Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

    Suradau internete apie Vingio parko vaikų geležinkelį.
    Geležinkeliui buvo panaudota lenkų siaurojo karinio geležinkelio trasos dalis. Visas geležinkelis ėjo nuo dab.TEC-2 pro dabartinį Žvėryno tiltą-kriniai sandėliai dab. Ge;ež. Vilko g. - dab. Žalgirio g.-pro dab. Šilo tiltą iki karinių sandėlių Šilo g. Abu tiltai sugriauti per karą ir nebeatstatyti.

    Vaikų geležinkelis veikė 1946-1984 m.
    Trasos ilgis - 1,6 km. Buvo Komjaunimo, Sporto ir Pionierių gel. stotys.
    ...

    Dalį geležinkelininkų funkcijų atliko vaikai.


    Dabartinis kelias nuo Vingio parko estrados iki vantinio pėsčiųjų tilto eina to geležinkelio pylimu.
    Daugiau galima paskaityti rusiškai http://railways.id.ru/towns/vilnius/foto1.html

    #2
    Dar šiek tiek apie siauruosius geležinkelius Lietuvoje (deja, tik angliškai)
    http://home.zonnet.nl/p.engelbert/LIT.html

    Iš ten - ir Vilniaus geležinkeliuko Vingio parke spalvota nuotrauka



    Aukštaitijos siaurasis geležinkelis
    http://www.siaurukas.lt/

    Kitas tinklapis apie jį kiek įdomesnis
    http://www.baranauskas.lt/

    Comment


      #3
      Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

      Zarasai po I pasaulinio karo


      Vokiečiai per I pasaulinio karo buvo nutiesę siauruką nuo Pasmalvių (nuo 1979 Sniečkus, dab. Visaginas) iki Eglainės Latvijoje. Siaurukas išardytas 1924


      Info ir nuotraukos iš http://parovoz.com/narrow/LTA.php

      Gal Wirusas ar kas nors kitas turi nuotraukų iš panašių taškų?

      Comment


        #4
        Vištyčio siaurukas

        Vištyčio siaurukas


        padidinti...>>> http://img426.imageshack.us/img426/8...2225gel7cm.jpg
        Vištyčio siauruko pylimo liekanos

        I-jo pasaulinio karo metais vokiečiai stengėsi aprūpinti savo pramonę žaliavomis is okupuotų teritorijų. Tuo tikslu buvo greitai nutiesiamos geležinkelių linijos, kuriomis į Vokietiją buvo vežama mediena ir kitoks užgrobtas turtas. Tokia geležinkelio linija ėjo iš Rytprūsių per Vištytį link Kalvarijos. I-ojo pasaulinio karo laikų žemėlapyje (1916m.) ( http://www.freewebs.com/vistytis2/zemelapis_3.JPG ) pavaizduotas iš tikro buvęs geležinkelis. Sio geležinkelio trumpos, bet akivaizdžios atkarpos yra išlikę: 1. Leidžiantis į Vištytį (nuo Kybartų pusės) nuo kalno, kairėje pusėje dauboje ; dabar nuo likusio geležinkelio pylimo vištyčiokai parduodamus gyvulius į sunkvežimius suvaro). 2. Prieš Vištyčio pušynėlyje esančio karjero kalną, kitoje Vydupio pusėje. 3. Vištyčio II lauko kaime netoli kelio matoma nesuarta pylimo apylanka aplink Barštbalę. 4. Vištytyje Alyvų gatvėje, gyventojų daržuose suartoje žemėje iki šiol randama dešimtys trumpų vinių, kuriomis bėgiai buvo kalami prie pabėgių. 5. Per Vištytgirį dabar eina keli keliukai. Vieno iš jų didelė dalis eina šio geležinkelio pylimu. Vingiuota, bet lygi dar iki dabar neišvažinėta. Vietomis padaryta sankasos, vietomis prakasos.
        Tokiu vingiuotu geležinkeliu galėjo važinėti trumpų vagonų sąstatai. Šį geležinkelį, kaip pasakoja vištyčiokai, tiesė rusų belaisviai, kurių po sėkmingos 1915m. vokiečių operacijos Rytprūsiuose tikrai nestigo.

