Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    puikus foto reportažas, dar jeigu kada nors nuotraukų iš Adutiškio ir Didžiasalio buvusių atjkrapų Lietuvos zonoje, butų nerealu.

    Comment


      #82
      Parašė statyba Rodyti pranešimą
      puikus foto reportažas, dar jeigu kada nors nuotraukų iš Adutiškio ir Didžiasalio buvusių atjkrapų Lietuvos zonoje, butų nerealu.
      Tai realu, tik reikia nuotraukas prisiruošt susitvarkyt...

      Comment


        #83
        Parašė aRa Rodyti pranešimą
        Tai realu, tik reikia nuotraukas prisiruošt susitvarkyt...
        na tada su nekantrumu lauksime

        Comment


          #84
          Sveiki. Iki šiol maniau, kad XIXa. pabaigoje nutiestas siaurasis geležinkeliais iš Panevėžio driekėsi per Uteną, Švenčionėlius, Švenčionis iki Lentupio. Ir štai pasirodo, kad jis tęsėsi dar toliau — iki Gluboko! O tas Glubokas yra 19.600 gyventojų miestelis į rytus nuo Lentupio. Ar čia tik wikipedijos klaida, ar iš tiesų siaurukas buvo ilgesnis?



          http://lt.wikipedia.org/wiki/Lentupis
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            #85
            /\ Žr. žemėlapius temoje Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna .
            Viskas ten sutampa
            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            XX a. pr. Poznanėje leistas Mapa sześciu gubenji Litwy i Białej Rusi (Šešių Lietuvos ir Baltarusijos gubernijų žemėlapis)
            1. Po 1899 m. - nutiestas Utenos-Švenčionėlių Lentupio geležinkelis
            2. Nuo Lentupio per Adutiškį (Hoduciszki) iki Glubokoje (Głębokie) pažymėtas geležinkelis, turbūt siaurukas
            Atvaizdas
            Neišsenkamas informacijos šaltinis - www.mapywig.org
            ----

            (...)
            Po I pasaulinio karo atsirado nauji geležinkeliai, kuriuos vokiečiai ir rusai nutiesė karo reikmėms
            Lenkiškas 1922 m. geležinkelių žemėlapis Polska mapa kolejowa
            (...)
            3. Turbūt rusai nutiesė geležinkelį nuo Krulevščiznos iki Voropajevo
            4. Vokiečiai ~1916 m. nutiesė platųjį geležinkelį nuo Pabradės iki Lentupio.
            5. Ruože nuo Lentupio iki Voropajevo po karo tikriausiai liko siaurasis geležinkelis.
            Jis praplatintas jau lenkų laikais.
            Atvaizdas
            Polska mapa kolejowa, www.mapywig.org

            Comment


              #86
              Dar čia, žiūrėti nuo Лынтупы

              http://narrow.parovoz.com/BYMI.php

              Comment


                #87
                /\ Ačiū už nuorodą, Zorro

                Kiek geriau sutvarkyti tie duomenys - "Parovozo" siaurukų enciklopedijoje
                2244. Свенцянско-Березвечская ж.д. http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?LNG=RU&ID=2244

                Ten yra ir lietuviškas žemėlapis be pirminio šaltinio.
                Klaidingai parašyta, kad jis yra 1921 m. - iki 1923 m. tarp Lietuvos ir Vilniaus krašto (Lenkijos) buvo neutrali zona, žemėlapis vėlesnis, kokių 1924-1925 (kol dar buvo neišardyti vokiečių nutiesti karo siaurieji geležinkeliai.
                O kodėl rytuose parašyta SSRS, o ne PL?..

                Comment


                  #88
                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  /\ Ačiū už nuorodą, Zorro

                  Kiek geriau sutvarkyti tie duomenys - "Parovozo" siaurukų enciklopedijoje
                  2244. Свенцянско-Березвечская ж.д. http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?LNG=RU&ID=2244

                  Ten yra ir lietuviškas žemėlapis be pirminio šaltinio.
                  Klaidingai parašyta, kad jis yra 1921 m. - iki 1923 m. tarp Lietuvos ir Vilniaus krašto (Lenkijos) buvo neutrali zona, žemėlapis vėlesnis, kokių 1924-1925 (kol dar buvo neišardyti vokiečių nutiesti karo siaurieji geležinkeliai.
                  O kodėl rytuose parašyta SSRS, o ne PL?..
                  Atvaizdas
                  Tai normalus žemėlapis. Beveik visi to meto žemėlapiai brėžia Lietuvos sieną pagal 1920 m. sutartį. Taip pat (kaip ir čia) pažymėta demarkacinė linija su Lenkija.

