Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[EE] Estijos uostai ir keltai / Eesti sadamad ja praamid

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [EE] Estijos uostai ir keltai / Eesti sadamad ja praamid

    Estija turi kelias dideles salas
    Kalbant apie Estijos kelius reikia paminėti ir keltus

    Kelios nuotraukos iš temos EE. Estija. Ne vien Talinas



    Foto 1999.08
    Rohuküloje skubam į į Hyjumos (Hiiumaa) keltą


    Keltas plaukia apie 1,5 valandos
    Iš paskos išplaukia keltas į Vormsi salą (joje, beje, gyveno švedai, pabėgę nuo bolševikų 1944 m.).
    Toje saloje iki šiol liko vietovardžiai su švedišku "by"


    Heltermaa - svarbiausias Hiiumos uostas


    Hyjumoj architektūros nedaug. Teks patikėti, kad esant geram orui - tai puikiausia atostogų vieta - šilta jūra, smėlio pliažai, mažai žmonių ir t.t.t..

    Kõpu švyturys - vienas iš seniausiai veikiančių pasaulyje (XVI a.) jis yra ant 60 m kalvos (viso ~ 100 m) aukštyje ir matosi už 35 ar 40 jūrmylių (55-65 km)

    Beje, Estijoje į visus matytus švyturius galima laisvai (už nedidelį mokestį) įlipti
    Paskutinis taisė Romas; 2014.09.08, 21:12.

    #2
    Keltas Sõru-Triigi (Hiiumaa-Saaremaa)
    Foto 1999.08

    Mažas keltas (ta arka dešinėje) apie valandą plaukia kartą per dieną.
    Telpa gal 14 mašinų - keltas ne didesnis nei tas, kur keldavo mašinas senoj Smiltynės perkėloj.
    Tolumoj matosi Saaremaa

    Mes pirmadienį buvom 13-ti eilėje. Antradienis - išeiginė.

    Paskutinis žvilgsnis į Hiiumaą


    Atplaukiam į Saaremaą
    Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:08. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

    Comment


      #3
      Saaremaa - didžiausia Estijos sala

      Roomasaarės uostas - šalia Kuressaarės miesto.
      Iš jo galima plaukti į Abrukos salą. Jos didžiausa įžymybė - lapuočių miškas (estams tai rimta atrakcija)


      Iš Saaremos į Muhu salą kelias eina ~ 2 km ilgio pylimu, supiltu dar caro laikais.
      Muhu saloje tie patys vaizdai - kadagynai, akmenų eilės pagal kelią ir jūra.

      Pusvalandis keltu Kuivastu - Virtsu ir mes vėl žemėje.
      Paskutinis taisė Romas; 2016.02.25, 21:27. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

      Comment


        #4
        Haapsalu uostas Vakarų Estijoje
        Foto 2006.08


        Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:23.

        Comment


          #5
          Nuotraukos iš temos EE. Estija. Ne vien Talinas
          Ilgasis savaitgalis Estijoje 2006.08

          Rohuküla, netoli Haapsalu miesto.
          Iš čia keltai plaukia į Hiiumaa (Hyjumos) ir į Vormsi salas.


          ---
          Tarp salų ir sąsiaurių yra Väinameri įlanka (formaliai kaip ir sąsiauris). Be keturių salų yra daugybė salelių, vadinamų "laid" - Manilaid, Harilaid ir žinoma, Kõrgelaid (prie Hyjumos), kuriame vyko "Robinzonų" realybės šou.


          Kad suprasti, kokio dyžio salos, įdedu šiek tiek statistikos:
          Saaremaa - 2963 km² (kaip Varėnos rajonas su visa Druskininkų savivaldybe) atstumas nuo Muhu dambos iki Sõrvės rago ~ 100 km
          Hiumaa - 990 km² (kaip Jonavos arba Širvintų rajonas)
          Muhu - 201 km² (beveik taisyklingos formos, diametras ~ 14 km)
          Vormsi - 91,5 (12 x 7 km). Nors ši sala dvigubai mažesnė už Muhu, bet apvažiuoti užima kiek daugiau laiko, nes pakrantė labai raižyta.