        Comment


          #5
          www.DELFI.LT informuoja:

          Ignalinoje atidaromas "siaurukas"




          2006 birželio mėn. 14 d.


          Ignalinoje, Gavio ežero pakrantėje, nutiestas 734 metrų ilgio siaurasis geležinkelis, kuriuo važinės mažasis traukinukas. Kaip BNS sakė Ignalinos rajono savivaldybės spaudos atstovė Lina Kovalevskienė, traukinukas, kuris šiuo metu yra ir mokomasis, ir turistinis, riedės geležinkeliečių stovyklos teritorijoje, apsuptoje ežero.

          Kitais metais siauruko kelią planuojama nutiesti iki Ignalinos geležinkelio stoties, o tolimesnėje ateityje - iki Nacionaliniame Aukštaitijos parke įsikūrusios Palūšės turizmo bazės.
          Reklama




          Į projektą jau investuota per 1,5 mln. litų.
          Parašas :)

          Comment


            #6
            Kol kas tai grynai atrakcija, nutiesus iki Palūšės jau būtų ne tik atrakcija, bet ir praktiškai naudingas.

            Comment


              #7
              Štai kaip atrodys Ignalinos vaikų geležinkelio sąstatas:

              http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...igntrauk19.jpg
              Flickr

              Comment


                #8
                Visai kaip Disneilende atrodo tas sastatas

                Comment


                  #9
                  Kiti neveikiantys Lietuvos siaurieji geležinkeliai

                  Sveiki,

                  Kadangi esu siaurojo gelezinkelio fanas, taigi pora klausimu ta tema.
                  Taigi, savo laiku grafas Tiškevičius pasistatė tiltą į jūra, plytinę palangoje ir nusipirko garlaivį. Iš savo plytinės Vilimiškėse vežė plytas siauruku į garlaivį, o šis plytas plukdė į Liepoją. Dar viena linija ėjo Ronžės upelio krantu. Gal kas žino kažką daugiau? Traukiamoji jėga? Kiek ilgai šie geležinkeliai buvo gyvi?

                  Žemelapis:
                  http://narrow.parovoz.com/maps/palanga-map.jpg
                  Nuotrauka:
                  http://narrow.parovoz.com/images/LT/palangos_tiltas.jpg

                  Comment


                    #10
                    Siaurasis geležinkelis Neringoje

                    Sveiki,

                    Kitas klausimas:
                    Čia nurodoma, kad
                    http://tunelis.ginklai.net/fortification/IIIreich/
                    "Vokiečių 1943 m. Alksninės artilerijos baterija Neringoje. ... Su perkėla į Klaipėda bateriją jungė siaurasis geležinkelis."

                    Gal kas žino daugiau?

                    Comment


                      #11
                      Geležinkeliai Šventojoje

                      Sveiki,

                      Tęsiu tema. Iš drbėnų I pasaulinio karo metu vokiečiai į Latvijos pusę nutiesė geležinkelį. 1923 metais nuspręsta, kad verta statyti Šventojoje žvejų uostą, kurį reikėtų sujungti su geležinkeliu. Dėl to buvo nutiesta šaka iš Šventosios iki darbėnų siaurojo geležinkelio šakos, naujos linijos ilgis - 10 km. Viso geležinkelio ilgis buvo 20 km. Vokiečiams užėmus Klaipėda, skubos tvarka nutiestas naujas geležinkelis iš Darbėnų į Šventąją, šį kartą tiesiai ir šį kartą normalios vėžės. Gal kas žinote šią sritį plačiau? Kiek ilgai buvo siaurukas, kiek ilgai buvo normalus geležinkelis? Foto? Senoji trasa, buvusios geležinkelio stotys?
                      1938 m rusų žvalgybinis žemelapis:
                      http://narrow.parovoz.com/maps/darbenai.jpg

