Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus plėtra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

    Kažkoks akmens amžius kai nesugebama pateikti linko į detalų žemėlapį. Pateikiamas kažkoks nuo statybininko teptuko nutiškęs kliaksas.
    Man buvo atvejis su Vilniaus CŠT. Jų tinklapyje chc lt buvo pateikta labai įdomi viso Vilniaus šildymo vamzdynų būklės žemėlapio foto, kurioje matėsi blogos būklės ir jau rekonstruoto tinklo atkarpos. Paprašiau duoti nuorodą į žemėlapį. Kelis kartus atsirašinėjo, kad čia vos ne valstybės paslaptis kol išsiaiškinau, kad ta žemėlapio fotkė buvo berods paimta iš statybininkams skirto žemėlapio (jis buvo berods viešas) ir kai juos prigavau man meluojant tai jie visą straipsnį pašalino : D.

    Comment


      Parašė mr_miegas Rodyti pranešimą
      Gal kas visą sąrašą turite projektų iš šito straipsnio?
      Teismų pastatas Rinktinės g.
      Kongresų centras vietoje sporto rūmų
      "Hilton" viešbutis šalia Energetikos muziejaus.

      Comment


        Parašė Skeptikas Rodyti pranešimą
        Šiuo metu vyksta ateities komiteto posėdis apie Vilniaus planavimo strategiją, pagaliau kažkas konkretesnio apie urbanistinę politiką post-Pakalnio eroje: https://www.youtube.com/watch?v=0Bv7TDMxiqU
        Permečiau gan greitai. Gan apgailėtina. Vietomis net sunku klausyti dėl diletantizmo kiekio, tas dešinėje viršuje su akinukais rankomis diriguojantis tai išvis užsiima kažkokiu politikavimu, žodžių salotomis ir diletantizmu, kad net negalėjau klausyti. Greiti pastebėjimai:


        1. Apie kokią strategiją galime kalbėti kai net jų pačių pristatyme skiltyje ,,Vaikštomumas ir žalias miestas'' iš 5 punktų tik 2 yra skirti pėstiesiems ir tos dvi skiltys net ne pirmose vietose...:
        Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1442
Size:	87,7 kB
ID:	2122681


        2. Strateginėse kryptyse net nekalbama apie pėsčiųjų infrą (kuri apgeilėtinos būklės), apie pagrindinių eismo arterijų užbaigimą (kurių reikia tam pačiam VT tinklui), užtai svaigstama apie įtraukumus ir klimato apokalipses...:
        Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	1412
Size:	59,8 kB
ID:	2122682


        3. Ir susisiekime svaigstama. Pradėjęs skaityti apsidžiaugiau, kad pirmoje vietoje VT tinklas... ir iškart nusivyliau baigęs skaityti, kad jie kalba ne apie tinklą o apie naujos transporto priemonės įvedimą... matai jei kuro rūšį pakeisi tai išspręs susisiekimo problemas... Rupūs miltai. Gerai, bent jau paskutinėje vietoje paminėjo senamiesčio išautomobilizavimą, apie kurį labai atsargiai užsimena ir tai dar po to kai atėję į valdžią panaikino kilpinį eismą... Į šaltą Vilnios vandenį juos kad atsikvošėtų:
        Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	1417
Size:	97,6 kB
ID:	2122683


        4. Bent jau trumpai užsiminė apie pagrindinio eismo tinklo užbaigimo poreikį. Pliusas:
        Click image for larger version

Name:	Capture4.JPG
Views:	1445
Size:	112,8 kB
ID:	2122684


        5. čia toks mane sudominęs momentas - mini dalies magistralinių gatvių pervedimą LAKD. Esu už jei tik tai padės greičiau jį užbaigti, rekonstruoti ir tt. viadukai ir panašiai:
        Click image for larger version

Name:	Capture5.JPG
Views:	1432
Size:	96,1 kB
ID:	2122685

        Comment


          Tai nauja VT rūšis – labai gerai. Svarbiausia, kad tai nebūtų elektrobusas, o kažkas rimtesnio (pvz., tramvajus).

