (išs.porą valstijų).
                                        ... ir susiduria su tom pačiom problemom, kaip ir mes su lentele su žalia rodykle:







                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Kaimynai lenkai irgi leidžia sukti į dešinę, jei dega žalias signalas, o papildoma sekcija išjungta. Tačiau degant papildomai sekcijai su raudonu signalu, posūkis į dešinę nėra apsaugotas ir reikia praleisti tieks pėsčiuosius, tiek transporto priemones:

                                          https://www.youtube.com/watch?v=tGhIEQwuC1Q

                                          Italai taip pat gali sukti į dešinę degant žaliam ir nedegant papildomai sekcijai, bet neturi prioriteto sukdami pagal papildomą sekciją:

                                          https://www.youtube.com/watch?v=XOGYFQDRirQ&t=2s

                                          Kai kur Italijoje, kai sukant į dešinę reikia praleisti skersinį pėsčiųjų eismą, kartu mirksi geltonas žmogeliukas:

                                          https://www.youtube.com/watch?v=5ebLbGweQ_o
                                          Neturėtumėm perimti tokio reguliavimo. Juk tai lygiai taip pat nesaugu, kaip ir su mūsų žaliąja lentele. Latviškasis variantas išvis absurdiškas.

                                          Taip pat manau verta priminti, kad nuo lapkričio 1 d. atsiranda saugumo spraga kairiojo posūkio reguliavime su papildomomis sekcijomis - degant pagrindiniam žaliam ir esant išjungtai papildomai sekcijai bus leidžiamas neapsaugotas kairysis posūkis.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X