Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, BG, GR] Geležinkeliai Balkanuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица
    Muziejinis geležinkelis Serbijoje (Mokra Gora - Šargan Vitrasi) bei Bosnijoje-Hercegovinoje (Mokra Gora-Višegrad)


    Žemėlapis iš www.mapy.cz

    Foto 2019.09
    Mokra Gora




    Šargan Vitasi


    Vidikovac Krst








    Daugiau nuotraukų - temoje [SRB] Geležinkelis Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis 2016-...
    Biciklistička ruta
    Ćiro / Dviračių takas "Siaurukas"

    Prieš keletą metų Kroatijos ir Bosnijos-Hercegovinos teritorijoje įgyvendintas Europos Sąjungos remiamas projektas „Biciklom kroz istoriju – Revitalizacija stare uskotračne pruge „Ćiro“ (Dviračiu per istoriją, senojo siaurojo geležineklio "Ćiro" revitalizacija)

    Kad bendrą projektą parengė Kroatija ir Hercegovinos kroatai, nieko keisto.
    Kur kas įdomiau, kad projekte dalyvavo ir Srpskai Respublikai priklausiančio Trebinės (Trebinje) institucijos.

    Apytikrė projekto trasa dabartiniame žemėlapyje (padidinus mastelį trasa realiai nužymėta)

    www.mapy.cz

    Kelios trasos nuotraukos



    https://www.blic.rs/vesti/republika-...g-ciru/4ndfx33
    https://dubrovacki.slobodnadalmacija...z-dvije-drzave
    http://www.ciro.herzegovinabike.ba/w...Brosura_KB.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis / Hercegovačka Dalmatinska uska željeznička pruga (Ćiro) 1901-1976

    Siaurasis geležinkelis Mostar-Čapljina-Gabela-Ravno-Hum-Dubrovnik-Herceg Novi-Zelenika (su atšaka Hum-Trebinje) nutiestas Austro-Vengrijai okupavus Osmanų imperijai priklausiusią Bosniją ir Hercegoviną. Pirmiausiai 1884 m. nuo Adrijos pajūrio nutiestas siaurasis geležinkelis Metkovići-Čapljina-Mostar.
    1897-1901 m. nutiestas Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis Gabela-Hum-Dubrovnik (Gruž uostas)-Zelenika (su 16,6 km atšaka Hum-Trebinje).


    https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

    Tarpukariu, jau Jugoslavijos Karalystės laikais buvo planai sujungti Belgradą su Adrijos jūra. Buvo ginčijamasi dėl naujo uosto vietos. Neretvos deltoje esantis Pločės uostas nukonkuravo Neumo (Kleko), Splito ir Dubrovniko variantus. Siaurasis geležinkelis nuo Adrijos jūros iki Sarajevo ėjo trasa Ploče-Čapljina-Mostar-Sarajevo. Dėl finansinių sunkumų ir interesų grupių ginčų geležinkelio proejktas aprengtas tik 1936 m. Jis buvo pradėtas tiesti tik 1938 m., iki 1940 m. pabaigos buvo pastatyta 80%-žemės darbų, pastatytos kelios stotys, tiltai ir tuneliai. Po 1941 Vokietijos Italijos ir jų sąjungininkų invazijos darbai sustojo, bet Pločės-Sarajevo geležinkelį pabaigė Italijos okupantai. Po karo geležinkelis buvo atstatytas.
    Socialistinės Jugoslavijos laikais geležinkelis Sarajevas-Mostar-Ploče modernizuotas į platųjį ir elektrifikuotas, pakeista trasa dėl Neretvos upėje pastatytų elektrinių užtvankų. Pl;atusis geležinkelis baigtas teisti 1966 metais.
    Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

    Hercegovinos-Dalmatijos siaurukas savo geriausiais laikais buvo toliau plečiamas. Nuo Trebinės (Trebinje) 1931 m. nutiesta 42 km atšaka iki Bilečios (Bileća), o 1938 m. -71 km iki Nikšičiaus Juodklanijoje.
    Nutiesus 1966 m. platųjį Sarajevo-Pločės geležinkelį Dalmatijos - Hercegovinos siaurukas Ćiro prasidėjonuo Gabelos stoties į pietus nuo Čaplinos (Čapljina).
    Željeznička pruga Gabela – Zelenika

    Siaurąjį geležinkelis nukonkuravo autotransportas. Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis palaipsiui nustojo veikti:
    Sarajevo– Metković – Ploče 1966 m.
    Uskoplje – Zelenika 1968 m.
    galutinai Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis (Čapljina–Gabela–Dubrovnik ir Hum– Trebinje – Bileća) nustojo veikti 1976 metais. Darbo neteko virš 1500 geležinkelininkų. Riedmenys ir inventorius parduoti į Italiją, Vokietiją Alžyrą, Olandiją.
    http://www.historija.ba/d/252-ukinut...ebinje-bileca/

    Dalmatijos - Hercegovinos siaurasis geležinkelis (Ćiro) šiuo metu yra Bosnijos ir Hercegovinos (daugiausia FBiH, šiek tiek Srpskos Respublikos), Kroatijos bei Juodkalnijos teritorijose.

