Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Siaurukas Panevėžys - Anykščiai - Rubikiai (veikiantis)

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Prezidento patarėjas: „siauruko“ dalininku galėtų tapti „Lietuvos geležinkeliai“

    Click image for larger version

Name:	12671954_907287886052604_2822903020783004126_o.jpg
Views:	2
Size:	175,4 kB
ID:	1769004

    Sprendžiant „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ finansines problemas, vienu iš įstaigos dalininkų galėtų tapti „Lietuvos geležinkeliai“, sako prezidento patarėjas vidaus politikai Povilas Mačiulis.

    „Kol kas sprendimą pasakyti sudėtinga, bet tikrai galima ieškoti. Kaip vienas iš pavyzdžių buvo, kad net „Lietuvos geležinkeliai“, kuriems pagal funkciją tarsi tai galėtų būti, galėtų tapti vienu iš dalininku“, – Utenoje žurnalistams sakė P. Mačiulis.

    Anot Gitano Nausėdos patarėjo, „siauruko“ situacija buvo aptarta antradienį prezidento ir jo patarėjų komandos pokalbyje su Utenos regiono merais.

    Jis pabrėžė, kad tai yra „tik vienas iš sprendimo variantų“, o sprendimas galimas tik įvertinus visus argumentus ir surinkus daugiau informacijos apie įstaigos padėtį.

    Aukštaitijos siaurasis geležinkelis pastaruoju metu nuo 360 tūkst. iki 200 tūkst. eurų sumažėjus valstybės dotacijai teigia patiriantis didelių finansinių sunkumų: susikaupė skolos, darbuotojai du mėnesius negauna algų.

    Įstaigą šiuo metu valdo du dalininkai – Anykščių savivaldybė ir Susisiekimo ministerija.

    Kaip skelbė LNK televizija, Susisiekimo ministerija žada gruodį darbuotojų algoms skirti apie 50 tūkst. eurų vienkartinę dotaciją.

    Siaurasis geležinkelis šiemet mini 120-ąsias metines, juo organizuojami reguliarūs ir užsakomieji reisai.

    Siaurojo geležinkelio linija Aukštaitijoje nutiesta XIX amžiaus pabaigoje. 2001 metais „siaurukas“ nustojo veikti kaip susisiekimo priemonė ir tapo turizmo objektu. 2003 metais dalis šio komplekso objektų paskelbta kultūros paminklais.

    Dabar siaurojo geležinkelio ruožas yra beveik 70 km ilgio. Siauruku galima nuvykti nuo Panevėžio iki Rubikių Anykščių rajone.

    https://jp.lt/prezidento-patarejas-s...gelezinkeliai/

    Comment


      Tegul prezidento patarėjas pasidomi, kodėl LG siauruko atsikratė ir kodėl dabar turėtų priimti atgal?

      Comment


        Bet ar teisingai girdėjau, kad naujas vadovas gerai tvarkosi, finansiškai viską optimizavo, netgi sumažino skolas, ir realiai ne tiek daug tų pinigų trūksta, tik politinės valios nebėr? Bus absurdų absurdas jei dėl keliasdešimt štukių užlenks siauruką...

        Comment


          Kieno naujas vadovas? Siauruko? Taigi ten teismai vyksta su senu direktoriumi, pinigų nėra. Užlenkti neužlenks. Tegul ministerija pati dotuoja, o ne ieško tų, kurie gali dotuoti. LG galėtų, bet gi ne dėl to ji prieš gerą dešimtmetį ar daugiau atsisakė to siauruko, kad vėl jį priimtų atgal.
          Paskutinis taisė Al1; 2019.12.11, 18:44.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            <...> LG galėtų, bet gi ne dėl to ji prieš gerą dešimtmetį ar daugiau atsisakė to siauruko, kad vėl jį priimtų atgal.
            Prieš gerą dešimtmetį LG daug ko atsisakė. Kaip antai, ruožo Mažeikiai-Laižuva-Rengė, keleivinių traukinių Mažojoje Lietuvoje, į Šalčininkų rajoną, darbo dienomis į Rokiškį. Dar anksčiau atsisakyta keleivinių traukinių į Mažeikius. Dabar viskas palaipsniui grįžinėja į savo vietas... Galėtų atgal priimti ir siauruką, kol jis yra...

