Parašė Ginthus
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PAN] Panevėžio eismas ir infrastruktūros projektai
Collapse
X
-
Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą"Dasigyvenom" prie Lansbergio...gatvės ženklinimui reikia "sprendimo ministerijos, Vyriausybės lygmeniu“, – sako S. Gailiūnas".
Comment
-
Panevėžio šaligatviai ilgisi kelininkų: juokauja, kad keliauti automobiliu čia jau saugiau nei pėsčiomis
Panevėžyje pastaraisiais metais įsisiūbavus gatvių remontams, miestas atsikratė duobių sostinės etiketės. Dabar pėstieji su tokia pačia viltimi laukia kelininkų šaligatviuose. Kai kurie panevėžiečiai netgi juokauja, kad jau saugiau kelionės tikslą pasiekti automobiliu nei pėsčiomis.
Kaip pasakojo Parko gatvėje gyvenantis Rimantas, Kultūros ir poilsio parkas sutvarkytas nuostabiai, tačiau šaligatvis praktiškai palei visą gatvę – ištisas kliūčių ruožas. Senos plytelės išsiklaipiusios, vietomis iškilotos medžių šaknų, o kitur tiek susmegusios, kad jau atsivėrusios duobės.
„Rytais mėgstu pabėgioti parke, bet Parko gatvės šaligatviai – tragedija. Tik žiūrėk, kad neišsisuktum kojos“, – stebisi Rimantas.
Anot jo, į Kultūros ir poilsio parką prie automobilių stovėjimo aikštelės šalia teniso kortų vedantis šaligatvis – vien kalnai ir pakalnės.
„Mamoms su vežimėliais juo važiuoti net neįmanoma, jau nekalbant apie neįgaliuosius ar sunkiau vaikštančius senyvo amžiaus žmones. Tokių šaligatvių mieste yra ir daugiau“, – teigė Rimantas.
Pavojinga vaikščioti
Seni šaligatviai – ne tik vakarinės miesto dalies bėda. Ramygalos gatvėje gyvenanti panevėžietė guodėsi, kad pati gatvė gražiai sutvarkyta, bet šaligatviai liko baisūs.
„Jeigu tvarko gatvę, kodėl negalima sutvarkyti ir šaligatvių?“ – klausia moteris.
Jos teigimu, maždaug ties Ramygalos g. 81-uoju namu šaligatvyje netgi atsivėrė duobė.
„Miesto centras labai gražėja, viskam sutvarkyti reikia nemažų pinigų, bet jeigu sudaromos gatvių tvarkymo eilės, gal taip pat galima pagalvoti ir apie šaligatvių tvarkymo eiliškumą?“ – siūlo Ramygalos gatvės gyventoja.
Kad būtų patogu visiems
Panevėžio krašto žmonių su negalia sąjungos pirmininkas Jonas Dumša mano, kad nors mieste nemažai probleminių vietų, visgi pokyčiai vyksta į gerąją pusę. Jis sako labiausiai pasigendantis architektų ir miesto bendruomenės dialogo.
„Juk jeigu projektuoja koks architektas, gyvenantis Vilniuje, jis tikriausiai net nežino, kad yra takelis, kuriuo nuo seno žmonės vaikščiojo ir vaikščios, nesvarbu, kad netoli nutiestas visai naujas. Kad ir dabar – prie Švč. Trejybės bažnyčios nutiesė pėsčiųjų taką, bet jis toks siauras, kad dvi mamos su vežimėliais kažin ar prasilenks. Žinoma, darbai dar nebaigti, gal galutinis rezultatas bus kitoks“, – kalbėjo J. Dumša.
Anot jo, visi mato, kad Panevėžys atsinaujina ir jo pokyčiai akivaizdūs. Ne vienerius metus yra kalbama apie universalų dizainą, tinkamą visoms žmonių grupėms. Panevėžyje, pasak J. Dumšos, irgi einama tuo keliu, bet net ir nedidelis slenkstis kai kam gali būti sunkiai įveikiamas.
