Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Vytautas_LT
    replied
    Greitu metu rengiu išvyką šiuo ruožu. Gal yra norinčių prisijungti?
    Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.08.11, 21:55.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Prieš I pasaulinį karą

    Iš pradžių keli seni žemėlapiai
    Neišsenkamas informacijos šaltinis - www.mapywig.org

    XX a. pr. Poznanėje leistas Mapa sześciu gubenji Litwy i Białej Rusi (Šešių Lietuvos ir Baltarusijos gubernijų žemėlapis)
    1. Po 1899 m. - nutiestas Utenos-Švenčionėlių Lentupio geležinkelis
    2. Nuo Lentupio per Adutiškį (Hoduciszki) iki Glubokoje (Głębokie) pažymėtas geležinkelis, turbūt siaurukas


    Vokiškas Uebersichtskarte von Mitteleuropa (Wilna).
    Preiš I pasaulinį karą nėra pažymėta jokio geležinkelio nuo Pabradės

    www.agi.lt

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis-(Didžiasalis)-Krulevščizna

    Vienoje temoje buvo diskusija apie atskiros temos geležinkelio linijoms reikalingumą.

    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Sorry, taip greitai reikės temų maršrutams Lentvaris-Marcinkonys, Kazlų Rūda-Virbalis, Palemonas-Gaižiūnai ir t.t..
    Kas per daug, tas nesveika.
    Po kokių metų bus dar viena mirusia tema daugiau. Nėra ši linija kažkuo super išskirtinė.
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Atkreipk dėmesį, kad kol kas pati populiariauia konkrečios linijos tema yra "RailBaltica", nes ji:
    a) vis dar projektuojama ir statoma;
    b) bus statoma ilgai, taigi bus žinių, apkalbų ir ko gero korupcijos objektas;
    c) turės išskirtinę reikšmę.
    Todėl gerai pagalvok, ar tai tikrai bus ta tema, kurioje railfanai visada turės ką pasakyti, ar tik merdėjanti tema (...),
    kuri tik kada ne kada tarsi atsitiktinai prisimenama.
    Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
    Nutariau pakomentuoti, gal kiek "atvesinti" kazka
    - artimiausiu metu pro Turmanta negresia joks traukiniu eismo suintensyvejimas.
    P.S.
    Del ruozo "issikirtinumo" - aisku savo krasto gelezinkeliai visada arciau sirdies, taciau LG mastu tai vienas neperspektyviausiu ruozu,
    i kuri artimiausiu metu investuoti (tiesti naujus kelius, diegti naujas rysiu priemones ir t.t.) nieko nesiruosiama.
    Yra kur kas svarbesniu ruozu, reikalaujanciu remonto ar rekonstrukcijos.
    Ši tema bus apie ruožą, kuriam negresia ne tik traukinių, bet ir pėsčiųjų srauto suintensyvėjimas.

    Žemėlapis iš VŽT kompaktinio disko (2001)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sienos ruožas ties Adutiškiu


    Ties pačiu Adutiškiu siena eina tarp geležinkelio bėgių - Lietuvoje geležinkelis išardytas, o Baltarusijoje dar veikia Krulevščiznos - Lentupio geležinkelis


    1. Sienos ruožo pradžia ties Kamajos upeliu


    Fotografavo vienas gudas iš važiuojančio anoje pusėje traukinio
    Сохранившийся выходной светофор с бывшего литовского пути. Граница ушла в лес.
    ---
    Lietuvos pusėje išlikęs buvusio geležinkelio šviesoforas. Siena pasuko į mišką
    http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    2. Siena Adutiškio miestelio centre ties buv. keliu į Krukus

    Bus daugiau nuotraukų

    3. Siena nuo buvusio atsišakojimo į Didžiasalį


    Vėl to paties gudo nuotraukos
    Вот вам Годутишки.
    Подход к станции, путь вплотную приближается к границе.
    ---
    Štai jums Adutiškis / Haduciški / Godutiški.
    Priartėjimas prie stoties, bėgiai priartėja prie pat sienos
    http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
    Atvejis unikalus...
    Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...
    Jei tai būtų Lietuva-Latvija, būtų viskas tvarkoj. Bet su baltarusiais baisu čia ką nors net kalbėt apie turizmą.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.
    Atvaizdas

    http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

    Adutiškio stotis 2003 m.
    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra
    Atvaizdas

    http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
    Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm
    Čia panaši situacija kaip kažkokiame filme apie per namą einančią Prancūzijos-Italijos sieną, kai viename kambaryje būdamas esi vienoje šalyje, kitame - kitoje...
    Atvejis unikalus...
    Adutiškis galėtų būti turistų traukos centru...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Adutiškio stotis apie 2001-2002 m.

    http://geosite.jankrogh.com/adutiskis.htm

    Adutiškio stotis 2003 m.




