Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

MY. Džordžtaunas / Georgetown

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    MY. Džordžtaunas / Georgetown

    Atsiradus šiek tiek laisvo laiko galima užsiimti ir naujos temos kūrimu. Šįkart tema apie Penango salą Malaizijoje ir jos pagrindinį miestą - Georgetown'ą. Tema daugiau apie miestą ir jo apylinkes, tačiau kadangi sala nėra didelė, tad iš esmės ir apie pačią salą, jos apylinkes, praeitį ir pan.
    Žodis "Penang" malajų k. reiškia "betelio riešuto salą" (pats betelis - vietos prieskoninis augalas, naudojamas daugiausia medicinoje kaip antiseptikas, nuskausminantis ir pan. vaistas). Ten lankiausi balandžio pradžioje ir nors įspūdžiai kiek priblėsę, bet dar švieži, tad klauskite kas pasirodys įdomu - pasistengsiu pakomentuoti.
    Į Penango salą atvykau iš Tailando sostinės (kuriai, tikiuosi, irgi greitai atsiras dėmesio). Skrydis pigios aviakomponijos AirAsia lėktuvu buvo be problemų, jei nekreipsim dėmesio į dviejų valandų vėlavimą išskristi (priežastys taip ir liko neaiškios).
    Taigi Penango sala yra į vakarus nuo Malaizijos vakarinės dalies. Ją su žemynu jungia vienas ilgiausių - apie 13 km ilgio tiltų pasaulyje, taipogi veikia susisiekimas oru ir jūra. Vaizdas į Malakos pusiasalį lėktuvui leidžiantis.



    Pagrindinis Penango oro uostas yra salos pietuose. Vaizdas iš lėktuvo į oro uostą.



    Oro uosto bokštas ir autobusas.



    Viduje (sorry už kokybę)



    Malaizijos pasienio procedūros paprastos, o ko negalima įvežti, parašyta čia (įskaitant piranijas, vėžlių kiaušinius, švirkštų formos pieštukus ar tušinukus ir pan.)



    Šiaip pareigūnai pasirodė esą paslaugūs ir malonūs. Išėjus lauk, laukia taksi eilė



    Tačiau taksi važiuoti iki pagrindinio salos centro - Georgetowno, esančio maždaug už 35 km į šiaurę, pasirodė brangoka, tad ėjau ieškoti autobuso. Oro uostas iš kitos pusės



    Už šios aikštelės



    reikėjo pereiti pagrindinę gatvę ir pasiekti stotelę



    kitoje gatvės pusėje. Reikia pastebėti, kad visai netoli oro uosto veikia vietinis (sako, kad įdomus) karo muziejus, tačiau mano planuose, jam, deja laiko neliko



    Vakare apsigyvenau Georgetowno istorinio centro dalyje, visai šalia kinų ir indų kvartalų. Kadangi viešbutėlis turėjo atvirą terasą ant stogo, nuo jos atsivėrė toks miesto vaizdas į jūrą (Malakos pusiasalis) - žvelgiant puslankiu į rytų pusę. Georgetown'e gyvena apie 0,5 mln. gyventojų - panašiai kaip Vilniuje, tačiau ten esant, atrodo, tarsi būtum mažesniame mieste, nes jis ištysęs vos ne per pusę salos, be to, tarsi gyvatės raitosi įvairios miesto dalys į kelias puses...













    puslankis užsibaigia aukščiausiu miesto ir salos pastatu - 65 a. bokštu



    iš arčiau - miesto centrinės dalies stogai



    Na, temą greitai pratęsiu išėjimu į gatvę...
    Paskutinis taisė Metropolis; 2008.07.10, 16:37.

    #2
    laukiam laukiam, labai ydomu

    Comment


      #3
      Jega! Vienas megstamiausiu mano Malaizijos miestu, teko but nemazai kartu ten.. geras maistas, smagus zmones, zymiau jaukiau nei pvz. KL, bei visai pusetinas nighlife .

