Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Laivyba Kauno mariose ir Nemuno vidurupyje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Laivyba Kauno mariose ir Nemuno vidurupyje

    2006-11-30

    Atidaroma pirmoji Nemuno aukštupio prieplauka

    www.lrt.lt
    2006 lapkričio mėn. 30 d. 10:17




    Alytuje atidaroma pirmoji Nemuno aukštupio prieplauka, praneša Lietuvos radijas.Valstybinio turizmo departamento projektas, pradėtas įgyvendinti prieš pora metų, finansuojamas Phare ir valstybės biudžeto lėšomis. Nemuno prieplaukų statybos bandomojo projekto vertė daugiau kaip 9 mln. Lt.

    Projekte dalyvauja 12 savivaldybių. Jo pabaiga numatyta kitų metų vasarą.

    Iš viso parengti techniniai projektai 6 stacionarioms ir 13 mobiliųjų prieplaukų įrengti. Prieplaukos bus įrengtos Jurbarko, Šakių, Kauno, Varėnos, Prienų rajonuose. Birštono, Pagėgių, Druskininkų savivaldybėse.

    Savivaldybės, kurios dar neįrengė, privalės įrengti būtinus priėjimo ir privažiavimo prie prieplaukų kelius.

    Kitų metų vasarą bus išleistas Nemuno vandens turistinės trasos vadovas lietuvių ir užsienio kalbomis, prieplaukų lankstinukai.

    Šiandien Alytuje prie pirmosios prieplaukos priplauks pirmasis plaustas, o prieplaukoje vyks šventė. Be to, bus atidaryta naujai sutvarkyta, akmenimis grįsta Nemuno gatvė, vedanti į naują prieplauką.

    #2
    Kelių, vedusių į Alytų, istorija

    Straipsnis publikuotas Dainavos krašto laikraštyje "Dainavos žodis" 2006 m. balandžio 15 d. numeryje.

    Susisiekimas Nemunu
    Nemunas Alytų dalijo ir dalija į dvi dalis, ir tai buvo ne tik gamtinė kliūtis priešui žengti giliau į krašto gilumą, bet ir geras susisiekimo kelias. Galima manyti, jog Nemunu susisiekimas vyko jau nuo senų laikų. Prie šios upės gyvenantys žmonės veikiausiai turėjo luotelius, valteles ar kitokius laivelius, kuriais plaukdavo žvejoti bei naudojosi jais persikelti į kitą krantą. Nemunu buvo galima surengti ir ne vieną karinį žygį. Panašų XIV amžiaus pabaigoje buvo surengę ir vokiečiai, puolę Kauno pilį. Alytaus apylinkių kariniai žygiai Nemunu, regis, nepasiekdavo, tačiau Nemunas prekybiniais tikslais buvo intensyviai išnaudojamas. Vienoje legendoje pasakojama, kad po sunkių bado ir maro metų Alytaus miesto gyventojai laivais grūdų parsigabenti Nemunu plaukė net iki Gardino. Žinia, legendose būna šioks toks krislas tiesos.

    Kai po Žalgirio mūšio kryžiuočių ordino grėsmė išnyko, buvo nuspręsta apgyvendinti Užnemunę bei garantuoti susisiekimą su kitame Nemuno krante besikuriančia gyvenviete — taip mieste atsirado keltas. Kai 1581 metais Alytui buvo suteiktos Magdeburgo teisės, jame tuomet dirbo ir gyveno du keltininkai. Iš tais pačiais metais surašyto inventoriaus sužinome, kad Nemunas buvo svarbus dar trims Alytaus gyventojams, kurie pragyveno iš žvejybos.
    Kiek daugiau žinių apie laivybą Nemunu randama XIX amžiaus šaltiniuose. Šio amžiaus viduryje Sirokomlė savo raštuose rašo, jog praplaukė Nemuną nuo jo ištakų iki žiočių. Tačiau apie Alytų pateikia nedaug žinių. Kiek didesni laivai, ne tik žvejų valtelės, prie Alytaus galėjo pasirodyti XIX amžiaus pabaigoje. Ir galbūt pirmieji didesni pasirodė apie 1892 metus. Kodėl? Tais metais buvo pastatytas Kaniūkų tiltas, o jo metalinės konstrukcijos pagamintos Petrogrado Putilovo gamykloje. Alytų šios konstrukcijos laivais pasiekė per pavasarinį Nemuno potvynį.

