Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

    Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
    O tiesa ar naudojama linija Pabradė-Didžiasalis, ji eina per BY teritoriją ?
    Kiek žinau, geležinkelis nuo Pabradės iki sienos su Baltarusija nenaudojamas. Baltarusijoje geležinkelis naudojamas. Netgi naktinis keleivinis traukinys Vitebskas-Lentupis (Lyntupi) važinėja. Tai ne kas kita, kaip sutrumpintas kadaise egzistavęs maršrutas Vitebskas-Vilnius. Anksti rytą iš Vitebsko į Lentupį atvažiavęs keleivinis traukinys vakaro toje stotyje nelaukia - padaro reisą Lentupis-Krulevšizna-Lentupis.
    Šie du traukiniai stoja stotyje Godutiški. Ten geležinkelis Baltarusijos puse eina pačiu pasieniu. Kitoje sienos pusėje - Adutiškis. Šioje Baltarusijos geležinkelio stotyje atsišakodavo dabar jau nenaudojamas geležinkelis į Didžiasalį.
    Paskutinis taisė Vitas; 2008.05.17, 20:49.

  • Romas
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
    Pranešimas atkeltas iš kitos temos, kur buvo užsiminta apie Marcinkonių-Pariečės ruožo atstatymą.

    Adutiškio geležinkelis būtų turėjęs kažkokią perspektyvą kaip alternatyva Maskvos-Minsko-Vilniaus geležinkeliui, jei Sovietų laikais Gudijoje akla atšaka Orša-Lepel būtų pratęsta iki Krulevščiznos.

    Dabar tas geležinkelis niekam neįdomus:
    Rusijai pakanka ir dabartinio tranzito į Kainingradą maršruto.
    Gudijoje srautai į Klaipėdą formuojasi Lydos kryptimi,.kur yra kalio trąšų gamyklos.
    Naftos pervežimui į Navapolocką arčau yra Latvijos uostai. Žaliavos vežimas geležinkeliais yra tik laikinas dalykas, kol dėl politinių priežasčių netiekiama nafta vamzdynai.
    Dar sakinys dėl kelio būklės. Teko tuo geležinkeliu važiuoti, kai jis dar veikė, o išardzius nuvažiuoti dviračiu iki sienos, tai ten buvo šioks toks vingiuotumas ir prastas kelio pagrindas. Net esant bėgiams naftos ešelonai ten negalėtų vaziuoti.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
    Kad čia tik trumpalaikis toks baltarusių manevras, turiu galvoje naftos žaliavos atsigabenimas iš Klaipėdos. Kažin ar verta planuoti investicijas. Beto, gali vežti per Panevėžį, Rokiškį, Daugpilį.
    Paskutinis taisė disident; 2020.01.29, 17:53.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...
    Algimantas Miškinis rašo: 1895 m. miestelio pietų pakraščiu nutiesta Pabradės-Pastovių siaurojo geležinkelio linija, įrengtos 2 Adutiškio stotelės. Tai paskatino miestelio augimą. Jame "apsigyveno daugiau pirklių, jie kėlėsi iš Gudijos. Labai suaktyvėjo prekyba, ypač linais, sėmenimis.
    Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai. II knyga, 2005.

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Po teisybei, niekur ženklų apie sienos apsaugos zoną nemačiau iki pat sienos stulpų. Bevažiuojant keliuku buvo privažiavę pasieniečiai, bet tik patikrino asmens dokumentus. Ženklą apie sienos apsaugos zoną mačiau tik Gelednėj, ties sankryža, bet link Michalinavo.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Galima laisvai privažiuoti iki sienos buvusia geležinkelio linija?

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Adutiškis:

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Nuo Zalavo iki sienos:

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Pabradė:

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Šituo kampu suprasti sunkoka, bet plačiojo glžk. vagonuose turėtų matytis šoniniai buferiai (o čia nesimato), atstumas tarp bėgių taip pat, ko gero, yra tik vienam žmogui.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Internete rašoma, kad vokiečiai nutiesė iki fronto 1915-1916 m. platųjį Pabradės - Adutiškio geležinkelį. Iš šio taško sunku įžiūrėti, ar čia platusis geležineklis.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

    ebay.de

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai kad ten lygtai siaurasis.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Ant lenkiško žemelapio prie Sorokpolio - Mij. (Mijanka). Tai reikštų pralanką.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Bet Pavoverės stotelė atsirado tarybiniais metais prie pervažos, o stotis buvo už daugiau nei kilometro Adutiškio pusėn.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Buvusi Sarokpolio stotis. Pabradės link. Įtariu, kad siaurojo geležinkelio. Plačiojo geležinkelio tvarkaraščiuose neaptikau Sarokpolio. Atvaizdas

    Sorokpolis (Sorokpol) - tai buvęs Pavoverės pavadinimas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Sandėlys prieš Pavoverę nuo Pabradės pusės.



    Buvusi Sarokpolio stotis. Pabradės link. Įtariu, kad siaurojo geležinkelio. Plačiojo geležinkelio tvarkaraščiuose neaptikau Sarokpolio. Galbūt plačiojo geležinkelio veikimo metu tarpukaryje veikė kaip pralanka be keleivinių traukinių sustojimo traukiniams. Tarybiniais metais jokios pralankos čia nebuvo.



    Pirmasis tiltas per Merą (tarp Pavoverės ir Zalavo; kitas už Zalavo).







    Adutiškis. Gyvenamasis namas prie buvusios stoties. Bėgiai kairėje.



    Baltarusijos pusėje buvo griaunamas senas peronas. Statė naują.



    Lietuvos pusėje buvusio kelyno vieta. Vaizdas Pastovio (Didžiasalio) link.



    Kairėje matosi Godutiškio stotelės paviljonas.

    Paskutinis taisė Al1; 2015.05.13, 11:06.

    Komentuoti:

Working...
X