      Comment


        #4
        Na, ateis eilė /\ ir Bankokui... Kantrybės...
        Einam lauk į Georgetown'ą pasižvalgyti.
        Pradžioj - tik ekskursija, vėliau su keliomis istorijomis...



        Einam link jūros šiuo šaligatviu



        pasiekiam vieną svarbesnių senojo miesto centro sankryžų



        tiesiai - tolyn



        pasidairom į kitoje gatvės pusėje esančius namukus



        jų esti įvairaus stiliaus



        tipiška sankryža, gatvės gyvenimas



        pagrindinė miesto mečetė (apie jos vidų ir elgesį joje - kiek vėliau)



        pažengus truputį į kitą pusę (kitą gatvelę) rasim ir indų šventyklą



        o čia ji iš kitos pusės



        kaip galima suprasti, atėjome į Little India su visais kvapais, muzika, parduotuvėlėmis, užkandinėmis...



        bet grįžkime į buvusią gatvę - šiek tiek paėjus - įėjimas į kinų šventyklą



        priekyje - miesto gaisrinė, įsikūrusi sename pastate



        o dar jos nepasiekus



        maždaug 2007 m. Penange pradėjo kursuoti modernūs autobusai "Rapid Penang" - baigėsi iki tol buvusi jų tipų ir stilių įvairovė...



        kita vertus, vietiniams geriausia (ir greičiausia bei pigiausia) transporto priemonė yra



        pasukam ties ta gaisrine kairėn - į miesto finansų centrą (jei būtume tiesiai ėję - pasiektume pakrantę su prieplaukomis, bet tai dar pamatysim)



        prasideda vietos "building"ai





        kol pagaliau prieinam savotišką miesto pradžios vietą - kairėje - tvirtovė ir švyturys



        iš arčiau



        "kelią laivams rodau" - kaip galima pastebėti, švyturys atsirado tvirtovės teritorijoje





        kitoje tvirtovės (ir šios gatvikės) pusėje - Malakos sąsiauris



        tvirtovė, kurios tikrasis pavadinimas - Cornwallis fortas, buvo pastatyta toje vietoje, kur 1786 m. išsilaipino britas Francis Light (štai jis - skulptūra pastatyta 1938 m.)



        ir paskelbė salą Britų imperijos nuosavybe. Prie forto įėjimo laukia šis jaunuolis

        Paskutinis taisė Metropolis; 2008.07.13, 10:27.

        Comment


          #5
          Kai 18-o amžiaus pabaigoje britai šmirinėjo Pietryčių Azijoje, tuometinė malajų Kedaho valstybė baiminosi Siamo ir Birmos kaimynystės. Tuo sėkmingai pasinaudojo britai išsinuomodami Penango salą ir beveik vienu metu įkūrę tris savo atramos regione taškus: Singapūrą, Malaką ir Georgetown'ą. Pastarasis pavadintas tuometinio britų karaliaus Jurgio III-iojo garbei.
          Cornwallis fortas pradžioj buvo medinis, vėliau išmūrytas žvaigždės forma. Forto viduje, įėjimo dešinėje - kazematai



          kairėje, siena su patrankomis į jūros pusę



          viena patrankų



          Vienam kazemate galima apžiūrėti tokius daikčiukus



          kitame prieskonius, dėl kurių visi ėjo iš proto



          Reikia pastebėti, kad fortas niekuomet neatliko savo pagrindinės - gynybinės funkcijos, tačiau apžiūrėti jį - verta.
          Forte veikė ir maža, šiuo metu tuščia, bažnytėlė