„Škotai sugeba pačias seniausias savo pilis pritaikyti neįgaliesiems, tai kodėl to negalima padaryti kuriant naujus projektus. Pavyzdžiui, mūsų „Cido“ arenoje laiptai tokie statūs, kad ir sveiki žmonės gali nudardėti žemyn, jau nekalbant apie neįgaliųjų liftą. Gal areną projektavę specialistai galvojo, kad čia lankysis tik sportiški jauni žmonės? Viskas turėtų būti paprasčiau – jeigu grindiniu lengvai gali pereiti mergina su aukštakulniais, vadinasi, jis bus patogus ir neįgaliesiems, ir mamoms su vaikais vežimėliuose“, – šypsosi neįgaliųjų atstovas.
Prioritetas – Ramygalos gatvėje
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, šaligatvių rekonstrukcija paprastai eina paskui gatvių remontą. Mat tvarkant gatves keičiami jų bortai, pasikeičia gatvės ir pėsčiųjų takų aukštis. Kartais šaligatviams nebepakanka paprastojo remonto, reikia iš esmės juos rekonstruoti, o tam parengti techninį projektą, ieškoti finansavimo šaltinių.
„Taip įvyko ir su Ramygalos gatve. Kai buvo suremontuota gatvė ir padaryti nuolydžiai, pasikeitė aukščiai. Šioje gatvėje aktualus ir želdinių klausimas. Todėl buvo nuspręsta, kad šaligatvį reikia tvarkyti kapitališkai – įrengti naują pagrindą, dangą, žymėjimus, paviršius, pritaikytus neįgaliesiems. Techninis projektas jau parengtas, dabar laukiame galimybės per įvairius projektus gauti finansavimą“, – aiškino T. Jukna.
Numatyta, kad Ramygalos gatvės šaligatviai iš abiejų gatvės pusių bus tvarkomi nuo Vilniaus g. iki Nemuno g. ir Aukštaičių g. sankirtos. Toks remontas gali kainuoti per 300 tūkst. eurų. Administracijos direktorius sutinka, kad kaip vienam šaligatviui, tai didelės lėšos, bet kitų alternatyvų nelabai yra. Likusioje atkarpoje, kur šaligatvio būklė dar nėra tokia tragiška, jis bus tik palopomas.
Parko gatvėje, pasak direktoriaus, šiemet numatyti atnaujinimo darbai – bus keičiama ištisinė asfalto danga. Kai tik nutirps sniegas, speciali komisija važiuos įvertinti, ar šioje gatvėje reikės keisti bortus, jeigu bus būtina, teks ieškoti galimybių sutvarkyti ir šaligatvius, bent jau pakeisti susidėvėjusias jų plyteles.
„Šaligatvių tvarkymas kainuoja praktiškai tiek pat, kiek ir pačios gatvės rekonstrukcija. Tokių lėšų neturime, todėl ieškome įvairių projektų ir finansavimo šaltinių pėsčiųjų takams tvarkyti“, – sakė T. Jukna.
Žvalgosi pinigų
Artimiausiu metu naujo asfalto turėtų sulaukti ir S. Daukanto gatvės gyventojai. Čia taip pat būtina tvarkyti šaligatvius. Tačiau, anot T. Juknos, jiems paprastojo remonto nepakaks, mat gatvės bortai visai išvirtę, seni želdiniai išklaipę pagrindą ir iškilnoję plyteles. Todėl vienas pirmųjų darbų, pasak T. Juknos, bus parengti šios gatvės pėsčiųjų takų rekonstrukcijos techninį projektą.
„Turėsime techninį projektą ir kai atsiras galimybė gauti papildomų lėšų iš Automobilių kelių direkcijos ar Europos Sąjungos projektų, iš karto juos teiksime. Per metus tokių galimybių pasitaiko bent kelis kartus“, – teigia direktorius.