    Kelionės garlaiviais
    1901 metai daugelio tyrinėtojų nurodomi, kaip metai, kuriais iš Kauno į Alytų pradėjo kursuoti garlaivis „Birutė“. Prieplauka buvo įrengta kairiajame miesto krante. Garlaivis su pertraukomis tarp Kauno ir Alytaus plaukiojo iki 1924 metų. O liovėsi, kai tais metais iš Kauno į Alytų pradėjo važinėti traukiniai. Garlaiviai plaukdavo ne tik į Alytų, pasiekdavo ir Nemunaitį, o po to — ir Druskininkų kurortą. Tokios kelionės garlaiviu buvo romantiškos, bet trukdavo gana ilgai: pavyzdžiui, iš Alytaus į Kauną kelionė trukdavo vieną, o iš Kauno į Alytų — dvi dienas. Kelionė ilgai užsitęsdavo Nemuno kilpoje prie Birštono. Plaukimas upe trukdavo apie 6-8 valandas, kai tuo tarpu, išlipus prie Nemajūnų, pėsčiomis Birštoną buvo galima pasiekti per vieną valandą. Kelionės garlaiviu ne visuomet buvo saugios. Štai 1924 metų balandžio 8 dieną iš Alytaus į Kauną plaukiantis garlaivis patyrė avariją. Pavasarinių vandenų nešami ledai sugriovė Prienų tiltą, ir garlaivis, bandydamas apiplaukti sugriuvusius likučius, srovės buvo užneštas ant lytlaužos ir perlaužtas pusiau. Laimei, tuokart apsieita be aukų.

    Turistinės kelionės
    Turbūt nesuklysime sakydami, kad tarpukariu iš Kauno į Alytų, iki pat Druskininkų garlaiviu plaukiodavo tik profesorius Steponas Kolupaila. Jis buvo surengęs ne vieną ekspediciją Nemunu, o 1940 metais Kaune išleido knygą „Nemunas“ — tai šių ekspedicijų rezultatas. Profesorius net tik atliko mokslines ekspedicijas, bet ir skatino savo krašto pažinimą bei keliones Nemunu. 1934 metais jis su pagalbininkais suorganizavo pirmąją masinę kelionę baidarėmis maršrutu Alytus - Kaunas - Klaipėda. Rengiantis tokiai kelionei, birželio 16-18 dienomis buvo atlikta maža generalinė „repeticija“ iš Alytaus į Kauną. Joje dalyvavo 12 žmonių, plaukta 6 baidarėmis. Po sėkmingo bandymo liepos 7-9 dienomis buvo surengta ir pirmoji masinė kelionė iš Alytaus į Kauną. Joje dalyvavo apie 120 žmonių, plaukusių 60 baidarių. Dalyvavo ir alytiškiai: kunigas Marcijonas Jonaitis, moksleiviai Janina Kazlauskaitė, Kazys Janavičius, Stasys Janavičius, Lelijona Zimavičiūtė, Filypas Juraševičius, Džonas Geleris, Arnoldas Grušnys, Gerardas Juškėnas.
    Visus keliauninkus Alytuje pasitiko miesto visuomenė ir ulonų pulko orkestras. Baidarės iš geležinkelio stoties prie Nemuno buvo atgabentos šio pulko kareivių vežimais. Pasirengus kelionei, visi dalyviai dar aplankė Nepriklausomybės paminklą ir po burmistro sveikinimo išvyko į pirmąją masinę kelionę Nemunu. Ji pavyko, tais pačiais metais, rugpjūčio mėnesį, buvo suorganizuota kelionė iš Kauno į Klaipėdą.

