Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Šviesoforų taisyklės nuo 2012 m. nurodo:



    ​​
    Bet čia yra ir problema, nes pas mus daug vietų, kur greitis "formaliai" sumažintas iki 50 km/h, bet tokiu ten niekas nevažiuoja. Pvz. sankryža Gariūnuose. Jeigu neklystu, ten prieš ją lyg irgi tik 50 km/h taip "dirbtinai" galima važiuoti, bet pagal faktą net ir 70 km/h ten mažas greitis

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Bet čia yra ir problema, nes pas mus daug vietų, kur greitis "formaliai" sumažintas iki 50 km/h, bet tokiu ten niekas nevažiuoja. Pvz. sankryža Gariūnuose. Jeigu neklystu, ten prieš ją lyg irgi tik 50 km/h taip "dirbtinai" galima važiuoti, bet pagal faktą net ir 70 km/h ten mažas greitis
      Čia jau kelių savininkų atsakomybė, dirbtinai mažinti greitį, o taip pat vairuotojų, viršijančių greitį

      Comment


        Žalio mirksinčio signalo trūkumai pagal Susisiekimo ministeriją:

        - žalias mirksintis signalas pablogina prisitaikantį šviesoforų reguliavimą (naudojant jutiklius), nes nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas (leidžiantis važiuoti, kai transporto priemonių nėra) dar privalo mirksėti 2–4 s, dėl to dirbtinai mažinamas sankryžos pralaidumas;

        - žalias mirksintis signalas sukelia skirtingą vairuotojų reakciją, t. y. vieni pradeda stabdyti, o kiti padidina greitį, dėl to sukuriama konfliktinių ir avarinių situacijų, taip mažinama eismo sauga;

        - kai keliuose ir gatvėse kartu su automatine greičio kontrole naudojamas draudžiamojo raudono signalo įjungimas greitį viršijantiems vairuotojams, praktikoje pasitaiko atvejų, kad, užfiksavus nustatyto greičio režimo nesilaikymą, norima įjungti draudžiamąjį šviesoforo signalą ir pradeda mirksėti žalias šviesoforo signalas, tačiau pažeidėjas pravažiuoja šviesoforą mirksint leidžiamam žaliam šviesoforo signalui, o kiti iš paskos tvarkingai važiuojantys vairuotojai privalo sustoti prieš raudoną šviesoforo signalą.
        https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8298567570d639

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą

          Čia jau kelių savininkų atsakomybė, dirbtinai mažinti greitį, o taip pat vairuotojų, viršijančių greitį
          Bet žinant kaip kelių savininkai dažniausiai pas mus realizuoja tą atsakomybę, tai visiems būtų saugiau, jei taisykles nustatytų atsižvelgiant į vyraujančius "papročius".
          Bent jau žiūrint į situacija Vilniuje, tai akivaizdu, kad prie šviesoforų įrengimo taisyklių trūksta jų taikymo vadovo, kuriame būtų aprašyti konkretūs pavyzdžiai, su vaizdine medžiaga, matmenimis ir kt. informacija, kuri neleistų projektuotojams kurti visokių nesąmonių.

          Kaip pvz. yra nauja sankryža Ukmergės g. prie Depo, kurioje yra realizuotas atskiras reguliavimas pėstiesiems ir dviratininkams kertantiems Ukmergės g. T.y. įrengti atskiri iškvietimo mygukai su tokiais mažyčiais ir vos pastebimais simboliais. Kadangi iš Perkūnkiemio pusės artėjant prie sankryžos jokio dviračių tako nėra, tai dauguma spaudžia mygtuką dviratininkams, nes jis tiesiog yra arčiau ir patogiau pasiekiamas. Taigi užsidega žalias tik dviračiams ir norėdamas pereiti pėsčiomis turi beveik bėgti per gatvę, nes žalias dega labai trumpai Viskas padaryta kaip ir pagal normas, bet tiesiog sprendimas visiškai netinkamas toje vietoje ir situacijoje. Ir tokios situacijos kiekviename žingsnyje. Todėl aš asmeniškai nepasitikiu ta kelio savininko atsakomybe tinkamai taikyti taisykles ir taip užtikrinti saugų eismą.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą

