Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Į Klaipėdą atplaukia įspūdingo dydžio laivas „Arctic Princess“

    Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą penktadienį turėtų atplaukti naujas didelis SGD krovinys iš Norvegijos. Remiantis terminalo operatorės „Klaipėdos nafta“ grafiku, tai paskutinis krovinys šiais dujų metais.

    Operatorė informavo BNS, kad laivas „Arctic Princess“ atgabena apie 138 tūkst. kubinių metrų SGD.

    Portalų Myshiptracking.com ir Vesselfinder.com duomenimis, dujovežis atplaukė iš Melkojos uosto, kur yra „Equinor“ SGD gamykla. Šiuo metu jis stovi netoli Lietuvos krantų.

    Terminalu šiais dujų metais, pasibaigsiančiais rugsėjo 30 d., naudojasi 4 bendrovės: Jonavos trąšų gamintoja „Achema“, valstybės valdomos „Ignitis grupės“ antrinė įmonė „Ignitis“, žaliavų prekybos grupės „Imlitex Holdings“ bendrovė „Imlitex“, Estijos energetikos koncernas „Eesti Energia“. Pastarajai bendrovei pirmasis krovinys per terminalą atplaukė antradienį.

    Comment


      R.Perry: JAV SGD taps vis konkurencingesnės https://www.15min.lt/verslas/naujien...es-664-1213444
      2019 metais startavo trys nauji SGD eksporto terminalai JAV – tai padidino suskystintų gamtinių dujų pasiūlą pasaulyje ir dėl to krito kaina.

      Comment


        Į Klaipėdą plaukia naujas nedidelis „Novateko“ dujų krovinys

        Į Klaipėdą penktadienį turėtų atplaukti naujas nedidelis suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) krovinys iš Vysocko, kur yra didžiausios privačios Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ SGD gamykla.

        Portalų vesselfinder.com ir myshiptracking.com duomenimis, dujas gabena dujovežis „Coral Favia“, Klaipėdoje lankęsis pirmadienį ir atplukdęs iš to paties tiekėjo papildomą nedidelį SGD krovinį.

        „Numatoma, kad „Coral Favia“ į Klaipėdos uostą turėtų atvykti spalio 18 dieną. Laivas atgabens apie 9,5 tūkst. kubų SGD“, – BNS komentavo SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“.

        Tai yra trečiasis SGD krovinys Klaipėdoje spalį prasidėjusiais naujais dujų metais ir antrasis iš Vysocko. Praėjusią savaitę didelis dujovežis „Arctic Aurora“ iš Norvegijos atgabeno dujų žaliavų prekybos grupės „Imlitex Holdings“ bendrovei „Imlitex“.

        Naujais dujų metais terminale planuojama išdujinti 10,959 TWh SGD (maždaug 11 didelių dujovežių).

        BNS žiniomis, SGD terminalu naujais dujų metais toliau naudosis Jonavos trąšų gamintoja „Achema“, elektros ir dujų tiekimo bendrovė „Ignitis“ (buvęs „Lietuvos energijos tiekimas“).

        Comment


          „SGD terminalo“ kapitalas padidintas 10 tūkst. eurų

          Valstybės valdomos „Klaipėdos naftos“ antrinės įmonės „SGD terminalas“ įstatinis kapitalas kol kas nedidinamas iki 1 mln. eurų, kaip buvo planuota anksčiau.

          „SGD terminalo“ akcininkė „Klaipėdos nafta“ nusprendė jį padidinti tik 10 tūkst. eurų iki 12,5 tūkst. eurų, rodo Registrų centro duomenys.

          „Klaipėdos naftos“ Finansų direktorius Jonas Lenkšas BNS komentavo, kad birželio pabaigoje akcininkai turėjo pritarti siūlymui perleisti Klaipėdos SGD terminalo veiklą įmonei „SGD terminalas“ bei padidinti jos kapitalą iki 1 mln. eurų, tačiau susirinkimas tuomet neįvyko.