          Vormsi salos žemėlapis:


          Nuotraukos iš Vormsi salos. Švediškai ši sala vadinasi Ormsö. Orm švedų kalba reiškia gyvatę.
          Švedai Vormsi/Ormsö, Ruhnu, Osmusaaro (Ostenholmo) salas bei Noarootsi pusiasalį (į šiaurę nuo haapsalu apgyvendino XIII-XIV a. ir čia gyveno iki 1944 m. Tuomet beveik visi vietos gyventojai savo laiveliais pasitraukė į istorinę tėvynę bėgdami nuo sovietinių okupantų.

          Į švedų vietą atsikėlė estai. Sovietmečiu visos salos buvo pasienio zona. ši blogybė padėjo išsaugoti gamtą. Iki šiol išliko švediški vietovardžiai su galūne "by", reiškiančia miestą, gyvenvietę (tiesa, sovietmečiu supaprastinti iki "bi").

          Saloje gyvena 250 - 300 pastovių gyventojų. Vasarą gyventojų skaičius padidėja keliskart - čia ypač mėgsta jachtomis atplaukti švedai. Netrūksta ir Estijos vasarotojų.

          Lipam į keltą Rohuküloje




          Po 40 minučių jau matome Sviby uostelį.


          Vaizdas nuo dviračių nuomos punkto prie pat Sviby uosto.
          Nežinau, ar tie namukai ir sovietmečiu buvo dažomi švediškomis spalvomis.


          Važiavome mašina. Paskui supratome, kad gerai padarėme - per dieną dviračiu apvažiuoti salą be šansų.

          (...)

          Suuremõisa / Magnushoff Pavadinimas reiškia didelį dvarą.
          Tokiu būdu viliojami potencialūs klientai.
          Beje, ten geriau važiuoti be nakvynės - kainos švediškos.


          (...)

          Rumpo pusiasalis . Nuo čia pusiasalis tęsiasi dar 3 km. Važiuoti draudžiama - ornitologinis draustinis.


          Ruošiamos nendrės stogams


          (...)


          Paskutinis keltas.
          Čia buvo tikra ilgojo savaitgalio kelionės "vinis".
          Likus pusvalandžiui iki kelto mes buvom 20-i. Keltas talpina 22 lengvąsias mašinas.
          Čia buvo proga sužinoti, kad estiškas žodis "bron" reiškia tą pačią "rezervaciją" kaip ir rusiškai. Atvažiavo keletas estų mašinų. Kai jų klausė, ar turi "bron", tie atsakė - "ei" (ne)
          Deja, jie pašnekėjo mobiliais su kažkuo apie "bron" ir tas "bron" atsirado.

          Ant kranto liko dvi mašinos, o mes sužinojome, kodėl ši sala vadinasi Gyvačių sala.
          Fotografuoti, žinoma, nebuvo jokio noro

          Nakvynę su didžiule nuolaida padėjo susirasti toks Arvo, salos autobusiuko vairuotojas. Aitäh, Arvo

          Tada sužinojome , kad:
          1. Važiuojant į salą reikia vežtis eurų atsargai - susimokėjom už nakvynę ir už vakarienę - ten kortelių nepriima. Prieš paskutinę naktį, žinoma nepasilikom daug estiškų grynų pinigų.
          2. Parduotuvės Hullo kaime priima korteles, o tas apšnerkštas Hullo kaimas tuomet buvo pati gražiausia gyvenvietė ne tik Estijoje.

          Kitą rytą prie kelto buvom pirmieji. Kur kas mielesnis vaizdas.



          Praktiška informacija:
          Per dieną plaukia 3-4 keltai. Smulkesnė informacija apie keltus į Vormsi:
          http://www.veeteed.com/index.php?moo...25100010001000
          Nuo savęs pridėsiu, kad grįžtant reikia užsiimti eilę anksčiau. Kai perkate bilietą į abi puses, grįžimo niekas negarantuoja - pirmenybę turi "bron" turėtojai ir vietiniai. Nepakanka pasakyti kasoje, kad norėsite konkrečiu keltu grįžti atgal. "Bron" telefonas yra užkeverzotas ranka ant bilietų pardavimo būdelių abiejuose uostuose.