    Adutiškio stoties jau keleri metai nebėra

    http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmbe...sAdutiskis.htm
    Labai puikus puslapis apie pasienius: http://www.vasa.abo.fi/users/rpalmber/borders.htm

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Uždarytas kelias iš Adutiškio į Kriūkus. Ten jau Gudija


    Siena eina geležinkeliu


    Ten kažkur buvo Adutiškio stotis. Mūsų pusėje stoties nėra. Ji nugriauta.
    Anoje pusėje - baltarusiška stotis Haduciški / Godutiški.
    Baltarusijoje dar važinėja traukiniai iki Lentupio


    Anksčiau mūsų pusėje ėjo bėgiai į Didžiasalį


    Daugiau Adutiškio žemėlapių ir geležinkelio nuotraukų galima rasti: http://wikimapia.org/5987950/lt/Gadu...inkelio-stotis

    2 km nuo Adutiškio miestelio į rytus (1 km iki sienos perėjimo punkto) yra viadukas per buv. Adutiškio - Didžiasalio geležinkelį


    Vaizdas link buv. Adutiškio stoties


    Vaizdas link Didžiasalio

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Didžiasalis

    Ruožas nuo Lentupio iki Adutiškio ir Didžiasalio

    1985-1989 m. žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 11:43.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Foto 2008 11

    Ruožas tarp Pabradės ir Pavoverės eina lygiagrečiai 102 plentui
    Į Pabradės pusę


    Matosi staigus nusileidimas


    Į kitą pusę




    Buvusi Pavoverės pervaža - iškart už bažnytakimio (šoninis keliukas)


    Čia buvo Pavoverės stotelė


    Baliulių pervaža (už tilto per Merą). Eismo saugumo sumetimais ši pervaža buvo padaryta ne įstriža, o statmena.
    Dabar nukertamas plento kampas iš dešinės ir kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa


    Zalavo pervaža. Čia irgi nukertamas kampas iš kairės, o kelias iš dalies eis buv. geležinkelio trasa (iki buv.) pervažos.


    Dešinėje pusėje už pervažos buvo Zalavo stotelė

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio.
    Tam keliui dabar atliekami tiesinimo ir platinimo darbai, bus ištiesintos pora kilpų, pastatytas Zalavo aplinkelis.
    Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis.
    Dvikelis buvo iki Visagino.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Dar šiek tiek istorijos
    Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
    Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.
    Buvau šalia ši panaikinto ruožo lygiai prieš savaitę. Nuotraukų nėra, nes jau buvo tamsu ir reikėjo skubėti. Autokelias Vilnius - Švenčionys už Pabradės net kelis kartus kirto buvusį geležinkelį, bet dabar tik vietiniai iškart gali parodyti kur buvo pervažos (dabar nė žymės nelikę). Buvusio geležinkelio vietoje dabar nutiestas arba tebetiesiamas dviračių takas, aplink jį kai kur kertami gana stori medžiai, užvežta smėlio. Beje, girdėjau kad geležinkelio ruožas Naujoji Vilnia - Švenčionėliai sovietmečiu buvo dvikelis, o dabar tebėra tik vienkelis. Gal ir logiška - tuose miesteliuose (išskyrus Visaginą) pramonės nėra, gyvenvietės mažos, iš Vilniaus į Daugpilį galima nuvažiuoti tik maršrutu į Sankt Paterburgą vieną kartą į parą.
    P.S.: Tik parašęs pamačiau, kad jau kai ką ROMAS paminėjo...
    Paskutinis taisė Wycka; 2008.11.23, 10:49. Priežastis: Jau yra paminėta Romo pranešime

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Ruožas nuo Pabradės iki Lentupio

    Sovietinis žemėlapis (apie 1985 -1988 m.) iš http://maps.vlasenko.net
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 10:48.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys

    Foto 2008 11

    Pabradė
    Vaizdas nuo viaduko į stotį


    Anksčiau nuo Vilniaus iki Švenčionėlių ar net Dūkšto buvo dvi vėžės.
    Dabar išardytas ne tik geležinkelis į Adutiškį, bet ir viena vėžė link Švenčionėlių


    Kita pusė




    Staigus posūkis ir kilimas į viršų
    Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 10:49.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied

    Čia yra šiek tiek nuotraukų: http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

    Dar šiek tiek istorijos

    Lenkų laikais šis geležinkelis buvo gana svarbus - Vilniaus vaivadijai priklausė visas šiaurės rytinis kampas vos ne iki Polocko


    1939 m. Lenkijos geležinkelių žemėlapis: http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

    Mazginės stotys buvo:
    Łyntupy / Lentupis - siaurieji geležinkeliai į Švenčionėlius ir į Kobylniką (dab. Naročių)
    Woropajewo / Varapajevas - platusis geležinkelis į Drują

    1939 m. iki mazginės Krulevščiznos (Królewszczyzna) stoties kasdien ėjo 1 keleivinis traukinys, 1 dyzelinis traukinys (iki pasienio stoties Zahacie) ir 1 prekinis-krovininis traukinys.
    Iki Lentupio (Łyntupy) kasdien kursavo dar 3 dyzelinių traukinių poros.