          Fortas dabar daugiausia domina vaikus



          vietos gyventojų augintinius - didelius



          ir mažus -besišildančius saulutėje



          už forto sienų - miestas



          į kurį dabar ir grįšime

          Comment


            #6
            Išėjus iš forto - daug laukiančių pavežioti po centrą



            tačiau galima ir pasivaikščioti - ši Georgetown'o teritorija labai tvarkinga



            šalia - paminklas vietos gyventojams, žuvusiems Antrojo pasaulinio karo metais



            nuo šios vietos pasukame atgal į centrą. Miesto ir valstijos valdžia įsikūrę kolonijinės architektūros rūmuose







            kad Malaizija turistinė valstybė, galima pastebėti, jog čia laikomasi tvarkos - valomos ir renkamos šiukšlės (ir ne vien prie šio fontano)



            eidami tolyn matome aukščiausiojo salos teismo rūmus



            mieste sutiski ir daugiau žioplinėjančių turistų



            kuriems galima patarti vykti į šį kraštą ne Kalėdų ir kinų Naujųjų metų laiku, o kad ir pvz. rudens ar pavasario mėnesiais - turistų mažiau, o kainos jiems irgi mažiau kandžiojasi.
            Eikime toliau - krikščionių šventųjų skulptūros



            kitoje pusėje - teidingumo rūmų pagrindinis fasadas



            šioje vietoje susieina kolonijinė ir naujoji miesto dalys



            Manau įdomesnė senesnioji, todėl perskrodžiame teismo rūmus skersai



            ir išnyrame ties anglikonų bažnyčia



            už kokio šimto metrų, praėjus vieną iš menų koledžų



            pamatome dvibokštę katalikų katedrą, pastatytą 1861 m.



            katedra



            Viena savybių, kuria Penango sala tiesiog užburia - neįtikėtinas liberalumas skirtingoms konfesijoms. Vienu metu faktiškai viename kvadratiniame kilometre galima rasti bent penkių skirtingų konfesijų maldos namus ir turbūt tiek pat (jei ne daugiau) skirtingų tautų. Ir neteko matyti priešiškumo vieni kitų atžvilgiu.

            Comment


              #7
              Einant atgal į miesto senąją dalį, patenkame į kinų kvartalą, tiesa, dar ne visai chinatown...Mokykla



              arkados, viršuje - apleista...



              labai būdingi kinų kvartalo atributai - smilkalai tiesiog šalia gatvės



              restoranėlis



              čia pat visai kita architektūra



              gatvelėse beveik nėra šaligatvių, reikia eiti tomis arkadomis



              įeiname į vieną labiausiai garbinamų kinų šventyklą. Ji - viena seniausių Penange, pastatyta pirmųjų atvykusių į regioną kinų 1801 m. Šventykla skirta prašyti malonių iš dviejų kinų dievybių - Gailestingumo ir jūrų keliautojų globėjos



              viduje nerealūs smilkalų kvapai



              lauke - taip pat, tik čia jau prisideda ir kitokių



              kinų šventykla gerai atspindi klasikinę kinų architektūrą, su ornamentuotais stogais, drakonais ir liūtais



              šventykla iš dar vienos pusės



              išlendame į vieną pagrindinių senojo miesto gatvių, ir einame ja



              kairėje lieka Little India



              einame dar viena sankryža



              už jos pasiekiame pagrindinės mečetės minaretą



              ir, aišku, nors nelabai jauku, bet pabandysime įeiti į mečetės vidų. Gal nieko bloga nebus?



              Tarpduryje, kurio viršus papuoštas Korano ištrauka,



              žmonių beveik nebuvo, tik, staiga prisistatė vienas jaunas pilietis ir paklausė, ko pageidaučiau. Pasisakiau, kad būtų visai nieko apžiūrėti (jei galima) mečetę. Pasirodo - galima !
              Tik joje reikia laikytis tam tikrų taisyklių - geriau neiti pamaldų metu, prieš įeinant į vidų - nusiauti apavą, o moterims - apsigaubti (jei neturi - duodama) skraiste. Įėjus į vidų rekomenduojama nefotografuoti (ir netrukdyti) besimeldžiančiųjų ramybės.