          Mes visą salą apvažiavome mašina per 2,5 valandos (~60 km). Asfaltas yra tik nuo Sviby iki Suuremõisos. Esant geram orui puiku būtų apvažiuoti salą dviračiu, bet tam dienos nepakaks.
          Dviračių nuoma yra prie pat kelto: http://www.vormsi.ee/sviby/eng/services.html
          Tiesą sakant, kainuoja brangiau, nei mašinos vežimas - gal geriau pasidomėti dviračių nuomos kainomis Haapsalu
          Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:32. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

          Comment


            #6
            EE. Talinas, Saaremaa

            Norisi savo įspūdžiais pasidalint. Tikiuosi labai nepyksit, jei atskirą temą pakursiu

            Kelionės maršrutas buvo Ryga - Talinas - Saremos sala, tačiau apie Rygą ir taip reportažų prikurta, apie Taliną irgi mačiau. Daugiau dėmesio pabandysiu skirti didžiausiai Estijos salai - Saremai.
            (...)

            2007 08 19
            10h ryto jau kelte į Muhu salą, iš kurios 3km pylimu per jūrą važiuosim į Saremą.














            Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 20:48. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

            Comment


              #7
              Hiiumaa

              67. Iš Rohukula keliamės į Heltermaa


              68. Švyturys jūroj ryte
              Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:00. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

              Comment


                #8
                97. Heltermaa uostas


                98. Keltas


                99. Švyturys jūroj vakare
                Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:05. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

                Comment


                  #9
                  Muhu

                  123. Keltas iš Virsu į Kuivastu


                  124.


                  (...)
                  140. Muhu žemėlapis


                  Saaremaa
                  141. Saaremaa žemėlapis

                  (...)
                  Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:06. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

                  Comment


                    #10
                    181. Eilė prie kelto


                    182. Tolumoj malūnai


                    183. Keltas
                    Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:06. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos salos"

                    Comment


                      #11
                      Persikėlimas į Hiumaa

                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Ačiū už nuotraukas, Šokly

                      Yra tema Estijos įžymybės
                      Beje, gal reikėtų temas sujungti ir pavadinti kiek kitaip - "Estija" arba "Estija, ne tik Talinas". Bus lengviau surasti - ne visi bando ieškoti temos kilmininko ar vietininko linksniu.


                      Jei teks važiuoti vakarų pakrante, viskas priklauso nuo oro ir turimo laiko.
                      Turint 1 dieną verta užsukti į Haapsalu, o po to važiuoti link Talino pro Padizės (Padise) vienuolyną, Keila-Joa ir pajūrio keliu.

                      Turint dar vieną dieną verta užsukti į salas - Vormsi ir Hiiumaa iš Rohukülos (prie Haapsalu).
                      Vormsi sala apvažiuoti galima per 3 valandas (3 keltai per dieną, grįžtant gali netilpti į keltą)
                      Hyjuma (Hiiumaa) - galima apvažiuoti per dieną, bet keltas Rohuküla-Heltermaa plaukia beveik 2 valandas

                      Turint 2 dienas galima normaliai apvažiuoti Saaremą. Ten keltai iš Virtsu į Kuivastu plaukioja dažnai ir keltu plaukti reikia tik 0,5 val.
                      Planuoti kelionės keltu iš Saaremos į Hijumą neužsisakius bilietų gana rizikinga - plaukia tik 1 keltas (vos 13 automobilių) per dieną.

                      Geru oru geriau važiuoti į Hyjumą, blogesniu - į Saaremą

                      Anoje temoje yra visų šių vietų nuotraukos.
                      Kur rasti kainas kaip persikelti į Hiumaa, iš ten į Saremą ir iš Saremos į žemyną?