    Apie Hercegovinos-Dalmatijos siaurąjį geležinkelį yra išsamus straipsnis kroatų kalba Željeznička pruga Gabela – Zelenika
    Kuklesnės versijos yra vokiečių (Dalmatinerbahn), čekų (Železniční trať Gabela–Zelenika), italų (Ferrovia Čapljina-Zelenica) kalbomis.
    Anglų kalba yra senos Ćiro stočių nuotraukos su aprašymais: Od stanice do stanice / From station to station
    Apie platujį geležinkelį Sarajevas-Mostaras-Ploče Željeznička pruga Sarajevo – Ploče (yra versija ir angliškai).

    Kelios archyvinės Ćiro nuotraukos




    Čapljina 1968




    FOTO/ Kako je „ćiro“ zamakao preko Zlatišta http://www.hercegovinapromo.com/%D1%...7%D0%BB%D0%B0/
    https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD...80%93_Zelenika

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podgorica / Подгорица
    Foto 2019.09

    Paskutinės valandos Juodkalnijoje

    Gražusis mūsų traukinys Podgorica -Bar.
    Iki oro uosto važiuosime vieną stotelę


    Šių elektrinių traukinių įvertinome jau anksčiau.
    Paaiškėjo, kad vagone yra ir labai erdvus tualetas




    Kukli stotelė "Aerodrom"


    Navigacija telefone.
    Nuo stotelės Aerodrom iki Podgoricos (TGD) oro uosto - tik 15-20 minučių pėsčiomis


    Namo...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podgorica / Подгорица
    Foto 2019.09

    Į kitą peroną


    Iš pajūrio atvažiuoja vietinis traukinys Bar - Podgorica - Bijelo Polje








    Lokomotyvas


    Įlaipinimas į pirmos klasės vagoną


    Mūsų traukinys jau atvažiavo


    Atrodo, visi tilpo.


    Pradedama anksti leisti į mūsų traukinį Pogorica - Bar.
    Iki išvykimo dar apie 20-30 minučių

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podgorica / Подгорица
    Foto 2019.09

    Bendras vaizdas nuo perono






    Tokie seni traukiniai važinėja linijoje Podgorica - Nikšić








    Metrika. Rygos RVR elektrinis traukinys pagamintas 1984 m., modernizuotas 2013 m.


    Kitame perone jau renkasi žmonės

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Užsilikusios praėjusio rudens nuotraukos iš Juodkalnijos
    Foto 2018.09
    Podgorica / Подгорица


    Juodkalnijos sostinė visiškai nesužavėjo - skirtingai nei visos kitos Juodkalnijos vietos. Teoriškai buvo galima ilgiau pabūti Podgoricos centre, nes iki stoties pėsčiomis galima nueiti per pusvalandį. Bet nutarėme, kad dar būti tokioje Podgoricoje esant +30°C yra per daug. Anksčiau grįžome į stotį; ten pasitrynėme iki savo traukinio valandą ar pusantros.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Rygos RVR gamybos senas traukiinys

    Senas RVR elektrinis traukinys važinėja iš Podgoricos į Nikšičių
    Jugoslavijos geležinkeliai įsigijo iš TSRS 53 Rygos (RVR) elektrinius traukinius, 6 iš jų atiteko Juodkalnijai. Vienas iš jų 2006 metais pateko į avariją, kai žuvo 47 ir nukentėjo 200 keleivių.
    http://zelezniceblog.blogspot.com/2015/03/rvr-412.html

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podgorica / Подгорица


    Mūsų traukinys


    Rygos RVR gamybos senas traukiinys


    Senas RVR elektrinis traukinys važinėja iš Podgoricos į Nikšičių




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Virpazar - Podgorica
    Foto 2018.09


    Skadaro ežeras


    Golubovci


    Golubovcuose prasilenkiame su vėluojančiu traukiniu Bijelo Polje - Bar. Prasilenkimas turėjo būti Virpazare.
    Balkanuose rūkantiems yra puikios sąlygos


    Aerodrom




    Podgoricos priemiesčiai


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Virpazar / Вирпазар
    Po pasiplaukiojimo Skadaro ežere laukiame traukinio į Podgoricą






    Traukinys Bar - Podgorica


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Juodkalnija
    Plento ir geležinkelio tiltas per Skadaro ežerą

    Foto 2018.09
    Greitasis naktinis-rytinis traukinys Nr. 433 / Brzi voz 433 Beograd - Bar.