Šiuo metu Savivaldybė laukia atsakymo, ar tokį finansavimą gaus dviračių takui į Berčiūnus rekonstruoti bei Pievų gatvėje įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką.
Pernai Panevėžys gatvių remontui išleido apie 4 milijonus eurų. Atnaujinta dešimt gatvių ar jų ruožų. Kartu su gatvių atnaujinimo darbais sutvarkyti šaligatviai Vilniaus, Katedros, Beržų gatvėse, Velžio kelyje, įrengtas visai naujas pėsčiųjų ir dviračių takas Pramonės gatvėje.
„Balandį ar gegužę žinosime, kiek šiemet gausime lėšų gatvių remontams. Esame pasiruošę daugybę projektų, bet visi jie laukia savo eilės, nes kol kas nėra tiek lėšų“, – teigė T. Jukna.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez....d?id=86572131
Comment
-
Panevėžiečiams trūko kantrybė: pažadėtų įvažų laukia dešimtmetį, o paklotas asfaltas grasina ištrupėti
Rožyno mikrorajone, Saulės alėjoje gyvenantys panevėžiečiai prieš dešimtmetį sulaukę asfalto vietoje įvažų gavo tik pažadų dozę. Tąkart gretimoje gatvėje Savivaldybė sutvarkė ir visas įvažas į kiemus, o Saulės alėjoje taip ir paliko darbą nepabaigtą. O vėliau ir savo pažadus pamiršo, neva projekte ir buvo numatyta asfaltuoti tik pačią gatvę, be įvažų į sklypus. Saulės alėjoje gyvenantieji piktinasi, kad dar po kelerių metų vėl teks naujai kloti asfaltą, mat nesant įvažų jau nuo kraštų jis trupa.
Kaip pasakojo Saulės alėjoje gyvenantis Algis, 2010-ųjų pabaigoje jų gatvelės gyventojai pagaliau sulaukė žadėto asfalto. Tuo pat metu buvo asfaltuojamos ir gretimos Rožyno mikrorajono gatvės. Jų nuostabai, besiribojančioje Pušyno gatvėje visiems gyventojams buvo išasfaltuotos ir įvažos į kiemus.
„Mūsų gatvėje asfaltą paklojo kaip kokią dešrą, jokių įvažų nepadarė, O tuo pat metu vyko ir Pušyno gatvės asfaltavimas, tik ten padarė labai gerai – į kiekvieną kiemą buvo įrengtos įvažos. Pradėjus domėtis, kodėl tokia diskriminacija, mums paaiškino, kad per skubėjimą projektuotojas ar architektas kažko nepažymėjo. Pažadėjo tas įvažas įrengti kitąmet, kai bus vėl numatyta pinigų. Praėjo jau dešimt metų, bet niekas taip ir nepasikeitė“, – guodėsi Algis.
Skalda – kaip į šulinį
Taip ir nesulaukę sugrįžtančių kelininkų, kai kurie gyventojai patys išsiasfaltavo ar trinkelėmis išsiklojo įvažas. O tebelaukiantiems sudėtingiausia pavasariais, kai tuos kelis metrus nuo gatvės iki namo tenka bristi per purvynus. Algis irgi jau ne kartą vežėsi skaldos, tačiau jai susimaišius su žemėmis po kiek laiko net nebesimato, kad kas daryta.
„Buvome atsivežę skaldelės, bet ji susimaišė su apačioje esančiu moliu, tad praktiškai nesimato, kad jos buvo pilta. Reikėtų vėl atsivežti naujos, bet žmona barasi, kad jau du kartus po mašiną skaldos pirkau, o rezultato jokio. Dirbantiems žmonėms tai nėra labai dideli pinigai, bet gyvenu tik iš pensijos, esu priverstas skaičiuoti kiekvieną centą. Iš pensijos pirkti asfaltą ar skaldą – brangus malonumas“, – kalbėjo panevėžietis.