                      Comment


                        #12
                        Parašė udrius Rodyti pranešimą
                        Sveiki,

                        Tęsiu tema. Iš drbėnų I pasaulinio karo metu vokiečiai į Latvijos pusę nutiesė geležinkelį. 1923 metais nuspręsta, kad verta statyti Šventojoje žvejų uostą, kurį reikėtų sujungti su geležinkeliu. Dėl to buvo nutiesta šaka iš Šventosios iki darbėnų siaurojo geležinkelio šakos, naujos linijos ilgis - 10 km. Viso geležinkelio ilgis buvo 20 km. Vokiečiams užėmus Klaipėda, skubos tvarka nutiestas naujas geležinkelis iš Darbėnų į Šventąją, šį kartą tiesiai ir šį kartą normalios vėžės. Gal kas žinote šią sritį plačiau? Kiek ilgai buvo siaurukas, kiek ilgai buvo normalus geležinkelis? Foto? Senoji trasa, buvusios geležinkelio stotys?
                        1938 m rusų žvalgybinis žemelapis:
                        http://narrow.parovoz.com/maps/darbenai.jpg
                        vasara buvau sventojoje, vienas vietinis gyventojas parode zvyrkeli, kurio anksciau ejo gelezinkelis, po to ant google earth pabandziau atsekti buvusia gelezinkelio trasa (ji ten gan gerai matosi) kazkada sita paveiksliuka buvau idejes i "uosto" tema.

                        Comment


                          #13
                          Čia dar vienas vokiečių laikais egzistavęs geležinkeliukas. Pažymėtas plona raudona linija. Juoda linija jį žymi Google earth (lyg būtų išlikęs). Pagal tai matosi, kad jis nuveda į Baltarusiją.

                          Iki šių laikų yra neblogai išsilaikęs pylimas einantis per miškus ir pelkes. Tad puikiai pasitarnautų turizmui, jei kas nors painvestuotų į geležinkeliuko atstatymą



                          Beje, yra dar vienas biurokratinis klausimas toje teritorijoje. Kaip žinia traukiniai iš Vilniaus važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau einantys bėgiai nebenaudojami jau nuo tų laikų, kai traukiniai nevažiuoja į Druskininkus. Palikta viena bėgių linija jau baigia apaugti žole.

                          Ties ta 15 km atkarpa yra keletas kaimų. Viename iš jų gyvenantis švedas yra įsigijęs drezina, tačiau jos taip ir negali panaudoti. Pasirodo neįmanoma pramušti mūsų šūdbiurokračių geležinkeliečių. Jiem geriau, kad nenaudojami bėgiai apaugtų žole, ties pervažomis užsineštų smėliu, nei kad kas nors jais rūpintųsi. Žodžiu, kokie buvom socialistiniai biurokratai, tokie ir likom.

                          Comment


                            #14
                            Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                            Beje, yra dar vienas biurokratinis klausimas toje teritorijoje. Kaip žinia traukiniai iš Vilniaus važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau einantys bėgiai nebenaudojami jau nuo tų laikų, kai traukiniai nevažiuoja į Druskininkus. Palikta viena bėgių linija jau baigia apaugti žole.

                            Ties ta 15 km atkarpa yra keletas kaimų. Viename iš jų gyvenantis švedas yra įsigijęs drezina, tačiau jos taip ir negali panaudoti. Pasirodo neįmanoma pramušti mūsų šūdbiurokračių geležinkeliečių. Jiem geriau, kad nenaudojami bėgiai apaugtų žole, ties pervažomis užsineštų smėliu, nei kad kas nors jais rūpintųsi. Žodžiu, kokie buvom socialistiniai biurokratai, tokie ir likom.
                            Siaip tai nieko naujo, sis gelezinkelis gyvavo iki 1963 metu, todel jo pylimo bukle yra bloga. Gelezinkelio atsatymas - dideli pinigai, todel be sansu.