              Kaip žinia, islamo šventyklose nėra jokių gyvų padarų atvaizdų. Užtat yra maži baseinėliai po stogu - nusiprausti



              vanduo jame nuolat cirkuliuoja, todėl palaikoma švara



              Ši mečetė - seniausia Penange. Pirmoji šioje vietoje mečetė buvo pastatyta dar 1801 m., o dabartinė - 1916 m. ir atspindi religinę islamo architektūrą (ir šiokią tokią Indijos įtaką). Mečetės viduje - daugybė kolonų



              altoriaus mečetėje nėra, bet tikintieji meldžiasi į Mekos pusę



              šioje vietoje muedzinas skaito Korano ištraukas tikintiesiems



              pasibaigus ekskursijai, jaunasis pilietis paprašė kiek palaukti. Galvoju - kas dabar bus? Po kelių minučių grįžęs jis pasiūlė literatūros apie islamą ir hermetišką indelį vandens, ir atsisveikino... Tokiu būdu, visai neįkyriai, reikia pripažinti, verbuojami nauji šios religijos pasekėjai.

              Na bet grįžkime į miestą...
              Paskutinis taisė Metropolis; 2008.07.13, 14:48.

              Comment


                #8
                Malaizija atrodo gan idomi valstybe, butinai reikes kada aplankyt. Taip pat aciu uz mecetes vidu ir paaiskinimus - idomu.

                Comment


                  #9
                  Kad Georgetown'o miesto senamiestis realiai gali tikėtis vieną gražią dieną patekti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą, rodo ne tik kultūros, religijos ir istorijos paminklų gausa, bet ir regiono pastangos tuo paminklus prižiūrėti. Aišku, turizmo motyvai čia taip pat ne paskutinėje vietoje.

                  Tad išėję iš islamo maldos namų ir toliau tęsdami pasivaikščiojimą, iškart pataikome prie dar vienos, šįkart mažutės kinų šventyklos



                  Įėjimą vidun saugo drakonai



                  viduje



                  lauke, iš kito šono



                  eikime gilyn viena iš gatvelių, kurios pabaigoje stūkso šis kitos mečetės minaretas



                  pasukame ties juo kairėn, link miesto jachtų uosto



                  tiesa, eiti dar ne tiek ir mažai. Tačiau įdomių dalykų pakanka. Štai, kad ir šioje mažoje Chinatowno Armėnų gatvėje esanti 19 a. vidurio kinų šventyklos komplekas



                  ypatingas tuo, kad jo pastatymo metu, šventyklos, skirtos Klestėjimo ir Moralės dievybėms pagarbinti patalpose (man net nepanašu į maldos vietą)



                  veikė net keturios visuomeninės ir verslo kinų organizacijos - panašu į savotišką socialinio verslo modelį. Pasivaikščiojimas viduje



                  panašu į apeigų taurę



                  būdinga kinams puošyba



                  eikime toliau Armėnų gatve - išalkus galima užkąsti - labai nebloga kavinė (skanu ir geras aptarnavimas)



                  tęsiasi kinų kvartalas



                  šio namo kiemo viduje



                  ir pagaliau, pasiekiame miesto gatvę, visai šalia pakarantės. Prasideda urbanizacija



                  vaizdas atgal nuo šios perėjos virš gatvės



                  eidami kita gatvės puse, pasigrožėkime miesto architektūra



                  kol pagaliau pasiekiame Georgetown'o Marina



                  nuo šios vietos atsivera gražūs vaizdai į Malakos sąsiaurį. Paėjus kiek kairėn - viena prieplauka



                  Užeikime čia. Atsisukus atgal - miestas



                  šiek tiek kairiau - keltų prieplauka



                  Iš jos galima su automobiliu persikelti į kitą sąsiaurio pusę - Buterworth'o miestą. Tolumoje - jo uosto kranai



                  labiau pritraukus. Buterworth'as - patogus taškas keliauti po Malaiziją arba į šiaurę - Tailandą (automobiliu arba traukiniu)