            Bet žinant kaip kelių savininkai dažniausiai pas mus realizuoja tą atsakomybę, tai visiems būtų saugiau, jei taisykles nustatytų atsižvelgiant į vyraujančius "papročius".
            Bent jau žiūrint į situacija Vilniuje, tai akivaizdu, kad prie šviesoforų įrengimo taisyklių trūksta jų taikymo vadovo, kuriame būtų aprašyti konkretūs pavyzdžiai, su vaizdine medžiaga, matmenimis ir kt. informacija, kuri neleistų projektuotojams kurti visokių nesąmonių.

            Kaip pvz. yra nauja sankryža Ukmergės g. prie Depo, kurioje yra realizuotas atskiras reguliavimas pėstiesiems ir dviratininkams kertantiems Ukmergės g. T.y. įrengti atskiri iškvietimo mygukai su tokiais mažyčiais ir vos pastebimais simboliais. Kadangi iš Perkūnkiemio pusės artėjant prie sankryžos jokio dviračių tako nėra, tai dauguma spaudžia mygtuką dviratininkams, nes jis tiesiog yra arčiau ir patogiau pasiekiamas. Taigi užsidega žalias tik dviračiams ir norėdamas pereiti pėsčiomis turi beveik bėgti per gatvę, nes žalias dega labai trumpai Viskas padaryta kaip ir pagal normas, bet tiesiog sprendimas visiškai netinkamas toje vietoje ir situacijoje. Ir tokios situacijos kiekviename žingsnyje. Todėl aš asmeniškai nepasitikiu ta kelio savininko atsakomybe tinkamai taikyti taisykles ir taip užtikrinti saugų eismą.
            Na bet neaprašysi tokių dalykų. Vilnius išmąstė, kad visus visur reikia apsaugoti. Nors šviesoforų taisyklės to niekur nenurodo. Tai kaip jiems tą uždrausi? Kaune pėstieji dažniausiai neapsaugoti ir leidžiami kartu su transportu.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą

              Na bet neaprašysi tokių dalykų. Vilnius išmąstė, kad visus visur reikia apsaugoti. Nors šviesoforų taisyklės to niekur nenurodo. Tai kaip jiems tą uždrausi? Kaune pėstieji dažniausiai neapsaugoti ir leidžiami kartu su transportu.
              Na kodėl, išleidus praktinio taikymo vadovą (ar taikymo rekomendacijas) būtų galima labiau unifikuoti sprendimus ir juos labiau pritaikyti. Nemanyčiau, kad tai piktybiškai daroma, kad būtų painu ir nepatogu. Tiesiog tikriausiai trūksta žinių, o projektuotojams kompetencijos.

              Comment


                Nežinau nežinau dėl to mirksinčio žalio naikinimo. Nelabai suprantu, kas čia gali būti neaišku. Jis mirksi visada taip pat – 4 kartus. Per jį galima įvažiuoti į sankryžą, per geltoną jau nebe (tik baigti manevrą), todėl mirksėjimo metu galima puikiai paskaičiuoti, ar spėsime pravažiuoti, ar jau nebe.
                Beje, neradau, kad kas būtų atkreipęs dėmesį, jog mirksinčio žalio nėra Latvijoje. Kartais tenka ten vairuoti, tai labai nemėgstu jų sankryžų su tuo iškart užsidegančiu geltonu. Intuityviai norisi kirsti per stabdžius, nes pagal mūsų taisykles įvažiuoti kaip ir nebegalima, ir pajusti tą skirtumą, kada bus staigus stabdymas, kada nebe, labai sunku. Aišku, tai pripratimo reikalas ir pasaulio pabaigos nebus panaikinus mirksintį žalią. Bet, mano nuomone, išvardinti trūkumai nepakankami, kad būtų keičiama sena visiems įprasta tvarka, kuri iš esmės nėra kažkuo bloga.

                Comment


                  Dėl prisitaikančio šviesoforo, kai privažiuoji tuščią sankryžą, turi laukt papildomas 4 sec kol pamirksės žalias, tai per visus ciklus susidaro nemažas laiko tarpas, kai šiaip stovi. Ir tas kitas argumentas, pedalas dugnas per mirksiantį žalią.