          „Todėl šis sprendimas nebuvo priimtas. Vėliau „Klaipėdos nafta“ nusprendė „SGD terminalo“ įstatinį kapitalą padidinti 10 tūkst. eurų, kad būtų galima užtikrinti apyvartines lėšas minimalioms įmonės sąnaudoms finansuoti, kol bus priimtas sprendimas dėl veiklos perkėlimo“, – teigė J. Lenkšas.

          Sprendimui naujai įmonei perduoti SGD terminalo veiklą nepritarė „Klaipėdos naftos“ smulkioji akcininkė „Achemos grupė“, kuri norėtų atskirtoje bendrovėje, kurios pajamos sudarys apie 70 proc. visų „Klaipėdos naftos“ pajamų, valdyti 10,4 proc. akcijų – tiek, kiek ji valdo dabar.

          Liepos viduryje „Klaipėdos naftos“ akcininkai atidėjo visų klausimų svarstymą, kol bus atliktas naujas turto vertinimas.

          Comment


            Ž. Vaičiūnas: SkGD terminalo išlaikymas turėtų pigti nuo sausio https://www.vz.lt/pramone/energetika...gti-nuo-sausio
            Ž. Vaičiūnas teigė, kad nesikeičia ankstesnis planas sumažinti SkGD terminalo mokestį vartotojams 40%, arba apie 23 mln. Eur – nuo maždaug 63 mln. iki 40 mln. Eur.

            Comment


              „Independence“ išlaikymą siekiama atpiginti, tačiau ateities kartų sąskaita https://www.15min.lt/verslas/naujien...ta-664-1236428

              Comment


                Dujos – iki 22% pigesnės Valstybinei energetikos reguliavimo taryba ketvirtadienį ketina patvirtinti bendrovės „Ignitis“ pateiktus dujų tarifus.
                Pirmos grupės – tik maistui gaminti dujas naudojantiems vartotojams (per merus sunaudojantiems iki 300 kub. m. dujų per metus) – kaina turėtų mažėti 11 centų, arba 16,67% – nuo 66 iki 55 centų už kubą, o antros grupės – dujomis šildantiesiems namus (nuo 300 iki 20.000 kub. m.) – 21,74% – nuo 46 iki 36 centų. VERT atstovė Loreta Kimutytė BNS sakė, kad į naują dujų kainą jau įskaičiuota maksimaliai – 39% sumažinta SkGD terminalo saugumo dedamoji.
                Praėjusį pirmadienį taryba patvirtino, kad ši dedamoji, kurią moka visi dujų vartotojai, nuo kitų metų mažės 11 arba 39%, priklausomai nuo to, ar terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ pasirašys paskolos sutartį su Šiaurės investicijų banku (ŠIB ) ir ar Seimas suteiks paskolai valstybės garantiją. Dujos nuo šių metų sausio brango 7 centais už kub. m. arba 12-18%, nuo liepos jų kaina nekito. Dujos Lietuvos vartotojams pigo nuo 2014 metų, kai Rusijos koncernas „Gazprom“ pritaikė nuolaidą, tačiau jai pasibaigus, 2017 metų liepą jos brango 5-8% 2018 metų pradžioje jos vėl pigo beveik 8%, tačiau tik mažiausiems buitiniams vartotojams, naudojantiems dujas maistui ruošti.
                https://www.vz.lt/pramone/energetika...i-dujos--pigti
                Paskutinis taisė Arunasx; 2019.11.28, 12:46.

                Comment


                  Super, dujų kaina dabar žemiausia nuo AMB laikų.

                  Comment


                    O juk mano manymu buvo galima padaryti kitaip, nereikėjo uždaryti Elektrėnų, juolab kad neseniai buvo pakeistos turbinos našesnėmis. Tada nereiktų pirkti elektros iš užsienio ir kūrenant Elektrėnus dujomis iš terminalo jo išlaikymas atpigtų. Gali būti, kad elektra pabrangtų keliais centais, bet jau turėdami savo rezervą galėjome seniai atsijungti nuo Rusijos. Čia aiškiai teka kokios tai povandeninės srovės.