                  Jei nuo Marinos pažvelgtume kiek kairiau jau matyto keltų komplekso, tolumoje dunkso tiltas, jungiantis Penango salą su kontinentine Malaizijos dalimi. Viso tilto objektyvas niekaip negali paimti (bent jau iš šios vietos), kuris šiuo metu yra 4-as pagal ilgį Azijoje ir 10-as pasaulyje



                  persikelti per tiltą su lengvuoju automobiliu į salą kainuoja visai nedaug 7 ringitai (keli litai); atgal - nemokamai. Po tilto centrine dalimi gali praplaukti okeaniniai laivai



                  kitoje, nei Penango tiltas ir keltų prieplauka, Marinos pusėje įrengta maža prieplauka greitaeigiams laivams-keltams į kitą l. populiarią Malaizijos turizmo vietą - Langkawi salą. Į ją keltai plaukia porą kartų per dieną ir nelabai brangiai. Iki Langkawi salos, kuri iš esmės skirta poilsiniam turizmui, apie 120 km jūra...



                  Bus daugiau.

                  Comment


                    #10
                    Jonai, turizmas Penange (o ypač Langkawi saloje, kuriai šioje temoje skirsiu kelias nuotraukas) išties yra labai išplėtotas.

                    Dėl auto nuomos: jokios problemos išsinuomoti mašiną Georgetown'o centrinėje Chulia gatvėje, kurios nuotraukos temos penktame pranešime. Taip pat galima lengvai išsinuomoti mašiną Georgetown'o priemiestyje Batu Ferringhi (vietiniai taria: "Fringi"); apie jį taip pat bus šiek tiek info.

                    Dėl kainų - nesidomėjau, nes mano gebėjimai vairuoti kairiąja kelių puse, švelniai tariant nekokie - nebandžiau. Kita vertus, nuvykus į centrinį miesto turizmo biurą, kai kurie jo darbuotojai pasisiūlo nebrangiai pavežioti po salą - tuo ir pasinaudojau .

                    Comment


                      #11
                      Atsiradus kiek daugiau laisvo laiko, įmesiu kelias nuotraukas iš kelionės laivu maršrutu Penangas - Langkawi sala. Nors atstumas tarp šių salų yra apie 100 km, tačiau paslaugos kainos nesikandžioja - keleiviui buvo apie 30 litų.

                      Išplaukiant. Georgetown'as, jo prieplauka.



                      lipsim į šią transporto priemonę



                      Miestas nuo jūros pusės









                      jūroje, tiksliau Malakos sąsiauryje



                      prieplauka prie kažkokios mažos salos



                      laivo viduje





                      artėjam prie Langkawi salos







                      keleivių prieplaukoje (viduje)



                      turistų laukia vietos taksistai



                      trumpai apie Langkawi salą. Ji (o tiksliau visas salynas iš 99 salų) yra Andamano jūroje, apie 30 km nuo Malaizijos šiaurės-vakarinės dalies, netoli Tailando sienos. Salos pavadinimas iš malajų kalbos išvertus reiškia "raudonasis erelis". Tam ereliui prieplaukoje net suręsta didelė skulptūra



                      1821 m. tuometinę Kedaho karalystę, kuriai priklausė ir ši sala, nukariavo Siamas, tačiau pagal 1909 m. sutartį, jis perdavė salą Britų valdžiai.
                      Nuo 1987 m. pagrindinė salos industrija - poilsinis turizmas.
                      2007 m. UNESCO salai suteikė "World Geopark";o statusą. Turint pastarąjį laikoma, kad teritorija plėtojama geo/agro turizmo linkme, išlaikant esamą geologinį palikimą.

                      Comment


                        #12
                        Trumpa ekskursija po Langkawi: pasiėmus vietos vairuotoją, galima plaukti vienu iš pasirinktų vandens maršrutu. Atvykus į prieplauką.





                        Šiaip valties, kurią vairuoja vietinis, nuoma nėra labai pigi - apie 250 Lt dviejų valandų kelionei. Todėl patartina nuomotis keliems asmenims - pasidalinsite išlaidas.