            Comment


              Tai atskiri maršrutai ne tas pats, kas visa infrastruktūra ir traukiniai. Kaip rodo užsienio praktika, iš 750 mm siauruko galima išspausti 80-90, o gal ir 100 km/h, ko visai pakaktų keleivių vežimui vietiniais maršrutais, tik kad jau viskas prarasta ir sunaikinta, o investicijų reikia daug ir pinigų tam nėra. Dabar gi pagrindinis projektas yra RailBaltica...

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Tai atskiri maršrutai ne tas pats, kas visa infrastruktūra ir traukiniai. Kaip rodo užsienio praktika, iš 750 mm siauruko galima išspausti 80-90, o gal ir 100 km/h, ko visai pakaktų keleivių vežimui vietiniais maršrutais, tik kad jau viskas prarasta ir sunaikinta, o investicijų reikia daug ir pinigų tam nėra. Dabar gi pagrindinis projektas yra RailBaltica...
                Nekalbu apie Pakruojį, Petrašiūnus, Linkuvą, Joniškėlį, Pasvalį, Biržus.
                Tarp Panevėžio ir Rubikių siaurukas dar gyvas...

                Comment


                  Siauruko LG atsikratė dėl.... 36 000 litų metinio nuostolio.
                  "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                  Comment


                    Ir gerai, kad siauruko LG atsikratė. Siauruko savininkas turėtų būti ne transporto verslas, o pramogų verslas. Apskritai labai gaila, kad iš turizmo lietuviai nemoka pinigų uždirbti. Būtų toks siaurukas kur nors Anglioje, būtų tiek lankytojų, kad iš anksto neužrezervavus bilietą vietoje būtų be šansų gauti. Tas pats yra ir su visais Lietuvos muziejais. Nueini aplankyti kokio nors paveldo objekto, tai nors verk kaip ten tuščia ir nyku. Palyginimui Airijos Nacionalinėje galerijoje pati kiečiausia "ekspozicija", jei taip galima ją pavadinti, yra galerijos patalpose esančioje parduotuvėje. Tiek idėjų, kad norisi nusipirkti kone viską iš eilės.

                    Jei siauruką atiduotų verslui ir leistų uždirbti, arba bent jau paskirtų vadovą, kurio alga ženkliai priklausytų nuo įmonės pelno, atsigautų siaurukas akyse.
                    Lietuvos turizmo agentūra neseniai paskelbė užsieniečių apklausą apie Lietuvos vertinimą. Prasčiausi rezultatai yra aktyvių pramogų (ir SPA) srityse. Jei merdintį paveldą a la siaurukas atiduotų verslui, esu tikras, kad ilgainiui atsirastų žmonių, kurie aplankytų Lietuvą vien dėl to, kad jie būtų girdėję apie siauruką.