                            Del to svedo 0- glupas zmogus ir tiek, jis tik daug sneka. Ir neaisku su kuo sneka.

                            tai tiek

                            Comment


                              #15
                              Tai velniam neleisti naudotis ta atkarpa? Biurokratų mąstymas - lengviau gyventi kai niekas nieko nedaro.

                              Comment


                                #16
                                Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                Siaip tai nieko naujo, sis gelezinkelis gyvavo iki 1963 metu, todel jo pylimo bukle yra bloga. Gelezinkelio atsatymas - dideli pinigai, todel be sansu.

                                Del to svedo 0- glupas zmogus ir tiek, jis tik daug sneka. Ir neaisku su kuo sneka.

                                tai tiek
                                Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė Linas Rodyti pranešimą
                                  Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.
                                  Ten kalba buvo apie raudona plona linija pažymėtą kelią.
                                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                  Comment


                                    #18
                                    Tai čia matyt apie skirtingus dalykus kalbama.

                                    Ta plona linija, likęs tik pylimas, ant kurio siauruko bėgių ner turbūt jau kokį 50 metų.

                                    O Vilnius-Gardinas sovietmečiu buvo labai naudojama linija. Ją važiuodavo daug prekinių traukinių, traukinys į Berlyną. Po sovietų imperijos žlugimo tą linija tapo nelabai naudojama. Kurį laika važiavo Druskininkų traukinys. Kai šį maršrutą panaikino, buvo išardyti bėgiai Pariečė-Druskininkai. O nuo Varėnos, per Zervynas, Marcinkonis, iki sienos palikta viena bėgių juosta. Traukiniai dabar važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau esantis 15 km ruožas ties pervažomis atsidūrė po smeliu. Tad jei leistų kam nors naudotis, tai bent būtų nukasta ir prižiūrima.

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                      Kazlų Rūda-Šakiai-Jurbarkas-Tauragė, bet vargu ar kada toks bus.
                                      Iki berods 1980 metų buvo siaurukas nuo Jūrės per Kajackus, Agurkiškę, Braziūkus iki Novaraisčio (durpynas netoli Lekėčių). Dar anksciaų ten Kazlų Rūdos miškuose būta siauruko iš Kazlų Rūdos į Kajackus. Ir Novaraistis nebuvo jo pabaiga: tęsėsi iki Pavilkijo.
                                      1905 metais buvo nutiestas siaurukas iš Pagėgių į Smalininkus. Važiuojant keliu iš Jurbarko į Tauragę ties Eičiais pasitaiko geležinkelio pervaža. Tai dar veikiantis durpyno siaurukas.
                                      Kai kurias siaurukų geležinkelių trasas dar atpažįstu, kai kurių rasti nepavyksta... Bet Smalininkuose išlikęs buvusios geležinkelio stoties pastatas.
                                      Kas liečia platųjį geležinkelį iš Kazlų Rūdos į Tauragę, prognozės girdėti seniai. Bet ne taip seniai (tiksliau - pernai) rašyta, kad nuo Kauno-Kybartų linijos atsišakoti planuojama jau ne Kazlų Rūdoje, bet Pilviškiuose. Todėl panašu, kad toks geležinkelis taip ir liks tik projektuose.

                                      Comment


                                        #20
                                        Geležinkelio žiedas Gavio ežero pusiasalyje


                                        Adresas Ignalina. Ežero g. 8. Gavio ežeras
                                        Tel. nr. (8-687) 57023
                                        Veikia vasaros laikotarpiu. Smulkesnė informacija nuroditu telefonu
                                        http://www.ignalinatic.lt/informacij...menu=aprasymas

                                        Trijuose sakiniuose - penkios klaidos (Visi Pavadinimo Žodžiai Rašomi Didžiosiomis Raidėmis)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X