                        plaukiam



                        pagrindinės atrakcijos - tų pačių erelių šėrimas





                        trumpas Andamano jūros pasiekimas



                        parkas



                        vietos nameliai-prieplaukos ant vandens





                        vietiniai įrengia tokius "baseinukus" žuvims,



                        kurios, iš esmės, prijaukintos. Berniukas jas rankomis šeria



                        ar glosto, kaip kad šią rają



                        po reginių, kuriuose galima sudalyvauti, verta atsipūsti

                        Comment


                          #13
                          plaukiame toliau. Jachtos



                          pakrantėse šmirinėja beždžionės



                          lįsime į šią properšą



                          tik galvas reikėjo palenkti



                          kelyje pasitaiko ir eismo ženklų



                          saloje plėtojama infrastruktūra



                          vietos augalai



                          šiaip vaizdelis



                          konkuruojanti firma



                          galima užsukti pamatyti šikšnosparinius



                          dar keli vaizdai iš salos, keliaujant atgalios







                          ne - alkoholiui



                          grįžtam į salos centrą - nedidelį Kuah miestuką



                          skulptūrinė kompozicija, skirta geoparkui



                          užeiga



                          kitoje pusėje



                          aplink erelio skuptūrą, įrengtas originalios formos fontanas



                          už nugaros liko prekybos ir pramogų kompleksas



                          salos simbolis iš arčiau



                          manau, užteks šios ekskursijos. plaukiam atgalios



                          pratęsiu pasakojimu iš Penango.

                          Comment


                            #14
                            Grįžus į Georgetown'ą, galima vėl pasižmonėti šio miesto senamiestyje, o tiksliau aplankyti chinatown'o XX a. pradžios turtingo kinų pirklio namuose. Vaizdas iš gatvės



                            Įėjimas kieme



                            užėjus vidun





                            namo viduje paprastai buvo vidinis kiemelis su į skirtingas puses vedančiomis durimis



                            svetainėje



                            darbo kambaryje



                            kambarėlis kortų žaidimui



                            valgomasis



                            namas labai puošnus, su vitražais



                            ar tokiais metalo papuošimais



                            valgomųjų indų kolekcija





                            žvilgterkim į nuotakos/žmonos miegamąjį



                            ir į kitą, su dvigule lova...



                            tokia štai svečių ir derybų vieta



                            kampelis poilsiui



                            gal užteks. Pasirodo, šis muziejuko darbuotojai teigė, kad jame išsaugota autentika, visi (ar bent dauguma) namų apyvokos daiktų, baldų ir pan. Taipogi, ten besilankant vyko šiokie tokie reatauravimo darbai - siekiama atidengti dar daugiau grožio turistam...

                            Comment


                              #15
                              Pratęsiu bindzinėjimą keliomis vakarinio Georgetown'o nuotraukomis







                              gatvėje



                              patiko tokio tipo suoliukai. Galėtų ir Lietuvoje miestų gatvėse ar parkuose panašius įrengti, ypač atsižvelgiant į kai kurių jaunuolių ne itin aukštą gatvės kultūrą



                              Šiaip naktinis gyvenimas šiame mieste įvairus, kiekvienas lengvai gali rasti ko tik norėtų. Tačiau kelionę pratęsiu ryto vaizdais, išvyka į budistų šventyklas, naujus miesto rajonus bei užmiesčio idile.

                              Comment


                                #16
                                Chinatown'o stogai ir naujoji architektūra



                                kitoje pusėje



                                pasiėmęs vietinį vairuotoją, su keliais kompanionais (irgi ne vietiniais), vykome apžiūrėti, kas yra toliau už miesto senosios dalies



                                kiek nuošaliau nuo centro, ramioje gatvelėje rymo dvi budistų šventovės - kairėje - tajų (Tailando)



                                tie patys vartai žvelgiant iš vidaus



                                dešinėje (tiesiog viena prieš kitą) - birmiečių (Birmos) budistų



                                Abi šventyklos, nors ir tos pačios religijos, ganėtinai skiriasi. Mane ypatingai nustebino antrosios vidus ir visi jos atributai. Bet pradėsiu tajų šventove. Įėjus į kiemą kiek nervuoja parkuojami automobiliai