          Comment


            Parašė Kecal Rodyti pranešimą
            Tai nauja VT rūšis – labai gerai. Svarbiausia, kad tai nebūtų elektrobusas, o kažkas rimtesnio (pvz., tramvajus).
            Tai čia būtų gerai. Manau apie tramvajų neverta svajoti bent kol kas, bet bent jau galėtų užbaigti pagrindinių gatvių tinklą, kad tuomet viso miesto mastu būtų galima optimizuoti maršrutus, perkelinėti stoteles viena šalia kitos ties sankryžomis, nutiesti vientisą A juostų tinklą ir panašiai.

            Comment


              Parašė spekas Rodyti pranešimą

              Tai čia būtų gerai. Manau apie tramvajų neverta svajoti bent kol kas, bet bent jau galėtų užbaigti pagrindinių gatvių tinklą, kad tuomet viso miesto mastu būtų galima optimizuoti maršrutus, perkelinėti stoteles viena šalia kitos ties sankryžomis, nutiesti vientisą A juostų tinklą ir panašiai.
              Jei kalba eina apie Šiaurinę gatvę pirmiausia, aš esu skeptiškai nusiteikęs. Gal ne kategoriškai prieš, bet skeptiškai. Gatvių tinklo plėtros darbų turėjome tiek ir tiek, galutinis rezultatas buvo tik dar didesnė automobilizacija. Tuo metu VT tinklui iš esmės nieko pozityvaus nepadaryta, centrinėje miesto dalyje net gana stipriai regresavome (dingo VT eismas Gedimino prospektu, taip pat troleibusas iki Paupio, kas dabar labai praverstų, troleibusas Naugarduko gatvėje, ir pan.). Kiek galima lipti ant to paties grėblio, pirmenybę teikiant automobilių eismo lengvinimui?

              Comment


                Jei Šiaurinė g. būtų su išskirtomis atskirtomis VT juostomis gatvės viduryje, tai būtų labai geras variantas. Deja, tai mažai tikėtina.
                Lietuva visiems.

                Comment


                  Dabartiniame geopolitiniame kontekste Šiaurinė gatvė įgija visiškai naują prasmę, kalba jau nėra vien apie susiekimą, čia jau ir saugumo klausimas. Vilniuje susisiekimas rytų-vakarų kryptimis yra tragiškas kas labai stipriai apsunkintų evakuaciją karo ar astravo AE nelaimės atveju ir t.t. Keista, kad nėra jokių diskusijų iš šios perspektyvos, kai apie visokius bunkerius po stadionu ar t.t. kiek oro privirpinta. Ukrainos karas puikiai parodo, kokią didžiulę įtaką kare turi infrastruktūra, kaip vieno ar kito kelio kontolė nulemia visą mūšio mieste eigą. Ne veltui ne vienas karo ekspertas pabrėžia Rail Baltic, Via Baltica ir t.t. reikšmę ir į visą tai reikia žiūrėti ir iš gynybos prizmės. Investicijos į gynyba nėra tik ginkluotės pirkimas, ir jei kalbos pradeda eiti apie 3-4% nuo BVP ar pan. Reikia į tai traukti ir infrastruktūrinius projektus ir kelti jų prioritetą ir iš gynybos prizmės.
                  Kalbant apie Šiaurinę g. tai nereiškia, kad reikia dabar daryti asfalto jūras, į tai reikia žiūrėti ir pagal miesto poreikius, bet matome kaip Valdelio eroje sekasi su niuansais. Galima pasvajoti apie A juostas viduryje (ar bent išvis A juostas), įsivaizduoti kaip atrodytų tramvajus, manau jei kažką bedarys, tai bus Ukmergės g. 2.0. Pseudogreikelis su užmiestiniu parkofstanu.

                  Comment


                    Parašė Skeptikas Rodyti pranešimą
                    . Vilniuje susisiekimas rytų-vakarų kryptimis yra tragiškas kas labai stipriai apsunkintų evakuaciją karo ar astravo AE nelaimės atveju
                    Šiaurinė į aplinkkelį įvažiuoti tuo atveju nepadės, sėdėsit kamštyje savo kieme, nepaisant to, yra ar ne ta Šiaurinė.