    Iki Adutiškio (Hoduciszki) keleivinis traukinys važiuodavo apie 3 valandas. Palyginimui greitasis traukinys didesnį atstumą iki Pariečės tuomet nuvažiuodavo per 1½ valandos.
    1939 m. Lenkijos geležinkelių tvarkaraštis: http://parovoz.com/schedules/wilno19...ewszczizna.php

    --------

    Sovietmečiu čia važiuodavo tik viena traukinių pora. Iš Vitebsko žaliai dažytas garvežys atitempdavo kelis vagonus ryte, o išvažiuodavo vakare (apie 18:30).

    Apie 1975-1980 m. nutiestas ruožas nuo Adutiškio iki Didžiasalio statybinių medžiagų kombinato.
    Paleistas dyzelinis traukinys iš Vilniaus iki Didžiasalio. Jis iš Vilniaus išvažiuodavo apie 7 ir 20 valandą.
    Tuomet buvo tokios stotys ir stotelės:
    st. Pabradė
    Pavoverė
    Zalavas
    Gelednė
    -LT/BY-
    Rudnia
    Peskariški
    st. Lyntupy / Lentupis
    Razlohi
    Kamajka
    -BY/LT-
    st. Adutiškis->
    -LT/BY-
    Pastavy / Pastovys


    Istoriškai susiklostė, kad visas ruožas priklausė BelŽD - Baltarusijos geležinkeliams. Adutiškio stotis oficialiai vadinosi Godutiški. Nutiesus šaką iki Didžiasalio, visas ruožas iki Adutiškio atiteko PbltŽD - Pabaltijo geležinkeliui.

    Anuomet buvo ir daugiau panašių teritorinių nesutapimų:
    - Pariečė (ruože Vilnius-Gardinas) priklausė PbltŽD (visas ruožas Vilnius - Druskininkai priklausė Pabaltijo geležinkeliui)
    - Stasylos (ruože Vilnius-Lyda) priklausė Pabaltijo geležinkeliui, o Šalčininkų pusstotė (Velikije Solečniki) - jau BelŽD

    Sovietmečiu buvo planai nutiesti ruožą (~80-100 km) nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio. Tuomet šis geležinkelis būtų tapęs magistraliniu kaip alternatyva Vilniaus-Minsko-Oršos-Maskvos geležinkeliui

    -----

    Subyrėjus Sovietų Sąjungai geležinkelių ribos buvo sutapatintos su naujųjų valstybių sienomis. Kilo daug ginčų dėl Adutiškio stoties (buvosios Lietuvos pusėje). Buvo sutarta, kad Lietuvai atiteks vieneri bėgiai į Didžiasalio pusę, o siena bus tarp bėgių.

    Netrukus Lietuvai šio geležinkelio nebereikėjo - keleivių susisiekimas sumažėjo atsiradus vizoms, o Didžiasalio gamykla subankrutavo.

    Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
    Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

    Geležinkelis nuo Pabradės iki Pastovių nutiesė vokiečiai I pasaulinio karo metais.
    Jis buvo labai vingiuotas, su nemažais aikščių skirtumais.
    Kada jis buvo sujungtas su Bologojės- Molodečno-Mastų-Siedlcų geležinkeliu, sunku pasakyti.
    Frontas 1915-1918 m. stovėjo ties Pastovimis-Adutiškiu.


    Žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net/

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Didžiasalio geležinkelio stočiai, kurios jau nėra(nėra nei geležinkelio) - didelė (gal net per didelė?) garbė...
    Gal adminai būtų pajėgūs pakeisti temos pavadinimą į "Geležinkelio stotys, kurių jau nėra" ar panašų ir sudaryti progą vesti diskusijas (rašyti prisiminimus, rinkti archyvinę medžiagą). Nes tikrai tokių stočių atsiras daugiau (pvz., Smalininkų, Trumbatiškio, Utenos (siauruko), Artilerijos, Daugų, Alytaus (senoji Gardino gatvėje), Druskininkų, Ukmergės, Žeimelio ...)
    Sąrašas tikrai prasitęs...

    Komentuoti:


  • LT-1
    replied
    Parašė Inspiron Rodyti pranešimą
    zombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties
    Fabrika gal r pastatys, bet tikimybe, kad gelezinkelis bus tiesiamas lygi beveik nuliui

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    zombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties

    Komentuoti:

Working...
X