                                tačiau kiek ramina saugantys drakonai



                                kiemo kampe



                                užeikim į vidų (beje, prie durų reikia nusiauti apavą). Gulintis Buda (ne vien Bangkoke)



                                ir kiti, matyt, šventieji



                                šiems Budoms galima aukoti, o už jų nugarų, tokiose lenynėlese ir dėžutėse - sudegintų tikinčiųjų pelenai



                                panašus vaizdas ir kitoje pusėje (ta tapyta siena - gulinčiojo Budos nugara)



                                dėžutės iš arti



                                Budos pėdos



                                įrašas



                                šioje šventykloje, pasirodo, gyvena vienas gyvas viščiukas



                                gal nieko nebūtų neįprasta šiems kraštams, bet .., tas viščiukas pats kiekvieną dieną ateina į tą konkrečią vietą ir ten tupi. Kokiomis aplinkybėmis jis ten atsirado - neaišku (šventyklos teritorija uždara), bet vietiniai tiki, kad tai "ne šiaip sau", o ir padaras tik persikūnijęs (ne man spręsti) ...



                                keli šios šventyklos architektūriniai elementai. Bokštas



                                langai



                                sargybiniai



                                na, bet ir birmiečiai turi ką parodyti...

                                Comment


                                  #17
                                  Na, va, atėjo laikas ir vienintelei birmiečių šventovei Malaizijoje, kuri yra beje ir viena ankstyviausių budistų maldos vietų šioje valstybėje, įkurta dar 1803 m. Iš esmės tai ne tik šventykla, bet ir koplyčios, vienuolynas, šalia jo veikianti sekmadieninė mokykla, biblioteka ir kitos patalpos. 1988 m. ši šventykla buvo pripažinta Malaizijos kultūros paveldo objektu, saugomu valstybės. Prie įėjimo



                                  jau viduje



                                  maldų vieta





                                  Tiesą sakant, didesnį įspūdį padarė vidaus kiemeliai lauke. Viename jų - drambliukai



                                  kitame - koplyčia,



                                  o šalia jos - baseinukas žuvims (negaudomos )





                                  bokštas



                                  drakonai saugo žemę



                                  linksmuoliai nešą varpą



                                  mistinės būtybės šalia koplyčios, o



                                  jos viduje...



                                  po šių vaizdų, galima sugrįžti į labiau prozišką ekskursiją pro naujuosius Georgetown'o kvartalus link salos gamtos vaizdelių
                                  Paskutinis taisė Metropolis; 2008.12.05, 05:42.

                                  Comment


                                    #18
                                    Pasiėmę vietinį vairuotoją (ekskursija sąlyginai nebrangi - kokias 6 val. vežiojo maždaug už 200 Lt, bet vėlgi išlaidos pasidalino tarp kelių turistų), surengėme sau ekskursiją po tolimesnes Georgetown'o apylinkes.
                                    Keli gatvės lygmens naujųjų miesto kvartalų vaizdeliai





                                    vis tolstame nuo istorinio centro. Kaip jau minėjau anksčiau, dėka savotiškos geografijos visa ši urbanizuota teritorija raitosi tarp kalvų, miškelių ir įlankų





                                    artinamės prie Batu Feringhi - kurortinio/poilsinio priemiesčio





                                    jame yra ne tik gerai žinomų viešbučių tinklų,



                                    bet ir privačių nedidukų tokio tipo svečių namų



                                    Batu Feringhi pakrantėje ne sezono metu







                                    pasibastykime po šias apylinkes



                                    vykstame toliau į pietus



                                    iki Georgetown'o liko



                                    vietos žvejų ūkis





                                    kad su mašina nepravažiuotum...



                                    bus daugiau
                                    Paskutinis taisė Metropolis; 2008.12.05, 06:20.