                    Comment


                      Nereikia čia lyginti Airijos ar Anglijos galimybių ir Lietuvos. Pirma, tai nereikia sudievinti verslo. Ne viską tas verslas gali ir daug ką užlenkia lengviau nei valstybė. Jei jau verslas toks visagalis, tai gal viską jam atiduoti? Įskaitant policiją, teismus ir seimą? Antra, kokia tikslinė auditorija Lietuvoje ir kokioje nors Anglijoje ar Airijoje? Kas čia į Lietuvą važiuos dėl kažkokio tai siauruko? Lietuva per daug toli yra, kad į ją trenktis dėl to. Lenkijoje kiek jų yra? N+1. Ir jokių aukso kalnų ten nėra, nors turistų iš užsienio daug daugiau. Dargi dalis turistinių siaurukų užsilenkė ir Lenkijoje. Priešingai nei Lietuvoje, jie visi buvo privatūs, gal ir gaudavo kokias ribotas subsidijas iš valstybės ar vietinės valdžios, bet ne daugiau. Pačioje V. Europoje yra pakankamai pilnai veikiančių siaurųjų geležinkelių su garvežiais ir archaiškais vagonais ir jokių ten iš anksto užsakymų nereikia. Atvažiuoji ir važiuoji. Trečia. Taigi nupirko entuziastai likusią siauruko sistemos dalį. Kaip ir privati ji dabar. Jau kelio metai praėjo ir kur tas siaurukas? Dešimčių milijonų reikia ir kas investuos į tai? Vienintelis šansas - kaulyti iš ES.
                      Žodžiu, nereikia čia daryti tragedijos.
                      Kas dėl muziejų. Tai yra kaip yra. Valstybė kaip finansuoja, tą ir turime. Ir tik vėl nereikia apie verslą. Privačių muziejų pas mus beveik nėra, o ir tie, kurie yra, irgi skurdūs. O jei jau muziejus kažką tai parduoda ir iš to uždirba daugiau nei iš muziejaus, tai toks ten ir muziejus - eilinė Pilies gatvės baracholkė, kičo ir kinietiškų paddielkių turgelis.
                      Paskutinis taisė Al1; 2019.12.13, 21:13.

                      Comment


                        Susisiekimo ministerija skyrė papildomus 41 tūkst. eurų „Siauruko“ veiklai užtikrinti

                        Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ veiklos tęstinumą, skyrė įstaigai papildomą 41 tūkst. eurų finansavimą.

                        Click image for larger version  Name:	12695077_907288072719252_4146851790773452721_o.jpg Views:	2 Size:	170,1 kB ID:	1771550

                        „Siekiame, kad „Siaurukas“ toliau tęstų savo misiją bei būtų užtikrinta stabili šios įstaigos veikla. Finansinių sunkumų turinčiai organizacijai paskyrėme papildomą finansavimą. Tikimės, kad darbo užmokestis įstaigos darbuotojus pasieks dar iki švenčių“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

                        Perskirsčius lėšas papildomas finansavimas skirtas VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkei Anykščių rajono savivaldybei. Taip bus apmokėtos įstaigos patirtos išlaidos bei padengtos susikaupusios skolos.

                        Siekdama užtikrinti sėkmingą VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ veiklą, Susisiekimo ministerija siūlo ateityje prie įstaigos dalininkų prisijungti AB „Lietuvos geležinkeliai“. Anksčiau norą tapti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkėmis buvo išreiškusios Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybės.

                        https://jp.lt/susisiekimo-ministerij...ai-uztikrinti/

                        Comment


                          Na gaila siauruko... Ir spėju, kad čia dar ne paskutinė byla buvusiam ex vadovui.

                          Comment


                            Na gaila vis tik ...

                            Panevėžio apygardos prokuratūroje baigtas ikiteisminis tyrimas, kuriame kaltinimai dėl finansinių pažeidimų pareikšti buvusiam VšĮ „Siaurojo geležinkelio klubas“ vadovui V.U. Įtariama, kad kaltinamasis pasisavino įstaigai priklausantį turtą – daugiau nei 200 tūkst. eurų, o valstybei nebuvo sumokėta beveik 13 tūkst. eurų mokesčių, pranešė prokuratūra.
                            Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...uola-13078253/

                            Comment


                              Oho, kiek čia visko lenda buvusio vadovo... Ar ir vėl kalta aplinka, bet ne aš..?

                              Comment


                                Įžiebta viltis: „Siaurukas“ metus pradėjo sumažėjusiomis skolomis

                                Aukštaitijos siaurasis geležinkelis 2020 metus pradėjo su sumažėjusiomis skolomis, bet dar pagrindinės dotacijos – 200 tūkst. eurų – negavo. Susisiekimo ministerija šią dotaciją perves vasario mėnesį.

                                Click image for larger version

Name:	siauruko_vagonai.jpg
Views:	2
Size:	431,9 kB
ID:	1777096

                                Skyrė papildomai lėšų

                                Kad „Siaurukas“ sėkmingai pabaigtų 2019 metus, o įstaigos darbuotojai gautų darbo užmokestį, Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ veiklos tęstinumą, skyrė įstaigai papildomą 41 tūkst. eurų finansavimą.