                  Comment


                    Parašė DArnas Rodyti pranešimą
                    Nežinau nežinau dėl to mirksinčio žalio naikinimo. Nelabai suprantu, kas čia gali būti neaišku. Jis mirksi visada taip pat – 4 kartus. Per jį galima įvažiuoti į sankryžą, per geltoną jau nebe (tik baigti manevrą), todėl mirksėjimo metu galima puikiai paskaičiuoti, ar spėsime pravažiuoti, ar jau nebe.
                    Beje, neradau, kad kas būtų atkreipęs dėmesį, jog mirksinčio žalio nėra Latvijoje. Kartais tenka ten vairuoti, tai labai nemėgstu jų sankryžų su tuo iškart užsidegančiu geltonu. Intuityviai norisi kirsti per stabdžius, nes pagal mūsų taisykles įvažiuoti kaip ir nebegalima, ir pajusti tą skirtumą, kada bus staigus stabdymas, kada nebe, labai sunku. Aišku, tai pripratimo reikalas ir pasaulio pabaigos nebus panaikinus mirksintį žalią. Bet, mano nuomone, išvardinti trūkumai nepakankami, kad būtų keičiama sena visiems įprasta tvarka, kuri iš esmės nėra kažkuo bloga.
                    Taisyklės visur yra vienodos. Pas mus irgi gali įvažiuoti į sankryžą per geltoną, jei užsidegus geltonam signalui esi taip arti Stop linijos, kad norint sustoti reikėtų staigiai stabdyti. Žalias mirksintis leidžia eismą ir tik įspėja, kad užsidegs geltonas signalas. Mirksint žaliam, stabdyti nereikia. O žalias mirksi įvairiai. Gal Vilniuj visur 4 s. Kaune transporto mirksi 3 s, kai kur 4. Pėsčiųjų mirksi 5 s. Taip kad mirksint žaliam tu net nežinai tiksliai, kuriuo momentu užsidegs geltonas.

                    Comment


                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                      Tada turiu pasidžiaugt dėl Kauno, kad nauji dalykai čia geriau standartizuoti nei Vilniuje. Apšvietimo stulpai dažomi tamsiai, kad ne taip matytųsi rūdys, nauji stulpai turbūt dėl to irgi statomi tamsūs, kad nebūtų spalvų maišalynės. Šviesoforų gembių standartas taip pat visur vienodas. Čia įspūdžiai grynai iš dashcam video iš Vilniaus, bei realios patirtys Kaune. Dar turiu vilties, kad Vilnius pasitemps per apšvietimo stulpų modernizaciją. Su šviesoforais lieka truputį katastrofa, kol nepradės bent kaunietiškų standartų taikyti šviesoforams

                      Anksčiau man atrodydavo, kad Vilnius daug geriau standartizuotas ir šiaip tvarkingesnis miestas, dabar nuo kažkur 2018 m. vidurio pradeda kilt kitokių minčių.
                      nauji stulpai ir gembes is nerudijancio plieno. Techniskai ju dazyti nereikia. O siaip as irgi esu uz juodus stulpus, nes jie maziau matosi ir atrodo stilingiau.

                      Comment


                        Susisiekimo ministerijos atstovo komentaras dėl dalies naujovių Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse.

                        https://tvplay.tv3.lt/sviesoforai-veiks-kitaip-10326765

                        Comment


                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Susisiekimo ministerijos atstovo komentaras dėl dalies naujovių Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse.

                          https://tvplay.tv3.lt/sviesoforai-veiks-kitaip-10326765
                          "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
                          Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?