    Greitasis dieninis traukinys Nr. 430 / Brzi voz 430 Bar - Beograd.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Foto 2018.09
    Sutomore -Virpazar


    Didelę kelio dalį važiavome po žeme, Sozinos tunelyje (ilgis 6170 m).


    Virpazar / Вирпазар
    Ir čia stoties budėtojas - kaip Jugoslavijos rinktinės krepšininkas











    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Grįžtame iš Juodkalnijos pajūrio į Podgoricą
    Pakeliui užsukome į Skadaro nacionalinį parką

    Sutomore / Сутоморе
    Stotis - Tito laikų jugoslaviško brutalistinio socrealizmo stiliaus


    Po truputį renkasi keleiviai.
    Nusipirkome bilietus. Pora stotelių iki Virpazaro - 1 EUR.


    Vaizdas link Podgoricos


    Vaizdas atgal link Baro uosto


    Mūsų traukinukas Bar - Podgorica


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Juodkalnija.
    Sutomore geležinkelio stotis


    Ir šioje stotyje stoties budėtojas aukštaūgis, su Jugoslavijos krepšinio rinktrinei tinkamais duomenimis


    Traukinys Belgradas-Baras, kuriuo atvažiavome iš kalnuose esančio Kolašino




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Juodkalnijos geležinkeliai
    Traukinys Belgradas- Baras

    Ruožas Podgorica - Sutomore.
    Podgoricoje išlipo dauguma keleivių


    Už Podgoricos - saulės išdeginta lyguma
    Gal čia šios karšos vasaros anomalija, nes apie šiuos krašus rašoma, jog Zetos upės žemuma yra labai derlinga




    Geležinkelis kerta Skadaro nacionalinį parką






    Tiltas per Skardaro ežerą (Skadarsko jezero / Скадарско језеро)


    Šalia eina plentas M2 Podgorica-Bar


    Mašinų eilutė prie įvažiavimo į Virpazare esančią Skadaro nacionalinio parko iškylų po ežerą pradžios vietą


    Virpazar / Вирпазар
    Čia traukinys kelias minutes stovėjo laukdamas prasilenkiančio traukinio
    Kelių aptarnavimo technika






    Tarp Zetos žemumos ir jūros yra kalnagūbriai su viršūnėmis iki 1353 m aukščio
    Sozinos tunelis / Tunel Sozina / Тунел Созина (6172 m) yra ilgiausias Juodkalnijoje ir Belgrado-Baro trasoje


    Sutomore (Сутоморе) - kurortas prie Adrijos jūros
    Paskutinis taisė Romas; 2018.10.15, 23:38.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podgoricos geležinkelio stotis






    Lokomotyvas stumia krovininius vagonus




    Traukinys netrukus pajuda





    Šoniniuose keliose daug aprūdijusių vagonų ir lokomotyvų






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ruožas Bioče - Podgorica

    Tolumoje matosi statoma autostrada Baras - Boljare - (Belgradas)














    Statoma autostrados Baras - Boljare - (Belgradas) tunelio kasimas




    Podgoricos priemiesčiai


    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Iškart už tunelio - tas garsusis tiltas.
    Foto 2018.09

    Tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.




    Vaizdas į šoną gražus, bet ne super ypatingas.
    Turbūt visas įdomumas būtų nuo tilto žiūrint žemyn




    Už tilto geležineklis vėl neria į tunelį


    Už posūkio pro apmusijusį langą galima matyti tiltą






    Bioče / Биоче

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ruožas Bratonožići - Bioče / Братоножићи - Биоче.

    Žemėlapis iš www.mapy.cz

    Čia yra tiltas per Mala Rijeka upę / Most iznad Male rijeke / Мост изнад Мале Ријеке.

    Upės pavadinimas reiškia mažą upę; yra ir pas mus Mažupė, kuri teka pro Joniškėlį.
    Tiltas pastatytas 1969-1973 m, tiesiant Belgrado-Baro geležinkelį Ilgis 498,8 m, aukštis 200 metrų (kaip 5 Lyduvėnų tiltai). Iki 2001 metų tai buvo aukščiausias pasaulio geležinkelio tiltas
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mala_Rijeka_Viaduct

    Bratonožići / Братоножићи geležinkelis pastebimai važiuoja žemyn.
    Į priešingą pusę lokomotyvas turėtų geropai papūškuoti






    Statoma autostrada Bar - Boljare - (Belgradas)





    Komentuoti:

Working...
X