Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MartynasT Rodyti pranešimą
    Pas mus ir dar keliuose Baltarusijos/Ukrainos kaimuose jaučiu mirksi žalios šviesos. Pls, greičiau panaikintų šitą dalyką.

    Nuvažiuokit į vakarų europą ir papasakokit kur matėt mirksinčias žalias ir papildomus posūkius į dešinę
    Vakarų Europa ir du pasaulinius karus sukėlė, kad Vakarų Europa, tai nereiškia, kad ten absoliučiai viskas geriau.

    Comment


      Parašė drulia Rodyti pranešimą
      "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
      Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?
      Šviesoforiniai talibanai prigalvoja taisyklių, kurios vargu ar didina eismo saugumą, bet garantuotai sumažina sankryžų pralaidumą.

      Dubliojančių šviesoforų už sankryžų panaikinimas atima iš mašinų bent 3-5 metrus prieš sankryžą. Nuo to nėra jokio patogumo, bet mažinamas praliduamas, ypač kai yra riboto ilgio sukimo juostos.
      Žalių rodyklių naikinimas nuo kitų metų - tai absurdas. Kadangi apie tai yra atskira tema, tai čia neverta plėstis.
      Dabar tarpai tarp fazių ir dirbtinai prikurtų fazių bent Vilniuje tokie ilgi, kad tarp tarpų galima kelis kartus pereiti gatvę. Panaikinus mirksinčius šviesoforus su tokais ilgais tarpas bus kažkas naujo.

      Beje, ar kas nors pagalvoja, kaip išmokyti (ar priversti) stovinčius prieš šviesoforą vairuotojus palikti tarp mašinų minimalius tarpus, o ne 1-1½ mašinos ilgio?... Kai taip stovima, tai užtenka 2-3 žioplų mašinų, kad šoninė juosta užkimštų ne tik sukimo, bet ir pagrindines juostas.

      Comment


        Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

        Vakarų Europa ir du pasaulinius karus sukėlė, kad Vakarų Europa, tai nereiškia, kad ten absoliučiai viskas geriau.
        Gal žiūrėkime ne į karus, o lyginkime eismo saugumo statistiką Rytuose ir Vakaruose.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Gal žiūrėkime ne į karus, o lyginkime eismo saugumo statistiką Rytuose ir Vakaruose.
          Ok, kokia yra ta statistika? Kiek eismo įvykių Lietuvoje įvyko dėl šviesoforų?

          Comment


            LNK reportažas apie siekį įteisinti viešojo transporto šviesoforus:

            https://lnk.lt/video/zinios-specialu...tobusams/66737

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              LNK reportažas apie siekį įteisinti viešojo transporto šviesoforus:

              https://lnk.lt/video/zinios-specialu...tobusams/66737
              Nesuprantu, kaip nauji šviesoforai išspręs nepataikymo į žalią bangą problemą? Man tas jų šviesoforų įteisinimas kažkodėl kvepia vėl tempimu prie tramvajaus/metro idėjos. Žemaitės gatvėje yra puikus pavyzdys, kaip apseinama ir su esamais normaliais.

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Nesuprantu, kaip nauji šviesoforai išspręs nepataikymo į žalią bangą problemą? Man tas jų šviesoforų įteisinimas kažkodėl kvepia vėl tempimu prie tramvajaus/metro idėjos. Žemaitės gatvėje yra puikus pavyzdys, kaip apseinama ir su esamais normaliais.
                Metro čia ne prie ko. Su VT šviesoforais galima suteikti pirmenybę VT vietose, kuriose baigiasi A juosta, ir vyksta didelis transporto eismas. Taip pat galima leisti važiuoti VT trišalėse sankryžose tiesiai, kai kitos transporto priemonės stovi. Esu kalbėjęs su Vilniaus savivaldybės atstovais.

                Žemaitės g. atvejis netipinis. Nepristatysi visur skiriamųjų juostų. Be to, keturšalėse sankryžose Žemaitės g. atvejis neįgyvendinamas. VT šviesoforai sukuria visai kitas galimybes.
                Paskutinis taisė dsanto; 2019.06.14, 19:05.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                  Metro čia ne prie ko. Su VT šviesoforais galima suteikti pirmenybę VT vietose, kuriose baigiasi A juosta, ir vyksta didelis transporto eismas. Taip pat galima leisti važiuoti VT trišalėse sankryžose tiesiai, kai kitos transporto priemonės stovi. Esu kalbėjęs su Vilniaus savivaldybės atstovais.

                  Žemaitės g. atvejis netipinis. Nepristatysi visur skiriamųjų juostų. Be to, keturšalėse sankryžose Žemaitės g. atvejis neįgyvendinamas. VT šviesoforai sukuria visai kitas galimybes.
                  Bus daug nepasitenkinimo dėl pats žinai ko.
                  Padėties taisymas kažkuo primena geltonų skydų statymus, vietoje to, kad perėjas projektuoti saugiomis. Jei nėra valios atimti juostų VT reikmėms, tai su šviesoforais irgi nieko nesitikiu.