                    Comment


                      Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
                      Šiaurinė į aplinkkelį įvažiuoti tuo atveju nepadės, sėdėsit kamštyje savo kieme, nepaisant to, yra ar ne ta Šiaurinė.
                      Kodėl naujai (gerai!) suprojektuota gatvė nepadės evakuacijai, bendraja prasme?

                      Comment


                        4 stadijos vėžininkui kompresas irgi turbūt padeda, bendraja prasme.

                        Į tavo klausimą atsako AI:

                        Naujai suprojektuota gatvė gali nepalengvinti evakuacijos dėl kelių priežasčių:
                        1. **Nepakankamas infrastruktūros pajėgumas:** Net jei yra naujai nutiestos gatvės, jei infrastruktūra (pvz., sankryžos, greitkeliai) yra ribota ar nepakankama, tai gali sukelti eismo spūstis ir užkirsti kelią greitai evakuoti.

                        2. **Susidarys transporto kamščiai kitose vietose:** Nauja gatvė gali perkelti eismą iš vienos vietos į kitą, sukeldama kamščius ir susidariusi transporto problemas kitose vietose, ypač jei nebus atliktos visos su tuo susijusios infrastruktūros plėtros.

                        3. **Galimi eismo judėjimo modeliai:** Netgi gerai suprojektuota gatvė gali sukelti nepageidaujamus eismo judėjimo modelius, pvz., intensyvesnį eismą arti gyvenamųjų rajonų ar kitų svarbių infrastruktūros objektų, kurių galėtų trukdyti gyventojams ar kitoms svarbioms veikloms.

                        4. **Bendras planavimo trūkumas:** Kartais naujų gatvių ar kelių statyba vyksta izoliuotai nuo bendro transporto sistemos planavimo. Tai gali sukelti disfunkcijas ir nepageidaujamus poveikius esamoms eismo srautų ir evakuacijos trasoms.

                        Todėl, nors naujai suprojektuota gatvė gali būti gerai suprojektuota ir pagerinti vietinį eismą, ji gali neturėti norimo poveikio evakuacijos proceso palengvinimui dėl kitų infrastruktūros, eismo modelių ir bendrų planavimo aspektų trūkumo.

                        Comment


                          Gyventojų apklausa dėl Žaliojo miesto veiksmų krypčių ir tikslų

                          https://vilnius.lt/lt/2024/04/10/gyv...ciu-ir-tikslu/

                          Berods paskutiniame apklausos puslapyje, kur galima įrašyti ką nori, įrašiau (jei norite - kopijuokite):


                          ,,Susisiekimo infrastruktūros esminis pertvarkymas:
                          1. Neužbaigtas pagrindinių gatvių tinklas - M Lietuvio, Mokslininkų, Šiaurinės, Ozo iki VA nenutiesimas,
                          2. Greito eismo gatvėse ne visur eismas vyksta dviem lygiais - Geležinio Vilko, Geležinio Vilko / Žalgirio / Ukmergės sankryža, Gariūnų viadukas, Tūkstantmečio / M Lietuvio tunelis.
                          3, Dėl pagrindinių arterijų neužbaigimo nėra kaip užbaigti VT tinklą. Dėl VT tinklo disfunkcijos skatinamas automobilizmas. Dėl automobilizmo užsikemša miestas (beje, ir dėl to pačio gatvių tinklo neužbaigimo).
                          4. LABAI BLOGA padėtis ir su šaligatvių tinklu - pilna mieste gatvių kur arba nėra šaligatvių, arba neremontuoti apie 40 metų, arba jie sovietiniai neatitinka šiuolaikinių reikalavimų.
                          5. Gatvės remontuojamos paprastojo remonto būdu ir tai neiškelia reikalavimo jas atnaujinti pagal šiuolaikinius standartus ir tokiu būdu tik ,,įbetonuojamas sovietmetis''. Jei būtų rekonstruojamos - reikėtų parengti projektus, kurie atitiktų šiuolaikinius reikalavimus ir tada pasibaigtų gatvių sovietizacija.