    Sielininkai
    Be žvejų ir keltininkų, buvo dar viena grupė žmonių, kuriems Nemunas taip pat garantavo pragyvenimą. Tai sielininkai, kurie į Kauną upe plukdė medieną. Jau nuo XIX amžiaus vidurio šie žmonės buvo laisvai samdomi. Taip susidarė savotiškos profesionalų brigados: vieni sielius tik rišdavo, kiti juos plukdydavo, dar kiti, nuplukdytus į vietą, — traukdavo į krantą. Neretai šalia Nemuno įsikūrusiuose kaimuose gyvendavo vien sielininkai, pažinoję visas upės tekėjimo subtilybes. Iš atplukdytų Nemuno intakais arba iš ant jo krantų, nutirpus sniegui ir išplaukus ledams, sukrautų ir nuridentų į upę rąstų buvo rišami sieliai. Tai būdavę taip: panašaus storio rąstai ramiame upės užutekyje buvo guldomi laibgaliais į priekį ir rišami. Lapuočių mediena buvo labai sunki, todėl rūpinantis, kad šie rąstai nepaskęstų, juos guldydavo tarp spygliuočių rąstų.
    Sielininkai Nemunu plaukdavo ne vieną dieną, todėl jie prieš kelionę pasiimdavo pačius būtiniausius daiktus: maisto, kirvius, pjūklus, virves, vielas ir panašiai. Nuo Alytaus plaukti iki Kauno su keliasdešimčia ratų sielininkams būtų nevertėję. Pailsėti dažniausiai jie sustodavo netoli Alytaus, prie Sudvajų. Keiksnojo vyrai prie Alytaus esančias rėvas (rėva — staigiai krentanti srovė), kurių čia buvo net keturios. Sielininkai nemėgo kalbėti ir apie Alytaus tiltus, nes, anot jų, pro juos su gausybe medžių buvo sunku laviruoti.

    "Dainavos žodis"

    Comment


      #3
      Druskininkai

      Išplaukia garlaivis į Gardiną:


      druskonis.lt

      Comment


        #4
        Turizmas. Lietuvos ir Baltarusijos vyriausybės pasirašė susitarimą dėl laivybos vidaus vandenų keliais. Susitarimas išplės Nemuno upės baseino turizmo perspektyvas, sudarys galimybes atnaujinti turizmo trasą Gardinas – Druskininkai.
        www.klaipeda.daily.lt
        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

        Comment


          #5
          iš lrytas.lt

          Prie marių kuriamos prieplaukos



          Laimutis Genys
          LS korespondentas
          2007-09-29

          Poilsiu ant vandens ir vandens turizmu besidomintiems kauniečiams ir miesto svečiams atsiranda daugiau galimybių.
          Miesto politikai pritarė siūlymui rengti Kauno marių antrosios įlankos pakrantės detalųjį planą ir paimti jį visuomenės poreikiams.
          Tai reiškia, jog bus bandoma dalį Kauno marių pakrantės, esančios už „Romo uosto“ restorano, atiduoti vandens turizmo ir sporto entuziastams, kurie ten galės įsirengti prieplauką.
          Kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Albinas Grabnickas teigė, jog vis daugėja kauniečių, kurie yra įsigiję motorinių valčių, nedidelių jachtų, tačiau neturi jų kur laikyti, todėl nuspręsta jiems sudaryti galimybę įsirengti naują prieplauką.
          A.Grabnicko teigimu, Kauno jachtklube yra labai daug jachtų, todėl nebėra vietos valtims ir mažesnėms jachtoms, kai kurie laivų savininkai neišgali Jachtklube nuomotis vietos laivams, todėl nuspręsta steigti naują prieplauką.
          Vedėjas pastebėjo, jog naujoje prieplaukoje nebus jokių statinių, tik laivams reikalingi tilteliai ir kiti infrastruktūros elementai, todėl gamta ir kraštovaizdis tikrai nenukentės.
          „Šiuo metu apie šimtą laivų savininkų laukia naujos prieplaukos. Mano nuomone, ateityje reikia galvoti apie naujų prieplaukų steigimą. Mes apskaičiavome, kad prie Kauno marių reikia dar 8 – 10 naujų prieplaukų, nes žmonės vis labiau domisi buriavimu ir vandens turizmu“, – sakė A.Garbnickas.
          Vedėjo nuomone, reikia urbanizuoti Kauno marių pakrantes, nes prieplaukų poreikis yra didelis. Todėl artimiausiu metu bus diskutuojama apie naujų prieplaukų įrengimą iki pat Kauno hidroelektrinės ribų.
          Kaunas - lėtai bet užtikrintai...