                  Comment


                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                    Bus daug nepasitenkinimo dėl pats žinai ko.
                    Padėties taisymas kažkuo primena geltonų skydų statymus, vietoje to, kad perėjas projektuoti saugiomis. Jei nėra valios atimti juostų VT reikmėms, tai su šviesoforais irgi nieko nesitikiu.
                    VT šviesoforai yra daugelyje Europos šalių. Tai nėra jokia naujiena. VT šviesoforai bus tik tose A juostose, kuriose nėra jokių taksi, 4+ ir t.t.

                    Comment


                      Susisiekimo ministras patvirtino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, kurios įsigalios lapkričio 1 d. kartu su Kelių eismo taisyklių pakeitimais.

                      https://www.e-tar.lt/portal/lt/legal...74d97de297fe08

                      Pagrindinė naujovė, kad nuo lapkričio 1 d. bus leidžiama sukti į dešinę, jeigu dega šviesoforo žalias signalas be rodyklių, net jeigu išjungta papildoma sekcija.

                      ​​​​​Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis

                      36. Jeigu sankryžoje yra ne daugiau kaip viena atskira dešiniojo posūkio juosta, atskirais atvejais gali būti svarbu numatyti papildomą žalio signalo laiką transporto priemonėms, sukančioms į dešinę. Papildomas laikas pridedamas prie pagrindinės krypties žalio signalo laiko, taip gaunamas ankstintasis arba vėlintasis dešinysis posūkis.

                      37. Papildomą žalio signalo laiką dešiniajam posūkiui suteikia papildoma sekcija su žaliu rodyklės formos signalu tamsiame fone. Degant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui be rodyklių, kai papildomos sekcijos signalas išjungtas, posūkis į dešinę leidžiamas kartu su priešpriešiniu kairiuoju posūkiu, dešinėje esančiu lygiagrečiu pėsčiųjų ir (arba) dviračių eismu (žr. Taisyklių 41 punktą). Degant papildomai sekcijai, dešiniojo posūkio transporto priemonių eismo trajektoriją kertantiems eismo dalyviams (įskaitant pėsčiuosius ir dviratininkus) privalo degti raudonas signalas, išskyrus iš dešinės sankryžos pusės apsisukančias transporto priemones (žr. Taisyklių 19 punktą).

                      38. Ankstintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas degant raudonam šviesoforo signalui, prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Papildomos sekcijos signalas išjungiamas prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, kad pagal papildomos sekcijos signalą važiavusios transporto priemonės prieš užsidegant pagrindinio šviesoforo žaliam signalui būtų pravažiavusios dešinėje pusėje esančią pėsčiųjų perėją ir (arba) dviračių pervažą. Prieš įjungiant pagrindinio šviesoforo žalią signalą turi būti uždegami pėsčiųjų ir dviračių šviesoforų žali signalai, kad lygiagrečiai einantys pėstieji ir (arba) važiuojantys dviratininkai lengviau pasinaudotų pirmumo teise prieš sukančias į dešinę transporto priemones, kurios suka į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą be rodyklių (turi būti užtikrinti Taisyklių 51 ir 58 punktų reikalavimai). Jeigu dešinėje sankryžos pusėje nėra nei pėsčiųjų perėjos, nei dviračių pervažos arba dešinėje esantis lygiagretus pėsčiųjų ir dviračių eismas reguliuojamas atskirai nuo transporto priemonių eismo, pagrindinio šviesoforo žalias signalas gali būti įjungiamas iškart išjungus papildomos sekcijos signalą.

                      39. Vėlintojo dešiniojo posūkio atveju papildomos sekcijos signalas įjungiamas užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui. Užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui, papildomos sekcijos signalas įjungiamas ne iš karto, kad priešpriešinio eismo transporto priemonės, sukančios į kairę ir įvažiavusios į sankryžą, galėtų saugiai pabaigti manevrą į kairę, pasibaigus joms skirtam žalio signalo laikui. Jeigu leidžiant posūkį į dešinę pagal pagrindinio šviesoforo žalią signalą kartu nėra leidžiamas priešpriešinio transporto priemonių eismo kairysis posūkis, papildomos sekcijos signalas gali būti įjungiamas iškart užgesus pagrindinio šviesoforo žaliam signalui.

                      40. Dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis reguliuojamas papildoma sekcija su žalios rodyklės signalu tamsiame fone, kuri tvirtinama prie pagrindinio transporto šviesoforo (be rodyklių) žalio signalo sekcijos iš dešinės pusės (žr. 3 pav., devintąjį skirsnį ir priedą).


                      1 pav. Transporto judėjimo schema, kai judėjimo krypčiai dega žalias rodyklės signalas


                      3 pav. Šviesoforas (be rodyklių) su papildoma sekcija į dešinę

                      Comment

                      Unconfigured Ad Widget

                      Collapse
                      Working...
                      X