                      Comment


                        #12
                        Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                        Kur rasti kainas kaip persikelti į Hiumaa, iš ten į Saremą ir iš Saremos į žemyną?
                        www.tuulelaevad.ee
                        kaip?

                        Comment


                          #13
                          prieš kelis metus teko ir man keltis su keltu Estijoje.

                          iš Virstu į Kuivastu (Muhu sala)




                          artėjame prie Kuivastu


                          \

                          truputi ne į temą. Talinas.

                          Comment


                            #14
                            Taigi, sala, į kurią lietuviai beveik nepakliūna. (...)

                            Naissaar (Nargen) - sala esanti 8 km nuo Talino.
                            Caro periodu šioje saloje gyveno žvejai, tačiau šiek tiek vėliau nuspręsta parengti artilerijos baterijas , kurios gintų Suomijos įlanką nuo tiesioginių laivų atakos. Po I pasaulinio karo baterijas perėmė (tiksliau kas iš jų liko) estai, per II pasaulinį karą - atitinkamai, rusai, vokiečiai ir vėl rusai.
                            Tarybiniais metais vietiniai gyventojai buvo iškeldinti ir čia buvo įrengtas jurinių minų fabrikas. Be abejo, visiems karo reikalams buvo įrengtas siaurukas. Taigi, plaukiame čia:

                            Laivas Monica, kuris vykdo reguliarus reisus tik savaitgaliais ir tik vasaros sezono metu.


                            Saloje yra keletas vietinių gyventojų ir vasara veikia svečių namai. O pats siaurukas prasideda jau Naissaar uoste :



                            Šiuo metu yra išlikęs tik tarybinis tinklas, kurio bendras ilgis - 40 km (pati sala - tik 13 km ilgio).

                            Vaizdas pro mašinos langą:

                            (...)

                            Taigi, kam buvo naujamas tarybiniais metais siaurukas ? Saloje buvo įkurtos 52 jūros minų aikštelės, jose laikomos beviek parengtos jūrinės minos. Esant reikalui, jos aktyvuojamos įsukant sprogdiklius.

                            Iki visų minų aikštelės bei fabrikų ir buvo išvedžiotas geležinkelis.

                            Taip atrodo minų aikštelė:

                            (...)

                            Ankščiau bėgiai prasidėdavo pačiame uoste, tačiau dabar ši dalis užpilta smėliu. Senesnė foto

                            Paskutinis taisė Romas; 2014.09.07, 21:09. Priežastis: Kopija iš temos "Estijos siaurieji geležinkeliai"

                            Comment


                              #15
                              [EE] Estijos uostai ir keltai / Eesti sadamad ja praamid

                              Kuriama tema apie Estijos uostus ir keltus.

                              SALOS IR KELTAI
                              Estijoje yra net 1500 salų ir salelių, iš kurių 400 salų yra virš 1 hektaro, o 14 salų - virš 400 ha (4 km²).
                              Didžiausios salos yra Saaremaa, Hiiumaa, Muhu ir Vormsi. Be to gyvenama dar apie 10 salų.
                              Didelės salos estiškai vadinasi saar, o mažos salelės - laid; taip pat priklausomai nuo slaelės geografijos - rahu, kare, kuiv, nasv.
                              Su didžiosiomis gyvenamomis salomis ar didesnėmis negyvenamomis salomis yra reguliarus susiekimas keltais. Su mažesnėmis gyvenamomis salomis ir populiaresnėmis negyvenamomis turistinėmis salomis yra susisiekimas laivais. Vasarą - ir reguliarus).

                              UOSTAI
                              Vikipedijos angliškoje versijoje yra išvardinti 45 uostai ir uosteliai, o estiškoje versijoje - apie 80 uostų ir uostelių.
                              http://www.searates.com/maritime/estonia.html
                              Didžiausi Estijos uostai - Talinas (Tallinn), Muuga, Paldiski, Piarnu (Pärnu), Silamiajė (Sillamäe).
                              Nemaži uostai ir keltų linijose į didžiąsias salas: Virtsu, Kuvastu (į Muhu-Saaremos salas) bei Rohuküla ir Heltermaa (į Hyjumos salą).