                    Comment


                      Parašė J.U. Rodyti pranešimą
                      O juk mano manymu buvo galima padaryti kitaip, nereikėjo uždaryti Elektrėnų, juolab kad neseniai buvo pakeistos turbinos našesnėmis. Tada nereiktų pirkti elektros iš užsienio ir kūrenant Elektrėnus dujomis iš terminalo jo išlaikymas atpigtų. Gali būti, kad elektra pabrangtų keliais centais, bet jau turėdami savo rezervą galėjome seniai atsijungti nuo Rusijos. Čia aiškiai teka kokios tai povandeninės srovės.
                      ES deda tokius didelius taršos mokesčius net dujas kūrenamoms elektrinėms, kad joms nebeapsimoka dirbti net prie tokių mažų dujų kainų, tačiau importuojamai elektrai iš kaimynų jokių taršos mokesčių nėra, nei iš nesaugios atominės, nei iš nešvarios mazuto ar anglies.
                      Flickr

                      Comment


                        Tai jau buvo aptarinėta. Berods, Elektrėnų dabar kartais dirba ribotu režimu. Įjungus pilnai ant jos gultų visi taršos mokesčiai ir padarytų milijoninius minusus. Bet šiaip jau kažkas čia tikrai blogai biurkoratinėje-ekonominėje mašinoje.

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          ES deda tokius didelius taršos mokesčius net dujas kūrenamoms elektrinėms, kad joms nebeapsimoka dirbti net prie tokių mažų dujų kainų, tačiau importuojamai elektrai iš kaimynų jokių taršos mokesčių nėra, nei iš nesaugios atominės, nei iš nešvarios mazuto ar anglies.
                          O tai kaip Lenkija gyvena, liūto dalį išgaudama anglimi kūrenanamomis elektrinėmis?

                          Comment


                            Parašė J.U. Rodyti pranešimą

                            O tai kaip Lenkija gyvena, liūto dalį išgaudama anglimi kūrenanamomis elektrinėmis?
                            Na tai Lenkija neklauso ES, padarė mokesčių išimtį, ir ES Komisija neseniai padavė Lenkiją už tai į ES teismą.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Super, dujų kaina dabar žemiausia nuo AMB laikų.
                              €0,36 yra buvusi 2016-2017 metais, bet tada jei neklystu buvo įskaičiuota Gazprom kompensacija už permokėtas dujas. Dabar tokia gaunasi be laikinų kompensacijų.

                              Comment


                                „Klaipėdos nafta“ mažos apimties SGD rinkos vystymui pasitelks partnerius Lenkijoje https://www.vz.lt/pramone/energetika...rius-lenkijoje
                                Penktadienį naftos ir SGD terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ (KN) sudarė strateginės partnerystės sutartį su Lenkijos naftos ir dujų bendrove PGNiG, kuriai penkeriems metams rezervuoti SGD paskirstymo stoties pajėgumai. PGNiG komercinę SGD paskirstymo stoties veiklą pradės vykdyti nuo 2020 m. balandžio.
                                Netoliese nuo Klaipėdos uosto vartų įsikūrusi KN SGD paskirstymo stotis oficialiai veiklą pradėjo 2017 m. spalį. Ją sudaro penkios talpyklos suskystintosioms gamtinėms dujoms, kurių kiekvienos talpa 1000 kub. metrų. Vienu metu paskirstymo stotyje SGD galima užpildyti dvi autocisternas ir bunkeriuoti SGD varomus laivus. Per dvejus veiklos metus SGD paskirstymo stotimi autocisternoms užpildyti naudojosi 12 įmonių iš Lietuvos, Estijos bei Lenkijos. Nuo paskirstymo stoties veiklos pradžios į KN SGD paskirstymo stotį buvo pristatyta 44.000 kub. m SGD – dujas per šį laikotarpį pristatė 6 skirtingi mažos apimties dujovežiai.

                                Comment

                                Working...
                                X