                  Comment


                    #89
                    Tai TSRS ten ir buvo. Lenkija ten, kur parasyta Okupuota.

                    Comment


                      #90
                      Lentupis (Lyntupy) - Krulevščizna

                      kelios nuotraikos iš baltarusiško tinklapio railwayz.info http://railwayz.info/photolines/main..._id=21&rw_id=1

                      Lentupis.

                      Foto 2008.07.22
                      Autorius Aleksej Terro (Алексей Тэрро)
                      Lentupis. Aklikelis į Lietuvos pusę



                      Foto 2007.08.10
                      Autorius Jevgenij Gromov (Евгений Громов)
                      Lentupis. Lyginio įleidimo šviesoforo iš Lietuvos pusės likučiai

                      Daugiau Lentupio nuotraukų: http://railwayz.info/photolines/show...php?stat_id=14


                      Krulevščizna (Kruleuščyzna) - mazginė stotis.
                      Čia Pabradės -Adutiškio - Krulevščiznos linija baigiasi ir jungiasi su Molodečno - Polocko linija.

                      Foto 2006.08.11
                      Autorius Jevgenij Gromov (Евгений Громов),

                      Daugiau Krulevščiznos nuotraukų: http://railwayz.info/photolines/show...php?stat_id=20

                      Comment


                        #91
                        Visų Krulevščiznos - Adutiškio - Lentupio linijos stočių Baltarusijos teritorijoje nuotraukos:
                        http://railwayz.info/photolines/showline.php?lineid=1

                        Comment


                          #92
                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Tai TSRS ten ir buvo. Lenkija ten, kur parasyta Okupuota.
                          TSRS toliau į rytus buvo
                          http://www.mapywig.org/m/wig300k/28_...EBURG_1933.jpg

                          Comment


                            #93
                            /\ Taip, Lietuva su Sovietija neturėjo bendros sienos 1920 - 1939 m.

                            Tokius žemėlapius reikia krauti su funkcija "save target as"
                            Jei gali, įspėk, apie nuorodą kad mapywig.org žemėlapiai yra labai "sunkūs" - 8-20MB.
                            Gal paprašysiu paieškoti mažesnio žemėlapio arba pakeist nuorodą.

                            Comment


                              #94
                              Parašė Romas Rodyti pranešimą
                              /\ Taip, Lietuva su Sovietija neturėjo bendros sienos 1920 - 1939 m.
                              Bet Lietuvos rytinė siena, vaizduojama tame žemėlapyje (kaip ir visuose lietuviškuose žemėlapiuose) buvo nustatyta 1920 m. sutartimi su Sovietija. Parašius, kad už sienos "Lenkija" (kaip ir buvo iš tikrųjų), gautųsi labai neskanus lietuviams vaizdelis - turim sienos sutartį su valstybe, su kuria Lietuva nesiriboja.

                              Comment


                                #95
                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Gal paprašysiu paieškoti mažesnio žemėlapio arba pakeist nuorodą.
                                Vilniaus vaivadija tiktų?
                                http://rzecz-pospolita.com/wilen/
                                Paskutinis taisė Zorro; 2010.01.15, 11:34.

                                Comment


                                  #96
                                  Poros savaičių skirtumu 2009 m. vasarą Pabradės - Adutiškio trasa keliavo ir kiti keliautojai

                                  2009.07.04 žygis buvusia geležinkelio trasa Pabradė - Pastovys
                                  Dar siaučiant žiemos speigams pagalvojau, kad vasarą, atradus laisvą dieną, reiktų pėsčiomis pakeliauti po įdomias Rytų Lietuvos vietas. Tyrinėjant žemėlapį akis užkliuvo už jame pažymėto geležinkelio Pabradė-Pastovys (balt. Postavy) ruožo
                                  (...)
                                  Taigi, nutariau pėsčiomis nukeliauti nuo Pabradės buvusia geležinkelio linija iki Gelednės, pasižvalgyti Gelednės miško biosferos poligone, kuris yra viena iš nedaugelio Lietuvoje likusių vietų, kur gali sutikti kurtinius, o vėliau keliuku nueiti iki Šutų, kurie jau yra šalia plento.

                                  (...)
                                  Iš viso pirmyn ir atgal sukoriau apie keturiasdešimt kilometrų per aštuonias valandas.
                                  http://kadagys.livejournal.com/tag/Geledn%C4%97

                                  Comment


                                    #97
                                    VU keliautojai ir vienas UABas Lietuvos tūkstantmečio proga 2009 m. vasarą organizavo keliones aplink Lietuvą.
                                    Viena grupė ėjo buvusio Pabradės - Adutiškio geležinkelio trasa pačiu Baltarusijos pasieniu (su pasieniečių leidimais ir palyda).
                                    Tiesa, internete aprašymai tokie, kad labiau įdomūs tik ten buvusiems, navigacija labai savotiška - iš visų šešių grupių sumesti pagal dienas, o ne pagal maršrutus.