                              Į Talino uosto įmonę (AS Tallinna Sadam) struktūriškai įeina uostai:
                              - Talino keleivinis uostas (Vanasadam) – pagrindinis keleivių terminalas Estijoje, įsikūręs Talino centre;
                              - Mūgos uostas (Muuga sadam) – didžiausias Estijos krovinių uostas, įsikūręs Mardu, 13 km į šiaurės rytus nuo Talino centro, veikiantis visus metus, leidžiantis švartuotis laivams su 13,7 m gylio grimzle;
                              - Paljasarės uostas (Paljassaare sadam) – nedidelis krovinių uostas prie Talino;
                              - Paldiskio uostas – krovinių uostas Paldiskyje, 40 km į vakarus nuo Talino;
                              - Saaremos uostas – keleivinis uostas, pastatytas 2005 m.

                              Kol kas šioje temoje gali būti ir pranešimai apie susisiekimą tarp Talino ir Helsinkio bei tarp Talino ir Stokholmo.
                              Paskutinis taisė Romas; 2014.09.08, 22:34. Priežastis: Sukurta nauja tema 2014.09.06

                              Comment


                                #16
                                Dažniausiai lietuvių lankoma Estijos vidaus keltų linja yra Virtsu-Kuivastu tarp žemyno ir Muhu salos.

                                Rygos įlankoje, Väinameri sąsiauryje ir didžiosiose salose suskaičiavau 12 keltų linijų, apie kurias papasakosiu smulkiau:
                                1. Vitsu - Kuivastu: į Muhu salą, iš šios salos yra damba į Saaremos salą
                                2. Rohuküla - Heltermaa: į Hyjumos salą (Hiiumaa)
                                3. Sõru - Triigi: tarp Saaremos ir Hyjumos salų
                                4. Rohuküla - Sviby: į Vormsi salą

                                Susisiekimas su mažesnėmis gyvenamomis salomis (Kihnu, Ruhnu, Manilaid, Abruka, Vilsandi):
                                5. Munalaid - Kihnu
                                6. Pärnu - Kihnu

                                7. Roomassaare - Abruka

                                8. Roomassaare - Ruhnu
                                9. Pärnu - Ruhnu
                                10. Munalaid - Ruhnu

                                11. Munalaid - Manilaid

                                12. Papisaare - Vilsandi

                                Žemėlapis.
                                Keltų linijos didžiosiose Estijos salose ir Rygos įlankoje


                                Be to, yra pramoginių laivų linijos Suomių įlankoje ir Baltijos jūroje į salas.
                                Prie Talino:
                                Tallinn -Aegna
                                Tallinn -Naissaar
                                Leppneeme - Kelnase (Prangli sala)

                                Prie Paldiskio:
                                Kurske - Väike Pakri
                                Kurske - Suur Pakri

                                Peipaus ežere yra linija:
                                Laaksaare- Piirisaar

                                2005-2008 m. veikė keltų linija iš Ventspilio į Saaremos salą (Ventspils - Mõntu), tačiau plaukti 3-4 valandas nebuvo daug norinčių - kiek atsimenu, tada kelto bilietai buvo gana brangūs; pigiau ir greičiau buvo nuvažiuoti per Virtsu -Kuivastu. Vien latviai keleivių srauto nesukūrė, o lietuviams maršrutas kampais nebuvo labai patogus.
                                SLK Ferries OÜ (subsequently SSC Ferries OÜ), a subsidiary set up by SLK in March 2005, operated the international Mõntu-Ventspils route linking Saaremaa and Latvia from 2005 through the close of the summer season in 2008.