Laužo asfaltą
Pasak Algio, tiek jis pats, tiek kaimynas ne kartą kreipėsi į Panevėžio miesto savivaldybę prašydami baigti tvarkyti įvažas į kiemus. Iš pradžių prasidėjo kaltųjų paieškos, o vėliau – raminimai, kad kai tik bus tam numatyta lėšų, darbai bus užbaigti.
„Kai tik paskambini į Savivaldybę – ta pati plokštelė. Šiemet nebėra pinigų, kitąmet būtinai pabaigsime darbus, bet tų pinigų kaip nėra, taip nėra“, – apgailestauja Saulės alėjos gyventojas.
Algis daugiau kaip tris dešimtmečius išdirbęs įmonėje „Panevėžio keliai“. Jis iš praktikos žino, kaip svarbu asfaltuojant gatvę sutvarkyti įvažas į kiemus. Būdavo, jeigu tais metais ir nespėdavo kai kuriose gatvėse įvažų sutvarkyti, šiuos darbus pirmiausia atlikdavo vos tik leidus oro sąlygoms. Mat nesant įvažų, asfaltas tiesiog pradeda lūžti nuo kraštų.
„Savivaldybė asfaltą nutiesė ir pamiršo. Jeigu pradėjo tvarkyti, reikėjo ir pabaigti, o tik paskui imtis kitų darbų. Asfaltuojant gatvę būtina padaryti 2–3 metrų įvažas. Kitaip automobiliai pradeda laužyti asfalto kraštus, vėliau lūžiai plečiasi, ir vėl po keleto metų iš naujo reikia asfaltuoti visą gatvę“, – tvirtino Algis.
Visame mieste, kiek teko jam matyti, asfaltuojant gatvę sutvarkomi ir įvažiavimo į kiemus takai. Tačiau, anot Algio, Saulės alėja – kažkodėl išimtis.
Pažadai išgaravo
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad Saulės alėjos rekonstrukcija buvo baigta 2011 metų sausį. Gatvės sutvarkymas kainavo 155 357,68 Eur. Pagal projektą šioje gatvėje ir nebuvo numatyta asfaltuoti įvažų į kiemus.
„Gatvės rekonstravimo projekte nebuvo numatytas įvažų į sklypus asfaltavimas. Kodėl tuo metu šitaip buvo suprojektuota, dabar būtų sunku atsakyti. Jeigu ir nedaromos asfaltuotos įvažos į kiemus, bet kokiu atveju gatvės ir kiemų aukščiai yra suvedami. Tikrai nepaliekama duobių ar laiptelių, kurie trukdytų įvažiuoti į kiemus. Jeigu gatvės pagrindas yra gerai parengtas, asfalto kraštai tikrai neturėtų lūžinėti“, – tvirtino D. Vadluga.
Pasak Infrastruktūros skyriaus vedėjo, Saulės alėjos gyventojams Savivaldybė nėra įsipareigojusi sutvarkyti įvažas. Ar prie ankstesnės valdžios tokių pažadų būta, jis negali atsakyti.
„Kas ir ką anksčiau žadėjo, dabar būtų galima tik spėlioti. Kitas klausimas, ar tai buvo tik žodinis pokalbis, ar gyventojai turi gautą raštą iš Savivaldybės, kuriame pažymima, kad įvažos į kiemus bus įrengtos“, – kalbėjo D. Vadluga.
Pasak vedėjo, dabar dažniausiai rekontruojant ar naujai asfaltuojant gatves įvažos į kiemus taip pat išasfaltuojamos. Tačiau nereikia tikėtis, kad Savivaldybė nuties takus iki pat namų ar garažo vartų – už mokesčių mokėtojų lėšas geriausiu atveju padaromos 1,5 – 2 metrų įvažos.