                                    Comment


                                      #19
                                      Taigi grįžtame prie išvykos į salos gilumą. Ten atsiveria pusiaujo platumoms būdinga gamtinė aplinka, prie kurios pritaikomos ir atrakcijos turistams, kad ir drugelių parkai





                                      šiaip jau nei pats, nei kiti kartu vykę nebuvo itin dideli šių padarų gerbėjai, todėl į vidų nėjome, o vykome toliau. Vietos gamtos objektas



                                      kažkokia užtvanka



                                      pakelėje gausu panašių prekyviečių,



                                      kuriose galima ne tik vaisių, bet ir vaistinių/gydomųjų preparatų visai nebrangiai įsigyti



                                      spėjome užsukti ir į dar vieną vietos žvejų kaimelį





                                      atsisukus atgal



                                      o toks vaizdas į salos pietinę dalį atsiveria nuo vienos kalvos viršūnės



                                      nusileidus žemyn į urbanizuotą teritoriją link Georgetown'o



                                      šioje vietoje, ties Penango kalvos papėde, nusprendžiau, jog visai įdomu turėtų būti užsikelti į viršūnę funikulieriumi. Aišku, užkopti į kalną galima ir pėsčiomis, tačiau įprastai tai būtų trukę ne mažiau 3-4 val. (6 km ilgio takas), tačiau nei tiek laiko buvo, nei ypatingo noro. Todėl visai smagu pasinaudoti keltuvo paslaugomis.



                                      šį funikulierių dar 1922 m. įrengė Šveicarijos specialistai. Panašus į Kauno,



                                      Penango keltuvas kelia per du etapus (kelio viduryje tenka specialioje platformoje perlipti į kitą vagonėlį), maždaug per pusvalandį, į 900 metrų aukštį



                                      kelyje pasitaiko ir potencialių (ne itin baikščių) nelegalų



                                      mes kylam į viršų, kiti - jau leidžiasi



                                      kelio viduryje - minėta platforma



                                      ant paties kalno viršaus taikiai dera dviejų religijų maldos namai. Musulmonų



                                      ir indusų



                                      meskime akį į pastarosios vidų





                                      giedrą dieną nuo kalno atsiveria puikus Georgetown'o vaizdas. Deja, tądien ėmė oras bjurti





                                      o dar norėjosi pasivaikščioti keletą kilometrų viršukalnėje, kuri išgrįsta tokiais takeliais





                                      vienoje vietoje galima leistis žemyn šiuo džiunglių taku, o ne funikulieriumi



                                      tačiau tam trukdė ir laiko stoka, ir ėmęs bjurti oras





                                      todėl visai pasinaudojau keltuvo paslaugomis. Žvilgsnis aukštyn



                                      ir žemyn



                                      besileidžiant matyti visas tilto, jungiančio Penango salą ir žemyninę Malaizijos dalį, ilgis



                                      sorry už kokybę, bet ką darysi, tą vakarą gerų orų užsisakyti nepavyko...

                                      Comment


                                        #20
                                        Paskutinis pasakojimas šioje temoje, galėtų skambėti taip: "atsisveikinimas su Penango sala". Sekantį rytą išaušo labai graži diena, tačiau turėjau vykti apžiūrėti Malaizijos sostinę... Paskutiniai Georgetown'o gatvių vaizdai





                                        kai kurie indiški simboliai, nerekomenduotini naudoti Europoje



                                        deja, apleistų pastatų ir čia pasitaiko



                                        po aukščiausiu Penango salos KOMTARO pastatu.



                                        veikia miesto autobusų stotis



                                        pajudame iš ten. Miesto gatvės pro autobuso langus













                                        greitai pasuksime link Penango tilto, pastatyto per trejus metus ir atidaryto 1985 m. rugsėjį



                                        užvažiuojame



                                        pagal paskutinę informaciją, tiltas dėl didelio eismo, yra rekonstruojamas nuo 4 iki 6 juostų; nuotraukoje dar tik po dvi juostas į abi puses



                                        tiltas yra 33 m. virš vandens, o jo bokštų aukštis siekia beveik 102 m.



                                        prašokus bokštus



                                        už tilto kelias veda į Kuala Lumpūrą...

                                        Paskutinis taisė Metropolis; 2008.12.08, 12:26.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X