                                http://www.tuulelaevad.ee/index.php?...&id=96&lang=en
                                Paskutinis taisė Romas; 2014.09.08, 22:37. Priežastis: Papildyta apie Ventspils - Mõntu

                                Comment


                                  #17
                                  1. Virtsu - Kuivastu

                                  Aptarnauja Tuule Grupp keltai: https://www.tuulelaevad.ee
                                  liniją aptarnauja du keltai - Muhumaa ir Saaremaa. Kelionės trukmė -apie 40 minusčių
                                  Keltai plaukioja kas 45 min. - kas 1½ valandos (savaitgaliais yra papildomų reisų):
                                  Pirmas keltas į salą - apie 5:30, paskutinis- 24:00,
                                  Pirmas keltas iš salos - 5:00, paskutinis - 23:00



                                  Kas yra stovėjęs savaitgalį eilėje prie Nidos kelto į Klaipėdą, žino, koks tai malonumas, kai laukia dar keli šimtai kilometrų iki namų. Iš Saaremos salos grįžimas sekmadienį po pietų irgi nėra paprastas - neplanuokite, kad pasiekę Kuivastu uostą namuose būsite po 8 ar 9 valandų. Per šį Žolinių savaitgalį mūsiškiai sekmadienį prie kelto į žemyną stovėjo 2-3 valandas. Vienas pažįstamas pasakojo, kad pernai po Joninių savaitgalio (Jonines švenčia ir estai) prie Kuivastu - Virtsu kelto laukė apie 4 valandas ir grįžo namo paryčiais.
                                  Eilė yra ne prie kelto, o prie bilietų. Turintys rezervacijas (bron) arba elektroninius bilietus į kelta patenka atskiromis juostomis.

                                  Estija yra labai pažangi šalis ir jie paprastai perka elektoninius bilietus.

                                  Pvz., rytdienos semkmadieniui iš vakaro jau parduota apie 80% bilietų į keltus 15:50 ir 17:00:

                                  https://www.tuulelaevad.ee/index.php...&directionId=7

                                  Dar tokia smulkmena, kad piko metu (šeštadeinį - sekmadienį) keltų kaino pakyla pusantro karto.
                                  Reguliari 2014 m. vasaros kaina: 7,40 EUR mašina; o keleivis - 2,60 EUR (vaikams - pusė kainos)
                                  Iš karto po euro įvedimo (2011 m. vasarą) kainos buvo: 6,39 EUR mašina, keleivis - 2,24 EUR
                                  Radau ir 1999 m. kainas: mašina - 80 EEK (4,26 EUR), keleivis - 25 EEK (1,33 EUR)

                                  Taigi, jei yra galimybė, geriau planuoti išvykimą iš salos sekmadienį iki pietų arba pirmadienį.
                                  Arba užsisakykite bilietus į keltą internetu.

                                  Kelios šių metų nuotraukos:
                                  Virtsu. Keltas į salas




                                  Kuivastu. Keltas iš salų
                                  Paskutinis taisė Romas; 2014.09.06, 22:06.

                                  Comment


                                    #18
                                    2. Rohuküla - Heltermaa

                                    Keltą į Hyjumos salą (Hiiumaa) aptarnauja Tuule Grupp keltai: https://www.tuulelaevad.ee
                                    Linijoje plaukioja du keltai - Hiiumaa ir PL Regula.
                                    Kelionės trukmė -apie 1½ val.
                                    Per dieną savaitgaliais yra 7 reisai, vasarą yra papildomų reisų.



                                    Ir čia verta užsisakyti bilietą internetu.
                                    Iš vakro į sekmadienio reisą 16:00 parduota 67% bilietų:

                                    https://www.tuulelaevad.ee/index.php...&directionId=4

                                    Reguliari 2014 m. kaina: 8,80 EUR - automobilis, keleivis - 3,00 EUR
                                    Savaitgaliais piko metu (penktadienį ir šeštadienį - į salą, sekmadienį - iš sakos) ir čia kainos kainos didėja pusantro karto.