„Paprastai dabar naujai tvarkomose gatvėse yra suprojektuojamos įvažos į gyventojų kiemus, bet Savivaldybė gali padaryti geriausiu atveju siekiančias iki dviejų metrų – toliau jau patys gyventojai kažkokiais būdais turi susitvarkyt“, – teigė D. Vadluga.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez....d?id=86606689
Comment
-
Patvirtintas Panevėžio gatvių tvarkymo sąrašas
Panevėžio miesto savivaldybės taryba patvirtino miesto kelių sąrašą, kuriems tiesti, rekonstruoti, taisyti, prižiūrėti ir užtikrinti saugaus eismo sąlygas bus naudojamos Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšos. Šiems metams numatyta virš 2 mln. 422 tūkst. Eur.
Pagal sutartį ne mažiau kaip 58 proc. Lietuvos automobilių kelių direkcijos skirtų lėšų turi būti panaudota turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir remontuoti. Likusios lėšos skirtos einamiesiems tikslas – kelių priežiūrai žiemą, inžinerinėms paslaugoms, paprastajam remontui. Pagal sutartį bent 5 proc. lėšų turi būti skirta saugaus eismo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.
Panevėžio miesto vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, kapitaliniam remontui atlikti nutarta skirti virš 1 mln. 690 Eur. Prioritetą teikiant tęstiniams projektams, už šias lėšas bus užbaigtas Šiaurinės gatvės (II-ojo etapo) remontas, tęsiama Kėdainių gatvės rekonstrukcija bei Elektros, Vasario 16-osios g. kapitalinio remonto darbai.
Einamiesiems tikslams – kelių priežiūrai, paprastajam remontui, inžinerinėms paslaugoms – skirta virš 728 tūkst. Eur, kurių 110 tūkst. Eur numatyta eismo saugumo priemonėms. Bus atliekami J. Basanavičiaus g. (atkarpos nuo Aukštaičių iki Smėlynės g.), Pilėnų g. asfaltbetonio dangos paprastojo remonto darbai, vykdomi gatvės su asfaltbetonio ir žvyro dangomis, kelio ženklų, ženklinimo, šviesoforų priežiūros darbai.
Finansavimo sutartis su Kelių direkcija turi būti sudaryta iki kovo 31 d.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...rkymo-sarasas/
Comment
-
Ramygalos gatvės šaligatvis sulauks remonto
Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė, kad būtų skelbiamas viešasis pirkimas kapitališkai atnaujinti Ramygalos g. dalies nuo Vilniaus iki Nemuno–Aukštaičių gatvių šaligatviui.
„Atnaujinus Ramygalos gatvę ir pasikeitus jos techniniams parametrams, vien tik paprastojo šios gatvės šaligatvio remonto nebepakako, tad buvo nuspręsta parengti techninį projektą kapitalinio remonto darbams. Pagal šį projektą bus atliekami rangos darbai ir planuojama, jog jie bus įgyvendinti per du metus“, – teigia Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Šiemet Ramygalos g. dalies šaligatvio remontui biudžete skirta 150 tūkst. Eur. Papildomą finansavimą planuojama numatyti iš kelių priežiūros programos ar kitų finansavimo šaltinių.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...lauks-remonto/
Comment
-
Parašė Audrys Rodyti pranešimą
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PNVŽ Rodyti pranešimą
Likusi atkarpa iki Berčinų taip pat, tik iš europinių lėšų. Ši - iš savivaldybės.
Comment
-
Arterinės Panevėžio gatvės remontui dega raudoną šviesą: rekonstrukcija atidedama
Panevėžio savivaldybės planą vasarą Smėlynės gatvę uždaryti kapitaliniam remontui Vyriausybė paleidžia vėjais.
Nors atsakymo dėl prašyto finansavimo vienai svarbiausių miesto gatvių atnaujinti Savivaldybė dar nėra gavusi, jau žinoma, kad tai tebus oficialus Aukštaitijos sostinei nieko gero nežadantis raštas.