                                Pinigai pervesti pernai, prieš Kalėdas, „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkei Anykščių rajono savivaldybei.

                                Laukia dotacijos

                                VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Mindaugas Jucevičius naujienų portalui JP aiškino, kad Susiekimo ministerijos papildomas finansavimas pagelbėjo.

                                „Galėjome sumokėti „Siauruko“ darbuotojams algas ir sumažinti skolas. Šiais metais dirbame toliau ir laukiame skirtos dotacijos. Žiemos metu užsakymų – mažiau, bet jų yra. „Siauruke“ darbai nesustoja, kai užsakymų mažiau, galime remontuoti geležinkelio ruožą ir tvarkyti techniką“, – pasakojo M. Jucevičius.

                                Click image for larger version

Name:	DSC_6673.jpg
Views:	2
Size:	165,1 kB
ID:	1777097

                                Įstaiga dirba

                                Pasak jo, Susiekimo ministerijos dotacija išliko ta pati – 200 tūkst. eurų.

                                „Siauruko“ dalininkai liko tie patys – Susiekimo ministerija ir Anykščių rajono savivaldybė. Ministerija siūlo ateityje prie įstaigos dalininkų prisijungti bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“. Tačiau neteko girdėti, kad būtų daromi kokie nors veiksmai. Be to, anksčiau norą tapti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkėmis buvo išreiškusios Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybės. Bet irgi negirdėjau, ar jie tebenori. Juolab kad jau kitą mėnesį savivaldybės tvirtins šiųmečius biudžetus ir turėtų numatyti lėšas „Siaurukui“, – kalbėjo „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovas M. Jucevičius ir teigė, kad, belaukdami geresnių žinių apie finansavimą, įstaiga dirba ir nori gauti didesnes pajamas.

                                Click image for larger version

Name:	DSC_6694.jpg
Views:	2
Size:	172,4 kB
ID:	1777098
                                M. Jucevičius.

                                Skolos neišnyko

                                Pasiteiravus, kiek reikia uždirbti „Siaurukui“ be dotacijos, kad galėtų gyvuoti, M. Jucevičius suskaičiavo:

                                „Kad įstaiga gyvuotų, vien atlyginimams reikia 260 tūkst., gal net 300 tūkst. eurų. Tiek turime užsidirbti. Kitais metais, nes „Siaurukas“ vis tiek važiuos nežiūrint visų skolų, planuojame apyvartą iki 140 tūkst. eurų. Tačiau skaičiai nedžiugina, nes skolų šleifas niekur nedingo.“

                                Click image for larger version

Name:	DSC_6702.jpg
Views:	2
Size:	187,9 kB
ID:	1777099 ​​​​​​​

                                Kuria optimizavimo planus

                                Anot M. Jucevičiaus, belaukdami dotacijos iš ministerijos galvoja, kaip būtų galima optimizuoti „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ veiklą.

                                „Reikia įstaigos veiklą sustyguoti taip, kad būtų galima uždirbti ir išgyventi. Todėl optimizavimas būtinas. Būtina pagalvoti atsisakyti veiklų tiek Panevėžyje, tiek Anykščiuose, kurios yra nuostolingos arba neneša pelno. Tokių planų yra, bet juos reikia suderinti su dalininkais“, – kalbėjo „Siauruko“ vadovas.

                                https://jp.lt/iziebta-viltis-siauruk...omis-skolomis/

                                Comment


                                  Taip, mane stebina šitas :
                                  Būtina pagalvoti atsisakyti veiklų tiek Panevėžyje, tiek Anykščiuose, kurios yra nuostolingos arba neneša pelno. Tokių planų yra, bet juos reikia suderinti su dalininkais“, – kalbėjo „Siauruko“ vadovas.
                                  Na , bet šiuo metu tiek Anykščiuose tiek Panevėžy nėra su kuo šnekėti siauruko klausimais. Vienoje vietoje STT krato vėl, kitoje tokia beidėjinė pelkė , kad net baisu...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X