                                    Žygio atkarpa buvusio Pabradės - Adutiškio geležinkelio
                                    trasa susilaukė tik tokių užuominų :
                                    Adutiškis-Šalcininkai dienos naujienos
                                    4 diena. Atkarpa N.Strūnaitis -Zalavas
                                    Toliau laukė tolima kelio atkarpa, kurią įveikti padėjo pasieniečiai bei vokiečių aviganė.
                                    (...)

                                    5 diena. Atkarpa Zalavas - Pavoverė - Prienai
                                    Taip pat ėjome senuoju Lietuvą ir Baltarusiją jungusiu geležinkeliu
                                    http://www.siluetaslt.lt/index.php?start=40

                                    Nuotraukos iš kelionės http://www.siluetaslt.lt/zygis/foto.html,
                                    Rinktis: Adutiškis - Šalčininkai

                                    Pasienio zonos pradžia už Zalavo


                                    Toliau galima bandyti įžiūrėti sieną kertančią buv. geležinkelio trasą - sekanti stulpų pora

                                    Comment


                                      #98
                                      Pavyko rasti rusišką 1943 m. žemėlapį, kuriame matosi numatyta tiesti 71 km Lepelio - Krulevščiznos geležinkelio trasa.
                                      Atlaso lapas "Zapadnaja železnaja doroga" (Vakarų geležinkelis)

                                      http://militarymaps.org.ua/

                                      Jei tas projektas būtų įgyvendintas, Pabradės - Adutiškio geležinkelis būtų ne išardytas, o būtų alternatyva Vilniaus - Minsko - Maskvos trasai.
                                      Žinoma, tuomet nepavyktų per 1992-1994 m. taip lengvai pasidalinti Adutiškio geležinkelio stoties...

                                      Comment


                                        #99
                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Pavyko rasti rusišką 1943 m. žemėlapį, kuriame matosi numatyta tiesti 71 km Lepelio - Krulevščiznos geležinkelio trasa.
                                        Atlaso lapas "Zapadnaja železnaja doroga" (Vakarų geležinkelis)
                                        Atvaizdas

                                        http://militarymaps.org.ua/

                                        Jei tas projektas būtų įgyvendintas, Pabradės - Adutiškio geležinkelis būtų ne išardytas, o būtų alternatyva Vilniaus - Minsko - Maskvos trasai.
                                        ...
                                        Gal but 2010m. balandzio 7-8 d.d. del tilto remonto tarp Molodecno ir Gudagojo atskiri traukiniai is Vilniaus i Minska apvaziuotu ne per Lyda, o per Krulevscizna?

                                        Comment


                                          Kadangi Romas padarė puikų fotoreportažą apie Pabradės - Adutiškio ruožą, aš įdėsiu keletą šviežių nuotraukų iš šio ruožo.

                                          Pradėsiu nuo Pavoverės. Stotelė buvo kitoje kelio Pabradė - Švenčionys pervažos pusėje, link Pabradės. Pylimas buvusios stotelės vietoje nukastas vietinių - geras žvyras. Kad būtent čia buvo stotelė, liudija perono asfalto ir betoninių plytelių labai negausios liekanos, sumaišytos su gruntu, kai išardyto geležinkelio pylimą lygino buldozeriai.



                                          Vaizdas nuo kelio Pabradė - Švenčionys Adutiškio kryptimi.



                                          Toliau geležinkelis suko į kairę.



                                          Tarp Pavoverės ir Zalavo, netoli Sarokpolio.





                                          Zalavo stotelės vieta. Jei neklystu, ji buvo už pervažos, Adutiškio link. Vaizdas į Pabradės pusę.



                                          Tiltas per Merą Zalave.





                                          Gelednė.

                                          Nuo buvusios pervažos link Zalavo. Čia, dešinėje, pagal žemėlapių duomenis turėjo būti stoties pastatas ir peronas.





                                          Anksčiau kaimo būta didesnio. Senų pamatų kaime yra nemažai.





                                          Geležinkelio būta dvikelio praktiškai iki pat linijos išardymo. Visgi tai buvo pasienio stotelė.



                                          Sena rampa, o gal ir namo pamatai.








                                          Tęsinys bus.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2010.07.02, 21:31.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X