Remonto šiemet nesulauks ne tik ši tranzitinė Panevėžio gatvė. Miesto kelių ir gatvių priežiūrai 2021-aisiais iš valstybės kišenės atseikėta kur kas lėšų mažiau nei pernai. Kelininkus gerokai rečiau matys ir kaimo žmonės. Šiems darbams Panevėžio rajonas gaus 300 tūkst. eurų mažesnį pinigų puodą.
Matė didelį šansą
Jau šiais metais Panevėžio šiaurinėje dalyje turėjo gyvenimas verstis aukštyn kojomis: uždarius vieną judriausių, bet kartu ir prasčiausių mieste Smėlynės gatvę, birželį galėjo prasidėti jos remontas nuo geležinkelio pervažos iki pat miesto ribos.
Savivaldybė buvo numačiusi, kad darbai užtruktų trejetą metų. Per tą laiką būtų įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, modernus gatvės apšvietimas, atnaujintos autobusų stotelės, o Smėlynės gatvės sankryža su naująja Šiaurine gatve rekonstruota į žiedinę.
Skaičiuota, kad Smėlynės gatvei kapitališkai rekonstruoti reikia 4,3 mln. eurų. Bent dalį lėšų Savivaldybė tikėjosi gauti iš valstybės rezervo.
Susisiekimo ministerijai pateiktoje paraiškoje dėl Smėlynės g. remonto darbų buvo prašoma skirti 1,2 mln. eurų. Finansavimo iš valstybės rezervo paprastai sulaukdavo pagal patvirtintą metodiką vertinamos ir daugiausia balų surinkusios paraiškos.
Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna dar gruodį kalbėjo, kad šiose lenktynėse dėl valstybės pinigų Smėlynės gatvės projektas turi nemažai šansų.
Rekonstrukcija atidedama
Oficialaus ministerijos atsakymo dėl Smėlynės g. remonto finansavimo Savivaldybė dar negavo, tačiau vasarį vykusiame Vyriausybės posėdyje Panevėžio projektas nesulaukė palaikymo.
T. Jukna teigia, jog tokia žinia buvo netikėta.
„Projektai, teikiami dėl finansavimo iš valstybės rezervo, gauna daug balų, jei prie jų prisidedama ir ES lėšomis. Ruošiantis Smėlynės gatvės remontui, investavus ir ES lėšas joje įrengti lietaus nuotekų tinklai. Tai irgi lėmė, kad projektas pagal surinktų balų skaičių buvo įvertintas tikrai gerai, atsidūrė netgi ketvirtoje vietoje. Visos Lietuvos mastu tai labai aukšta pozicija. Visgi Vyriausybės posėdyje neužteko balsų, kad gautume tam finansavimą. Iki šiol jį skirdavo projektams, kurie būdavo ketvirtoje vietoje“, – sako administracijos direktorius.
Anot jo, Savivaldybė turėjo viltį iš valstybės kišenės Smėlynės gatvės remontui šįmet gauti bent 500 tūkst. eurų. Tiek, pasak T. Juknos, būtų užtekę startui – skelbti viešąjį pirkimą rangos darbams ir dar šįmet pradėti rekonstrukciją.
„Dabar teks norus bent jau metams atidėti. 2021 m. Smėlynės g. remontas neprasidės“, – sako Savivaldybės administracijos vadovas.
Argumentai neįtikina
Esminis Vyriausybės argumentas, uždegęs raudoną šviesą kelininkams Smėlynės gatvėje, yra nefinansuoti naujų projektų – valstybės lėšas padalyti tik jau pradėtiesiems užbaigti. Toks pretekstas Panevėžio savivaldybės neįtikina.
„Panevėžys tranzitinis miestas, o Smėlynės gatvė, jungianti Panevėžį su Ryga, yra ir „Via Baltica“ magistralės atšaka. Ne kartą matėme, kad aplinkkelyje įvykus avarijai, eismas nukreipiamas per miestą ir būtent Smėlynės gatve“, – pabrėžia T. Jukna.