          Comment


            #6
            Baltarusiją bus galima pasiekti upėmis

            http://www.delfi.lt/news/daily/lithu...hp?id=14734095
            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

            Comment


              #7
              2009-06-22
              Upėmis – iš Lietuvos į Baltarusiją

              "Jūros" inf.
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                #8
                Birštono prieplauka

                Comment


                  #9
                  Kauno mariose atidaryti pramoginiai maršrutai laivais

                  Praėjusį savaitgalį prasidėjo reguliarūs vandens maršrutai Kauno mariomis. Šie reisai bus vykdomi laivais „Nemunas" ir „Algirdas", kuriais plukdins patyręs kapitonas Rimantas Mažukna.

                  Du skirtingi maršrutai, kurių vienas visiškai naujas, bus vykdomi kiekvieną šeštadienį ir sekmadienį:

                  KAUNAS-KRUONIO HAE-KAUNAS
                  Išvykimas kiekvieną šeštadienį, 11:00 val. iš senosios Kauno marių prieplaukos.
                  Trukmė: 3 val.
                  Kaina: 20 Lt suaugusiem, 10 Lt vaikams

                  KAUNAS-RUMŠIŠKĖS-KAUNAS
                  Išvykimas: kiekvieną sekmadienį, 11:00 val. iš senosios Kauno marių prieplaukos.
                  Trukmė: 6val.
                  Kaina: 17 Lt suaugusiems, 8 Lt vaikams.

                  Išankstinius bilietus galite įsigyti Kauno regiono turizmo informacijos centre, adresu Laisvės al. 36.

                  Kauno dienos inf.
                  Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                  Comment


                    #10
                    "Iš Augustavo į Kauną – laivu
                    Trasa labai maloni, bet nuo Baltarusijos–Lietuvos sienos iki Prienų kelias beveik nežymėtas. Nepažymėti povandeniniai akmenys. O Baltarusijoje viskas super. Lukašenka labai daug padarė", – Baltarusijos vandens kelius gyrė lenkas."

                    http://kauno.diena.lt/naujienos/mies...a-laivu-281453
                    pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                    Comment


                      #11
                      Druskininkai, Halsas

                      Comment


                        #12
                        Tiesiog radau savo foto archyve nuotrauką. Nebepamenu kada fotografuota. Nuotraukoje Kauno marių vaizdas iš Petrašiūnų prieplaukos, netoli Pažaislio ir HE'so, laivas „Nemunas“.

                        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                        Comment


                          #13
                          kiek žinau, šio tipo laivai pritaikyti dideliems vandens telkiniams ir pilnai tiktų susisiekimui tarp klaipėdos, palangos ir šventosios. esu matęs tokius plaukiojančius juodojoje jūroje ir per gana stiprų bangavimą
                          pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                          Comment


                            #14
                            Laivyba Kauno mariose ir Nemuno vidurupyje

                            Kada Nemunu bus galima keliauti į Baltarusiją ir toliau - dar nežinia

                            Baltarusiai, prižiūrėdami vos per 70 km ilgio Nemuno atkarpą, savos valstybės finansų tam gauna daugiau nei jų kolegos Lietuvoje, turintys "aprėpti" gerokai didesnius upės kelio ruožus.

                            Svečiai pasakojo savo prižiūrimoje Nemuno dalyje laivybai skirtame vandens kelyje užtikrinantys pastovų 1,20 m gylį, o dabar tiria upės gelmes pasienyje su Lietuva, žvelgdami į perspektyvą, jog kada nors upė, jungianti abi valstybes, taps puikia magistrale tarptautiniam bendradarbiavimui, turizmui, poilsio industrijai plėsti. Nuo Baltarusijos per kanalus laivais galima keliauti toliau - į Lenkiją, iš jos - į Amsterdamą, Berlyną ar kitur.