                          Comment


                            Parašė drulia Rodyti pranešimą

                            "Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4 sekundes" - Susisiekimo ministerijos atstovas.
                            Šis paaiškinimas tai man visiškai nesuprantamas, naikinti nori mirksintį šviesoforo signalą tam, kad greitesni šviesoforo ciklai būtų? O kas dabar neleidžia sutrumpinti ciklo? Juk automobilių kiekis per sankryžą didesnis nepravažiuos, tai kaip čia tai suprast? Ir dar kalba apie tai tarsi tai būtų privalumas, trumpesnės fazės. Kažkas man čia trumpina, nelabai pagaunu kampo, ar čia jis nepasiruošęs buvo, ar žiūrovus/visuomenę kvailiais laiko?
                            Kalba apie tai, kad pasibaigus srautui iš vienos pusės, bus galima iškart uždegti geltoną signalą ir greičiau paleisti kitą fazę. Bus daug lankstesnis reguliavimas.

                            Comment


                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                              Kalba apie tai, kad pasibaigus srautui iš vienos pusės, bus galima iškart uždegti geltoną signalą ir greičiau paleisti kitą fazę. Bus daug lankstesnis reguliavimas.
                              Manau, turėtų būti tvarka su mirksinčia žalia. Neturėtų būti taip, kad vienuose mirksi, o kituose nemirksi. Pvz. Kaune, jei atsisakom mirksinčios žalios, tai visur jos tegul ir nelieka, juolabiau, kad pas mus beveik nebeliko šviesoforų su seno standarto papildomom sekcijom. Mirksintis žalias galbūt būtų naudingas seno tipo šviesoforams su papildoma sekcija.

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                Manau, turėtų būti tvarka su mirksinčia žalia. Neturėtų būti taip, kad vienuose mirksi, o kituose nemirksi. Pvz. Kaune, jei atsisakom mirksinčios žalios, tai visur jos tegul ir nelieka, juolabiau, kad pas mus beveik nebeliko šviesoforų su seno standarto papildomom sekcijom. Mirksintis žalias galbūt būtų naudingas seno tipo šviesoforams su papildoma sekcija.
                                Na tai tikslas ir bus per nustatytą laiką panaikinti žalią mirksintį transportui. Aišku per dieną nepadarys, o tai gali užtrukti ir kelis mėnesius. Papildoma sekcija irgi turi nemirksėti. Juk ji skirta transportui. Kaip atrodys, vieniems mirksi, kitiems – ne. Pats sakai, kad reikia vienodumo. Kopenhaga:



                                O papildomos sekcijos į dešinę bus įrenginėjamos ir toliau, tik pagal naują tvarką. Kaune jų atsiras ir greičiausiai nemažai.
                                Paskutinis taisė dsanto; 2019.06.07, 23:41.

                                Comment


                                  Tada viskas OK.

                                  Pėsčiųjų ir dviračių šviesoforai taip pat nemirksės?

                                  Comment


                                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                    Tada viskas OK.

                                    Pėsčiųjų ir dviračių šviesoforai taip pat nemirksės?
                                    Dviračių (trijų sekcijų) nemirksės, nes yra geltonas signalas. Pėsčiųjų ir bendri pėsčiųjų / dviračių mirksės. Pėsčiųjų žalio signalo mirksėjimą numato Kelio ženklų ir signalų konvencija. Konvencijoje nenumatytas transporto žalio signalo mirksėjimas. Neįsivaizduoju, kaip tie rusai sugalvojo, kad mirksėtų transporto žalias signalas.

                                    Comment


                                      kazin seni valdikliai sviesoforu tures tokia funkcija kaip zalio signalo nemirksejimas?

                                      Comment


                                        Pas mus ir dar keliuose Baltarusijos/Ukrainos kaimuose jaučiu mirksi žalios šviesos. Pls, greičiau panaikintų šitą dalyką.

                                        Nuvažiuokit į vakarų europą ir papasakokit kur matėt mirksinčias žalias ir papildomus posūkius į dešinę

                                        Comment


                                          Parašė bakenonas Rodyti pranešimą
                                          kazin seni valdikliai sviesoforu tures tokia funkcija kaip zalio signalo nemirksejimas?
                                          Jeigu tikri valdikliai, tai aišku, yra. Juk transporto žalias mirksi tik Austrijoje ir rytų Europoje. Kitur nemirksi, tai valdikliuose turi būti abi galimybės. O jeigu tarybinių laikų komutacinė įranga, tai neįsivaizduoju. Bet tokių nelabai ir likę.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X