Rengiantis Smėlynės gatvės rekonstrukcijai, sutvarkytos Paliūniškio, Liublino, Bruknynės gatvės, kuriomis planuota nukreipti eismą, taip pat gegužę planuojama užbaigti tiesti Šiaurinę g., kuri sujungs Smėlynės ir Pramonės gatves.
Prognozuoja skundus
T. Jukna pripažįsta, kad šįmet kelininkus gatvėse panevėžiečiai matys gerokai rečiau nei praėjusį sezoną. Anot jo, valstybės finansavimas infrastruktūrai drastiškai nukarpytas. Panevėžio miesto valdomiems vietinės reikšmės keliams 2021 metais skirta 2,4 mln. eurų, o 2020 m. buvo 3,6 mln. eurų.
„Nesuprantamas dalykas šitaip nekreipti dėmesio į infrastruktūros atnaujinimo būtinumą, bet tokia politika. Kad toks planavimas yra blogas, visi supras, kai gatvės pradės akyse byrėti ir dėl to plaukti skundai“, – kalbėjo direktorius.
Praėjusiais metais, kai Panevėžį buvo pasiekusi kone rekordinė suma gatvėms tvarkyti, Savivaldybė sulaukė 8-ių skundų dėl duobėse apdaužytų automobilių. Vairuotojams atlyginta 300 eurų nuostolių.
Mažiau pinigų – mažiau darbų
Geresnių kelių gyventojams nebežada ir Panevėžio rajono valdžia. Anot mero Povilo Žagunio, pagal dabartinį planą rajonas keliams prižiūrėti šįmet gaus mažiau nei 2 mln. eurų, tai yra 300 tūkst. eurų, arba 15 proc., mažiau nei pernai.
„Didelė bėda, kai mažinamos taip reikalingos lėšos – ne tik asfaltavimui, bet ir žvyrkelių priežiūrai, duobių lopymui, senos asfalto dangos remonto darbams“, – teigia meras.
Anot jo, gyvenvietėse senos, dar sovietmečiu asfaltuotos gatvės jau darosi pavojingos, o dėl duobių automobilius aplamdę vairuotojai pradeda reikalauti atlyginti nuostolius. Neseniai tokio skundo rajono Savivaldybė sulaukė netgi ne iš atokiame kaime, o priemiestinėje Molainių gyvenvietėje sumaitotos mašinos. Mero teigimu, kelių būklė yra vienas esminių klausimų kaimo žmonėms.
„Tais pačiais kaimo keliukais ir greitoji, ir spec. tarnybos važinėja, ir derlius gabenamas, ir maršrutiniai autobusai kursuoja. Susisiekimo ministerija ir Valstybinė automobilių kelių direkcija sakys, kad savivaldybių atsakomybė pasirinkti, kur labiau reikia remonto. Bet jei vienoje vietoje suremontuojame, kitoje lieka netvarkyta. Pinigų mažiau – darbų taip pat“, – sumažintu finansavimu piktinasi P. Žagunis.
Padalino pradėtiems remontams
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) rezervui pateiktų prašymų suma daugiau nei 5 kartus viršijo turimą rezervą, o šį sudaro 19,3 mln. Eur..
„Vadovaudamasi nustatyta KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarka, Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei pirmenybę teikti tęstiniams kelių objektams, kurie jau pernai buvo finansuoti iš KPPP rezervo, taip siekiant suteikti galimybę savivaldybėms baigti jau pradėtus projektus, kadangi šiemet ministerija planuoja keisti KPPP finansavimo tvarką – bus siekiama ją padaryti skaidresnę, efektyvesnę, taip pat didinti savivaldybių įsitraukimą ir sprendimų depolitizavimą“, – teigiama ministerijos „Sekundei“ atsiųstame rašte.
Pasak ministerijos, atsižvelgiant į tai, kad Panevėžio Smėlynės gatvė 2020 m. nebuvo finansuota iš KPPP rezervo, šiemet finansavimas jai nėra numatytas.