                            Gardino upeiviai teigė turintys puikiai restauruotų laivų, kuriais jau šiandien galėtų plukdyti keleivius į Druskininkus ir atgal. Tereikia artimiausiu metu pagilinti vandens kelią, aprūpinti jį reikiamais ženklais. Baltarusiai teigė sutinkantys naujo maršruto įdiegimui reikalingas išlaidas dalintis perpus su Lietuva.

                            Birštono vicemero Juozo Aleksandravičiaus nuomone, belieka pasidžiaugti, kad iš Nemuno aukštupio ateina geros iniciatyvos. Gal jos bus perimtos žemiau ir pastums bendrą reikalą į priekį.
                            http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika...ezinia-615707/
                            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                            Comment


                              #15
                              Druskininkai (2011 m.)

                              Comment


                                #16
                                Verslininkus domina krovininės ir pramoginės laivybos plėtra
                                Druskininkų savivaldybės atstovai domėjosi galimybėmis atnaujinti laivybą aukštutiniame Nemuno ruože. Pasak jų, verslininkai ypač suinteresuoti vandens kelio Druskininkai–Gardinas įrengimu, nes toks kelias būtų labai paklausus, pritrauktų papildomus turistų srautus iš Baltarusijos Respublikos. VVKD vadovas G.Labanauskas pritarė, kad tai būtų abipusiai naudingas projektas, galintis sukurti nemažą pridėtinę vertę ne tik šiam regionui, bet ir visai šaliai.





                                http://www.liwa.lt/lt/news/show/183

                                Comment


                                  #17
                                  Kauno hidroelektrinės užtvankoje - šliuzas arba laivų keltuvas?

                                  Bus rengiama studija, kuri išnagrinės šliuzo ar laivų keltuvo per Kauno hidroelektrinės užtvanką įrengimo galimybes. Ši užtvanka skiria Nemuno aukštupį nuo žemupio.

                                  Plačiau: http://vz.lt/article/2013/4/12/svars...#ixzz2QGy7bj8b
                                  nuo.ma >>>

                                  Comment


                                    #18
                                    Ar kada nors vyko krovininė laivyba aukščiau Kauno HE? Ar buvo kur nors reguliarūs keleiviniai reisai aukščiau Kauno marių? Atsimenu, mariose kažkada buvo populiarūs reisai tarp Pažaislio prieplaukos ir Gervėnupio sodų ir gal dar kažkur.

                                    Comment


                                      #19
                                      Buvo labai populiarūs reisai "Zaria" ir "Raketomis" į Rumšiškes, gal kas pusvalandį savaitgaliais plaukdavo, taip pat į sodus. Atskirais metais būdavo reguliarūs reisai į Birštoną "Raketa". Ar toliau Birštono kada nors plaukė, nežinau, tik buvo planai, pastačius dar kelias hidroelektrines prie Jurbarko, Gardino, dar kažkur, atgaivinus ir išplatinus senąjį Oginskio kanalą, sujungti vandens keliu Nemuną ir Dneprą. Tuomet būtų buvus ir keleivinė, ir krovininė laivininkystė.
                                      Tiesa, dar buvo keleivinis susisiekimas tarp Druskininkų ir Gardino, dabar sutrumpėjęs iki Liškiavos. Čia kalbu apie laikus, kai jau buvo Kauno marios. Nepriklausomybės laikais, o gal ir seniau, ypač kol nebuvo geležinkelio į Alytų, laivas plaukdavo iki Alytaus, bet tai buvo labai ilga kelionė, žmonės kartais Birštono kilpas pereidavo pėsčiomis ir tik po kurio laiko sulaukdavo garlaivio.
                                      Paskutinis taisė Linas; 2013.04.14, 13:41.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė r08n Rodyti pranešimą
                                        Ar kada nors vyko krovininė laivyba aukščiau Kauno HE? Ar buvo kur nors reguliarūs keleiviniai reisai aukščiau Kauno marių? Atsimenu, mariose kažkada buvo populiarūs reisai tarp Pažaislio prieplaukos ir Gervėnupio sodų ir gal dar kažkur.
                                        Iki Rumšiškių tikrai plaukiodavo, o ar toliau siekdavo nežinau.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X