                                    Suradau tik seną kelto į Hyjumą nuotrauką
                                    Foto 1999.08

                                    Comment


                                      #19
                                      3. Sõru - Triigi (Hiiumaa - Saaremaa)

                                      Turint kelias laisvas dienas, ypač ilgaisiais savaitgaliais, įmanoma padaryti žiedinę kelionę per salas. Tarp Hyjumos (Hiiumaa) ir Saaremos (Saaremaa) salų plaukioja keltas Kõrgelaid.
                                      Dėl logistikos priežasčių (keltas tarp abiejų salų anksčiau išplaukia iš Hyjumos, Saaremos į žemyną yra daugiau keltų) savaitgalį turbūt geriau planuoti pirmiau užsukimą į Hyjumą. Neužmiršikte, kad Estijoje geriau bilietus užsakyti internetu. Jei keliausite per atostogas darbo dienomis, žiedinės kelionės kryptis - pagal orą ir nuotaiką.
                                      Hyjumoje (Hiiumaa) viską aplankyti užteks dienos ar pusantros (nebent bus geras oras , o Saaremoje visoms įžymybėms apžiūrėti reikėtų pustrečios - trijų dienų. Apie Estijos salų įžymybes - temoje EE. Estijos salos (Saaremaa, Hiiumaa, Muhu, Vormsi)

                                      Liniją tarp salų Hyjumos salą (Hiiumaa) ir Saaremos (Saaremaa) aptarnauja Tuule Grupp keltai: https://www.tuulelaevad.ee

                                      Linijoje plaukioja normalaus keltas Kõrgelaid.


                                      1999 m. ne kasdien plaukiojo 14 vietų keltukas (matosi už žvejybos laivo dešinėje).


                                      Nuo tol laiko buvo ir eksperimentų dėl plaukimo krypties - laivas į Saaremą (Triigi) plaukdavo ne iš Hyjumos salo pietinio galo (Sõru), o iš Kasari salos. Tačiau eksperimentai nepasiteisino - nuo Kasari iki Hyjumos salos galo galima nuvažiuoti per pusvalandį, o laivui nuo Kasari teko plaukti toliau ir didėjo sąnaudos.

                                      Plaukimo laikas - apie valandą. Dabar tarp salų yra 2 reisai per dieną, vasarą yra 3 reisai, o pačio sezono metu (nuo liepos antros iki rugpjūčio pirmos savaitės) - net 4 reisai.

                                      Kainos - kaip ir kelte Virtsu - Kuivastu (7,40 EUR automobilis, 2,40 EUR -keleivis)

                                      Čia į sekmadienio rytinį keltą irgi reikėtų užsakyti internetu (iš vakaro internetu parduota ir beveik 60-76 % į reisus Hiiuamaa - Saaremaa ir 57% bilietų į rytinį reisą Saaremaa-Hiiuamaa ):

                                      https://www.tuulelaevad.ee/index.php...&directionId=4


                                      Kelios laivo Kõrgelaid nuotraukos.
                                      Foto 2014.08
                                      Soelos sąsiauryje (Soela väin)


                                      Triigi uostas nuo priešingo Triigi įlankos (Triigi laht) kranto

                                      Comment


                                        #20
                                        Sezono metu (ypač per ilguosius savaitgalius) toliau didėja kelionių į Hyjumos ir Saaremos salas paklausa.

                                        26.06.2014 17:18
                                        Record numbers visited the biggest islands over holidays

                                        The ferry lines linking two largest islands to the mainland saw record numbers of passengers over the recent holidays, sparking calls for increasing the number of ferries in the summer season.

                                        Over the the period June 20-25, which included the double holiday of St John's Eve and St John's Day (June 23 and 24), there were 81,256 passengers and 27,769 vehicles on the two major ferry links, making for a total increase of 8 percent, uudised.err.ee reported on Thursday

                                        The Kuivastu-Virtsu line, connecting the biggest island Saaremaa, saw a seven percent increase with 59,496 passengers and the Heltermaa-Rohuküla line from Hiiumaa island to the mainland saw 21,760 passengers, a 12 percent increase compared to the previous year.

                                        According to Anu Hiiuväin, the service manager of Väinamere Liinid that operates both ferry routes, the demand was equally high on all days, and according to the company, the increase in passenger numbers demonstrates a need to add a fifth large ferry to the route during the summer.

                                        https://www.tuulelaevad.ee/index.php...id=307&lang=en

                                        Comment

                                        Working...
                                        X