Kol kas nėra viešai paskelbta, kokiems projektas Vyriausybė rado lėšų rezerve. Kaip teigiama ministerijos atsiųstuose atsakymuose, šiuo metu Vyriausybės nutarimo dėl 2021 m. KPPP rezervo paskirstymo projektas derinamas su institucijomis ir bus viešai paskelbtas pasibaigus derinimui.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez...16277#
Comment
-
Šiaurinę gatvę ruošia pabaigtuvėms
Jau kitą savaitę į nebaigtą naujosios Šiaurinės gatvės atkarpą Rožyno kvartale vėl suvažiuos kelininkai. Prieš dvejus metus nuo Pramonės gatvės pradėtas tiesti platus kelias dar šią vasarą pasieks tikslą – Smėlynės gatvę.
„Pašalas jau išėjęs, netrukus į vietą turėtų atvykti laboratorija patikrinti grunto pagrindo. Kitą savaitę planuojama kloti asfalto sluoksnį. Paskui bus įrenginėjamos triukšmą mažinančios atraminės garso barjerinės sienelės, kurios projektą ir užbaigs“, – vardijo Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas.
Šiuo metu nuo triukšmo šalia Šiaurinės gatvės gyvenančius žmones saugo kai kuriose atkarpose supilti pylimai. Vėliau bus sumontuotos 3 – 4 m. garsą sulaikančios sienos.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...-pabaigtuvems/
Comment
-
Parašė PNVŽ Rodyti pranešimąAčiū Audry, o ar kada pavyktų tvarkomą pietinę Vilniaus g. pusę prie Muzikos mokyklos nufotografuot?
Pietinės pusės atnaujinimas.
Nauji gatvės šviestuvai.
Nauja greito įkrovimo stotelė
Takelis padarytas sakyčiau per siauras, galėjo ir platesnį daryti.
Paskutinis taisė Audrys; 2021.04.01, 19:26.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė arsiakas Rodyti pranešimąGal tiksliau būtų Vilniaus gatvę dalinti į rytinę ir vakarinę dalis? Gatvė eina horizontaliai miesto
Comment
-
Prasidėjo Šiaurinės gatvės antrojo etapo rekonstrukcijos darbai
Šią savaitę prasidėjo Šiaurinės gatvės antrojo etapo rekonstrukcijos darbai. Juos atlieka AB „Panevėžio keliai“.
„Užbaigus antrojo šios gatvės rekonstrukcijos etapo darbus ir sujungus Smėlynės bei Pramonės gatves bus įgyvendintas bendrajame miesto plane numatytas šiaurinės miesto dalies apvažiavimas. Tai ne tik tolygiau pasiskirstys automobilių srautus, bet ir sumažins spūstis Smėlynės gatvėje, ypač piko valandomis prie pervažos“, - sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Šiaurinės gatvės rekonstrukcijos darbai vykdomi keliais etapais. Pirmojo etapo metu buvo tvarkomi želdiniai, pakloti lietaus nuotekų tinklai, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, greičio mažinimo priemonės, apšvietimas. Nutiesta dviejų eismo juostų gatvė nuo Pramonės g. pabaigos iki Amerikos gatvės, įrengtos autobusų stotelės.
Antruoju Šiaurinės gatvės rekonstrukcijos etapu nuo Amerikos iki Smėlynės g. bus nutiesta dviejų eismo juostų gatvė, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas, lietaus nuotekų tinklai. Užbaigiant šio etapo darbus bus sumontuotos akustinės, triukšmą slopinančios sienelės.
Planuojama antrojo etapo rangos darbų pabaiga – šių metų liepos mėn. Šiaurinės g. rekonstrukcijos dviejų pirmųjų etapų darbai bus atlikti beveik už 4,5 mln. Eur.
https://www.panevezys.lt/lt/naujieno...tves-p8md.html
Comment
Comment