                          SENAMIESTIS

                          Esmė (stebint metai iš metų daromas itin žalingas klaidas) yra sisteminių problemų nesprendimas platesniu (makro) lygiu. Senamiesčio gatvės visų pirma apskritai turėtų būti ne remontuojamas, o rekonstruojamos. Vieša paslaptis – remontui net projekto nereikia, todėl galima daryti bet ką ir belekaip.

                          Antra, senamiesčio gatvės turėtų būti nerekonstruojamos neparengus viso senamiesčio gatvių atnaujinimo gairių.

                          Trečia, senamiesčio gatvių atnaujinimo gairės turėtų būti ruošiamos kartu su senamiesčio eismo keitimo gairėmis, kai užduotis formuojama maždaug taip:
                          1. Tranzitinio eismo iškėlimas.
                          2. Radikalus senamiesčio gatvių, išskyrus senamiesčio žiediniam apvažiavimui skirtas gatves, išautomobilizavimas.

                          Darbų eiga turėtų būti maždaug tokia:

                          1. Suformuluojamos senamiesčio gatvių atnaujinimo gairės turėtų būti ruošiamos kartu su senamiesčio eismo keitimo gairėmis:
                          - Tranzitinio eismo iškėlimas.
                          - Kuo didesnis senamiesčio gatvių, išskyrus senamiesčio žiediniam apvažiavimui skirtas gatves, išautomobilizavimas.
                          - Kuo didesnio gatvių kiekio prioretizavimas pėsčiųjų ir dviračių eismui. Auto eismas vyksta kartu su minėtais dalyviais. Pilies gatvė - geras pavyzdys, kuris turėtų būti taikomas beveik visam senamiesčiui.

                          2. Parengiamos senamiesčio apvažiavimo ir kilpinio eismo schemos.

                          3. Gatvės rekonstruojamos:
                          - lietvamzdžiai pajungiami į lietaus / buitinės kanalizacijos vamzdynus. Kur reikia, tiesiami vamzdynai.
                          - šalinamas asfaltas, vietoje jo klojamos trinkelės ar panaši danga (galima galvoti tiesti virš bruko, taip jį paliekant / išsaugant bei eismo juostų paviršių sulyginant su šaligatvių paviršiumi, kad nebūtų jokių kliuvinių – bortelių ir taip toliau).
                          - ten, kur eismo juostų asfalto dangą keičiant į trinkeles reikia atlikti šaligatvių koregavimus (pločių keitimas ir taip toliau), - atliekami koregavimai, kad šaligatvių paviršius būtų viename lygyje su eismo juostomis.
                          - visi atskiri dviračių takai, atskiri šaligatviai šalinami ir viskas apjungiama į vieną lygį. Visas eismas vyksta kartu.
                          - g/b stulpai keičiami į estetiškus, statomi racionaliose vietose. Nuo namų fasadų, turinčių architektūrinę vertę, siekiama nuimti troleibusų kontaktinius laidus ir kabinti ant kontaktinio tinklo stulpų. Jei tokios galimybės nėra, arba tai daryti būtų neracionalu – ant pastatų kabinamiems kontaktiniams tinklams turi būti įrengta vibraciją nugesinančios priemonės.
                          - per dideli ženklai keičiami į mažus, nevietoje stovintys stulpai perstatomi arba galvojama apie kitokius kabinimo būdus. Kur galima, gatvių šviestuvus bei ženklus kabinti ant fasadų, arba kelio ženklus įrengti ant stulpų, kurie būtų prie pat pastatų kokia 5-10 cm atstumu nuo jų.

                          Jei pinigų neužtenka rekonstrukcijai - juos kaupti kol užteks. Jei tai privataus investuotojo lėšos – galioja tos pačios kaupimo gairės.''

                          Comment

                          Working...
                          X